آموزش آناتومی آرایش چشم

آموزش آناتومی آرایش چشم

آیا تا به حال آرایش چشم هایی را دیده اید که آرزوی انجام آنها را برای چشم های خود را داشته باشید؟ برای اینکه بتوانید از سایه استفاده کنید نیازی به آرایشگر نیست. همه ما می دانیم که داشتن یک آرایش چشم زیبا و عالی بسیار سخت است و ترفند های مخصوص به خود را دارد. برای اینکه بتوانید آرایش چشم خاص و منحصر به فردی داشته باشید باید آناتومی چشم را بشناسید و بدانید برای هر ناحیه از چشم چه آرایشی مناسب تر و جذاب تر است. 
با دانستن آناتومی آرایش چشم و سایه ها برای هر قسمت و همچنین کمی تمرین مطمئن باشید که می توانید هر مدل آرایش چشم را برای چشم خود انجام دهید. در ادامه مطلب آناتومی آرایش چشم را به شما آموزش می دهیم و همچنین در این مطلب می خواهیم آموزش مقدماتی و مرحله به مرحله آرایش چشم ساده را داشته باشیم. پس با ما همراه باشید تا آرایشگر خود شوید.

ابتدا آناتومی آرایش چشم را بررسی می کنیم که قسمت اصلی و مهم آرایش چشم است.

آناتومی آرابش چشم          آناتومی آرابش چشم

همه می دانیم که داشتن یک آرایش چشم زیبا و عالی خیلی سخت می باشد و ترفند های مخصوص به خود را دارد، ولی هیچ کاری وجود ندارد که نشود انجام داد و این که جای خیلی خوبی رو برای یاد گیری و کمک گرفتن انتخاب کرده اید؛ در ادامه آناتومی آرایش چشم رو به صورت کامل و با شکل برایتان شرح خواهیم داد، که کجای چشم چه نام دارد و وقتی می گوییم مثلا واترلاین را با خط چشم نود بکشید یعنی چه؟! همچنین بهترین مدل براش چشم و رنگ سایه چشم برای هر ناحیه رو به شما آموزش خواهیم داد. بعد از این آموزش ساده ولی خیلی مهم مطمئن باشید که اعتماد به نفس خیلی زیادی برای آرایش کردن چشم هایتان پیدا خواهید کرد.
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، آرایش مرحله به مرحله چشم از قسمتهای مختلفی تشکیل شده و هر منطقه سایه خاص خود را دارد. با دانستن این قسمت ها و کمی تمرین می توانید مطمئن باشید که از پس هر آرایش برمی آیید.

آموزش آناتومی آرابش چشم

  • - پشت پلک (پلک چشم Eyelid)

اولین قسمت از آرایش مرحله به مرحله چشم پشت پلک است که در تصویر با رنگ صورتی برجسته شده است. این ناحیه کل پلک را از زیر استخوان بالای چشم تا بالای خط مژه می پوشاند. معمولاً سایه این قسمت با توجه به سایه مورد نظر شما روشن ترین رنگ است. در واقع پلک چشم بزرگ ترین ناحیه چشم است که سایه چشم روی آن قرار می گیرد.
بهترین براش (قلم مو): برای آرایش پلک چشم براش سر صاف مو کوتاه مناسب است.
بهترین رنگ سایه چشم: هر رنگی که بخواهید را می توانید در این ناحیه استفاده کنید، هر رنگ سایه چشم با هر حالتی (مات، شاین دار، اکلیلی) البته بهتر است از سایه چشم شاین دار استفاده کنید زیرا وقتی چشم باز باشد بسیار زیبا دیده می شود.

پشت پلک (پلک چشم Eyelid)+سا یه های مات، شاین دار، اکلیلی

  • - گوشه داخلی (Inner Corner)

گوشه داخلی چشم که با نقطه چین های آبی روشن مشخص شده است، داخلی ترین گوشه چشم دقیقا بغل حفره اشک را گوشه داخلی گویند.
بهترین براش (قلم مو): یک براش مخروطی کوچک یا براش کوچک سر صاف برای آرایش این ناحیه مناسب است.
بهترین رنگ سایه چشم: همیشه یک رنگ روشن و براق را برای آرایش این ناحیه از چشم انتخاب کنید، بخصوص رنگ های شاین دار برای این ناحیه و بازتر نشان دادن چشم ها عالی می باشند.

گوشه داخلی (Inner Corner)+ سایه رو شن وبراق

  • - گوشه خارجی V شکل (Outer V)

گوشه خارجی چشم، که با نقطه چین و برش آبی مشخص شده است؛ گوشه خارجی پلک همانگونه که از نامش پیداست، گوشه ی چشم است که از انتهای خط مژه تا خط پلک را فرا می گیرد و یک حالت V شکلی دارد.
بهترین براش (قلم مو): قلم مو V شکل که مخصوص پر کردن این ناحیه از چشم است.
بهترین رنگ سایه چشم: بهتر است که از رنگ های متوسط تا تیره استفاده کنید که به چشم بعد و عمق بدهد. رنگ های سایه های مات متوسط تا تیره برای آن بهترین انتخاب است، و می توانند با رنگ شاین دار وسط پلک ترکیب خیلی زیبایی ایجاد کنند.

گوشه خارجی V شکل (Outer V)

  • - خط پلک (Crease)

قسمت بعدی خط پلک است که با خط چین سبز مشخص شده است. این ناحیه چین بالای پلک شما است که دقیقاً بین پلک و ناحیه زیر ابرو قرار دارد. خط پلک ناحیه ای فرو رفته از چشم است که دقیقا بین پلک و پوست بالایی آن قرار دارد.
بهترین براش (قلم مو): براش مخروطی شکل که به خوبی داخل خط پلک می نشیند و سایه را به خوبی ترکیب می کند.
بهترین رنگ سایه چشم: بهتر است رنگ های مات متوسط تا تیره را استفاده کنید که به پلک عمق و شکل دهد. این رنگ سایه برای این قسمت، سایه زیباتری را برای شما ایجاد می کند.

خط پلک (Crease)+ سایه رنگ های مات متوسط تا تیره

  • - بالای پلک (ناحیه انتقالی Transition Area)

قسمت فوقانی پلک در واقع ناحیه ای بین خط پلک و خط ابرو است. نواحی بالای پلک و در واقع بالای خط پلک است.
بهترین براش (قلم مو): براش مخروطی که می تواند قوس طبیعی پلک را دنبال کرده و سایه چشم را به بهترین شکل ترکیب نماید.
بهترین رنگ سایه چشم: بهتر است رنگ روشن تا متوسط را انتخاب کنید و ترجیحا هم مات باشد، سایه چشم های روشن به خوبی می توانند با این ناحیه از پوست ترکیب شوند.

بالای پلک (ناحیه انتقالی Transition Area)+ براش های مخصوص آرایش چشم

  • - استخوان ابرو (هایلایت Highlight/Brow bone)

استخوان ابرو در واقع همان خط ابرو است که با چین خورده مشخص شده است.(استخوان ابرو محلی است که دقیقا زیر ابرو واقع شده است.)
بهترین براش (قلم مو): یک براش کوچک یا متوسط مخروطی شکل برای پر کردن این ناحیه کوچک بسیار مناسب است.
بهترین رنگ سایه چشم: استفاده از یک رنگ روشن، خنثی مات یا شاین دار (براق) و یا استفاده از هایلایتر (هایلایت) یا همان سایه رنگ پوست در این ناحیه موجب لیفت ابروها می شود. 

 استخوان ابرو (هایلایت Highlight/Brow bone)+ براش کوچک یا متوسط مخروطی          استخوان ابرو (هایلایت Highlight/Brow bone)

  • - خط مژه پایین (Lower Lash Line)

قسمت پایین مژه ها با رنگ آبی مشخص شده است. این ناحیه در زیر خط مژه قرار دارد، ناحیه ای است که دقیقا زیر خط مژه پلک پایین قرار دارد.
بهترین براش (قلم مو): یک براش مدادی با سر نرم و باریک است.
بهترین رنگ سایه چشم: رنگ های متوسط تا تیره با هر مدل بهترین و زیبا ترین شکل را به چشم ها می دهند. 

 خط مژه پایین (Lower Lash Line)

  • - خط اشک (واترلاین Waterline)

خط اشک که با نقطه چین قرمز نشان داده می شود، در واقع خط بالای مژه های داخل چشم است خط اشک یا واترلاین گفته می شود.
بهترین براش (قلم مو): برای این ناحیه هیچ براشی مناسب نیست چون به راحتی آسیب می بیند، بهتر است از مداد چشم کاملا مناسب استفاده کنید.
بهترین محصول: هنگام استفاده از مواد آرایشی داخل چشم بسیار مراقب باشید تا به چشم آسیب نرسد. برای خط اشک نباید از سایه استفاده کنید. برای این منظور یا از خط چشم مدادی یا از خط چشم ژله ای استفاده نمایید، اصلا به هیچ وجه از خط چشم مایع استفاده نکنید چون ممکن است چشم بسوزد.

خط اشک (واترلاین Waterline)

نکاتی درباره سایه زدن چشم
برای یادگیری مراحل سایه زدن چشم ساده، ابتدا باید مراحل خاصی را دنبال کنید. مراحلی که شامل موارد زیر هستند:

  • • قبل از هر چیز ابتدا سایه چشم خود را انتخاب کنید. از آنجایی که تنوع و رنگ سایه چشم بسیار زیاد است، انتخاب بافت، رنگ و برند مناسب سایه چشم کمی سخت است. صد‌ها گزینه پیش روی شما وجود دارند که بهتر است با توجه به رنگ چشم، پوست و موی خود، بهترین سایه چشم را انتخاب کنید. سایه چشم ساده در هر رنگ و نوعی موجود است. از پودری شل گرفته تا پودر فشرده، کرمی، مایع و مدادی، تنوع شرکت های مختلف آرایشی برای ارائه سایه های چشم به شکل های پالت سایه چشم، سایه چشم تکی، سایه چشم چهارتایی یا چند تایی و... می باشد. شما برای این کار می توانید از مشاوران حرفه ایی فروشگاه دونا کازمتیک کمک بگیرید، مشاوران ما شما را به صورت کاملا حرفه ایی راهنمایی خواهند کرد.
  • • اگرچه برای زدن سایه چشم و تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ ای، نیازی به داشتن ده‌ ها رنگ سایه چشم ندارید، اما توصیه می‌ شود حداقل سه سایه چشم در رنگ ‌های مختلف داشته باشید و یا اینکه یک پالت سایه چشم داشته باشید.
  • • اگر نمی ‌خواهید که سایه چشم‌ تان جلب توجه کند، سه سایه چشم به رنگ خنثی را انتخاب کنید. مانند قهوه‌ ای، کرم یا خاکستری؛ در غیر این صورت، می ‌توانید رنگ مورد علاقه خودتان را تهیه کنید.
  • • برس سایه چشم مناسب را انتخاب کنید. اگرچه می‌ توانید سایه چشم خود را با استفاده از نوک انگشتان بزنید، اما اگر تازه کار باشید، آرایش چشم‌ تان خراب می ‌شود. برای زدن سایه چشم ساده و شیک، چند برس سایه چشم خوب تهیه کنید.
  • • از برس ‌های اسفنجی برای سایه چشم استفاده نکنید، چرا که سایه چشم را کج و کوله و بد فرم می ‌کند.
  • • از یک برس صاف و سفت برای زدن سایه‌ ها به پلک خود استفاده کنید.
  • • سعی کنید که از برس‌ های گنبدی شکل نرم یا سفت برای سایه زدن چشم با مداد استفاده کنید. این نوع برس ها‌ی سایه چشم برای کشیدن خط سایه چشم صاف و یکنواخت از خط مژه تا استخوان ابرو ضروری هستند.
  • • یک برس مدادی نرم بگیرید تا بتوانید سایه چشم‌ تان را نزدیک مژه خود بزنید. این برس‌ ها آنقدر کوچک و نرم هستند که هم روی خط مژه‌ های بالا و پایین و هم در مناطقی مانند گوشه داخلی چشم به کار می‌ آیند.
  • نکاتی درباره سایه زدن چشم

نکاتی درباره سایه چشم برای مبتدی‌ ها

  • • یکی از مهم ترین قسمت ‌های سایه زدن چشم ساده، زدن ضربه صحیح برس سایه با سرعت مناسب است. اگر در کشیدن سایه عجله کنید، سایه چشم تان زشت و نامرتب خواهد شد.
  • • برای سایه لایه زیرین، با ضربه برس سایه نزنید. بلکه سعی کنید که لایه اول سایه چشم را با برس مخصوص به آرامی روی پلک خود بکشید. بدین ترتیب لایه‌ های بعدی چسبندگی بیشتری پیدا می کنند و ماندگاری آرایش چشم تان بیشتر می‌ شود.
  • • حتما از ضربات کوتاه و آهسته قلم مو در همان جهت استفاده کنید تا رنگ ‌ها را با هم ترکیب کنید. هنگام استفاده از سایه چشم هرگز نباید دست خود را به سرعت حرکت دهید، مگر اینکه از هایلایتر استفاده کنید. یادتان باشد که مدل سایه چشم خود را تا بالای ابرو ‌هایتان نزنید.
  • نکاتی درباره سایه چشم برای مبتدی‌ ها

سایه زدن چشم ساده و شیک
اگر بخواهید آرایشی ساده و شیک داشته باشد، بهتر است که ابتدا از سایه خود شروع کنید. بدین منظور حتما سعی کنید که سایه چشم تان را از بین رنگ ‌های نود و خنثی انتخاب کنید. بدین ترتیب آرایشی ساده و شیک خواهید داشت. این نوع آرایش را می‌ توانید با هر رنگ لباسی ست کنید.

سایه زدن چشم ساده و شیک

سایه زدن چشم لایت
برای سایه زدن چشم دخترانه سبک و لایت به اصطلاح لایت و کمرنگ، بهتر است که از رنگ‌ های کرم پودری شاینی استفاده کنید. این رنگ‌ ها اگرچه درخشش خاصی دارند، اما هرگز جلب توجه نمی‌ کنند و آرایش شما را شیک و دوست داشتنی می ‌کنند.

سایه زدن چشم لایت

سایه چشم دخترانه
برای سایه زدن چشم شیک و جذاب، جدا از اینکه باید نحوه سایه زدن چشم دخترانه را یاد بگیرید، باید مراقب باشید که از رنگ‌ های ملایم و خنثی استفاده کنید. بدین ترتیب به راحتی می‌ توانید آرایشی ساده انجام دهید.

سایه چشم دخترانه

آموزش آرایش چشم ساده به صورت گام به گام
حال که با آناتومی آرایش چشم آشنا شدیم، بیایید یک آموزش ساده و آرامی برای آرایش چشم داشته باشیم تا بهتر یاد بگیریم. مطمئناً چندین تمرین می تواند ما را برای هر نوع آرایش چشم آماده کند.

آموزش آرایش چشم ساده به صورت گام به گام

تصاویر مرحله به مرحله آرایش چشم می تواند برای یادگیری آرایش ساده چشم بسیار مفید باشد. پس از تسلط بر اصول اولیه، انجام آرایش چشم پیچیده و هنرمندانه تری برای شما آسان خواهد بود.

  • 1- استفاده از کانسیلر

اولین قدم در آرایش چشم برای بیشتر خانم ها استفاده از کانسیلر زیر چشم برای پوشاندن پف و پف چشم است. کانسیلر را با قلم مو یا انگشت خود به آرامی زیر چشم خود قرار دهید تا زیر چشم شما صاف و شفاف شود. اگر ناحیه زیر چشم شما روشن است، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

استفاده از کانسیلر

  • 2- استفاده از پرایمر

مقدار کمی پرایمر را روی پلک خود استفاده کنید. این کار را می توانید با پرایمر چشم با کمک انگشت یا برس انجام دهید که باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شود. همچنین می توانید از مقدار کمی کرم دور چشم یا کانسیلر استفاده کنید.

 استفاده از پرایمر

  • 3- سایه چشم یکی از مراحل مهم در آرایش چشم مرحله به مرحله

در ادامه آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم، زمان استفاده از سایه چشم فرا رسیده است. سایه چشم پایه خود را روی پلک بزنید. همانطور که گفته شد، سایه این قسمت از رنگ روشن تا متوسط انتخاب شده و به کمک برس مخروطی کوچک تا متوسط روی پلک قرار می گیرد.

سایه چشم           سایه چشم

  • 4- هایلایت زدن

سپس از هایلایتر برای ناحیه پلک فوقانی و استخوان ابرو استفاده کنید. در واقع، این منطقه سایه روشن یا روشن ترین سایه طرح را می خواهد. از این سایه می توانید برای گوشه داخلی چشم نیز استفاده کنید.

هایلایت زدن+ هایلایتر

  • 5- کانتور کردن

همانطور که گفتیم، آموزش سایه چشم مرحله به مرحله پیش می رود، بنابراین شما باید هر قسمت را جداگانه انجام دهید. بعد از سایه زدن قسمت پلک بالا، از سایه کانتور برای خط پلک استفاده نمایید. برای سایه این ناحیه از رنگ تیره استفاده کنید که کاملاً چشم را مشخص می کند. برای این قسمت از یک برس مخروطی کوچک استفاده کنید زیرا این رنگ تیره بسیار ضخیم است و نباید روی خط پلک شما زیاد باشد. سایه کانتور نیز به شکل V به گوشه خارجی چشم زده می شود، که بر ظاهر بزرگتر نشان دادن چشم شما تأثیر می گذارد.

کانتور کردن

  • 6- مخلوط کردن سایه ها

از یک برس مخروطی بزرگ استفاده کنید و سایه ها را به خوبی مخلوط کنید. البته اگر آرایش آوانگارد و هنری می خواهید، نمی توانید این کار را انجام دهید، اما اگر سایه ها به خوبی مخلوط شده و خطوط تقسیم آنها مشخص نباشد، آرایش طبیعی تری خواهید داشت.

مخلوط کردن سایه ها

  • 7- کشیدن خط چشم

در این مرحله زمان کشیدن خط چشم است. برای کشیدن خط چشم می توانید از خط چشم مداد، مایع و یا ژله ای استفاده کنید. همچنین استفاده از سرمه برای کشیدن خط چشم بسیار معمول است. برای کشیدن راحت خط چشم، ابتدا خطوط کوچک (نقطه چین مانند) بکشید، سپس آنها را بهم وصل کنید.

کشیدن خط چشم           کشیدن خط چشم

  • 8- فرمژه

در ادامه آرایش مرحله به مرحله چشم، نوبت به مژه ها می رسد. مژه های خود را با فرمژه حالت دهید. ابرو فرمژه را به آرامی در محلی که مژه ها به پلک متصل می شوند قرار دهید، دو طرف را به هم نزدیک کرده و به آرامی فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. شما می توانید فرمژه ها را در امتداد مژه ها حرکت دهید و مژه ها را از نقاط مختلف حالت دهید تا مژه ها بیشتر فر شوند و بلندتر به نظر برسند.

فرمژه

  • 9- ریمل زدن یکی از رایج ترین مراحل در آرایش چشم مرحله به مرحله

بعد از حالت دادن به مژه ها نوبت به ریمل زدن مژه های فوقانی می رسد. سر خود را به سمت عقب متمایل کنید و ریمل را به آرامی از ریشه به مژه ها منتقل کنید. در صورت لزوم چندین بار این کار را تکرار کنید تا ریمل بیشتر روی مژه ها قرار گیرد، اما هر بار اجازه دهید ریمل روی مژه ها خشک شود و سپس لایه دیگری بزنید. معمولاً دو لایه ریمل روی هم کافی است.

ریمل زدن

استفاده از ریمل برای مژه های کوتاه زیر چشم ضروری نیست، اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید می توانید همانند ریمل مژه های بالایی برای مژه های پایین خود ریمل بزنید.

ریمل زدن

  • 10- آرایش ابرو

گرچه آرایش ابرو جدا از آرایش چشم است و می توان آن را مرحله به مرحله جداگانه آموزش داد، اما اصلاح و آرایش خط ابرو به زیبایی هرچه بیشتر چشم و آرایش شما کمک می کند. این کار بهتر است با کمک مداد یا پودر با کشیدن خطوط کوتاه و نرم انجام شود.

آرایش ابرو          آرایش ابرو

فراموش نکنید که فقط با تمرین زیاد می توانید به بهترین سبک و مدل آرایش چشم خود برسید. مراحلی که در بالا ذکر شد زیبایی طبیعی و ملایمی به چشم شما می بخشد اما آرایش های مختلف و خلاقانه بسیاری وجود دارد که باعث زیبایی چشم شما می شود.
یک قسمت از آرایش چشم خط چشم است که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. برای یادگیری چند ترفند ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم، شما می توانید به مطالب"ترفند های ساده، مفید و کاربردی کشیدن خط چشم" و "خط چشم مناسب فرم چشم ما کدام است؟" مراجعه کنید.
سخن پایانی
چشم دارای نواحی مختلفی است که برای آرایش چشم باید آرایش هر کدام از این نواحی را بدانید تا بتوانید آرایشی زیبا و شیک داشته باشید. اگر چه سایه زدن و آرایش چشم کار آسانی نیست، اما برای خود‌آرایی لازم نیست که یک آرایشگر حرفه‌ ای باشید. با ابزار مناسب و کمی تمرین، می‌ توانید چشم‌ های خود را بهترین نحو آرایش کرده و زیبایی خود را دو چندان کنید. 
اگر می‌ خواهید سایه چشم را به روش اصولی و درست یاد بگیرید، باید بدانید که هر چشمی روش سایه کشیدن مخصوص به خود را دارد. از سایه زدن چشم پف دار گرفته تا سایه زدن چشم بادامی، سایه زدن چشم درشت، سایه زدن چشم ریز، سایه زدن چشم عروس و…
یاد‌گیری نحوه سایه زدن چشم در این موارد نیاز‌مند صبر و حوصله فراوان و البته تمرین کافیست. اگر مربی آرایشی خوبی داشته باشید، به راحتی می‌ توانید برای تمامی انواع چشم سایه‌ ای زیبا و البته شیک و خاص بزنید.  در این مطلب آناتومی آرایش چشم  و آرایش ساده چشم را به شما آموزش دادیم. امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.
شما می توانید برای خرید انواع خط چشم، انواع براش های آرایشی، سایه، ریمل، پرایمر، کانسیلر، کانتور، هایلایتر، فرمژه و... از بهترین برندها با بهترین کیفیت و به شرط اصل بودن محصول و کالا مورد نظرتان را بصورت آنلاین و یا حضوری از فروشگاه دونا کازمتیک خریداری کنید و می توانید از کادر حرفه ایی فروشگاه دونا کازمتیک در هر زمینه ای اعم از پوست و مو، آرایشی و زیبایی مشاوره مفید و حرفه ایی بگیرید در صورت خرید محصولات بصورت آنلاین، سفارشات شما را در اسرع وقت به دست شما می رسانیم.

آموزش آرایش چشم ساده به صورت مرحله به مرحله

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان