آموزش کانتورینگ برای انواع فرم صورت

آموزش کانتورینگ برای انواع فرم صورت

اگر شما هم جزو آن کسانی هستید که می‌ خواهید بدون انجام جراحی‌ های زیبایی، نقص‌ ها و عیب ‌های صورت خود را بپوشانید، پیشنهاد می‌ کنیم که با کانتورینگ صورت با استفاده از گریم و آرایش آشنا شوید. در واقع، ما در این روش با استفاده از لوازم آرایشی و کرم‌ هایی با رنگ ‌های روشن ‌تر یا تیره‌ تر از رنگ پوست، باعث ایجاد خطای دید در افراد می ‌شویم و علاوه بر پوشاندن نقص ‌های صورت، می ‌توان فرم صورت خود را نیز تغییر داد.
در گذشته، استفاده از کانتور فقط در میان گریمور های تئاتر و سینما رایج بود؛ ولی در سال‌ های اخیر، گریم چهره با استفاده از کانتور، در آرایش‌ های عروسی و حتی در آرایش‌ های روزانه، جایگاه ویژه‌ ای دارد. برای همین، کانتورینگ صورت با استفاده از گریم و آرایش، به یکی از کار های معمول روزانه تبدیل شده است.
پس، اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که فکر می‌ کنید، کانتور صورت فقط مخصوص مجالس است یا فقط مخصوص خانم‌ ها است، بدانید که دارید اشتباه می ‌کنید، کانتور چهره به آرایش روزانه تبدیل شده و در سال‌ های اخیر، در پیرایشگاه‌ های مردانه و گریم داماد ها نیز دیده شده است.

کانتورینگ برای انواع فرم صورت

کانتورینگ به تکنیکی گفته می‌ شود که به منظور متعادل کردن سایه‌ های موجود در قسمت‌ های تاریک و روشن صورت و همچنین برای فرم دادن هرچه بهتر به آن انجام می‌ شود. در گذشته این کار معمولاً توسط آرایشگران حرفه ‌ای و تنها برای افراد مشهور انجام می ‌شد، البته این مربوط به زمانی است که فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره مردم را تصاحب نکرده بود. امروزه خیلی از خانم‌ ها قادر به استفاده از این تکنیک آرایشی برای خوش فرم و زیبا کردن صورت خود هستند.
به زبان ساده این کار یعنی برجسته کردن زیبایی و پوشاندن عیب و نقص ‌های صورت؛ برای کانتورینگ معمولاً از کرم پودر ‌هایی که 2 یا 3 درجه از پوست خود شخص تیره‌ تر هستند استفاده می ‌شود. همچنین برای روشن کردن و برجسته کردن نقاط قوت صورت، از هایلایتر‌ هایی که به طور معمول 2 یا 3 درجه روشن‌ تر از رنگ پوست صورت هستند استفاده می ‌‌شود. باید توجه داشته باشید که نقاطی از صورت را که می‌ خواهید برجسته کنید باید هایلایت شده و نقاطی را که می ‌خواهید در صورت تان چندان دیده نشوند کانتور کنید.
البته کانتورینگ صورت با استفاده از گریم و آرایش را باید بلد بود و در آن، ماهر شد. ابتدایی‌ تری چیزی که برای این موضوع باید دانست، این است که فرم صورت هر کسی متفاوت است که در نتیجه، کانتور کردن صورت هر کسی با دیگری، متفاوت خواهد بود. برای همین، در این مقاله می‌ خواهیم که کانتورینگ انواع فرم صورت را به طور خلاصه توضیح دهیم. مانند فرم صورت لوزی، بیضی، گرد و پهن، مربعی، مستطیلی، قلبی و کشیده و لاغر تا بتوانید چهره‌ ی خود را با هر فرمی که دارید، به بهترین شکل ممکن کانتور کنید. برای آموزش کانتورینگ انواع فرم ‌های مختلف صورت و نواحی مختلف صورت در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کانتورینگ برای انواع فرم صورت

کانتور صورت چیست و چه کاربردی دارد؟
قبل از شروع مراحل آموزش می خواهیم توضیح دهیم که کانتورینگ صورت چیست و چه کاربردی دارد؟، تا همه افراد تازه کاری که این مطلب را مطالعه می کنند نیز درک درستی از آن داشته باشند.
کانتورینگ صورت تکنیکی است که قبلا برای مدل های فشن و هنرپیشگان سینما استفاده می شد، اما اکنون بخشی از برنامه آرایش روزانه بسیاری از افراد شده است. کانتورینگ، هنر ارتقاء ساختار صورت شما از طریق آرایش و شکل دادن به قسمت های خاص صورت است.
شاید برای شما سوال شده باشد که کانتور کردن در آرایش چه کاربردی دارد؟ همان طور که گفته شد، در کانتورینگ انواع فرم صورت، ما با ایجاد سایه ‌ی روشن و سایه‌ ی تیره، کاری می ‌کنیم که برخی از بخش ‌های چهره را بُلد و برجسته و برخی دیگر را دارای عمق و فرورفته به نظر برسند. در واقع، این ‌کار باعث ایجاد خطای دید در چشم مخاطب می ‌شود که در نتیجه، نقص‌ ها و ایراد های چهره تا حدود زیادی پوشش داده می ‌شوند و همچنین، بخش‌ های زیبا و نقاط قوت چهره، بیشتر معلوم می ‌شوند.
پس، بخش‌ هایی از چهره را که می ‌خواهیم بیشتر به چشم بیایند و برجسته ‌تر و بزرگ‌ تر دیده شوند، روشن و هایلایت می ‌کنیم و بخش‌ هایی از چهره را که می ‌خواهیم کم‌ تر به چشم بیایند و کوچک‌ تر و فرو رفته دیده شوند، تیره و کانتور می‌ کنیم. به زبان ساده‌ تر، کانتورینگ در این جا یعنی متعادل کردن چهره. 
برای همین، حالا خیلی از برند های بزرگ و مطرح آرایشی، پالت‌ های چند رنگ و تک رنگ برای کارنتورینگ طراحی کردند و در بازار به فروش می‌ رسانند؛ ولی شما می‌ توانید با پودر های آرایشی، کرم و حتی مداد های مات که یک یا دو درجه تیره‌ تر از رنگ طبیعی پوست تان هست، کانتور را انجام دهید.

کانتور صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

معمولاً رنگ ‌های تیره برای پیشانی، بینی، چانه و گونه استفاده می ‌شود. کرم‌ های هایلایت هم برای برجسته کردن بخش ‌های مختلف صورت استفاده می‌ شوند که معمولاً دو درجه روشن‌ تر از پوست هستند. نکته ‌ی دیگر در "کانتورینگ صورت با استفاده از گریم و آرایش"، این است که در روند کانتورینگ صورت، بخش‌ هایی از چهره را به رنگ روشن آغشته می ‌کنند که بیشتر در معرض تابش آفتاب هستند. به یاد داشته باشید که تن پوست‌ های گرم با محصولاتی به رنگ زرد و پوست ‌های با تن سرد با سایه های صورتی طبیعی ‌تر جلوه می کنند.
جالب است بدانید که استاندارد ترین فرم صورت بیضی است و آرایشگر ها سعی می کنند تا با ایجاد تعادل، فرمی نزدیک به این حالت ایجاد کنند. البته که انتخاب حالت صورت امری کاملا دلخواه است و به سلیقه افراد بستگی دارد. اما اگر دانش کافی در این زمینه ندارید بهتر است آن را به انتخاب آرایشگر تان بسپارید. چون آنها با سالها تجربه و در نظر گرفتن فرم چهره شما، بهترین روش کانتور صورت را اجرا می کنند.
در حالی که بیشتر ما هنر کانتور کردن صورت را کشف کرده‌ ایم، مهم است که به یاد داشته باشید که هرکسی فرم صورت متفاوتی دارد و برای استفاده حد اکثری از روتین کانتورینگ خود باید یاد بگیرید که چگونه آن را مطابق با فرم صورت خود انجام دهید. ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه کانتور کردن انواع فرم صورت داریم. مهم است که آن را به درستی انجام دهید زیرا کانتورینگ عمق و ساختار بسیار مورد نیاز را به آرایش شما اضافه می کند. افرادی که صورت گرد دارند، اغلب با این روتین بیشترین مشکل را دارند، زیرا درست کردن ساختار در مورد صورت گرد می تواند دلهره آور باشد در ادامه به کانتو انواع فرم صورت می پردازیم.

کانتور صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ صورت
کانسیلر ها به دو شکل مایع و فشرده پودری وجود دارند. کانسیلر های مایع مناسب برای آرایش‌ های غلیظ ‌تر و پر رنگ و لعاب‌ تر می‌ باشند و نوع پودری آن برای آرایش ‌های کم رنگ و ساده استفاده می ‌شود. بعد از آن نوبت به برس و اسفنج آرایشی می ‌رسد. برای کانسیلر‌ های پودری برس و برای کانسیلر ‌های مایع از اسفنج آرایشی استفاده می ‌شود.
اگر می‌ خواهید صورت براق به نظر برسد از کانسیلر ‌های هایلایت کننده و براق کننده استفاده کنید. اما نباید سایه‌ های تیره و برنزه را انتخاب کنید.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که محصولات کرمی برای پوست ‌های خشک و پودری برای پوست ‌های چرب مناسب است. هنگام کانتورینگ صورت خود از ترکیب کردن پودر و کرم پودر و کانتورینگ دوری کنید زیرا این کار باعث می‌ شود پوست بریده و تکه تکه دیده شود.

ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ صورت

ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ

ابزار مورد نیاز برای کانتورینگ

مراحل کانتورینگ
این تکنیکی است که قبلاً مختص مدل‌ های معروف و هنرمندان تئاتر بود، اما اکنون به بخشی از روال آرایش روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. این هنر تقویت ساختار صورت شما از طریق آرایش و فرم دادن به نواحی خاصی از صورت است.
مجموعه ای از مراحل وجود دارد که به شما کمک می کند تا گونه های خود را برجسته تر نشان دهید. ما در این قسمت از آموزش کانتور صورت، قصد داریم فارغ از نوع حالت صورت شما، مراحل کانتورینگ صورت را شرح دهیم.

مراحل کانتورینگ

  1. 1- با پرایمر، کرم پودر و کانسیلر پایه ی صورت خود را آماده کنید

استفاده از پرایمر یکی از مراحل زیر سازی است. استفاده از پرایمر باعث می شود که آرایش دوام و ماندگاری بیشتری روی پوست تان داشته باشد و به راحتی پخش نشود.
بعد از پرایمر نوبت کرم پودر است. سعی کنید که از کرم پودر های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا اثرات نامطلوبی روی پوست تان بر جای نگذارند. همچنین فراموش نکنید که رنگ کرم پودر را تا حدودی متناسب با رنگ پوست تان انتخاب کنید. چون در غیر این صورت، میکاپ شما غیرطبیعی به نظر رسیده و تصویر ناخوشایندی به شما می دهد. اگر نمی خواهید مرزی بین صورت و گردن و سایر نقاط بدن تان ایجاد شود، این قضیه را جدی بگیرید، با استفاده از کرم پودر، پوست تان کاملا یک دست می شود.
استفاده از کانسیلر کمک می کند که تیرگی و لک های صورت تان کاملا محو شده و با یک دست کردن پوست، آن را آماده یک میکاپ جذاب می کند. صورت خود را آماده کنید، کرم پودر و کانسیلر بمالید و با براش آنها را خوب فید کنید تا پایه ای عالی ایجاد کنید. این به کانتور شما کمک می کند.

با پرایمر، کرم پودر و کانسیلر پایه ی صورت خود را آماده کنید

  1. 2- محصول و براش های خود را انتخاب کنید

می ‌توانید بین پودر ها و کرم‌ ها یکی را انتخاب کنید؛ پودر ها ظاهر مات ‌تری به شما می ‌دهند در حالی که کرم‌ ها حالت براق تری به شما می ‌دهند. اگر مبتدی هستید، بهتر است با بی بی کرم ها شروع کنید، زیرا استفاده و ترکیب آنها آسان تر است.
برای براش های خود از براش های کوچک تر و کرکی برای دقت بیشتر استفاده کنید. شما به یک براش برای کانتورینگ و یکی برای هایلایت نیاز دارید.

محصول و براش های خود را انتخاب کنید

  1. 3- از چهره ‌ی خود نقشه برداری کنید

نقاط اصلی برای کانتورینگ شامل ناحیه زیر خط فک، دو طرف شقیقه‌ ها، کناره ‌های بینی و حفره‌ های استخوان گونه است. ترفند این است که از ساختار استخوان خود به عنوان راهنما استفاده کنید و این قسمت های گفته شده را کانتور بزنید.

از چهره ‌ی خود نقشه برداری کنید

  1. 4- کانتور ها را بلند کنید و رژگونه بزنید

هرچه کانتورینگ شما طبیعی تر به نظر برسد، بهتر است، همیشه مطمئن شوید که خطوط واضحی بر روی صورت خود از رنگ وجود ندارد. از یک اسفنج تخم مرغی مرطوب یا یک براش برای مخلوط کردن محصول استفاده کنید. می توانید رژ گونه هلویی مایل به صورتی را روی سیب های گونه خود اضافه کنید تا رنگ آن براق شود.

کانتور ها را بلند کنید و رژگونه بزنید

  1. 5- هایلایتر بزیند

فقط نقاطی را که نور به طور طبیعی به آنها برخورد می کند مانند استخوان گونه، استخوان ابرو، پل بینی، بالای کمان کوپید و مرکز چانه خود را هایلایتر بزیند. این باعث افزایش اثر کانتورینگ می شود.

هایلایتر بزیند

بیایید به چند آموزش ساده کانتورینگ صورت دقت کنیم. قدم اول این است که فرم صورت خود را شناسایی کنید. ما برای هر شکل صورت آموزش های مختلفی داریم.

  • - محو کردن کانتور: محو کردن و پخش کردن کانتور، قسمت مهم این روش آرایشی است. اگر شما کانتور را محو نکنید، به هیچ وجه جلوه زیبایی نخواهد داشت و چهره طبیعی را که انتظار دارید را برایتان ایجاد نخواهد کرد. کانتور گونه را به وسیله یک براش مناسب، با حرکات عقب جلو محو کنید و به سمت بالا داخل خط رشد مو ها محو کنید. سپس به سراغ کانتور پیشانی بروید و آن را با حرکات دورانی محو کنید. و در آخر با محو کردن کانتور پایین استخوان فک کار را تمام کنید.

محو کردن کانتور

  • - کانتور بینی: به مرحله جذاب کانتور بینی می‌ رسیم. شما می ‌توانید با این روش بینی خود را کوچک تر و سر بالا نشان دهید. از امتداد ابرو تا نوک بینی را کانتور کنید. اطراف نوک بینی را هم کمی تیره کنید و سپس آن را محو کنید. ما بین خطوط تیره را به وسیله کانسیلر، روشن کنید و با انگشت تان آن را محو کنید. با این کار بینی شما کاملا صاف و باریک و زیبا دیده می ‌شود.

کانتور بینی

نکاتی درباره کانتورینگ بینی
بعضی از افراد از کانتور کردن فقط برای زیبا تر کردن و یا پوشش نواقص بینی شان استفاده می ‌کنند. اگر که شما نیز به کانتورینگ بینی علاقه دارید پس حتما نکاتی را که در زیر بیان شده است را مطالعه کنید:

  • • برای کانتور بینی، می توانید از یک نوار کاغذ مقوایی برای یک خط مستقیم استفاده کنید. از گوشه داخلی استخوان ابروی خود دو خط به سمت پایین دو طرف بینی بکشید و در نوک بینی یک U شکل ایجاد کنید.
  • • برای کانتور بینی‌ های باریک می ‌بایست در طرف بینی را با استفاده از هایلایت روشن تر کرد و باعث شد بینی پهن ‌تر دیده شود.
  • • اگر که می ‌خواهید برآمدگی‌ های موجود بر روی بینی خود را پوشش دهید می ‌توانید با استفاده از کرم رنگ تیره بر روی برآمدگی ها و استفاده از رنگ روشن در دو طرف آنها این کار را به سادگی انجام دهید.
  • • اگر بینی شما از آن دسته بینی ‌های گوشتی می ‌باشد و می خواهید پهنای آن را کمتر کنید بهتر است از کرم تیره برای دو طرف بینی و از کرم روشن برای وسط بینی استفاده کنید.
  • • برای کوتاه تر نشان دادن بینی‌ های بلند بهتر است از کرم تیره در نواحی نوک و زیرین بینی استفاده کنید.
  • • کانتور بینی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این کار دو خط موازی روی بینی رسم کرده و در نقطه پایین بینی یک نیم دایره رو به بالا رسم کنید.

نکاتی درباره کانتورینگ بینی

پیش نیازهای کانتورینگ انواع فرم صورت
برای شروع کانتورینگ، بهتر است درباره صورت خود اطلاعاتی داشته باشید؛ زیرا نحوه کانتور چهره هر شخص، تنها مختص خود اوست و این شیوه کانتورینگ بر اساس ویژگی ‌های صورت اوست. به عنوان مثال: اگر از ترفند های کانتور صورت‌ های کشیده برای کانتور صورت‌ های گرد استفاده شود، نه تنها موجب زیبایی نمی ‌شود بلکه نواقص چهره را بیش از پیش جلوه می ‌دهد.
صورت شما ممکن است به‌ شکل بیضی، کشیده، گرد، مستطیلی، مربعی، لوزی، قلبی و... باشد. هر یک از موارد ذکر شده شیوه‌ کانتور مختص خود را دارند و باید به نکات مربوط به آنها توجه کرد.

پیش نیازهای کانتورینگ انواع فرم صورت

شناخت فرم صورت
در ابتدا برای کانتور صورت شما باید فرم صورت را شناسایی کنید و مطابق با آن کانتورینگ را شروع کنید، عکسی که در پایین این متن قرار دادیم کمک بزرگی به شما می کند.

شناخت فرم صورت

برای شناخت ارگونومی صورت خود ابتدا باید با انواع فرم صورت آشنا شوید.

  • - ارگونومی صورت گرد یا دایره ‌ای: این نوع چهره زاویه ندارد. طول و عرض چهره ‌ی گرد تقریباً با هم برابر هستند و گونه ‌ها از نرمی و انحنا بر خوردارند. این مدل صورت هیچ نوع شکستگی و زاویه‌ ای ندارد و برای زاویه‌ سازی و فرم ‌دهی به صورت، باید از گریم استفاده‌ کرد. فرم صورت افراد گندم‌ گون معمولا به این شکل است. در این فرم صورت، تمامی اجزا در فاصله ‌های متناسب در وسط صورت متمرکز است و فرو رفتگی استخوان گونه، استخوان فک، زاویه‌ شقیقه ‌ها بسیار نامحسوس است.

ارگونومی صورت گرد یا دایره ‌ای 

  • - ارگونومی صورت مربعی: این افراد دارای پیشانی پهن و فک‌ های زاویه ‌دار هستند. در این فرم صورت‌ نیز فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ ها با عرض پیشانی برابر است. در صورت ‌های مربع شکل، تمامی گوشه ‌های صورت دارای فرم یک شکل و یک اندازه است و همین تقارن و برابری در تمامی اجزا باعث می ‌شود فرم صورت به شکل مربع باشد. صورت‌ های مربع شکل، در قسمت‌ استخوان ‌های فک دارای تیزی و زاویه محسوسی هستند.

ارگونومی صورت مربعی

  • - ارگونومی صورت مستطیل و کشیده: این فرم چهره، دارای چند زاویه است، شکستگی دارد و استخوان‌ های فک از کناره‌ ی صورت مشخص است. در این فرم صورت، کشیدگی صورت کاملا محسوس است و فاصله عرض پیشانی، عرض استخوان فک و همچنین عرض استخوان گونه ‌ها با هم برابر است.

ارگونومی صورت مستطیل و کشیده

  • - ارگونومی صورت بیضی: خوش فرم ‌ترین نوع صورت برای گریم، فرم صورت بیضی شکل است. در صورت ‌های بیضی شکل، طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این حالت عرض پیشانی و استخوان فک با هم برابر هستند. در این وضعیت چشم ‌ها در یک سوم بالایی صورت قرار دارند. بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. گیجگاه، گونه و فک فاقد زاویه‌ اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است. صورت‌ های بیضی به نسبت صورت‌ های گرد کمی کشیده ‌تر است و فاصله بین بینی، لب و چشم کمی بیشتر است. این نوع صورت‌ ها به صورت‌ های کلاسیک هم معروف هستند. چهره ‌ی اکثر افرادی که از نژاد سفید هستند به این فرم است. در ارگونومی صورت بیضی شکل، گریم چهره راحت ‌تر از باقی فرم‌ ها است و همین سهولت باعث می ‌شود گریم در این فرم چهره‌ ها دارای تنوع بیشتری باشد.

ارگونومی صورت بیضی

  • - ارگونومی صورت‌ لوزی یا الماس شکل: افراد دارای این فرم صورت، عرض پیشانی متناسب، استخوان گونه پهن و زاویه ‌دار و همچنین فکی باریک دارند. ترند محبوب این روز ها در میان مردم، صورت ‌هایی با فرم الماسی است. در این فرم خانم‌ ها تمایل دارند استخوان‌ های گونه ‌شان برجستگی بیشتری داشته باشد.

ارگونومی صورت‌ لوزی یا الماس شکل

  • - ارگونومی چهره قلبی و مثلثی شکل: افرادی که دارای فرم صورت قلبی هستند، پیشانی و گونه‌ هایی پهن دارند اما چانه ‌شان لاغر است. اگر شما یک مثلث و یا قلب را در کنار صورت این افراد تصور کنید، متوجه نسبت ‌بندی آن می‌ شوید. کشیدگی چانه و عرض آن به صورتی است که می ‌توان آن را شبیه یک مثلث وارونه در نظر گرفت.

ارگونومی چهره مثلث معکوسارگونومی چهره مثلثی شکلارگونومی چهره قلبی

کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت
توجه داشته باشید که هر فرم صورت کانتورینگ مخصوص به خودش را دارد که در ادامه انواع فرم‌ های صورت و نحوه کانتورینگ کردن آنها را آموزش می‌ دهیم:

کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت 

  • - کانتور برای صورت گرد

اولین گروه از فرم صورت ‌هایی که می ‌خواهیم بررسی کنیم، نوع گرد است. چگونه متوجه شویم که یک صورت گرد داریم؟ اگر طول و عرض صورت شما، یکسان است و چهره ‌ی شما زاویه ندارد (یعنی گوشه‌ های صورت تان گرد است)، شما یک چهره ‌ی گرد و پهن دارید. صورت گرد صورتی است که در آن تمامی اجزا در مرکز صورت متمرکز بوده و حاشیه های صورت بدون زاویه می باشد. به نوعی می شود گفت که در این صورت ها، که تقریبا دایره وار هستند، طول قطر عمودی و افقی صورت به یک اندازه است. برای کانتور کردن و زیبا تر نشان دادن صورت‌ های گرد بهتر است از رنگ‌ های تیره در نواحی مانند شقیقه، فک و گردن استفاده کرد تا به کمک آن گوشه‌ هایی برای صورت بسازیم و فرم صورت را از گرد بودن بیرون بیاوریم؛ همچنین برای نواحی مانند چانه، پیشانی، خط وسط بینی و وسط گونه‌ ها از هایلایت و یا کرم رنگ روشن استفاده کنید تا این نواحی بیشتر به چشم بیاید. بهترین ناحیه برای استفاده از رژگونه در صورت ‌های گرد نیز زیر استخوان گونه می ‌باشد.

 کانتور برای صورت گرد

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد 

  1. 1- پوست خود را آماده کنید، قبل از شروع پوست خود را آماده کرده و از کرم پودر استفاده کنید. با برجسته کردن در مرکز پیشانی، پل بینی و به دنبال آن مرکز چانه خود شروع کنید. مثلث های بلند و معکوس زیر ناحیه چشم ایجاد کنید. کمی هایلایتر روی استخوان گونه خود نیز بزنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد  

  1. 2- کانتور، برای کانتور خود از یک سایه ته رنگ و سرد استفاده کنید . کانتورینگ را از کنار گوش شروع کنید زیرا به لاغر نشان دادن صورت شما کمک می کند. در مرحله بعد، با ایجاد یک شکل C، شقیقه های خود را کانتور کنید. برای لاغری بینی خود، با سایه کانتور خود از کناره های آن عبور کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد  

  1. 3- بلند کردن، از یک براش کوچک و کرکی استفاده کنید و با فشار دادن و چرخاندن براش، ناحیه برجسته شده را با هم مخلوط کنید. کانتور را با یک براش کانتورینگ بزرگ مخلوط کنید تا جایی که هیچ خط خشن روی صورت خود مشاهده نکنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد 

  1. 4- آن را فیکس کنید، از یک پودر حالت دهنده یا یک پودر شفاف استفاده کنید و به آرامی با استفاده از یک براش پودری آن را به آرامی به تمام قسمت های آرایش خود بزنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد 

مراحل کانتور ‌کردن صورت گرد 
این نتیجه نهایی ست!

در این فرم صورت، خط پیشانی، چانه و گونه‌ های شما تقریبا یک دایره را شکل می ‌دهند و طول و عرض صورت تقریبا برابر است.

  • • کانتور: شقیقه‌ ها و زیر استخوان‌ های گونه
  • • هایلایت: وسط پیشانی و چانه
  • • رژگونه: زیر استخوان گونه و بالای کانتور

کانتور ‌کردن صورت گرد 

نکاتی درباره کانتورینگ صورت گرد

  •  برای کانتور کردن باید از کنار گوش ‌ها به سمت پایین، شقیقه‌ ها به صورت حرف C برعکس و در دو طرف بینی را تا پایین با رنگ تیره کانتور کنید.
  •  برای زاویه ‌دار کردن فک، خط زیر فک را تا نزدیک گوش‌ ها تیره می کنیم. دو خطی که زیر استخوان گونه می ‌کشیم، باید دو خط با شیب تند باشند تا صورت کشیده ‌تر دیده شود.
  •  برای این که چهره را متعادل‌ تر کنیم، باید چانه تا زیر چانه، وسط پیشانی، بین دو ابرو و وسط بینی را روشن و هایلایت کنیم. به یاد داشته باشیم که در کانتورینگ صورت گرد، نباید زیر چانه و هلال بالای پیشانی را تیره کنیم.
  •  در کانتورینگ صورت‌ گرد نباید هلال بالای پیشانی را تیره کرد؛ همچنین نباید زیر چانه را تیره کرد؛ در مقابل برای زاویه دار شدن چانه بهتر است قسمت انتهای لب تا زیر چانه (به ‌صورت دو مثلث با ساق ‌های بلند، در اطراف چانه) تیره شود.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت گرد

  • - کانتور برای صورت مربعی

چگونه متوجه شویم که یک صورت مربعی داریم؟ صورت های مربعی دارای طول و عرض یکسانی هستند و در دو طرف پیشانی و چانه، زاویه صورت  تا حدودی 90 درجه است. و همچنین در قسمت گونه ها زاویه ای وجود ندارد و پیشانی با یک خط نسبتا صاف به چانه ها متصل می شود. در این گونه فرم صورت شما باید سعی کنید تا حد امکان این زاویه ها را کاهش داده تا حالت دایره وار به خود بگیرد و هم چنین سعی کنید تا در قسمت گونه ها بعد ایجاد کنید.
برای صورت‌ هایی با فرم مربع برای متناسب کردن زاویه‌ های صورت باید فک و شقیقه‌ ها را تیره کرد و برای نواحی مانند وسط بینی، وسط گونه و چانه باید از رنگ روشن استفاده کرد همچنین برای تکمیل کانتورینگ می ‌بایست رژگونه را در دو طرف استخوان گونه استفاده کرد.

کانتور برای صورت مربعی

مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی 

  1. 1- هایلایتر بزنید، هنگامی که کار آماده سازی صورت و استفاده از کرم پودر را تمام کردید، وقت آن است که هایلایتر خود را بزنید. از مرکز پیشانی خود شروع کنید و به سمت مرکز چانه حرکت کنید. برای اتصال این دو، یک خط کوچک در مرکز بینی خود بکشید. درست از مجرای اشک شروع کنید، ناحیه زیر چشم را برجسته کنید و دو V ایجاد کنید. همچنین گوشه های بیرونی دهان خود را برجسته کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی

  1. 2- کانتور، هنگام انتخاب سایه کانتور، بهتر است رنگ‌ های خاکستری سرد و مایل به قرمز را برای تقلید از سایه‌ های طبیعی انتخاب کنید. کانتور را در امتداد خط فک، زیر استخوان گونه و کناره های بینی بکشید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی

  1. 3- مخلوط کردن، ترفند این است که ابتدا شروع به ترکیب هایلایتر کنید و سپس کانتور را با هایلایت ترکیب کنید. براش خود را به آرامی روی محصول فشار دهید و قسمت های تیره و روشن را باهم مخلوط کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی

  1. 4- فیکس کنید، برای فیکس کردن محصول کانتور کرم خود، از کمی پودر استفاده کنید تا مطمئن شوید که در تمام روز ماندگاری دارد. از یک براش بزرگ برای رول کردن و زدن پودر روی نواحی استفاده کنید. برای رنگ دار شدن صورت تان می ‌توانید مقداری رژگونه و برنزر اضافه کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی
مراحل کانتور ‌کردن صورت مربعی
و تفاوت را می بینید؟

صورتی با فک زاویه‌ دار و ساختاری با استخوان بندی برجسته ویژگی این فرم از صورت است. همین طور خط موی پیشانی عریض و زاویه‌ دار است.

  • • کانتور: اطراف فک و شقیقه ‌ها
  • • هایلایت: وسط پیشانی و چانه و روی استخوان‌ های گونه
  • • رژگونه: زیر استخوان‌ های گونه

کانتور ‌کردن صورت مربعی

نکاتی درباره کانتورینگ صورت مربعی

  •  برای کانتورینگ صورت‌ های مربعی، دو طرف پیشانی (شقیقه) را تیره کنید؛ ولی نباید هلال بالای پیشانی را تیره کنید.
  •  شیب خطی که زیر استخوان گونه می ‌کشید باید کمی زیاد باشد؛ ولی آن ‌را از کنار صورت به شقیقه متصل نکنید. 
  •  برای زاویه ‌دار کردن فک، زیر استخوان فک و در مرز فک و گردن را تیره کنید.
  •  کسانی که صورت مربعی دارند، نباید زیر چانه را تیره کنند؛ بلکه با روشن و هایلایت کردن روی چانه و تیره کردن دو طرف چانه، می‌ توانند در چهره‌ ی خودشان زاویه ایجاد کنند. رژگونه بهتر است دوطرف استخوان ‌های گونه زده شود.
  •  کسانی که صورت آنها به شکل مربع است باید لبه‌ های صورت خود را با کانتور زدن در امتداد محیط صورت خود فرم دهند.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت مربعی

  • - کانتور برای صورت مستطیلی

در این نوع از فرم صورت معمولاً طول صورت بیشتر از عرض آن است و استخوان‌ های گونه کشیده و دراز هستند، همچنین به طور معمول در دو طرف پیشانی، رستنگاه مو کمی از حد معمول عقب ‌تر است.
برای شروع کار نقاطی را که می‌ خواهید هایلایت کنید را مشخص کنید. در این فرم از صورت معمولاً فقط می‌ توانید با استفاده از هایلایتر وسط پیشانی را روشن کنید و برای کانتور کردن دو طرف شقیقه ‌ها، خط فک تا زیر چانه و زیرگونه ‌ها را با رنگ  تیره علامت زده و بعد شروع به محو کردن این تیرگی ها کنید تا کاملاً اثر خط و خطوط از بین برود.
عمل کانتور کردن را در این فرم از صورت از گوش‌ ها شروع کرده و به زیر گونه خاتمه دهید. همچنین زیر چشم ‌ها را هم می‌ توانید هایلایت کنید تا صورت مستطیلی‌ تان، هرچه زیبا تر به نظر بیاید و برای تکمیل این زیبایی می‌ توانید زیر گونه ‌ها را هم رژگونه بزنید.

کانتور برای صورت مستطیلی

مراحل کانتور ‌کردن صورت مستطیلی
برای کانتور صورت مستطیلی، ابتدا باید بدانید که هدف اصلی این گریم، تعریف خطوط و حجم دادن به صورت است. برای این کار از دو رنگ پودر کانتور استفاده می‌ کنیم؛ یکی تیره و دیگری روشن؛ مراحل کانتور صورت مستطیلی به شرح زیر است:

  • • در ابتدا با استفاده از پرایمر و کرم پایه، پوست صورت خود را آماده کنید.
  • • برای بارگیری فضای بیشتر در میان دو خط چانه جلوی صورت، با استفاده از رنگ تیره پودر کانتور، آن را به صورت عریض رنگ آمیزی کنید.
  • • برای تعریف خط گونه، از رنگ تیره‌ تری از پودر کانتور استفاده کنید. تمرکز بر روی منطقه داخل خطوط گونه قرار داده شود و از آن رنگ بری کنید.
  • • برای تعریف چانه، با استفاده از رنگ تیره ‌تری از پودر کانتور، از زاویه بالای سر جلوی خط چانه را رنگ‌ آمیزی کنید و به سمت اسید در پایین صورت، آن را به سمتی که خط چانه قرار دارد، تیره تر کنید.
  • • حجم دهی به گونه، با استفاده از رنگ روشن ‌تر از پودر کانتور، منطقه میانی بین خطوط گونه و چانه، روشن شود.
  • • نرم شدن خطوط آرایش یافته با استفاده از یک برس به دندانه‌ های موجود بین خطوط کانتور صورت بپردازید، تا خطوط آرایشی بیشتری نرم ‌تر شوند و پوست صورت نیز به ظاهر طبیعی ‌تری برسد.
  • • با استفاده از رنگ ‌های دیگر آرایش، مانند رژ گونه و هایلایتر، آرایش خود را کامل کنید.

این‌چنین، با توجه به نوع پوست و مدت زمان آرایش، ممکن است بخشی از روشنایی پوست صورت ناشی از این کار، کاهش یابد. در این‌صورت، با بارگذاری هایلایتر در محل ضعف، می‌ توانید این قسمت ‌ها را تقویت کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت مستطیلی

در این حالت طول صورت بیشتر از عرض آن است و استخوان گونه ‌ها بلند و صاف هستند.

  • • کانتور: بالای پیشانی، شقیقه ها و خط اطراف فک و چانه
  • • هایلایت: وسط پیشانی
  • • رژگونه: روی استخوان ‌های گونه

کانتور ‌کردن صورت مستطیلی

نکاتی درباره کانتورینگ صورت مستطیلی

  •  اگر صورت مستطیلی دارید، روی کانتور کردن دو طرف پیشانی تمرکز کنید تا خط موی شما باریک تر به نظر برسد. همچنین، در امتداد خط موی خود، زیر استخوان فک و ناحیه زیر استخوان گونه خود بروید، ازکنار گوش شروع کنید و به وسط گونه ها ختم کنید. ناحیه زیر چشم و در امتداد استخوان ابرو و وسط چانه خود را برجسته کنید.
  •  کانتورینگ صورت‌ مستطیلی شکل دقیقا مانند صورت مربعی شکل است با این تفاوت که برای کوتاه‌ تر کردن پیشانی، هلال بالای پیشانی را به‌ صورت خیلی نازک تیره می کنم.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت مستطیلی 

  • - کانتورینگ برای صورت کشیده و لاغر

در کانتورینگ صورت لاغر، ما باید کاری کنیم که طول و کشیدگی صورت را کم کنیم؛ یعنی کاری کنیم که صورت، گرد تر و عریض ‌تر به نظر برسد. در چهره‌ های کشیده، قسمت ‌های بلند پیشانی، بیشتر از هر قسمت دیگری به چشم می‌ خورد. بنابراین، باید قسمتی از پیشانی را که مو رشد کرده است، تیره کنیم و همچنین، بلندی چانه را با تیره کردن قسمت پایین چانه، کوتاه‌ تر کنیم.
البته باید زیر گونه‌ ها را نیز تیره کنیم؛ ولی دو خطی که زیر استخوان گونه می‌ کشیم، باید دو خط صاف با شیب کم و ملایم باشند تا چهره، گرد تر به نظر برسد. روشن و هایلایت کردن استخوان ‌های بالای گونه، صورت را متعادل ‌تر می ‌کند.
به یاد داشته باشید که در کانتورینگ صورت کشیده، نباید دور تا دور صورت را تیره کرد؛ شقیقه و اطراف گوش ‌ها را تیره نکنید.

کانتورینگ برای صورت کشیده و لاغر

مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر

  1. 1- هایلایتر بزنید، پوست خود را با مرطوب کننده و کرم پودر آماده کنید. به صورت قوس یا نیم دایره روی پیشانی به سمت بالا هایلایتر بزنید و آن را به سمت پایین بینی خود بکشید. همچنین چانه، گوشه های بیرونی دهان، ناحیه زیر چشم و استخوان گونه خود را نیز برجسته کنید.

مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر

 

  1. 2- کانتور، یک سایه خنثی برای کانتور خود انتخاب کنید. از سمت زاویه دار یا نوک برس برای کانتور زیر استخوان گونه استفاده کنید. سپس قسمت بیرونی پیشانی، دو طرف بینی و خط فک خود را کانتور کنید.

مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر

  1. 3- مخلوط کنید، از گوشه داخلی چشم شروع کنید ؛ هایلایت را از مرکز به بیرون و کانتور را از بیرون به داخل ترکیب کنید.

مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر

  1. 4- فیکس کنید، برای ماندگاری بیشتر محصول از پودر فیکس استفاده کنید. از مرکز صورت تان شروع کنید، از یک براش استفاده کنید و پودر را به آرامی فشار دهید و روی نواحی گفته شده بغلتانید، بدون اینکه آرایش زیر آن به هم بخورد.

 مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر
 مراحل کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر
این نتیجه نهایی است

در این فرم صورت پیشانی و چانه بلند بارز ترین ویژگی به شمار می ‌رود. به همین دلیل طول زیاد گونه‌ ها صاف و تخت به نظر می رسند.

  • • کانتور: خط موی پیشانی، شقیقه ها و زیر چانه
  • • هایلایت: استخوان گونه‌ ها و شقیقه‌ ها
  • • رژگونه: استخوان‌ های گونه

 کانتورینگ برای صورت کشیده ولاغر

نکاتی درباره کانتورینگ صورت کشیده و لاغر

  •  اگر پیشانی بلند و کشیده ای دارید، کانتور را در دور تا دور بالای پیشانی بکشید. اما اگر پیشانی کوتاهی دارید این کار را انجام ندهید چون پیشانی شما را بیش از حد کوتاه نشان خواهد داد. برای کانتور پیشانی کوتاه فقط اطراف پیشانی را کمی کانتور کنید.
  •  اگر چانه کشیده ای دارید، برای کوچک تر نشان دادن در مرکز آن یک خط عمود رسم کنید.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت کشیده و لاغر

  • - کانتور برای صورت بیضی

چهره‌ های بیضی، یکی از زیبا ترین حالت ‌های صورت هستند و چهره‌ های متعادلی هستند که باید تعادل آنها را حفظ کرد. برای لاغر تر نشان دادن این چهره‌ ها، باید استخوان زیر گونه و زیر استخوان فک را تیره کرد. همچنین، باید وسط پیشانی، روی چانه و زیر چشم‌ ها را هایلایت و روشن کرد. این کار ها، زاویه‌ های صورت را نمایان ‌تر و صورت را بهتر جلوه می ‌دهد.

کانتور برای صورت بیضی

مراحل کانتور‌ کردن صورت بیضی 
برای شروع کانتورینگ صورت، باید سایه معمولی مورد نظر را به‌عنوان رنگ پایه انتخاب کنید.

  1. 1- زمینه‌ سازی، برای شروع کانتورینگ صورت، باید سایه معمولی مورد نظر را به‌عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. فراموش نکنید شما می ‌توانید با استفاده از پرایمر مات‌ کننده  Mattifying، زیر سازی را به‌ صورت کاملاً ایده‌ آل و قدرتمند شروع کنید. همچنین استفاده از پرایمر Luminous Primier هم می ‌تواند انتخاب هوشمندانه و موفقیت‌ آمیزی تلقی شود.
  2. 2- سایه زدن (هایلایتینگ)، در این مرحله باید نوعی از کرم‌ پودر ها را انتخاب کنید که چند درجه تیره ‌تر از رنگ پوست شما یا مشتریان تان باشد. برای این کار می ‌توانید از یک برنزه‌ کننده با رنگ دانه‌ های کاکائویی هم استفاده کنید، اما مراقب باشید رنگ پوست مورد نظر را بیش‌ از اندازه تیره نکنید. پس از انتخاب سایه تیره، آن را با یک براش زاویه‌ دار کانتور مثل Angled Contour Brush F30  روی نواحی مورد نظر اجرا کنید؛ این نواحی می ‌تواند شامل گودی گونه‌ ها، شقیقه ‌ها، خط رویش مو، خطوط فک یا بینی باشند. ضمناً براش زاویه ‌دار Cruelty Free Crease Brush E40 هم می‌ تواند به شما در برنزه ‌کردن نواحی کوچک‌ تر صورت مثل کناره‌ های بینی یا خط رویش مو کمک کند.
  3. 3- مخلوط‌ کردن هایلایتینگ و کانتورینگ، دقت کنید که حین سایه زدن و ترکیب‌ کردن آن با کانتورینگ زیاده ‌روی نکنید؛ چرا که پاک‌ کردن سایه‌ ها به ‌مراتب سخت‌ تر و دشوار تر از اضافه ‌کردن آنها در نواحی مورد نظر است. برنامه این مرحله از کانتورینگ صورت بیضی را سبک و با دقت شروع کنید.
  4. 4- برجسته ‌سازی، حالا در این مرحله سایه ‌ای را انتخاب کنید که یک الی 2 درجه روشن ‌تر از رنگ معمول صورت تان است. با این کار نواحی ویژه صورت که تا این ‌لحظه به‌ چشم نمی ‌آمدند، برجسته می ‌شوند و به چهره، ظاهری جذاب‌ تر می ‌بخشند.
  5. 5- نقاط کلیدی صورت را روشن کنید، هایلایتر یا سایه مورد نظر تان را با رنگی روشن‌ تر از نواحی قبلی، در نقاطی که نور را به ‌صورت طبیعی جذب می‌ کنند، اجرا کنید. این نقاط معمولاً شامل استخوان‌ های گونه، استخوان‌ های ابرو، بینی، پیشانی و چانه می ‌شوند. برای این کار می‌ توانید از همان براش زاویه‌ دار Cruelty Free Angled Contour Brush F30  یا Small Stippling Cruelty Free F10  هم استفاده کنید.

مراحل کانتور‌ کردن صورت بیضی 

  1. فرم صورت بیضی ایده ‌آل ترین فرم صورت در کانتورینگ به شمار می‌ رود. مشخصات این شکل از صورت این است که، ارتفاع پیشانی و چانه با هم تناسب دارند و تقریبا عرض یکسانی دارند. فک زاویه‌ دار و گونه ‌های کمی برجسته نیز از ویژگی های این فرم صورت هستند.
  • • کانتور: خط موی پیشانی و زیر فک
  • • هایلایت: استخوان های گونه
  • • رژگونه: زیر استخوان های گونه

کانتور‌ کردن صورت بیضی  

نکاتی درباره کانتورینگ صورت بیضی
یکی از برجسته‌ ترین ویژگی‌ های صورت بیضی ‌شکل، تخم‌ مرغی بودن فرم چهره است. اهداف کانتور ‌کردن این نوع صورت، شامل 2 مورد زیر است:

  •  عمق بخشیدن به ناحیه استخوان گونه ‌ها
  •  تغییر فرم متعادل و معمولی صورت

برای برجسته ‌سازی نواحی مختلف در یک صورت بیضی‌ شکل، دستور العمل زیر را در نظر داشته باشید:

  •  از هایلایتر برای درخشان ‌کردن چهره استفاده کنید.
  •  ناحیه زیر چشم را با هایلایتری که یک الی 2 درجه از رنگ طبیعی پوست روشن‌ تر است، سایه بزنید. یک مثلث وارونه در ناحیه زیر چشم ایجاد کنید تا سایه زدن باعث جلوه بهتری در فرم کلی صورت شود.
  •  با براش زاویه‌ دار، نواحی وسط پیشانی و وسط چانه خود را سایه بزنید. پس از این کار، نور در فرم بیضی ‌شکل چهره بازتاب می‌ کند. این مرحله را با سایه زدن ملایم نواحی زیر چشم و استخوان ابرو به پایان برسانید تا نقاط زیر چشم، روشن به نظر برسند.
  •  کمی هایلایتر روی گونه ‌ها بکشید تا این ناحیه از صورت کمی کم ‌رنگ ‌تر نشان داده شود.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت بیضی

صورت‌ هایی که الماسی‌ شکل هستند، بیشترین شباهت را به صورت ‌های بیضی ‌شکل دارند؛ به‌ همین دلیل است که می ‌توان همین دستور العمل را برای کانتور ‌کردن آنها هم در نظر گرفت و همین انتظارات را داشت. به‌ طور کلی، تمامی فرم‌ های صورت که پیشانی و چانه در آنها کشیده هستند، می ‌توانند با همان روشی که صورت‌ های بیضی ‌شکل کانتورینگ می ‌شوند، آرایش شوند.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت بیضی

  • - کانتور برای صورت الماسی (لوزی)

اگر که پهنای صورت شما در قسمت گونه بیشتر از پهنای قسمت پیشانی و فک صورت تان می‌ باشد شما دارای صورتی با فرم لوزی می ‌باشید. برای کانتور کردن صورت لوزی شکل می ‌توانید تنها به کمک کرم رنگ تیره در زیر گونه، صورتی زیبا تر بسازید. برای نتیجه گیری مناسب‌ تر در این کانتورینگ بهتر است از سمت گوش ‌ها شروع کنید و به سمت گونه‌ ها بروید.
اگر چهره لوزی شکل دارید، باید نواحی زیرگونه‌ ها را تیره کنید، برای این کار از گوش شروع کنید و به سمت وسط گونه بروید. این کار بدون ایجاد حالت مصنوعی در چهره، صورت شما را کاملا طبیعی نشان می ‌دهد.

کانتور برای صورت الماسی (لوزی)

مراحل کانتور ‌کردن صورت الماسی (لوزی)
به طور کلی، در آموزش کانتور صورت الماسی، ما به دنبال ایجاد حجم در بالا و پایین صورت و همچنین تعریف خط کمر (فضای بین گونه و چانه) هستیم. برای کانتور صورت الماسی شامل مراحل زیر می ‌باشد:

  1. 1. در ابتدا، با استفاده از پرایمر و کرم پایه، پوست صورت خود را آماده کنید.
  2. 2. با استفاده از پودر کانتور تیره، خط بالا و پایین فک خود را تعریف کنید. خط بالایی می‌ تواند از گوش تا گوش برود، و خط پایینی برای تعریف فضایی بیشتر، از میان چانه ها از پشت تان بگذرد.
  3. 3. خط کمر را تعریف کنید. با استفاده از پودر روشن، روی منطقه میانی بین گونه و چانه را رنگ بری کنید.
  4. 4. با استفاده از پودر روشن ‌تر، برای خط بالایی فضای بین گونه و چانه را روشن تر کنید.
  5. 5. با استفاده از پودر تیره تر، منطقه بین خط خطر و خط کمر را رنگ بری کنید، تا مانند الماس، خطوط گردش را در خورشید پوست صورت پیدا کنید.
  6. 6. با استفاده از هایلایتر، نقاطی از صورت را که می ‌خواهید آنها را بیشتر در حالتی بلند کننده ببینید، برجسته کنید.
  7. 7. در پایان، با استفاده از رژگونه، حجم لب‌ های خود را به شکل طبیعی و مناسب، بیشتر کنید.

با ادامه دادن این مراحل و تمرین کردن بر روی پوست خود، می ‌توانید به طرز چشم گیری روشنایی بیشتری در پوست خود را تجربه کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت الماسی(لوزی)

در این فرم صورت، پیشانی و چانه باریک بوده و مرکز صورت در عوض پهن تر از بالا و پایین است و استخوان ‌های گونه بسیار برجسته هستند.

  • • کانتور: بالا و وسط پیشانی و پایین چانه
  • • هایلایت: شقیقه ها و اطراف فک
  • • رژگونه: استخوان گونه‌ ها

کانتور ‌کردن صورت الماسی (لوزی) 

نکاتی درباره کانتورینگ صورت الماسی (لوزی)

  •  در این نوع چهره‌ ها باید بخش‌ های باریک صورت را پهن‌ تر و بخش‌ های پهن صورت را باریک‌ تر نشان بدهید تا چهره به تعادل برسد. پس، باید قسمت‌ های زیر گونه‌ ها را تیره کنید که برای این کار، باید از گوش تا وسط گونه را تیره کنید. باید توجه کنید که در کانتورینگ این نوع صورت‌ ها، خطی که زیر چانه می ‌کشیم باید بسیار کوتاه باشد. همچنین، باید گردی چانه را هایلایت و روشن کنیم. این کار ها، چهره‌ ی شما را کاملاً متعادل و طبیعی نشان می‌ دهد.
  •  باید توجه داشت که در کانتورینگ این نوع صورت ‌ها خطی که زیر چانه می‌ کشیم باید بسیار کوتاه باشد؛ همچنین هایلایت و روشن کردن گردی چانه بسیار حائز اهمیت است زیرا در این نوع چهره‌ ها سعی داریم قسمت‌ های باریک صورت را پهن‌ تر و قسمت ‌های پهن صورت را باریک ‌تر جلوه دهیم تا چهره به تعادل برسد.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت الماسی (لوزی)

  • - کانتور برای صورت قلبی یا مثلثی (مثلث معکوس)

چگونه متوجه شویم که یک صورت قلبی (به شکل قلب) داریم؟ اگر اندازه ‌ی پیشانی و گونه‌ های شما نسبت به اندازه‌ ی فک، نسبتاً زیاد باشد، شما یک صورت قلبی دارید. صورت قلبی شکل از نام آن مشخص است؛ در قسمت مرکزی و بالای پیشانی یا قسمت رویش مو، هلالی وجود دارد که آن را شبیه به قلب می کند. هم چنین در چنین فرم صورتی، یک شیب یکدست، پیشانی را به چانه وصل کرده و چانه ها باریک هستند. در صورت های قلبی پیشانی از چانه پهن تر می باشد. این صورت ها زاویه مناسب داشته و کم ترین میزان کانتور را نیازمندند.
برای کانتورینگ صورت ‌های قلبی، باید کاری کنیم که اندازه‌ی نیمه ‌ی بالایی چهره (پیشانی) با نیمه ‌ی پایینی چهره (فک و چانه) متناسب شود. برای همین، باید دو طرف پیشانی (شقیقه‌ ها) را تیره کنید.
برای کانتور کردن صورت‌ قلبی شکل بهتر است که نواحی شقیقه و چانه را توسط رنگ تیره کانتور کرد و برای کانتورینگ زیر گونه و روی خط فک، از رنگ های روشن استفاده کرد؛ همچنین بهتر است رژگونه نیز بر روی استخوان گونه استفاده شود.

کانتور برای صورت قلبی یا مثلثی(مثلث معکوس)

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

  1. 1- پوست خود را آماده کنید، اولین قدم این است که پوست خود را آماده کنید و یک زیرسازی سبک برای پایه‌ پوست خود اعمال کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

  1. 2- هایلایتر بزنید، با استفاده از هایلایتر کرم، با برجسته کردن فک، پل بینی، ناحیه زیر چشم، بالای گونه ها، گوشه های دهان و مرکز پیشانی شروع کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

  1. 3- کانتور، اکنون که به صورت خود هایلایتر زدید، قدم بعدی این است که کانتورینگ را شروع کنید. مطمئن شوید که رنگی که استفاده می کنید برای سایه مناسب است و نه رنگی که خیلی گرم یا نارنجی است. از یک براش مناسب استفاده کنید و کانتور خود را به سمت پایین خط مو بکشید و کمی به شقیقه بروید تا پیشانی را باریک کنید. برای کانتورینگ گونه، ساختار طبیعی استخوان و کانتور را از بالای گوش به سمت گوشه ‌ی دهان دنبال کنید. کمی روی دو طرف بینی بمالید تا ظاهری کشیده تر داشته باشید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

  1. 4- بلندکردن، وقتی همه چیز را روی صورت خود مالیدید، وقت آن است که آن را با هم ترکیب کنیم، و اینجاست که می تواند مشکل ساز شود. از یک براش کانتورینگ کوچک و کرکی استفاده کنید. با ضربه های کوچک روی پیشانی خود شروع کنید و هایلایتر و کانتور را با هم ترکیب کنید و این مرحله را در قسمت های دیگر نیز تکرار کنید. از یک براش کانتورینگ بزرگ برای نواحی کانتور شده استفاده کنید؛ از پیشانی خود شروع کنید و محصولات را کمی به سمت پایین بیاورید و آنها را به درستی ترکیب کنید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

  1. 5- فیکس کردن، با استفاده از یک پودر فیکس و یک براش، براش را به آرامی فشار داده و روی پوست خود بغلتانید. این باعث می شود محصولات روی پوست شما دوام بیشتری داشته باشد. می توانید با مقداری رژگونه یا برنزه وارد شوید تا کمی گرما به ظاهر خود بیافزایید.

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

مراحل کانتور ‌کردن صورت قلبی (مثلثی)

این نتیجه نهایی است! آیا فوق العاده طبیعی به نظر نمی رسد؟

کانتورینگ صورت قلبی شکل: پیشانی در این فرم صورت، زاویه دار و به نظر پهن‌ تر از چانه‌ ی گرد است. همچنین خط مو ها یک پیش آمدگی V شکل وسط پیشانی دارند که شکل قلب را تداعی می کند.

  • • کانتور: شقیقه ها و چانه
  • • هایلایت: اطراف فک
  • • رژگونه: استخوان‌ های گونه

کانتورینگ صورت قلبی شکل

کانتورینگ صورت مثلثی: در این فرم از صورت، پیشانی باریک تر و گرد تر از فک است و فک ممکن است زاویه دار باشد. اگر فرد چاق باشد استخوان های گونه برجستگی‌ شان را به راحتی از دست می دهند.

  • • کانتور: خط اطراف فک و چانه
  • • هایلایت: شقیقه ها
  • • رژگونه: استخوان‌ های گونه

کانتورینگ صورت مثلثی

کانتورینگ صورت مثلثی معکوس: در این شکل از صورت، پیشانی زاویه ‌دار بوده و نسبتا پهن تر از چانه گرد و بلند است.

  • • کانتور: بالا و وسط پیشانی و پایین چانه
  • • هایلایت: شقیقه ها و اطراف فک
  • • رژگونه: استخوان گونه ‌ها

کانتورینگ صورت مثلثی معکوس

نکاتی درباره کانتورینگ صورت قلبی (مثلثی)

  •  همچنین، خط زیر گونه را با شیب ملایم بکشید و آن‌ را از کناره‌ ها به تیرگی که در شقیقه ایجاد کرده‌ اید، وصل کنید. برای متعادل کردن زاویه‌ ی چانه، بهتر است که زیر چانه را تیره کنیم.
  •  البته با روشن و هایلایت کردن وسط پیشانی و بین دو ابرو، روی چانه و زیر خط گونه، بخش‌ های باریک صورت را پهن ‌تر جلوه دهید. به یاد داشته باشید که در کانتورینگ صورت قلبی، زاویه فک تا قسمت رویش‌ مو در کنار گوش را‌ نباید تیره کرد.
  •  در کانتورینگ صورت قلبی شکل، زاویه فک تا قسمت رویش‌ مو در کنار گوش‌ نباید تیره شود. برای متعادل ساختن زاویه چانه بهتر است که زیر چانه را تیره کنیم. با ایجاد روشنی و هایلایت در وسط پیشانی و بین دو ابرو، روی چانه و زیر خط گونه تا زاویه فک، قسمت های باریک صورت را پهن ‌تر جلوه می ‌دهیم.

نکاتی درباره کانتورینگ صورت قلبی (مثلثی)نکاتی درباره کانتورینگ صورت قلبی (مثلثی)

نکات کلیدی در کانتورینگ صورت
آموزش کانتور صورت یکی از مباحث بسیار پر طرفدار در آرایشگری می باشد. چرا که فرم صورت یکی از مهم ترین اساس زیبایی محسوب شده و کانتور باعث می شود که با ایجاد سایه روشن هایی، نواقص صورت بر طرف شود و صورت تا حد زیادی به حالت استاندارد نزدیک شود. به همین اندازه که کانتور صورت زیباست، به همان اندازه هم ظریف بوده و نیاز به حساسیت و دقت زیادی دارد. بنابراین اگر می خواهید یک کانتور صورت زیبا داشته باشد، حتما نکات زیر را جدی بگیرید. 
در ابتدا ممکن است کانتورینگ کار سخت و ترسناکی به نظر برسد، اما وقتی آن را انجام می دهید فوت و فن آن را متوجه خواهید شد. در اینجا برخی باید ها و نباید های کانتورینگ را بررسی می کنیم تا دیگر در انجام آن احساس سردرگمی نداشته باشید.

نکات کلیدی در کانتورینگ صورت

رعایت این نکات آموزش کانتور برای تان معجزه می کند:

  • • افراط ممنوع! هرگز در استفاده از محصولات کانتور زیاده روی نکنید. چرا که باعث می شود که نتیجه عکس داده و پوست شما غیر عادی بنظر برسد.
  • • برای محصول کانتور خود، از استفاده از هر چیزی که بیش از حد نارنجی، خود داری کنید.
  • • مهم ترین شرط برای شروع این کار این است که حالت طبیعی صورت خود را بشناسید و بدانید که صورت تان در کدام دسته از موارد بالا قرار می‌ گیرد، سپس شروع به انجام کار کنید.
  • • برای انجام این کار از محصولات بیش از حد براق استفاده نکنید، چراکه ظاهر چندان خوشایندی به صورت شما نخواهند بخشید.
  • • سعی کنید برای انجام کانتور و هایلایت حتماً از محصولات با کیفیت که پوست صورت تان را مورد آسیب قرار ندهند استفاده کنید و در انتخاب براش‌ ها و ابزار کار هم دقت کنید.
  • • برای کانتور هر چه که براش شما کوچک تر و ظریف تر باشد بهتر است. چرا که باعث می شود که شما کنترل بیشتری بر روی براش داشته باشد و در نتیجه دقت کار شما بالا رود.
  • • بعد از کانتور و هایلایتر حتما خطوط آن را محو کنید. برای این کار براش رو چندین مرتبه با حرکت رفت و برگشتی بر روی پوست بکشید.
  • • در فرایند کانتورینگ، باید مرز بین تیرگی‌ ها و روشنی ‌ها را از بین برود؛ به گونه ‌ای که یکنواخت باشد و خط جدا کننده ‌ای میان آنها معلوم نباشد.
  • • و در آخر توجه کنید که یاد گیری کانتور و هایلایت صورت به تنهایی کافی نیست حتی اگر این کار را هم به زیبایی هر چه تمام‌ تر انجام دهید اگر در مراحل بعدی دچار  اشتباه شوید، باعث خراب شدن تمام زحمت ‌های شما می‌ شود. در نتیجه می‌ توان گفت علاوه بر کانتورینگ و هایلایت فوت و فن‌ های دیگر آرایش کردن را هم بیاموزید.

نکات کلیدی در کانتورینگ صورت 

سوالات متدوال

  • • هایلایتینگ چه تکنیکی است؟

هایلایتینگ (Highlighting) تکنیکی است که دقیقاً عملکردی برعکس کانتورینگ صورت دارد. وقتی از این تکنیک برای آرایش صورت استفاده می ‌شود، مناطق تحت آرایش با استفاده از سایه روشن، برجسته ‌تر نشان داده خواهند شد. آرایشگران با استفاده از هایلایتر و تکنیک‌ های مکمل باعث جذب طبیعی نور در نواحی مختلف صورت می‌ شوند و شکل جدیدی از صورت افراد ارائه می‌ دهند. معمولاً از هایلایتینگ به ‌عنوان یک تکنیک مکمل در کانتورینگ استفاده می‌ شود. یکی از نکات مهم در مورد هایلایتینگ این است که آرایشگر باید در مورد رنگ هایلایتری که انتخاب می ‌کند، نهایت اطمینان را داشته باشد. ته‌ رنگی که برای هایلایتر انتخاب می ‌شود، باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا پس از اجرا جلوه ‌ای زیبا تر از چهره‌ تان ارائه دهد.

هایلایتینگ چه تکنیکی است؟

  • • برای کانتور کردن به چه چیز هایی نیاز داریم؟

پرایمر، هایلایتر، کرم پودر مایع، کانسیلر، پنکک، اسفنج آرایشی

  • • چگونه صورت را کوچک ‌تر نشان دهیم؟ 

مهم ‌ترین نکته ‌ای که برای کوچک‌ تر نشان دادن صورت باید بدانید این است که رنگ‌ های تیره باعث کوچک‌ تر دیده شدن و رنگ ‌های روشن باعث بزرگ‌ تر دیده شدن صورت می‌ شوند. برای کوچک نشان دادن صورت به چند رنگ کرم پودر و چند رنگ سایه نیاز دارید. اگر نیاز است بینی خود را هم کوچک‌ تر نشان دهید باید از سایه تیره در گوشه‌ های بینی استفاده کنید. در ادامه برای برجسته نشان دادن گونه خود از سایه‌ های روشن استفاده کنید و همین طور در ادامه با ترکیب رنگ ‌های تیره و روشن صورت خود را کوچک‌ تر نشان دهید.

  • • اولین قدم برای کانتور ‌کردن صورت چیست؟

اولین گام کانتورینگ صورت، ترسیم نقاطی است که باید تکنیک سایه یا هایلایتینگ در آنها اجرا شود. بعضی از نواحی محبوب صورت که برای کانتورینگ در نظر گرفته می ‌شوند، شامل امتداد بین، خطوط فک، چانه و گونه هستند. برای برجسته‌ کردن این نقاط، معمولاً زیر چشم، روی بینی و پیشانی را با رنگی که یک الی 2 درجه از رنگ پوست روشن ‌تر است، آرایش می ‌کنند. اگر از کرم‌ پودر برای کانتورینگ استفاده می ‌کنید، براش مورد نظر را به‌ آرامی روی پوست صورت بکشید و پس از آن، گرد و غبار را با دقت و با استفاده از براش‌ های کوچک کرکی پاک و تمیز کنید.

اولین قدم برای کانتور ‌کردن صورت چیست؟

  • • آیا کانتورینگ صورت باید پس از زیر سازی انجام شود؟

آرایش با تکنیک کانتورینگ معمولاً پس از زیر سازی و کانسیلر انجام می ‌شود. کانتور های کرم یا مایع را می ‌توان مستقیماً روی زیرسازی صورت‌ اجرا کرد و سپس انتظار داشت ترکیب خوبی از آنها حاصل می ‌شود. لازم‌ به ‌ذکر است شما می‌ توانید پیش از اجرای کانتورینگ روی کانسیلر از کرم ‌پودری استفاده کنید که با همان رنگ سایه یا رنگ طبیعی صورت تان مطابقت داشته باشد. این کار باعث می‌ شود پوست صورت یک دست شود و زیر سازی صورت بی ‌عیب‌ و نقص انجام شود.

  • • چه تفاوتی میان کانتورینگ و برنزه ‌کردن وجود دارد؟

معمولاً شباهت ‌های بسیاری در میان کانتورینگ صورت و برنزه‌ کردن وجود دارد؛ چرا که هر دو تکنیک برای عمق بخشیدن به نواحی مختلف صورت استفاده می‌ شوند و به‌ همین دلیل در آرایش چهره‌ های بیضی ‌شکل به ‌کار گرفته می‌ شوند. با تمامی این اوصاف، برنزه ‌کردن معمولاً در فصل تابستان و در مناطقی که نور خورشید به‌ صورت مستقیم می ‌تابد، برای آرایش چهره‌ ها در نظر گرفته می ‌شود. از طرفی، کانتورینگ یک تکنیک مورد تایید توسط آرایشگران است که ظرافت بیشتری دارد. کانتورینگ صورت در مقایسه با برنزه‌ کردن، نه‌ تنها باعث عمق‌ بخشی بیشتر در نواحی حساس همچون گونه‌ ها می شود، بلکه ساختار چهره را هم کاملاً عوض می ‌کند. دقت داشته باشید بهتر است حین کانتورینگ صورت از برنزه‌ کردن پوست خود داری کنید. ترکیب این 2 تکنیک می ‌تواند باعث تیره ‌شدن بیش ‌از حد رنگ پوست شود یا حتی پوست صورت تان را نارنجی نشان دهد.

چه تفاوتی میان کانتورینگ و برنزه ‌کردن وجود دارد؟

سخن پایانی
آموزش کانتور صورت یکی از مهم ترین مراحل یک میکاپ کامل است که با ایجاد سایه روشن بر روی صورت، باعث عمق دهی به آن می شود. کانتورینگ صورت با از بین بردن نواقص آن به ایجاد یک چهره استاندارد و زیبا کمک زیادی می کند. ما در این مقاله به بررسی مراحل کانتور صورت پرداخته و انواع مهم ترین کانتورینگ های صورت را شرح داده ایم.
با توجه به روش ‌ها و نکاتی که جهت کانتورینگ انواع فرم صورت در این مطلب به شما آموزش دادیم، می‌ توانید چهره خود را متعادل ‌تر و خوش ‌تراش ‌تر نشان دهید. با اعمال کانتورینگ روی صورت، مانع پهن و چاق جلوه دادن صورت ‌های گرد و مربعی و لاغر و باریک به‌ چشم آمدن صورت‌ های کشیده و لوزی شکل می ‌شویم. در انجام کانتورینگ انواع فرم صورت، ایجاد روشنی‌ ها و تیرگی‌ ها مکمل یکدیگر هستند و کانتور صورت را تکمیل می ‌کنند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در فرایند کانتورینگ باید مرز بین تیرگی ‌ها و روشنی ‌ها را از بین برد و به گونه ‌ای نقاط کانتور شده را یکنواخت کرد که کانتور به ‌صورت خطی نباشد.
حالا که تمام نکات اولیه را یاد گرفتید زمان آن است که با استفاده از این مطلب آموزشی ظاهر خوش فرم و تراشیده ای برای خود ایجاد کنید. تنها توصیه ما برای افراد تازه کاراین است که سعی کنند کانتورینگ ساده ای انجام دهند و افراط نکنند؛ همچنین ست محصولات کانتورینگی را خریداری کنند که تمام رنگ ها و لوازم ضروری برای این کار را در خود داشته باشد. فروشگاه دونا کازمتیک ارائه دهنده انواع ست کانتورینگ، هایلایتر و ابزار مورد نیاز کانتورینگ با بهترین کیفیت و اصالت کالا می باشد.

آموزش کانتورینگ برای انواع فرم صورت

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان