معرفی و تاریخچه برند Mac

برند  Mac

معرفی برند آرایشی مک ، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با تاریخچه برند و محصولات آرایشی این برند آشنا کنیم. برند مک را خانم هایی که به کیفیت لوازم آرایشی شان اهمیت می دهند، به خوبی می شناسند. اما اگر می خواهید بیشتر با برند آرایشی مک آشنا شوید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با یک برند خاص و فوق العاده در زمینه تولید محصولات آرایشی آشنا کنیم.

 

لوگو برند مک logo mac

مشخصات کلی برند آرایشی Mac

- سایت اصلی برند:

 maccosmetics.com

- نام فارسی:

مک

- نام انگلیسی:

Makeup Art Cosmetics

- مخفف برند:

MAC

- کشور سازنده:

آمریکا

- سال تاسیس:

1984

- تاسیس کنندگان:

ank Toskan | Frank Angelo

- برند مادر:

استی لادر

- برندهای زیر مجموعه:

ندارد

- نمایندگی رسمی در ایران:

ندارد

 
معرفی و تاریخچه برند  Mac

برند مک (M.A.C) که در واقع مخفف Makeup Art Cosmetics است این عبارت را می توان به «لوازم آرایشی آرایشگر» ترجمه کرد. برند مک در تولید لوازم آرایش حرفه ای حرف اول را در دنیا می زند و با اینکه در ابتدا فقط برای میکاپ آرتیست های حرفه ای تأسیس شد، اما در حال حاضر همه افراد در کشورهای مختلف از مشتریان آن هستند. این شرکت با همکاری افراد سرشناس در حوزه مد و هنر نقش مهمی در روند تغییرات مد ایجاد کرد که در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا عرضه می‌شود. برند مک، همیشه به عنوان تولیدکننده هیجان‌انگیزترین لوازم آرایشی شناخته شده و با برگزاری کمپین‌ها و برنامه‌های شگفت انگیز، طرفداران خود را غافلگیر می‌کند. و یک نکته مهم در مورد مک فعالیت های آن در امور خیریه است، مثلا خط تولید ویوا گلم Viva Glam که سود حاصل از آن در زمینه مبارزه با HIV استفاده می شود. در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه برند آرایشی مک می‌پردازیم.

برند آرایشی مک، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ و در کانادا تاسیس شد. ایده ثبت این برند بهفرانک آنجلو، مالک یک سالن زیبایی و” فرانک توسکان، آرایشگر و عکاس فشن تعلق داشت. پیش از تاسیس این کمپانی و در دهه ۷۰، هر دوی این افراد به دنبال راه و شیوه‌ای جدید در دنیای آرایش بودند. فرانک آنجلو از کودکی روحیه کارآفرینی داشت و در سال ۱۹۶۹، زنجیره‌ای از آرایشگاه‌های خود را در تورنتو افتتاح کرد. توسکان هم که به عنوان آرایشگر در یک از شعبه‌های این مجموعه مشغول به کار بود، از ابزارهای طراحی محدود خسته شده و شروع به ساختن لوازم شخصی خود کرد. به عنوان مثال، او براش‌های موی طبیعی را با دست تولید می‌کرد تا در کیت خود استفاده کند.

آنجلو و توسکان بعد از ملاقاتی موفقیت آمیز، به دوستان خوبی تبدیل شدند. آنها ایده‌های خود را به یکدیگر می‌گفتند و از لوازم زیبایی سنگین، آرایش کیکی و محصولات پر زرق و برقِ آن زمان شکایت داشتند. سرانجام در سال ۱۹۸۴، ایده تاسیس یک برند متفاوت، باعث ایجاد خط تولید محصولاتی شد که با مخفف نام "Makeup Art Cosmetics " لوازم آرایشی هنری"  در دسترس مشتریان مخصوص قرار می‌گرفت.

فرانک آنجلو و فرانک توسکان

بدین ترتیب، توسکان و آنجلو در آشپزخانه پشتی یکی از شعبه‌های آرایشگاه، کار خود را آغاز کردند. نخستین محصول آنها، یک رژ لب صورتی به نام Flamingo  بود. مدلی که هنوز هم جزو محصولات پرفروش این برند شناخته می‌شود. توسکان و آنجلو اعلام کردند که این محصول جدید، نخستین رژ لب ماتی بود که بدون برق و چربی اضافه روی لب‌ها کشیده می‌شد. تا پایان دهه ۸۰ میلادی، این محصول به عنوان یکی از لوازم آرایشی محبوب شناخته شده و ۲۳ رنگ دیگر نیز در خط تولید رژ لب‌های فلامینگو قرار گرفت. تاریخچه لوازم آرایشی مک، یکی از بهترین و اصیل ترین برند‌های لوازم آرایشی است.

برند آرایشی مک در دهه ۹۰ میلادی

محصولات مک در ابتدا در همان آرایشگاه به میکاپ آرتیست‌ها، مدل‌ها و عکاس‌ها فروخته می‌شد؛ اما بزودی متخصصان مد و افراد عادی نیز در دسته مشتریان رژ لب‌های مک قرار گرفتند. با فروش روز افزون و افزایش محبوبیت این برند، اولین مغازه مک در تورنتو تأسیس شد. اما مهم‌ترین عامل در شناخته شدن جهانی این برند، مدونا بود! این خواننده مشهور در یکی از تورهای جهانی خود از رژ لب قرمز رنگ مک استفاده کرد. رنگ ماندگار و جذاب این محصول توجه همگان را به خود جلب نمود و بدین ترتیب، آوازه مک در سرتاسر دنیا گسترده شد. پس از آن خط تولید مک، شروع به طراحی و تولید مداد لب، کرم پودر و دیگر محصولات آرایشی کرد.

یکی از ویژگی‌های محصولات برند مک از همان ابتدا ظاهر متفاوت و مینیمال آن بود. لوازم آرایشی این برند در بسته‌بندی مشکی ارائه می‌شد و کیفیت بالایی داشت. ضمن اینکه غلیظ نبود و به شکل طبیعی روی پوست می‌نشست. در نتیجه دختران شهری می‌توانستند به جای ساعت‌ها خرید لوازم آرایشی، محصولی انتخاب کنند که ماندگاری بالایی داشته باشد و از ظاهری ساده و طبیعی حکایت کند.

لوازم آرایشی مک در آمریکا

در اوایل دهه ۱۹۹۰، برند مک نخستین مغازه خود در نیویورک را افتتاح نمود. بدین ترتیب شعبه‌های دیگر این برند در سرتاسر دنیا یکی پس از دیگری آغاز به کار کرد. برند مک در دهه ۹۰ بیش از صد فروشگاه در سراسر جهان داشت، تا جایی که درآمد فروش محصولات به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده بود. توسعه نام تجاری در سطح بین المللی، افتتاح نقاط جدید فروش و تطبیق محصولات متناسب با هر قاره، به فروش لوازم آرایشی این برند کمک بزرگی کرد.

در سال ۱۹۹۴، کمپین مک برای حمایت از مردان، زنان و کودکان مبتلا به ایدز HIV، بخشی از فروش خود را برای کمک به درمان این بیماری اختصاص داد. طبق گفته این برند، کمپین مک بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از طریق فروش رژ لب و برق لب‌های ویوا گلم Viva Glam جمع آوری و ۱۰۰٪ از قیمت فروش را برای مبارزه با این بیماری اهدا کرد. این کمپین همچنین با کمک و همکاری افراد صاحب‌نام به ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه خود ادامه داد.

امروزه هنرمندان و سلبریتی های بسیار زیادی به عنوان سفیر مک و سخنگوی آن به حمایت از پروژه و لاین Viva Glam پرداخته اند که می توان به لیدی گاگا ، پاملا اندرسون و نیکی میناژ اشاره کرد، این کمپین توانست با کمک این افراد بیش از ۳۸۰ میلیون دلار برای مبارزه و پیشگیری HIV جمع کند.

سخنگوی Viva Glam در سال 2015 این کمپین بیش از 400 میلیون دلار از طریق فروش رژلب و لیپ گلاس‌های Viva Glam جمع آوری کرده و کل این درآمد را برای مبارزه با ایدز اهدا کرده است.

مک یک جامعه پرافتخار از میکاپ کاران حرفه ای است که با هم همکاری می کنند. مک همراه با مد و جامعه پیشرفت می کند و به مسئولیت اجتماعی معتقد است و با ابتکاراتی نظیر Viva Glam باعث فرهنگ سازی در جامعه می‌شود.

Viva Glam ویوا گلم

در سال 1995، شرکت استی لادر Estée Lauder کنترل ۵۱ درصد از سهام مک را به دست گرفت و مدیریت جدید بر این کمپانی حاکم شد. با این حال دو بنیانگذار خلاق این برند همچنان به فعالیت‌های خود مشغول بودند. در سال ۱۹۹۷، فرانک آنجلو یکی از بنیانگذاران مک، در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. بدین ترتیب، استی لادر تملک سهام مک را در دست گرفت و فرانک توسکان سهام باقی مانده خود را مدت کوتاهی قبل از ترک شرکت در پایان همان سال فروخت  و جان دمزی به ریاست شرکت مک منصوب شد. آقای دمزی مشارکت برند مک را در فستیوال‌های فیلم رقم زد و پس از مدتی حامی مالی کنسرت‌های موسیقی پاپ با حضور هنرمندان معروف شد.

فروشگاه مک mac

 

مک در قرن جدید

با مدیریت جدید و ایجاد تنوع، مک به عنوان نخستین برند آرایشی، از کارمندان متفاوت در فروشگاه‌های خود استفاده کرد. کارمندانی از جنسیت‌های مختلف که اغلب رنگ موهای عجیب، پیرسینگ و حتی خالکوبی داشتند. مک همچنین اولین نام تجاری در تاریخ لوازم آرایشی بود که در آموزش به کارکنان خود و تجربه فروش مشتری، سرمایه گذاری کرد. این برند به جای فروش از طریق تبلیغات سنتی، تمرکز خود را روی کیفیت محصولات و تصاویر منحصر به فرد گذاشت.

در حال حاضر کمپانی مک، با گردش مالی سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار و ۵۰۰ فروشگاه مستقل، و با داشتن بیش از ۳۰ فروشگاه در فرانسه، به عنوان یکی از سه برند برتر جهانی آرایش شناخته می‌شود. همه فروشگاه‌های این برند توسط آرایشگران حرفه‌ای اداره شده و برخی از محصولات آن برای گریم و آرایش بازیگران سینما استفاده می‌گردد. در بازار لوازم آرایشی، محبوب‌ترین محصولات مک، کرم پودر استدیو فیکس Studio Fix Fluid و رژ لب رابی وو Ruby Woo Lipstick هستند. تاریخچه لوازم آرایشی مک، مانند دیگر برندهای بزرگ دنیا از سال‌های پرفراز و نشیب حکایت می‌کند و در نهایت یادآور می‌شود که با خلاقیت و پشتکار، می‌توان به جایگاهی جهانی رسید.

جالب است بدانید لوازم آرایشی مک امروزه در بیش از 120 کشور جهان از جمله کشور عزیز ما ایران به فروش رسیده و این برند از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. پالت های سایه، رژ های مات و مخملی و پالت کانتور این برند در لیست بهترین محصولات آرایشی جهان قرار می گیرند.

در کنار خدمات بزرگ برند مک به بیماران مبتلا به ایدز، این برند از حامیان اصلی محیط زیست نیز شناخته می شود. در کنار استفاده از ترکیباتی که به محیط زیست آسیب نمی زنند، هیچ یک از محصولات و لوازم آرایشی مک آزمایش حیوانی ندارند و به اصطلاح Cruelty Free هستند. این برند نه تنها شخصا از هیچ حیوانی برای تست محصولات آرایشی خود استفاده نمی کند، بلکه به سایر آزمایشگاه ها نیز این اجازه را نداده و همواره در حمایت از محیط زیست و حقوق حیوانات می کوشد.

یکی از ویژگی های بسیار ارزشمند این برند محبوب، اهمیت و توجه تولید کنندگان و تیم سازنده این برند محبوب به تمام اقشار و نژاد های دنیاست. تمامی لوازم آرایشی مک برای همه سنین، همه نژادها و همه جنسیت ها تولید می‌شوند و به همین دلیل است که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

تنوع رنگی بسیار بالا و شناخت تمامی رنگ های پوست در سر تا سر دنیا به این برند کمک کرد تا در این امر موفق باشد.

برند مک را با محصولات متنوع آن می شناسیم. محصولاتی که برای تمام نیاز های آرایشی افراد به طور فکر شده ای طراحی و تولید شده اند. امروزه سلبریتی های مطرح و محبوب زیادی از محصولات مک استفاده می کنند. همچنین این محصولات توسط بیوت بلاگر ها و میکاپ آرتیست های بزرگ نیز پیشنهاد می شوند.

 

نقش سلبریتی ها در محبوبیت مک

آوازه محصولات مک که با دقت و ظرافت تولید شده بودند، حتی پیش از باز شدن اولین مغازه آنها طنین انداز شد و هنرمندان کانادایی و آمریکایی، محصولات مک آرایشی را خریداری کرده و از آن برای مشتریان خود که اتفاقا Madonna هم یکی از آنها بود، تعریف و تمجید بسیار کردند. پس از ده سال مارک آرایشی مک پیشرفت سریعی را تجربه کرد.  Madonna سفارش رژلبی را داد که در تمام طول اجرا روی لبانش باقی بماند بنابراین Toskan و Angelo رژلب Russian Red را تولید کردند. آنها یک رنگ خاص از رژلب را به طور خاص برای او طراحی کردند و این محصول خیلی سریع به موفقیت دست یافت. سپس ستاره های معروفی چون Latoya و Michael Jackson توریست های ژاپنی شروع به بازدید از این فروشگاه کردند. وقتی مدل معروف Linda Evangelista  طی مصاحبه ای، نام رژلب خود را مطرح کرد، این محصول در یک چشم به هم زدن فروخته شد.

امروزه مک در بیشتر از 120 کشور جهان فروخته می شود. این شرکت همچنان متعهد به توسعه دسته بندی محصولات، تنوع تولید و ارائه بیش از 50 کالکشن در سال است که همگی به تقاضای مصرف کنندگان و هنرمندان حرفه ای تولید می شود. همکاری با افراد مشهور مانند Brooke Shield, Proenza Schouler, Rihanna , Lorde و … باعث شده ارتباط و دسترسی مک به طرفداران فعلی و طرفداران جدید افزایش یابد.

mac powder kiss matte meets moisture

پنج لاین اصلی محصولات برند مک Mac

1- لاین صورت مک: محصولات این لاین شامل تمام محصولات آرایشی مورد نیاز صورت می شوند. محصولاتی مانند کرم پودر، کانسیلر، پنکیک، رژگونه و پاک کننده های آرایشی. این محصولات با کیفیتی بالا در تنوع رنگی بسیار زیاد برای برطرف کردن نیاز های افراد تولید می شوند.

2- لاین چشم مک: محصولات این لاین شامل تمام محصولات آرایشی مورد نیاز زیبایی چشم ها می شوند. محصولاتی مانند ریمل های متنوع، خط چشم، سایه های خوش رنگ و محصولات تقویت کننده مژه ها. همانند لاین صورت، محصولات این لاین مک نیز بسیار متنوع و با کیفیت هستند و میتوان برای تمام سلایق محصولی را از این لاین انتخاب کرد.

3- لاین ابرو مک: برند مک برای محصولات مناسب ابرو ها، لاینی جدا را اختصاص داده است. در این لاین محصولات اختصاصی ابرو ها مانند ریمل ابرو، مداد ابرو و سایه ابرو با کیفیتی بالا و تنوع رنگی مناسب همه رنگ های پوستی تولید و به بازار عرضه می شوند.

4- لاین لب مک: شاید پر فروش ترین لاین برند محبوب مک را بتوان لاین محصولات اختصاصی لب آن دانست. این لاین شامل سه محصول اصلی لب، یعنی رژ لب، خط لب و رژ لب مایع می شود. اما نباید نگران تعداد کم محصولات این لاین باشید. چرا که تنوع بسیار بالای رنگ های این محصولات، تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

5- لاین ابزار آرایش مک: یکی از لاین های جذاب برند کانادایی مک را می توان لاین مخصوص ابزار آرایشی آن دانست. این لاین توجه خاصی به ابزار های مورد استفاده افراد، چه برای آرایش های روزانه و عادی و چه برای آرایش های حرفه ای دارد. این لاین شامل محصولاتی مانند برس های آرایشی، تراش های مخصوص لوازم آرایش و کیف لوازم آرایش می شود. این محصولات با کیفیتی بالا و تنوع زیاد به بازار عرضه شده اند.

مدافع تنوع در افکار و پوشش

این کمپانی به همراه یک تیم کوچک از اعضای خانواده که مادر Tokson هم عضوشان بود، در سال 1985 قدم بعدی را برای افتتاح اولین مغازه خرده فروشی در وست ویلج نیویورک برداشتند. این مغازه که در خیابان Gay بود در قسمتی از شهر واقع بود که مرکز بیماری قابل انتقال AIDS بود و روشی که Tokson و Angelo در کار آرایشگری خود داشتند، به این جامعه امید و خوشبینی القا می کرد، چیزی که افراد واقعا به آن احتیاج داشتند. فروشگاه محصولات آرایشی mac خیلی زود به یکی از مکان های مورد علاقه افراد باشگاه، مردانی که دوست داشتند لباس زنانه بپوشند و افرادی که به آرایش های غیرمعمول علاقه داشتند، تبدیل شد. حتی Lady Bunny هم در این فروشگاه شلوغ مشغول به کار شد.

محصولات برند mac

محصولات برند آرایشی مک

مک به عنوان برترین برند لوازم آرایشی

محصولات آرایشی MAC به عنوان یکی از سه برند برتر جهانی آرایش ، با گردش مالی سالانه بیش از 1 میلیارد دلار و 500 فروشگاه مستقل با بیش از سی فروشگاه در فرانسه شناخته می شود. همه فروشگاه ها توسط هنرمندان آرایش حرفه ای اداره می شوند. MAC یک برند رسمی محصولات آرایش است که  مورد علاقه بازیگران فیلم های هالیوودی می باشد. محبوب ترین محصولات این برند رژ لب است.

محبوب‌ترین لوازم آرایشی مک شامل چه محصولاتی هستند؟

در حال حاضر محبوب‌ترین محصولات مک، کرم پودر استدیو فیکس Studio Fix Fluid و رژ لب رابی وو Ruby Woo Lipstick هستند.

بازار مک در هند

در سال 2012 شرکت مک کالکشن “MAC Selena” را با همکاری Selena Quintallina Perez  در هند راه اندازی کرد. (سلنا پرز یک خواننده آمریکایی بود که کمک‌های او به موسیقی و مد باعث مشهور شدن او شد. سلنا در سال 1995 در سن 24 سالگی درگذشت). شرکت مک در سایت Change.org ایده این همکاری را بیان کرد. خواهر سلنا، سوزت (Suzett Quintallina) با مک همکاری کرد تا مجموعه کاملی ایجاد شود که واقعا برازنده سلنا باشد. این کالکشن در عرض چند ساعت نه تنها در فروشگاه‌های مک بلکه در سایر خرده فروشی هایی که این محصول را داشتند مانند Macy’s, Bloomingdales, Nordstorm و … به فروش رفت. هواداران و طرفداران مک، ساعت‌ها در صف ایستادند تا بتوانند این محصول را خریداری کنند اما برخی با دست خالی از فروشگاه‌ها خارج شدند.

با توجه به تقاضای زیاد برای این کالکشن، مک مجدد در دسامبر 2016 آن را تولید کرد. پس از اتمام همکاری، کالکشن “MAC Selena”  به پرفروش‌ترین مجموعه سلبریتی‌ها در تاریخ لوازم آرایش تبدیل شد.

 

بازار آنلاین محصولات مک  MAC

در می 2017 محصولات مک برای خرید آنلاین در Ultra Beauty در دسترس قرار گرفت. در 24 آگوست 2017 شرکت مک اعلام کرد که کالکشنی با همکاری Aaliyah ساخته می‌شود و در تابستان 2018 در دسترس قرار می‌گیرد و همینطور اعلام کرد تاریخ انتشار رسمی کالکشن “MAC Aaliyah”  تاریخ 20 ژوئن به صورت آنلاین و از 22 ژوئن در فروشگاه‌ها در دسترس خواهد بود.

مک و مجله i-D برای انتشار یک فیلم کوتاه با عنوان “A-Z of Aaliyah” همزمان با انتشار کالکشن “MAC Aaliyah” همکاری کردند. Aaliyah Dana Haughton که با نام Aaliyah شناخته می‌شود، خواننده، بازیگر، رقصنده و مدل آمریکایی بود. به او به دلیل کمک به تعریف مجدد سبک موسیقی معاطر R & B، هیپ هاپ و پاپ لقب “شاهزاده R & B” و “ملکه پاپ شهری” را دادند.

در می 2018 فروشگاه سفورای کانادا اعلام کرد که محصولات آرایشی مک را به صورت آنلاین و همینطور در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند.

MAC Aaliyah

پرفروش ترین محصولات برند M.A.C

طبق نظرات مردم و میکاپ آرتیست ها بهترین محصولات برند آرایشی مک در سال ۲۰۲۰ به ترتیب، محصولات زیر بوده است.

 

رژلب mac
کرم پودر مک mac
 

خبر خوب اینجاست که هم اکنون در فروشگاه اینترنتی دونا کازمتیک می توانید محصولات این برند را با ضمانت و اطمینان از اصالت آن ها خریداری کنید.

مجموعه ای از کالکشن های مک:

 

2016 کالکشن Chris Chang of Poesia

2016 کالکشن Chris Chang of Poesia

 

2021 کالکشن Black Cherry

2021 کالکشن Black Cherry

2019 کالکشن Aladdin

2019 کالکشن Aladdin

2013 سومین کالکشن Rihanna به نام RiRi Heart

2013 سومین کالکشن Rihanna به نام RiRi Heart

2021 کالکشن Hypnotizing

2021 کالکشن Hypnotizing

2018 کالکشن Lunar New Year

2018 کالکشن Lunar New Year

2020 کالکشن Lunar New Year

2020 کالکشن Lunar New Year

2014 کالکشن Heirloom

2014 کالکشن Heirloom

 

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان