ترفند های ساده، مفید و کاربردی کشیدن خط چشم

ترفند های ساده، مفید و کاربردی کشیدن خط چشم

اگر از خانم‌ ها بپرسید سخت ترین مرحله آرایش کدام قسمت آن است؟ بدون شک جواب بیشتر خانم‌ ها مرحله کشیدن خط چشم خواهد بود. این مرحله از آرایش ظریف کاری بوده و به دقت زیادی نیاز دارد. اکثر خانم ها، مخصوصا خانم های مبتدی، سخت ترین قسمت آرایش را خط چشم زدن و کلا آرایش چشم می دانند و وقت زیادی را برای قرنیه سازی خط چشم نیاز دارند که می توان گفت حدودا نیمی از زمان آرایش صرف خط چشم کشیدن، و نیم دیگرش صرف آرایش سایر قسمت های صورت می شود. اما مطمئن باشید با تکرار و تمرین زیاد بعد از مدتی دست شما هم راه می افتد و به راحتی می توانید هر مدل خط چشمی را که بخواهید بزنید. در ادامه این مقاله چند نکته به شما گوشزد می‌ کنیم تا به کمک این نکات بتوانید یک خط چشم ساده و بدون دغدغه بکشید.

مراحل و ترفندهای کشیدن خط چشم
کشیدن خط چشم برای برخی از خانم ها، یکی از سخت ترین مراحل آرایش صورت است که زمان زیادی هم می گیرد. حتی بعضی خانم ها اصلا کشیدن خط چشم را بلد نیستند و آن را کاری غیرممکن می دانند. ما ترفند هایی را برای کشیدن خط چشم برایتان گردآوری کرده ایم که با کمک آن ها، به راحتی از پس این مرحله بر بیایید. از آن جایی که کشیدن خط چشم تاثیر زیادی در زیباتر نشان دادن چشم ها دارد، به شما پیشنهاد می کنم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

  1. 1- انتخاب خط چشم مناسب: خط چشم ها دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از آنها داری سری همچون ماژیک می باشند و بعضی نیز به صورت قلم مو در بازار می باشند. انتخاب گزینه مناسب به راحتی شما بستگی دارد.
  2. 2- تمرکز کنید: اولین کاری که به هنگام کشیدن خط چشم باید انجام دهید این است که حواستان را پرت نکنید و دقت خود را روی کاری که انجام می ‌دهید بگذارید. داشتن دقت کافی و ثابت بودن دست‌ ها به شدت مهم است. برای کشیدن خط چشم بدون عیب و نقص خیلی مهم است که دستان شما نلرزد.
  3. ترفندی که به شما پیشنهاد می‌ کنیم این است که انگشتان پای خود را جمع کنید. جمع کردن انگشتان پا می ‌تواند لرزش دستان شما را متوقف کند.
  4. 3- آماده سازی چشم: در این مرحله بهتر است تا از یک پرایمر استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای کشیدن خط چشم، پس از سایه زدن و قبل از ریمل می باشد. برای اینکه یک خط چشم صاف و بی نقص داشته باشید بهتر است چشمان شما باز و یا نیمه باز باشد. هر اندازه دست شما آزادی عمل و تکیه گاه بهتری داشته باشد، شما به کار مسلط تر خواهید بود.
  5. 4- از کانسیلر کمک بگیرید: گاهی اوقات پیش می‌ آید که از خط چشمی که کشیده‌ اید رضایت کافی را نداشته و موجب ناراحتی شما شده است. اینجا بهترین کار این است که خط چشم را پاک کرده و دوباره بکشید. قسمت‌ هایی از آرایش تان که به هنگام پاک کردن خط چشم از بین رفته اند را می ‌توانید با کانسیلر درست کنید.
  6. توصیه می‌ کنیم اگر مشکل خط چشم تان این است که مقدار کمی کج و کوله شده، به طور کامل آن را پاک نکنید. شما می ‌توانید به کمک یک گوش پاک کن تمیز و کانسیلر، قسمت ‌های نامرتب را اصلاح کنید. بدین صورت که گوش پاک کن را به کانسیلر مخصوص چشم آغشته کرده و اضافات خط چشم را پاک کنید.
  7. مراحل و ترفندهای کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم با نقطه چین

از معجزه کشیدن نقطه چین غافل نشوید، اگر می‌ خواهید خط چشمی که می ‌کشید کج و چین دار نباشد و کاملا صاف و یکدست از آب دربیاید، اگر از انواع خط چشم های مایع استفاده می نمایید، در نظر داشته باشید که بهتر است برای جلوگیری از ناهمواری خط چشم را به صورت نقطه نقطه یا طی چند حرکت ترسیم کنید. این گزینه برای افرادی که از لرزش دست رنج می برند. گزینه خوبی محسوب می شود.
اگر خط چشم کشیدن برایتان کار دشواری است، به شما پیشنهاد می کنیم از تکنیک نقطه چین استفاده کنید. بدین صورت که با استفاده از یک مداد، محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه هایی کمرنگ مشخص کرده و سپس خطوط را با استفاده از خط چشم به هم وصل کنید.

آموزش کشیدن خط چشم با نقطه چین       آموزش کشیدن خط چشم با نقطه چین

آموزش کشیدن خط چشم با چسب
سخت ترین مرحله در استفاده از خط چشم، تمرکز بر روی دنباله آن است. اگر مایلید خط چشم شما صاف باشد، می توانید از وسایلی همچون قاشق و نوار چسب استفاده نمایید. برای این منظور نوار چسب را از انتهای چشم به سمت گیجگاه خود با زاویه می چسبانید تا طرح و خط مد نظر شما به وجود آید.

آموزش کشیدن خط چشم با چسب

مراحل کشیدن خط چشم با چسب: در این روش که برای افراد تازه کار ایده آل است کافیست از یک تکه چسب در انتهای چشم کمک بگیرید. با توجه به تصویر زیر:

  • - ابتدا چسب را بچسبانید.
  • - سپس خط چشم را از گوشه بیرونی و مماس به چسب بکشید. این چسب در خط چشم به شما کمک می کند تا خطی صاف بکشید. 
  • - پس از آن برای خط برگشت خط چشم اقدام کنید و به اندازه قطر دلخواه بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم با چسب

نکته: برای کشیدن خط چشم و فید کردن آن استفاده از یک براش آرایشی مناسب بسیار تاثیرگذار است.

آموزش کشیدن خط چشم با قاشق
یکی دیگر از ترفندهای که برای خط چشم کشیدن کاربرد دارد استفاده از یک قاشق است. در این روش با کمک یک قاشق خطوط خط چشم را بکشید. هم می توانید از دسته ی قاشق برای خطوط صاف و هم از انتهای قاشق برای خطوط منحنی کمک بگیرید.

آموزش کشیدن خط چشم با قاشق

مراحل کشیدن خط چشم با قاشق: لبه قاشق یک راهنمای فوق العاده برای کشیدن خط چشم دنباله دارد و گربه ای است. بدین صورت که:

  • - لبه صاف انتهایی قاشق را زیر پلک و در جایگاه امتداد خط چشم قرار دهید و یک خط ایجاد نمایید.
  • - سپس، از قسمت منحنی قاشق برای کشیدن خط بالایی خط چشم استفاده کرده و داخل آن را به خوبی پر کنید. به همین راحتی یک خط چشم دنباله دار زیبا خواهید داشت.

آموزش کشیدن خط چشم با قاشق

آموزش کشیدن خط چشم با فرمژه
با استفاده از فرمژه می توانید هم مژه ها را فر کرده و هم خط چشم بکشید. بدین صورت که مداد چشم مشکی را داخل لبه های فرمژه کشیده و روی لبه پلک قرار دهید. همزمان با این که مژه ها فر می شوند، یک خط صاف و یکنواخت نیز روی پلک کشیده می شود.

آموزش کشیدن خط چشم با فرمژه

آموزش کشیدن خط چشم نامرئی بین مژه ها
این نوع خط چشم زمانی ایجاد می شود که شما یک مداد بین تارهای مژه خود کشیده تا پرتر نشان داده شود. در این حالت، خط چشم شما کاملا طبیعی و نامرئی خواهد بود و این گونه به نظر می رسد که مژه های مشکی و پر دارید. برای این کار، مداد چشم مشکی خود را حسابی تیز کرده و به دقت بین مژه های پلک بالا بکشید. سعی کنید همه فاصله ها و فضاهای خالی را پر کنید. البته برای این کار به هیچ وجه به پلک تان فشار وارد نکنید.

آموزش کشیدن خط چشم نامرئی داخل چشم
به کشیدن خط چشم روی لبه های پلک، خط چشم نامرئی داخل چشم گفته می شود. این نوع خط چشم نیز مانند نوع قبلی، مژه های شما را پرپشت و مشکی نشان خواهد داد و از مصنوعی بودن آرایش می کاهد. شما می توانید با این نوع خط چشم و زدن کمی ریمل، چشمان عمیق تر و نافذ تری داشته باشید. به دلیل این که پلک های داخل چشم از حساسیت بیشتری برخوردار است، باید از مرغوب ترین مدادهای آرایشی استفاده نمایید. برای این کار، پلک بالایی خود را به آرامی بالا بکشید و مداد را به آرامی در قسمت پایینی پلک بالای خود که به رنگ صورتی است، به حرکت در آورید.

آموزش کشیدن خط چشم با مداد
خط چشم مدادی ارزان تر و راه سریع تری برای کشیدن این مرحله از آرایش است؛ اما از ماندگاری کمتری برخوردار است. با این حال، چند نکته به شما آموزش می دهیم که با به کارگیری آن ها، بهترین نتیجه را دریافت کنید.
برای کشیدن خط چشم با استفاده از مداد، ابتدا از گوشه داخلی شروع کرده و خط را امتداد دهید. می توانید در نیمه های راه، زاویه مداد را به گونه ای تنظیم کنید که خط چشم کمی ضخیم تر شود و چشم ها کشیده تر و جذاب تر جلوه کند. اگر دارای چشم و ابروهای روشن هستید، پیشنهاد می کنیم از خط چشم های بژ یا قهوه ای به جای مداد مشکی استفاده کنید. همچنین، اگر چشم های ریز دارید، به جای استفاده از مداد چشم مشکی از رنگ های دیگر استفاده کنید. چرا که رنگ مشکی موجب کوچکتر نشان دادن چشم ها خواهد شد. خط چشم های رنگی برای روشن کردن چشم ها گزینه بسیار عالی است.

آموزش کشیدن خط چشم با مداد

آموزش کشیدن خط چشم دخترانه
کشیدن خط چشم زنانه و دخترانه، مدل‌ های مختلفی مانند ساده یا مجلسی دارد که می ‌توانید با توجه به فرم چشم‌ های خود مدل مناسبی را انتخاب کنید.

آموزش کشیدن خط چشم دخترانه

همان طور که می ‌دانید خط چشم تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی چهره دارد، بنابراین باید در هنگام آرایش چشم ‌های خود از خط چشم مناسب فرم چشم خود استفاده کنید. 
معمولا خط چشم ‌های دخترانه به صورت ساده، باریک و بدون دنباله کشیده می ‌شود که دختران جوان برای داشتن ظاهری طبیعی باید از این مدل خط چشم استفاده کنند.

آموزش کشیدن خط چشم دخترانه

آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده

  1. 1- انتهای چشم یک خط کج به سمت دم ابرو بکشید.
  2. 2- به کمک قلم مو حالت هشتی شکل را به خط چشم بدهید.
  3. 3- از ابتدای چشم خطی بکشید و آن را به مدل هشتی انتهای چشم وصل کنید.
  4. 4- در آخر داخل خط چشم را پر کنید و به مژه‌ هایتان ریمل بزنید.

آموزش کشیدن خط چشم دخترانه

آموزش مرحله به مرحله کشیدن خط چشم گربه ای
خط چشم گربه ای که آن را با خط چشم بالدار نیز می شناسیم، یکی از مدل های بسیار پرطرفدار است. البته برای کشیدن خط چشم گربه ای نه تنها به آموزش، بلکه به تمرین نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه مراحل کشیدن خط چشم گربه ای یا بالدار را به شما آموزش خواهیم داد تا با تمرین و تکرار، در این کار ماهر شوید:

  • - توجه به فرم چشم ها: اولین نکته ای که باید در کشیدن خط چشم به آن توجه داشته باشید، فرم چشم هایتان است. ابتدا می توانید زیرساز آرایش چشم و سایه چشم را بزنید و سپس شکل کلی خط چشم گربه ای را ایجاد نمایید. برای بهتر شدن نتیجه می توانید ابتدا با استفاده از یک مداد، شکل اولیه خط چشم را رسم کرده و سپس با استفاده از خط چشم مایع آن را کامل کنید.
  • - کشیدن خط چشم با چسب نواری: می توانید یک چسب نواری زیر پلک و در امتداد جایی که قرار است دنباله خط چشم را بکشید، قرار داده و خط چشم را از گوشه داخلی چشم کشیده و در امتداد پلک بالا دهید تا به گوشه خارجی چشم برسد. هر چه به سمت انتهای پلک پیش می روید، خط چشم را پهن کنید و به انتها که رسیدید، موازی با چسبی که چسباندید، خط چشم را بالا ببرید.
  • - هایلایت کردن گوشه های داخلی پلک: در مرحله آخر، گوشه داخلی چشم را با سایه نقره ای یا سفید شاین روشن کنید؛ چرا که انجام این کار باعث می شود خط چشم دنباله دار شما کاملا بولد و مشخص شود. مژه ها را با فرمژه حالت دهید و سپس ریمل بزنید.

آموزش کشیدن خط چشم گربه ای

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم شیک
اگر مبتدی هستید و می خواهید انواع مدل خط چشم را بکشید می توانید از ترفندهای آرایشی کمک بگیرید.

  • - یکی از ترفندهای آرایشی برای کشیدن خط چشم مناسب چشم ریز استفاده از خط چین است. ابتدا خطی را به صورت فرضی پشت پلک خود مشخص کنید و روی آن را با خط چین مشخص کنید. اگر رضایت داشتید خط چشم خود را روی خط چین بکشید و آرایش چشمتان را تکمیل کنید.
  • - ترفند دیگر استفاده از چسب نواری است. اگر نمی توانید خط چشم خود را صاف بکشید یک نوار چسب به صورت مورب زیر پلک بزنید. سپس با مداد چشم یا خط چشم خود خط صافی را به صورت مورب و نزدیک چسب بکشید. در نهایت که چسب را برمی دارید خط چشمی صاف و تمیز خواهید داشت.
  • - شما می توانید به جای خط چشم از سایه چشم هم استفاده کنید. این ترفند را برای کشیدن خط چشم مناسب چشم درشت به کار بگیرید و با استفاده از یک براش تخت و نازک و سایه مشکی یا قهوه ای خط چشم را بکشید. دقت کنید که خط را نزدیک خط رویش مژه کشیده و خیلی آن را بالا نبرید.
  • - کشیدن خط چشم به روش مثلثی هم روشی معمول برای کشیدن انواع مدل خط چشم است. برای این کار ابتدا یک مثلث گوشه چشم خود بکشید. نوک تیز مثلث باید به سمت بالا و نوک ابرو باشد و دو ضلع دیگر به صورت مورب روی پلک قرار گیرند. سپس داخل مثلث را پر کنید و ادامه خط چشم را نزدیک رویش مژه ها بکشید.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم شیک

چند ترفند کاربردی برای داشتن خط چشمی زیباتر

  • - چنانچه در کشیدن خط چشم مبتدی هستید و گاهی دچار لرزش دست و عدم تمرکز می‌ شوید و نمی ‌توانید خط چشم‌ هایی مساوی و شبیه برای هر دو چشم خود بکشید، ابتدا مدل چشم خود را تشخیص دهید و الگوی مناسب آن را انتخاب کنید. سپس با استفاده از یک مداد چشم سعی کنید الگو را روی هر دو پلک تان طراحی کنید و هنگامی که از مساوی و بی‌ نقص بودن خط چشم هر دو پلک خود اطمینان حاصل کردید، با استفاده از خط چشم مایع کادر خود را پر کنید.
  • - برای ماندگاری هر چه بیشتر خط چشم بر پلک ‌های خود و جلوگیری از پخش شدن ذرات سیاه رنگ آن بر روی پلک ‌ها، با استفاده از یک لایه پرایمر و کانسیلر، یک بستر مناسب برای خط چشم خود بسازید.
  • - خط چشم را همیشه به عنوان آخرین مرحله میکاپ چشم در نظر بگیرید و بعد از کشیدن خط چشم از هیچ سایه و مداد چشمی استفاده نکنید تا جلوه زیبای خط چشمتان حفظ شود. البته در نظر داشته باشید که ریمل را همیشه بعد از کشیدن خط چشم به مژه‌ های خود بزنید و برای جلوگیری از هرگونه آسیب به مدل خط چشم‌ تان، با استفاده از انگشت خود چشم تان را به سمت بیرون بکشید و با چشمان نیمه باز شروع به زدن ریمل کنید. با استفاده از این ترفند مژه‌ ها از پلک فاصله می ‌گیرند و برس ریمل برخوردی با پلک و خط چشم شما نخواهد داشت. با این ترفند، خاصیت حجم دهندگی ریمل نیز افزایش می ‌یابد.
  • - خط چشم ‌های مایع به دو شکل در بازار موجود هستند که تفاوت عمده آنها در مدل قلم موی‌ شان است. خط چشم‌ هایی با قلم موی ماژیکی، کاربرد بسیار راحت تری دارند و کنترل و ایجاد خطوط روی پلک با استفاده از آنها کاری ساده‌ تر خواهد بود و ابزاری مناسب برای افراد آماتور و تازه کار هستند. اما خط چشم ‌های مویی، خطوطی ظریف‌ تر و بی‌ نقص ‌تر را خلق می‌ کنند و کنترل آنها کاری دشوارتر است؛ توصیه می ‌شود افرادی که در کشیدن خط چشم تجربه دارند از این مدل قلم موها استفاده نمایند.

چند ترفند کاربردی برای داشتن خط چشمی زیباتر

ترفند های کشیدن خط چشم حرفه ایی
برای کشیدن خط چشم حرفه ای لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • - کار با خط چشم های مدادی و سرمه بسیار آسان تر از سایر موارد است. اگر در زمان خط چشم کشیدن نتوانستید یک خط صاف ترسیم نمایید، مشکلی وجود ندارد زیرا با کمک براش می توانید آن را در سایه چشم محو کنید.
  • - استفاده از یک لبه صاف می تواند در خط چشم زدن به شما کمک کند. وسایلی همچون کارت، خط کش، نوار چسب و … می توانند تکیه گاه خوبی برای شما باشند.
  • - خط چشم های نیمه که از وسط پلک تا انتهای چشم کشیده می شوند، گزینه خوبی برای اکثر فرم چشم ها است.
  • - انواع مدل های نازک نیاز به تمرکز و زمان کمتری دارد لذا تنها لازم است تا خط مژه را دنبال کنید. این مورد برای افرادی که دوست ندارند آرایش تندی داشته باشند؛ گزینه خوبی است.

ترفند های کشیدن خط چشم حرفه ایی

سخن پایانی
یکی از اشتباهات خانم ها درباره خط چشم این است که انواع ضد آب و ضد تعریق آن را خریداری نمی کنند. این موضوع باعث می شود که خط چشم خیلی زود به زیر پلک و اطراف آن بریزد و هر چقدر هم که برای آرایش چشم زیبای خود زحمت کشیدن باشید، تمام زحمات تان به هدر برود. یکی دیگر از اشتباهات که معمولا حین کشیدن خط چشم رخ می دهد، لرزش دستان است. برای حل این مشکل می توانید روی یک صندلی مقابل آیینه نشسته و آرنج را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. حتی می توانید برای کاهش لرزش دست، کناره دست یعنی پایین انگشت شصت را روی گونه قرار دهید. برای چشم دیگر نیز همین ترفند را به کار ببرید و این بار سطح پشتی 4 انگشت را روی گونه قرار دهید. یکی دیگر از اشتباهات کشیدن خط چشم این است که یک خط سرتاسری بالای پلک بکشید. اگر خیلی مبتدی هستید، ترفند نقطه ای یا خط فاصله ای که در ابتدا به شما آموزش دادیم، می تواند کمک شایانی به شما کند. ابتدا روی پلک نقاطی را بکشید و بادقت آن ها را به هم متصل کنید. برای اینکه خط چشم تمیز از آب دربیاید، ابتدا با یک مداد چشم خط اولیه را بکشید و سپس روی آن خط چشم مایع بکشید.
شما می توانید برای خرید انواع خط چشم اعم از مدادی، ژله ایی، مایع، سایه ای و... از بهترین برندها با بهترین کیفیت و به شرط اصل بودن محصول و کالا مورد نظرتان را بصورت آنلاین و یا حضوری از فروشگاه دونا کازمتیک خریداری کنید و می توانید از کادر حرفه ایی فروشگاه دونا کازمتیک در هر زمینه ای اعم از پوست و مو، آرایشی و زیبایی مشاوره مفید و حرفه ایی بگیرید در صورت خرید محصولات بصورت آنلاین، سفارشات شما را در اسرع وقت به دست شما می رسانیم.

در این مطلب ترفندهای کشیدن خط چشم ساده با ارائه همه نکات و آموزش هایی در این باره پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان