خط چشم مناسب فرم چشم شما کدام است؟

خط چشم مناسب فرم چشم شما کدام است؟

مدل چشم ‌ها یکی از بارز ترین ویژگی‌ های صورت است. در واقع با حالت و مدل چشم هاست که چهره افراد شناخته می‌ شود و در ذهن ‌ها باقی می‌ ماند. اینجاست که اهمیت نوع آرایش چشم بر اساس تشخیص انواع حالت چشم کاملا آشکار می ‌شود.
چشم ها با داشتن مدل ها و رنگ های زیبای بسیار، دریچه قلب (چهره فرد) محسوب می شوند. مدل، رنگ و سایز خط چشمی که استفاده می کنید، بسته به ساختار چشم شما متفاوت است، بنابراین انتخاب خط چشم مناسب، می تواند چشم شما را زیباتر کند.
آرایش چشم بر اساس فرم چشم ها، یکی از مهم ‌ترین عوامل در زیباتر نشان‌ دادن آرایش صورت شما محسوب می ‌شود؛ از این ‌رو، برای اینکه یک میکاپ بسیار حرفه‌ ای روی اجزای صورت خود داشته باشید، می‌ بایست آرایش چشمان خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهید.
یکی از نکات مهم که در رابطه‌ با آرایش چشم، باید به‌ اندازه کافی به آن توجه داشته باشید، فرم چشمان شماست؛ ازآنجایی‌ که هر فردی، فرم چشم مخصوص به خود را دارد، قطعاً آرایش چشمی که متناسب با چشمان تان باشد، به آرایش صورت شما جلوه ‌ای بسیار زیبا می ‌بخشد.
در دنیای مد و میکاپ، یکی از اصولی‌ ترین مراحل، تشخیص نوع و شکل چشم هر فرد و انتخاب الگوی خط چشم مناسب با آن است که این امر می‌ تواند زیبایی و جلوه خط چشم را بر چشمان شما دو چندان کند.
در دنیای آرایش، چند فرم پایه برای چشم، شناسایی شده است. هر فرم چشم روش مختص به خود را برای زیباتر شدن دارد.
اگر دارای چشم‌ های گرد، کشیده، برجسته یا هر فرم دیگر هستید، این مقاله آرایش چشم بر اساس فرم چشم‌ ها می‌ تواند در زمینه آرایش چشم‌ ها به شما کمک کند؛ پس برای آگاهی هر چه بیشتر از این موضوع، امیدوارم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع فرم چشم

تاریخچه خط چشم
شاید بد نباشد پیش از پرداختن به چگونگی کشیدن درست خط چشم نگاه کوتاهی به تاریخچه‌ ی آن بینداریم. خلاف چیزی که به نظر می ‌رسد، خط چشم چیزی مربوط به عصر حاضر نیست، بلکه قرن‌ ها پیش هم انسان از آن برای آراستن خود استفاده می‌ کرده، و نمونه‌ ی بارز آن نقاشی‌ های مصری‌ هستند که در آنها استفاده از خط چشم به‌ وضوح قابل مشاهده است. در آن زمان هم مردان و هم زنان از خط چشم استفاده می‌ کردند و هدف ‌شان علاوه بر زیبایی، محافظت از چشم در برابر آفتاب و عقاید و باورهای مذهبی هم بوده است.
در اوایل قرن بیستم بسیاری از زنان از خط چشمی که در حاشیه ‌ی چشم کشیده می ‌شد برای ایجاد جلوه‌ ای دودی ‌مانند استفاده می ‌کردند تا بدین ترتیب شباهت بیشتری به بازیگران معروف هالیوود پیدا کنند. در دهه‌ های ۶۰ و ۷۰ میلادی از خط چشم و سایر لوازم آرایشی مخصوص چشم استفاده‌ ی بیشتری شد و به‌ خصوص شیوه‌ ی آرایش چشم به‌ شکلی غلیظ‌ تر تحت تأثیر یکی از شاخص‌ ترین طراحان مد آن زمان یعنی مری کوانت مد شد.
در دوران معاصر جریان‌ های هنری و فرهنگی مختلفی شیوه‌ ی آرایش خاص خود از جمله حالت خط چشم ویژه‌ ای را معرفی کرده ‌اند و علاقه‌ مندان به هر یک از آنها معمولاً بر همان اساس آرایش می ‌کنند. مثلاً طرفداران استایل گوتیک معمولاً از خط چشم‌ های بسیار ضخیم و پررنگ استفاده می ‌کنند.

تاریخچه خط چشم

آناتومی آرایش چشم

آناتومی چشم        آناتومی چشم

انواع فرم چشم
این‌ که چطور خط چشمی، با کدام فرم و ضخامت مناسب است، بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین ‌شان شکل چشم ‌ها، رنگ چشم ‌ها، اندازه‌ ی چشم‌ ها، فرم صورت شما و هدف‌ تان از آرایش است. خط چشم باید در تناسب با فرم چشم‌ ها باشد، در غیر این صورت نه تنها آنها را زیباتر نمی ‌کند، بلکه ممکن است جلوه ‌ی بدی به صورت ‌تان ببخشد.
گذشته از این مسلماً مهم است که هدف شما از کشیدن خط چشم چیست؟ خط چشمی که برای رفتن به یک مهمانی می ‌کشید، همانی نیست که در محیط کار استفاده می ‌کنید. برای این‌ که ببینید بهترین خط چشمی که می ‌توانید انتخاب کنید کدام است باید فرم چشمان‌ تان را بشناسید و با توجه به آن از خطوط به‌ شکلی استفاده کنید که به چشمان شما زیباترین حالت را می‌ دهند. 
فرم چشم هر فردی، با حالت صورت آن شخص، تناسب دارد؛ همین موضوع، به‌خوبی بیانگر آن است که افراد برای جلوه‌ دادن به میکاپ صورت شان، می‌ بایست آرایشی را که متناسب با فرم و حالت چشمان آنها باشد، روی چشم ‌های خود پیاده ‌سازی کنند. چشم‌ های افراد مختلف معمولاً یکی از این فرم‌ ها را دارند:

  • - فرم چشم‌ های فاصله‌ دار
  • - فرم چشم‌ های نزدیک به هم
  • - فرم چشم های بادامی
  • - فرم چشم های گرد
  • - فرم چشم های درشت
  • - فرم چشم های ریز
  • - فرم چشم های گود (فرو رفته)
  • - فرم چشم های با مردمک بیرون زده (برجسته)
  • - فرم چشم های تک پلکی (مونولید)
  • - فرم چشم های پف دار
  • - فرم چشم‌ های با پلک افتاده
  • - فرم چشم های رو به پایین
  • - فرم چشم‌ های رو به بالا
  • - فرم چشم های گربه ‌ای
  • - فرم چشم‌ های نامتقارن
  • - فرم چشم‌ های خمار
  • - فرم چشم‌ های نزدیک ابرو

انواع فرم چشم

فرم چشم های خودتان رو بشناسید
شما برای اینکه بدانید چه مدل خط چشمی مناسب چشمان تان هست، باید اول فرم چشم هایتان رو بشناسید. فرم چشم ها می تواند گرد، کشیده، فرو رفته، بیرون زده، ریز، درشت، دور از هم و نزدیک به هم باشد. به خاطر همین از چشمان خود عکس بگیرید و ارزیابی کنید که:

  • - اگرطول چشمان شما بیشتر است، شما چشم های کشیده دارید.
  • - اگر عرض چشم های شما بیشتر است، شما چشم های گرد دارید.
  •  برای اینکه بدانید چشم های شما به هم نزدیک هست یا دور اندازه یک چشم را درنظر بگیرید:
  • - اگر فاصله ی بین دو چشم شما اندازه ی یک چشم شما است، یعنی فاصله بین چشم های شما نرمال است.
  • - اگر فاصله ی بین دو چشم شما بیشتر از اندازه ی یک چشم شما است، چشم های شما از هم دور است.
  • - اگر فاصله ی بین دو چشم شما کمتر از اندازه یک چشم تان است، چشم های شما به هم نزدیک است. 

از نیم رخ به چشم های خود نگاه کنید:

  • - اگر از کاسه چشم کمی بیرون تر است یعنی چشم های بیرون تر از حدقه دارید.
  • - اگر از کاسه چشم کمی داخل تر است، یعنی چشمای گود رفته دارید.

 یک خط چشم ساده می‌تواند ظاهر ساده شما را تغییر دهد. مهم نیست که آرایش چشم شما چقدر زرق و برق دارد باید بدانید بدون خط چشم آرایش چشم شما ناقص است. نحوه کشیدن خط چشم هر فرد متناسب با نوع چشم و فرم صورتی که دارد متفاوت است.

فرم چشم های خودتان رو بشناسید

چشم‌ ها در زیبایی چهره تاثیر فراوانی دارند. دانستن نوع مدل چشم به شما کمک می‌کند که آرایشی متناسب با مدل چشمتان انجام دهید و زیبایی خیره‌ای کننده‌ای به چهره خود ببخشید.
به زبان ساده تر بگوییم که اگر انواع مدل خط چشم را یاد بگیرید، ساده تر از هر زمان دیگری می‌توانید آرایش منحصر به فرد خود را به رخ دیگران بکشید.
در صورتی که خط چشم خود را درست و حرفه‌ ای بکشید چشمان تان زیباتر، درشت‌ تر، گیراتر و جذاب ‌تر خواهند شد. اگر می‌ خواهید یک خط چشم متفاوت داشته باشید و یا اگر به یک آرایش لایت طبیعی با خط چشم ساده علاقه دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع مختلف خط چشم آشنا کنیم.
خط چشم چه مدلی بزنیم
مسلما شما باید با توجه به فرم چشم هایتان، سعی کنید نواقص را برطرف کنید و زیبایی ها را بیشتر نمایش دهید. برای مثال اگر چشمان کشیده ای دارید نباید خط چشمی بزنید که چشمان شما را کشیده تر نشان دهد. یا اگر چشمان گردی دارید نباید طوری خط چشم بکشید که چشمان شما را گرد تر و بیش از حد درشت نشان دهد.

خط چشم چه مدلی بزنیم

- چشم های از هم فاصله دار  (Wide-set Eyes)

 چشم های از هم فاصله دار  (Wide-set Eyes)

برای اینکه بفهمید چشم‌ های شما از هم فاصله دارند یا نه، ابتدا طول هر چشم خود را اندازه گیری کنید و سپس فاصله میان دو چشم تان را اندازه بگیرید و در آخر آنها را با هم مقایسه کنید. اگر فاصله میان چشمان تان بیشتر از طول هر چشم شماست، شما صاحب چشمانی فاصله دار هستید. مثال بارز این مدل چشم را می ‌توان با در نظر گرفتن چشمان میراندا کر، مدل معروف، به طور ملموس‌ تری درک کرد.

 چشم های از هم فاصله دار  (Wide-set Eyes) + میراندا کر

هدف اصلی در آرایش و میکاپ این دست چشم‌ ها، ایجاد نمایی از نزدیکی آنها نسبت به هم است. برای کشیدن خط چشم مناسب چشم‌ های فاصله دار، با ایجاد یک خط نازک در گوشه داخلی پلک بالا شروع کنید و تا انتهای خارجی پلک خط چشم را بکشید ولی از ایجاد دنباله برای قسمت خارجی خودداری کنید. در گوشه داخلی پلک از سایه‌ های تلفیقی بهره ببرید و یک دنباله کوچک با خط چشم خود ایجاد کنید. 
مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های از هم فاصله دار

  • - در قسمت داخلی چشم خط چشم کشیده شود.
  • - روی قسمت خارجی چشم نیازی نیست کار شود.
  • - از مداد چشم می ‌توان برای قسمت پایین چشم بهره برد.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های از هم فاصله دار

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های از هم فاصله دار
همچنین با استفاده از یک مداد چشم شروع به پر کردن خطوط خالی میان مژه‌ های خود کنید و در میانه پلک آن را محو نمایید. این کار باعث نزدیک هم به نظر رسیدن چشم‌ ها خواهد شد. این کار با کشیدن خط چشم باریک در پلک بالا و پایین امکان پذیر است. همچنین خط چشم ضخیم و حتی دنباله دار هم می تواند، این تعادل را ایجاد کند و چشم ها را زیباتر نشان دهد.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های از هم فاصله دار

آرایش برای چشم های از هم فاصله دار
برای آرایش چشم هایی که از هم فاصله دارند باید به چند نکته کلی توجه کنید

  • - از سایه های براق و درخشنده استفاده نکنید این رنگ ها باعث بیشتر نشان دادن فاصله چشم ها می شود.
  • - در گوشه های داخلی چشم ها از سایه های تیره تر استفاده کنید.
  • - تاج ابرو هایتان را پهن تر کنید. این کار باعث نزدیک تر شدن ابروها و خطای دید در فاصله چشم ها می شود.
  • - خط چشم گربه ای کوتاه و پهن بکشید.

آرایش برای چشم های از هم فاصله دار

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های از هم فاصله دار

  • - اگر چشم‌ ها با فاصله است، برای نشان دادن فاصله کمتر از یکدیگر باید بر روی گوشه داخلی چشم‌ ها تمرکز کنید. ابتدا با استفاده از سایه مجرای اشک یا گوشه داخلی چشم را بپوشانید، سپس داخل چشم‌ ها را مداد بکشید. لازم نیست گوشه خارجی چشم را کاری انجام دهید.
  • - داخل پلک چشم را می توانید با یک مداد چشم مشکی تیره کنید و گوشه خارجی چشم نیاز به کشیدن خط دنباله دار طولانی نیست.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های از هم فاصله دار

- چشم‌ های نزدیک به هم  (Close-Set Eyes)

چشم‌ های نزدیک به هم  (Close-Set Eyes)

در این نوع چشم ها در حد فاصل بین دو چشم، به اندازه ای کمتر از یک چشم تک ، فاصله وجود دارد. در حالت عادی بین دو چشم به اندازه یک چشم تک فاصله هست. اگر چشمانی نزدیک به هم دارید باید سعی کنید به کمک آرایش و خط چشم فاصله چشم‌ ها را کمی بیشتر کنید. برای این کار باید تمرکز خود را روی گوشه خارجی چشم ‌ها بگذارید دقیقا برعکس چشمان دور از هم!
پیشنهاد ما به شما این است که خط چشم را کشیده ‌تر کنید تا فاصله بین چشم ‌های شما بیشتر شود. حواستان باشد که قسمت داخلی یا همان مجرای چشم را با خط چشم نکشید چون چشم‌ ها را به هم نزدیک تر خواهد کرد.

چشم‌ های نزدیک به هم  (Close-Set Eyes)

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های نزدیک به هم

  • - کشیدن خط چشم را از وسط پلک شروع کنید.
  • - تا قسمت گوشه خارجی چشم ادامه دهید. روی قسمت گوشه داخلی چشم نیازی نیست کار شود.
  • - انتهای خط چشم رو دنباله دار بکشید
  • - از مداد چشم می ‌توان برای قسمت پایین چشم بهره برد.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های نزدیک به هم

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

  • - سعی کنید خط چشم را به ‌صورت افقی و کشیده‌ تر بکشید تا چشمان تان جذاب ‌تر دیده شوند.
  • - افرادی که چشم های نزدیک بهم دارند باید از خط چشم باریک در گوشه داخلی چشم و هرچه به قسمت انتهایی چشم نزدیک می شوید از خط چشم پهن استفاده نمایند.
  • - خط چشم را پشت پلک چشم کشیده و در قسمت انتهایی دنباله دار کنید.
  • - بهترین خط چشم برای اینگونه افراد خط چشم نه خیلی پهن و نه خیلی باریک است. زیرا خط چشم خیلی پهن یا خیلی نازک باعث می ‌شود چشم‌ ها ریزتر نشان داده شوند. همچنین بهتر است خط چشم در گوشه خارجی چشم پهن و در گوشه داخلی چشم باریک باشد.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

آرایش برای چشم های نزدیک به هم
گوشه داخلی چشم را کمی با سایه یا مداد روشن، روشن تر کنید. رنگ روشن باعث ایجاد خطای دید شده و فاصله را بیشتر نشان می‌ دهد.

آرایش برای چشم های نزدیک به هم

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

  • - نکته مهم در مورد چشم های نزدیک به هم این است که برای کشیدن خط چشم باید طوری عمل کنید که چشم ها را بیش از این به هم نزدیک نکند. بهتر است آنها را در همان جایی که هستند و یا دورتر از هم نشان دهید. برای این که یک فاصله بصری ایجاد کنید، خط چشم مشکی رنگ را به صورت V روی گوشه های خارجی چشم هایتان بکشید. گوشه های داخلی چشم ها را بدون خط چشم بگذارید تا تأثیر فوق العاده این روش را مشاهده نمایید.
  • - نکته مهم دیگری که وجود دارد  برای کشیدن خط چشم از مرکز پلک شروع کرده و به صورت یک خط صاف به سمت گوشه ‌های خارجی ادامه دهید. به کمک خط چشم می ‌توانید به چشم‌ ها تعادل بدهید.
  • - سعی کنید گوشه داخلی چشمان خود را خط چشم نکشید. شما باید بیشتر روی گوشه خارجی چشم خود تمرکز کنید. پس از وسط پلک خود خط چشم کشیدن را شروع کنید و به آن دنباله بدهید.
  • - برای این نوع چشم ها کافی است گوشه خارجی چشم را بسیار دنباله دار بکشید تا جذابیت چهره دو چندان شود؛ تا میزان فاصله بین آنها به میزان تعادل برسد.
  • - اگر از قسمت داخلی (مجرای اشک چشم) فرایند کشیدن خط چشم را آغاز کنید و به‌ صورت دنباله‌ دار، آن را در انتهای چشمان تان طراحی کنید، چشمان تان همچنان از جلوه ‌ای نزدیک به هم برخوردار خواهند بود.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم  

- چشم های بادامی (Almoned Eyes)

چشم های بادامی (Almoned Eyes)

چشم ‌های بادامی چشم‌ هایی هستند که معمولاً زیباتر از سایر فرم‌ ها شناخته می‌ شوند و افرادی که چشمانی با فرم‌ های دیگر دارند هم دوست دارند با آرایش، چشم‌ هایشان را به حالت بادامی در آورند. البته منظور ما از چشمان بادامی، چشمانی شبیه مردم چین، که دارای پلک صاف هستند و به نام چشم ‌بادامی شناخته می‌ شوند نیست.

چشم های بادامی (Almoned Eyes)

زمانی که مستقیم به جلو نگاه می کنید، اگر لبه های بالا و پایین عنبیه شما کمی توسط پلک های شما پوشیده شده باشد شما چشم بادامی هستید. اغلب چشم های بادامی را با چشم های گرد اشتباه می‌ گیرند، چشم های بادامی به سمت گوشه داخلی باریک تر هستند.
نکته ‌ی مهم تشخیص این فرم چشم از چشم‌ های گرد است. این دو فرم شباهت زیادی با هم دارند و تفاوت بارزشان این است که چشمان گرد، گردتر از چشمان بادامی هستند و زاویه‌ ی خارجی آنها، یعنی از گوشه‌ ی چشم به سمت شقیقه‌ ها، اندکی کمتر است. در تصویر زیر تفاوت این دو فرم را می ‌بینید.

چشم های بادامی (Almoned Eyes)       چشم های گرد

اگر دارای چشم هایی بادامی هستید بسیار خوش شانسید چون انواع خط چشم ها باعث زیبایی این نوع چشم ها می ‌شوند و چشم ها را برجسته تر و گیرا تر می ‌کند. البته فراموش نکنید که در کشیدن خط چشم ظرافت و رعایت فرم آن حفظ شود.
اگرچه بیشتر چشم بادامی ها دارای خطوطی به سمت بالا دارند ولی برخی چشم بادامی ها در گوشه بیرونی چشم هایشان دارای شیب و خط رو به پایین هستند که باعث شده پلک بالایی کشیده تر جلوه کند به همین دلیل هنگام کشیدن انواع خط چشم باید یک خط بالا در امتداد خطوط چشم خود بکشید تا فرم چشم ها بلند و کشیده جلوه کند. برای این نوع چشم بستگی به درشتی چشم، می توان به صورت خط چشم بالدار آن را فرم داد.

چشم های بادامی (Almoned Eyes)

بهترین الگو برای معرفی مدل چشم بادامی آریانا گراندی، خواننده مشهور دنیای هالیوود است.اگر برای تشخیص مدل چشم خود دچار شک و تردید هستید، با مقایسه و توجه به چشمان آریانا گرانده به خوبی متوجه خواهید شد که چشمان شما مدلی بادامی دارد یا نه. این ساده ‌ترین راه برای تشخیص فرم چشم‌ هاست.
نکته ای که درباره این چشم ها وجود داره این هست که معمولا باید به اون عمق داده بشه و از طریق آرایش کمی اون رو درشت تر کنیم. هنر پیشگانی همچون آنجلینا جولی چشمانی بادامی دارند.

مدل چشم بادامی آریانا گراندی

و اما بهترین خبر ممکن برای کسانی که مدل چشمان بادامی دارند، این است که با توجه به فرم چشمان زیبا و گیرایشان، می‌ توانند هر مدل خط چشم را روی پلک ‌های خود بکشند و از زیبایی آن بهره ببرند.  ولی به صورت کلی، بهترین مدل خط چشم برای چشم‌ های بادامی، خط چشم‌ های کشیده و به اصطلاح دارای بال بلند است که کشیدگی چشمان شما را بیشتر نمایان می‌ سازد و جلوه درشت‌ تری به آن می‌ بخشد. برای کشیدن این مدل خط چشم، با یک خط بسیار نازک از گوشه داخلی چشمان تان شروع کنید و پس از رسیدن به یک سوم بیرونی پلک، ضخامت خط چشم را افزایش دهید و تا یک سوم بیرونی پلک، یک بال کشیده و ضخیم برای خط چشم تان ایجاد کنید.

چشم‌ های بادامی

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های بادامی

  • - خط چشم را در ابتدای چشم باریک بکشید.
  • - هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌ شوید خط چشم را پهن تر و کشیده تر کنید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های بادامی

خط چشم بالدار برای این فرم چشم بسیار زیباست. بهترین حالت کشیدن خط چشم برای فرم چشم بادامی استفاده از خط چشم مایع یا ژله ای برای پلک بالایی، به ‌صورتی است که خط چشم را با ضخامت کمی از گوشه‌ ی چشم شروع و به تدریج با رسیدن به انتها خط را ضخیم‌ تر شود.
اگر می ‌خواهید آرایش‌ لایت داشته باشید از مداد چشم و اگر می‌ خواهید آرایش حرفه‌ ای انجام دهید از خط چشم مایع استفاده کنید.
نکته: هدف شما این است که ظاهر چشم خود را بهتر کنید، پس با استفاده از سایه چشم روشن در بخش داخلی پلک و سایه ‌ی تیره در گوشه ‌ی بیرونی، کمی سایه روشن ایجاد کنید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های بادامی

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی

  • - چشم های بادامی بهترین نوع در آرایش چشم محسوب می شوند، می توان از خط چشم دنباله دار باریک در پلک بالایی و مداد چشم در داخل پلک پائینی استفاده نمود. همچنین می توان گوشه داخلی چشم را نیز خط کوچکی کشید که به چشم جذابیت خاصی می دهد.
  • - مدل خط چشم بسیار زیبای دیگری که برای چشم ‌های بادامی مناسب است و این روزها در دنیای مد و میکاپ ترند شده، خط چشم‌ های دنباله دار دو تکه و تو خالی است که جلوه کشیده و جذابی به چشمان شما می ‌بخشد.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی         چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی

مدل چشمان بادامی شما اگر در دسته چشمان ریز و کوچک قرار می‌ گیرد، فقط کافی است با یک مداد چشم سفید، پلک زیرین خود را پر کنید تا چشمانی با یک تا دو درجه درشت ‌تر داشته باشید.
آرایش برای چشم های بادامی

  • - این نوع فرم چشم با مژه های برجسته واقعی یا مصنوعی فوق العاده می شود. می توانید سایه چشم دودی برای آرایش چشم بادامی استفاده کنید. درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا ترکیب کردن بسیار مهم است. برای این کار می توانید از براش های با کیفیت و مخصوص ترکیب کردن سایه چشم کمک بگیرید.
  • - پیشنهاد می کنیم از خط چشم برای آرایش چشم بادامی در بالا و پایین چشم استفاده کنید، خط چشم را بالدار بکشید، می توانید انواع خط چشم مثل سایه خطی آمبره یا سیاه را امتحان کنید. از تجربه و امتحان کردن رنگ ها و مژه های زیاد نترسید!

آرایش برای چشم های بادامی        آرایش برای چشم های بادامی

آرایش برای چشم های بادامی        آرایش برای چشم های بادامی

  • - چشم ‌های بادامی قرینه ‌ترین فرم چشم هستند و شما لازم نیست برای آرایش کردن آن زحمت زیادی بکشید. فرم چشم های شما نیاز به آرایش غلیظ ندارد و بهتر است فرم چشم تان را در آرایش تقلید کنید. برای کشیدن خط چشم، خط چشم را مشابه فرم بادامی چشم بکشید و دنباله آن را زیاد به سمت بیرون ادامه ندهید. برای سایه زدن گوشه‌ های داخلی و استخوان پایین خط ابرو را سایه روشن بزنید و از رنگ‌ های مات بیشتر استفاده کنید.

آرایش برای چشم های بادامی         آرایش برای چشم های بادامی

  • - یکی از زیبا ترین مدل‌ های چشم، چشم ‌های بادامی است. بیشتر آرایشگر‌ ها برای زیباتر شدن این گونه چشم‌ ها از مدل خط چشم بالدار استفاده می ‌کنند.

آرایش برای چشم های بادامی          آرایش برای چشم های بادامی

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی
اگر صاحب چشمانی بادامی هستید؛ این شکل چشم، یکی از متقارن ‌ترین شکل‌ ها است و تقریبا هر مدلی از خط چشم به آن می‌ آید و خیلی برای متعادل ‌سازی شکل آنها، دچار دردسر نخواهید شد! در این قسمت به شما چند نکته برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی را آموزش می ‌دهیم.

  • - برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی باید ابتدا به سایز چشم‌ های خود دقت کنید. برای چشم‌ های بادامی ریز یا کوچک، خط چشم‌ های نازک و برای چشم‌ های بادامی بزرگ و درشت، خط چشم‌ های ضخیم ‌تر بهتر هستند.
  • - برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی حتما موقعیت و زمان استفاده از آن را در نظر بگیرید. معمولا خط چشم‌ های نازک، محو یا طبیعی مخصوص روز و ساعات اداری یا تحصیلی هستند و خط چشم‌ های مشخص و دراماتیک برای ساعات غیر رسمی و یا مناسبت‌ ها و مهمانی‌ هایی که در شب برگذار می ‌شوند.
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی
  • - برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی دست شما بسیار باز است. برای کشیدن نوع ساده آن می ‌توانید با کشیدن خطوط نازک در امتداد خط مژه، در گوشه‌ های داخلی چشم تان شروع کنید و به تدریج ضخامت آنها را با رسیدن به گوشه‌ های خارجی، افزایش دهید.
  • - به هیچ وجه هنگام کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی خطوط تیره را در داخل خط آب پلک پایینی نکشید. برای کشیدن خط چشم در خط آب پلک پایین، می‌ توانید از یک خط چشم هم‌ رنگ پوست تا کمی روشن ‌تر استفاده کنید. از خط چشم‌ های سفید دوری کنید زیرا این رنگ، آرایش چشم شما را مصنوعی و عجیب جلوه می ‌دهد.
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی
  • - برای عمق دادن به چشم‌ های بادامی و خنثی کردن پف پلک پایین، می ‌توانید مقدار کمی از سایه‌ ای که برای پلک بالایتان، استفاده کرده ‌اید را در پلک پایین استفاده کنید. برای این کار، روی گوشه‌ های خارجی تاکید کنید و فقط مقدار کمی از آن را به صورت نازک ‌تر تا وسط چشم بکشید.
  • - بهترین خط چشم برای چشم های بادامی روی کشیدگی چشم ‌ها تاکید می ‌کند و چشم‌ ها را به سمت بالا لیفت می ‌کند؛ بنابراین بهترین خط چشم برای چشم های بادامی، خط چشم گربه‌ ای است. برای کشیدن خط چشم گربه‌ ای، می‌ توانید از سایه‌ های تیره و به صورت محو، استفاده کنید یا خط چشم‌ هایی دقیق و تیز بکشید. در هر صورت با کشیده و رو به بالا نشان دادن هرچه بیشتر چشم ‌های بادامی، به زیبایی آنها می ‌توانید بیافزایید.
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی
  • - همان طور که گفتیم؛ گوشه‌ های داخلی برای چشم‌ های بادامی نوک تیز، زاویه ‌دار و زیبا هستند. با استفاده از کمی سایه روشن یا براق در این قسمت‌ ها، روی شکل زیبای چشم بادامی، می ‌توانید تاکید کنید.
  • - یکی از کارهایی که می ‌تواند هنگام کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی به زیبایی آنها کمک کند؛ کشیدن خط چشم‌ های کشیده و دنباله‌ دار است. شما می‌ توانید دنباله خط چشم خود را به صورتی متناسب به ابرو های خود نزدیک کنید و شاهد جذابیت بسیار زیاد چشم ‌هایتان باشید.
  • - درست است که بهترین خط چشم برای چشم های بادامی باید چشم‌ ها را کشیده کند؛ اما فراموش نکنید که چشم ‌های بادامی، یکی از زیباترین شکل ‌ها را دارند؛ پس از تنوع در شکل و رنگ خط چشم‌ هایتان نترسید و از آنها لذت ببرید.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بادامی

- چشم های گرد ( Round Eyes)

چشم های گرد ( Round Eyes)

یکی از مشخصه های اصلی چشم گرد این است که اغلب خط کریس چشم شما به طور بسیار محسوس مشاهده می شود. راه دیگر برای تشخیص چشم گرد این است که مستقیم به آینه نگاه کنید. اگر توانستید سفیدی چشم را در بالا و پایین عنبیه ببینید، فرم چشم شما گرد است؛ چشمانی که بازتر به نظر می آیند. چشم های گرد از بالا به پایین و از چپ به راست حالت منحنی دارند و کمی سفیدی چشم بین عنبیه و پلک بالا و پایین قابل مشاهده است. همان ‌طور که قبلا گفتیم چشم‌ های گرد تقریباً شبیه چشم‌ های بادامی هستند و اگر چشم‌ های گرد دارید فضای سفید داخل چشمان‌ تان بیش از اندازه جلب توجه می‌ کنند، بنابراین باید با ایجاد خطوط و سایه ‌هایی تیره در گوشه‌ ی بیرونی پلک بالا این ناهماهنگی را جبران کنید.
چنانچه مدل چشمانی گرد همچون کیتی پری خواننده معروف هالیوودی دارید، می‌ توانید صاحب بهترین مدل‌ های خط چشم باشید و زیباترین مدل‌ ها را بر پلک‌ های خود طراحی کنید. خط چشم مناسب برای چشم‌ های گرد، عموما الگوهایی ضخیم و کشیده دارد که چشم‌ ها را کشیده ‌تر از آنچه هستند جلوه می‌ دهند. از پرطرفدار ترین مدل‌ های خط چشم مناسب چشم‌ های گرد، می ‌توان به خط چشم گربه‌ ای کلاسیک اشاره کرد.

کیتی پری

با استفاده از خط چشم خود، از گوشه داخلی پلک شروع به کشیدن یک خط نسبتا ضخیم کنید و از میانه پلک به ضخامت آن بیافزایید و دنباله‌ ای بلند و کشیده تا یک سوم بیرونی پلک خارجی خود بکشید. برای ایجاد جلوه بیشتر توصیه می ‌شود از میانه پلک پایینی اقدام به ایجاد یک خط ظریف کنید و نزدیک به انتها بر ضخامت آن بیافزایید. خط چشم توامان پلک بالا و پایین برای چشم‌ های گرد بهترین گزینه ممکن به حساب می ‌آید. به جای خط چشم پایین، می ‌توانید از یک مداد سیاه برای پر کردن بن مژه پلک پایین استفاده کنید و به چشمان خود حالت دهید. هدف شما از آرایش چشم باید این باشد که کمی چشم‌ ها را کشیده‌ تر نشان دهید.

چشم های گرد ( Round Eyes)

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گرد

  • - خط چشم را روی لبه خارجی چشم و دقیقا روی خط مژه بکشید.
  • - در قسمت انتهایی خط چشم را کمی پهن تر و دنباله دار کنید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گرد

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گرد

- بهترین مدل خط چشم برای چشم های گرد، خط چشم های دنباله دار است. خط چشم های گربه ای یا خط چشم روباهی برای این چشم ها بسیار زیبا خواهند بود. این مدل به کشیده تر شدن چشم های شما کمک می کند و باعث می شود حالت گرد آن متعادل تر شود. اگر چشم های بسیار گردی دارید، بهتر است که دنباله خط چشم را بلندتر کنید تا جلوه چشم های شما زیباتر شود.

- افراد دارای چشم‌ های گرد، برای کشیدن خط چشم، باید از قسمت داخلی چشم ‌ها، فرایند کشیدن خط چشم را شروع کنند و در قسمت پایانی آن، دنباله آن را به‌ صورت کشیده یا اصطلاحاً در حالت گربه‌ ای رها و به اتمام برسانند.

- برای چشم های گرد، روی پلک بالایی یک خط چشم بلند از نازک به کلفت و در انتهای پلک نیز دوباره به حالت نازک تغییر کند مناسب است. در داخل پلکهای بالا و پایین را هم می توانید با مداد چشم، سیاه کنید تا چشم ها درشت تر به نظر برسند.

- اگر چشم ‌های شما درشت و گرد است، خط چشمی که می‌ کشید نباید چشم هایتان را درشت‌ تر و گردتر کند بلکه باید سعی کنید تا جایی که می ‌توانید چشم ‌ها را به حالت کشیده در بیاورید. برای کشیده تر نشان دادن چشم لازم است روی خط مژه و روی لبه خارجی چشم مداد بکشید و آن را کمی دنباله دار کنید.

- بهترین روش برای کشیدن خط چشم برای چشم‌ های گرد استفاده از خط چشم مایع برای پلک بالا و مداد یا سرمه برای پلک پایین است. خط چشم پلک بالا را با ضخامتی یکسان از ابتدا تا انتهای پلک بکشید و آن را کمی هم از گوشه ‌ی چشم بیرون ببرید. برای کشیدن خط چشم پایین، مداد را با مقداری فاصله از گوشه ‌ی چشم به شکلی بکشید که در انتها به خط اضافه ‌ای که در پلک بالا ایجاد کرده ‌اید برسد و سایه‌ ای که زیر چشم‌ هایتان ایجاد می‌ کند در گوشه پر رنگ‌ تر شود.

- می توانید به جای خط چشم مایع از یک مداد چشم پررنگ مثل مداد چشم Soft Liner برند بی یو (Beyu)  استفاده کنید.

- مدل خط چشم گربه ای برای فرم چشم‌ های شما می ‌تواند بسیار مناسب باشد چراکه کشیدگی چشم را افزایش می ‌دهد.

- برای آنکه ظاهر دراماتیک ‌تری داشته باشید یک مداد چشم مانند مداد چشم Effet Smoky بورژوا (Bourjois)  را دقیقا روی خط مژه‌ های بالا و پایین خود به شکل محو شده استفاده کنید.

- به سادگی می ‌توانید با استفاده از یک سایه چشم موشی، دودی آرایش چشم عروسکی داشته باشید.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گرد

چند مدل آرایش پیشنهادی برای چشم های گرد
مدل اول

برای داشتن یک آرایش مناسب برای چشم های گرد، بهتر است که دنباله خط چشم خود را کشیده و کلفت بکشید. برای داشتن این مدل زیبا می توانید از خط چشم های ژله ای، ماژیکی یا مایع استفاده کنید:

  1. 1- ابتدا حاشیه و فرم خط چشم خود را با خط های باریک مشخص کنید. یک براش آرایشی سر کج سفت انتخاب کنید، مقداری از خط چشم را بردارید و خط باریکی به صورت اریب از بالای گوشه چشم تا وسط خط پلک بکشید.
  2. 2- در مرحله بعد، خط دیگری را از گوشه خارجی چشم خود شروع کنید و آن را به سمت ابرو ها امتداد دهید. سپس انتهای این خط را به خط قبلی بچسبانید تا حاشیه خط چشم شما کاملا مشخص شود.
  3. 3- ما بین خط هایی که در مرحله قبل کشیدید را با خط چشم پر کنید و خط روی پلک را تا گوشه داخلی چشم تان ادامه دهید. برای اینکه چشم تان حالت کشیده تر پیدا کند، خط باریک و تیزی را در گوشه داخلی چشم تان و به سمت پایین بکشید. می توانید آرایش تان را با سایه چشم و مژه مصنوعی تکمیل کنید و از فرم جدید چشم هایتان لذت ببرید.
  • - همچنین، می توانید برای اینکه بیشتر از حالت گرد چشم های خود بکاهید، خط مژه پایین و بالای خود را با مداد مشکی تیره کنید.
  • - انتخاب مدل مژه مصنوعی نیز در حالت چشمان شما تاثیر دارد. برای خارج شدن از حالت گرد، مژه های با طول بیشتر را انتخاب کنید.

چند مدل آرایش پیشنهادی برای چشم های گرد مدل اول

مدل دوم
برای خانم‌ هایی با فرم چشم گرد، باید با آرایش ظاهر چشم ها را کمی باریک تر نشان دهیم:

  • - خط چشم باید از گوشه داخلی چشم ‌ها کشیده شود و انتهای آن حالت گربه ای داشته باشید. باید بتوانید با خط چشم کمی حالت چشم هایتان را کشیده تر نشان دهید.
  • - برای سایه زدن چشم های گرد، در گوشه ‌های خارجی از رنگ‌ های تیره به خصوص دودی و در گوشه‌ های داخلی از سایه ‌های روشن استفاده نمایید.

چند مدل آرایش پیشنهادی برای چشم های گرد مدل دوم

مدل سوم
بهتر است از پالت سایه با رنگ های خنثی برای آرایش چشم گرد استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که داخل چشم های گرد خط چشم بکشید. استفاده از خط چشم و کشیدن خط چشم در داخل چشم همواره ایده ای خوب برای چشم های گرد است. رنگ پلک را روشن نگه دارید و سایه ای عمیق تر به خط کریس بزنید. زمانی که ریمل می زنید، بیشتر روی مژه های بالا تمرکز کنید.

چند مدل آرایش پیشنهادی برای چشم های گرد مدل سوم

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گرد

  • - برای تقویت فرم چشم خود، از خط چشم مایع استفاده کنید. خط پلک بالایی خود را به طور کامل و از گوشه درونی به چشم گوشه بیرونی، خط چشم بکشید. این کار به جلوه بیشتر خط پلک شما کمک می کند و آن را کشیده تر نشان می دهد.
  • - اگر خط چشم را در مرکز خط مژه بالایی خود بسیار پهن کنید، چشم شما گرد تر دیده می شود.
  • - اگر می ‌خواهید چشم‌ هایتان را کمی کشیده تر کنید، سعی کنید دنباله خط چشم خود را کمی بلند تر بکشید. خط چشم گربه ای برای این منظور بسیار مناسب است. هرچه دنباله خط چشم شما طولانی تر باشد، چشمان گرد شما کشیده تر به نظر می رسند.
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گرد
  • - اگر می خواهید چشمان تان کمی بادامی شکل باشد، مقداری مداد چشم به داخل خط مژه خود اضافه کنید. این کار به کوچک تر کردن چشم های شما کمک می کند و آن را از حالت گردی بیش از اندازه خارج می کند.
  • - برای جذابیت بیشتر، چند لایه ریمل مشکی به مژه هایتان بزنید.
  • - اشتباهات خود را با براش و یک پاک کننده آرایش یا کانسیلر پاک کنید.
  • - اگر چشم های گرد دارید بسیار خوش شانس هستید. کسانی که چشمان گرد دارند، معمولا چشم درشت هستند و انواع مختلفی از مدل خط چشم به آنها می آید. پس می توانید از خط چشم مناسب چشم درشت استفاده کنید و خط چشم باریک یا پهن بکشید. برای کشیدن خط چشم، چشم درشت می توانید ابتدا یک مداد مشکی در خط رویش مژه ها و گوشه خارجی چشم بکشید. سپس با یک براش سایه تخت مداد چشم را به سمت نوک ابرو پخش کنید. این گونه چشمان گربه ای بسیار جذابی خواهید داشت. می توانید از مدل خط چشم دنباله دار که به صورت مثلثی کشیده می شود هم استفاده کنید.
  • - اگر چشم های شما گرد است، مشکلی برای آرایش آن نخواهید داشت و هر مدل آرایش و خط چشمی برای چشمان شما مناسب است. اما دقت کنید اگر آرایش شما گردی چشم هایتان را تقویت کند، ممکن است حالت گردی اغراق آمیزی ایجاد شود که خوشایند نخواهد بود. بنابراین، بهتر است از مدل هایی استفاده کنید که کمی حالت کشیده به چشم هایتان بدهد.
  • - برای این نوع چشم، باید با خط چشم شکل خاصی به آن بدهید. خط چشم دنباله دار همیشه به اندازه خط چشم ساده به صورت شما جلوه می دهد.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گرد

- چشم های کشیده
اگر چشمان کشیده دارید، سعی کنید خیلی خط چشم های دنباله دار نزنید. از گوشه داخل چشم، خط چشم را شروع کنید و تا گوشه خارجی چشم بکشید. خط چشم خود را کمی پهن بکشید. دنباله ی خط چشم خود را خیلی کشیده نکنید تا چشمان تان بیش از حد کشیده نشود.

چشم های کشیده

- چشم های درشت

چشم های درشت

از قدیم داشتن چشم ‌های خیلی درشت نشانه زیبایی بود و هرگاه از زیبایی دختری صحبت می‌ شد به چشمان درشت وی هم حتما اشاره ای می ‌شد. چشمان درشت خودشان زیبایی و جلوه خاصی دارند.
چشم های درشت همان طور که از نامش پیدا است به نسبت سایر ویژگی های صورت مانند لب و بینی بیشتر جلوه می ‌کنند. از آنجایی که چشمان شما یکی از ویژگی های برجسته شما است باید با خط چشم درست و بدون ایراد به آن جلوه دهید. خط چشم گربه ای بسیار مناسب این نوع چشم هاست. داخل پلک را نیز می توانید مداد مشکی بکشید.
فرایند کشیدن خط چشم برای افرادی که از چشم‌ های درشت و برجسته برخوردار هستند، باید به‌ گونه‌ ای باشد که چشم ‌ها در بهترین و طبیعی ‌ترین حالت ممکن، میکاپ شوند.

ریحانا

مراحل خط چشم برای چشم ‌های درشت
افرادی که چشم های درشتی دارند می توانند از خط چشم های نسبتا باریکی در بالا و داخل پلک بالایی و همچنین برای اینکه چشم ها کشیده تر شود دنباله ای در گوشه بیرونی چشم کشیده می شود.

  • - از ابتدا تا انتهای چشم یک خط چشم پهن کشیده شود.
  • - لازم است با استفاده از سایه‌ های تیره چشم ‌ها را کوچک تر و فرو رفته تر نشان داد.

مراحل خط چشم برای چشم ‌های درشت

مراحل خط چشم برای چشم ‌های درشت

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

  • - این دسته از افراد، برای کشیدن خط چشم، در ابتدا باید قلم مو یا مداد را در امتداد مژه‌ های پلک بالایی بکشند و زمانی که به انتهای کشیدن خط چشم رسیدند، کمی خط مذکور را دنباله‌ دار کنند؛ زیرا این حرکت، می‌ تواند زیبایی چشمان شما را دو چندان کند.
  • - بهتر است برای برجسته کردن چشم های خود زیاد از خط چشم مشکی استفاده نکنید و یک خط چشم قهوه ‌ای ملایم را جایگزین آن کنید. دقت کنید که از خط چشم های سفید و هلویی اجتناب کنید چون این خط چشم ها باعث بزرگ تر شدن چشمان شما می‌ شود.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

آرایش برای چشم های درشت
کشیدن خط چشم بر روی پلک بالا و پایین باعث شده چشمان تان کوچک و کشیده تر به نظر برسد. اگر چشمان تان درشت و عروسکی است بهتر است از خط چشم روباهی استفاده کنید تا چشمان تان کشیده تر نشان داده شود.
برای زیبا تر شدن بهتر است از یک سایه قهوه ای استفاده کنید و آن را به سمت بالا و شقیقه ها بکشید. همچنین می ‌توان از یک سایه بژ و مایل به سفید بر روی پلک های خود بزنید و مانند سایه قهوه ای به بیرون چشم خود بکشید.
برای همراه شدن با مد بهتر است خط چشم خود را با استایل و پوشش خود هماهنگ کنید.

آرایش برای چشم های درشتآرایش برای چشم های درشت

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

  • - برای آرایش چشمان خیلی درشت کافیست ابتدا یک خط چشم پهن پشت پلک کشیده شود و به کمک سایه ‌های تیره، چشمان را کمی کوچک تر و تو رفته تر نشان داد.
  • - خط چشم خود را از گوشه داخلی چشم شروع کنید. خط چشم را باریک شروع کنید و هر چه پیش می روید آن را پهن تر کنید. می توانید خط چشم های دنباله دار و گربه ای را روی چشمان خود بکشید. در این صورت چشمان شما علاوه بر درشت بودن کشیده هم می شود که باعث زیبایی بسیار زیاد چشم هایتان می شود. 
  • - خط چشم مناسب چشم درشت نباید خیلی باریک و ظریف باشد و بهتر است کمی پهن کشیده شود. اما نه خیلی پهن که کل پشت پلک را بگیرد. خط چشم های دنباله دار بهترین گزینه برای خط چشم مناسب چشم درشت هستند. در ضمن شما می توانید خط چشم را نه از ابتدا بلکه از میانه ی چشم شروع کنید و تا انتها ادامه دهید.
  • - افرادی که چشم‌ های درشت دارند بهتر است از مدل خط چشم‌ های گربه ای و بالدار استفاده کنند. برای گیراتر شدن چشم ‌ها توصیه می‌ کنیم قسمت بالا و داخل پلک بالایی را هم مداد بکشید.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های درشت

- چشم های ریز (کوچک)

چشم های ریز (کوچک)

در طرف دیگر چشم های کوچک و ریز قرار دارند یعنی چشم های شما کوچک تر از سایر اعضای شما قرار دارد. هدف از خط چشم برای چشم های کوچک و نازک بزرگ تر جلوه دادن آن است. می ‌توانید از خط چشم هایی به رنگ هلویی، بژ استفاده کنید و از مداد مشکی برای مژه های پایینی خود استفاده کنید زیرا باعث می ‌شود چشم ها کشیده تر جلوه کند.
برای به وجود آوردن چشمی درشت بهتر است از خط چشم به صورت ضخیم تری بر مرکز پلک های خود بکشید و آن را به سمت گوشه های داخلی یا خارجی خیلی باریک بکشید. خط چشم های آینه ای و نئونی به دلیل بازتاب نور، چشمان شما را درشت تر و درخشان تر نشان می ‌دهد.
مراحل خط چشم برای چشم‌ های ریز
برای چشمان ریز و کوچک خط چشم را باید از قسمت پشت پلک چشم تا قسمت داخلی چشم بکشید. توجه کنید که گوشه‌های خارجی چشم باید خط پهن ‌تر و ضخیم ‌تری نسبت به گوشه ‌های داخلی داشته باشد.

  • - خط چشم برای چشم ریز باید پهن ‌تر کشیده شود.
  • - توصیه می ‌کنیم از خط چشم مایع به‌ جای مداد چشم برای چشمان ریز استفاده شود.

مراحل خط چشم برای چشم‌ های ریز

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

  • - افرادی که چشم ‌های کوچکی دارند، باید برای برجسته‌ کردن چشم‌ ها، خط چشم را در 2 مرحله به چشم ‌هایشان اضافه کنند؛ در اولین مرحله، کشیدن خط چشم از قسمت میانی پلک بالا شروع می ‌شود و در انتها، بهتر است کمی آن را به‌ صورت کشیده و دنباله‌ دار طراحی کنید. مرحله دوم خط چشم برای چشمان ریز و کوچک، کشیدن خط چشم در قسمت پایینی چشم‌ هاست؛ در واقع، کشیدن خط چشم در قسمت‌ های پایین چشم کمک می ‌کند تا چشمان شما، بسیار درشت و برجسته نشان داده شوند.
  • - برای افرادی که با توجه به ساختار صورت، چشمانی کوچکی دارند، پیشنهاد می شود تا با کشیدن خط چشم پهن و مایع، چشمان خود را بزرگتر و براق تر نشان دهند.
  • چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های ریز
  • - مدل خط چشم مناسب چشم ریز باید بسیار نازک و ظریف باشد. برای این کار بهتر است از خط چشم های مایع ماژیکی استفاده کنید و یک خط باریک پشت پلک خود بکشید. خط چشم را از انتهای پلک شروع کنید و تا نیمه ها یا گوشه داخلی چشم ادامه دهید. گوشه خارجی خط چشم را به سمت نوک ابرو بکشید و کمی آن را پهن تر کنید. برای درشت نشان دادن چشم هایتان می توانید از یک مداد سفید هم داخل چشم استفاده کنید و خط باریکی را پایین پلک بکشید.
  • - برای بزرگتر نشان دادن چشم ها بهتر است خط چشم را به صورت باریک از گوشه داخلی و خارجی چشم بکشید و در بین آن را کمی کلفت بکشید. برای داخل چشم می توانید از مداد سفید استفاده نمایید.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های ریز

آرایش برای چشم های ریز
فکر کنید نمی توان برای چشم های ریز خط چشم زیبا و مناسبی کشید. اما انواع مدل خط چشم برای چشم های ریز وجود دارد که می تواند چشمان تان را زیباتر و جذاب تر کند. یک خط چشم مناسب چشم ریز می تواند به طور کل چهره شما را تغییر دهد و چهره تان را بسیار شیدا و گیرا کند. پس هرگز از آن چشم پوشی نکنید و به استقبال انواع خط چشم برای چشم های ریز بروید.

  • - افرادی که چشم های ریزی دارند توصیه می شود از سایه چشم روشن پشت پلک و گوشه داخلی چشم استفاده کنند، سپس بالای چشم روی خط مژه خطی باریک کشیده شود و از مداد سفید برای داخل پلک پائینی چشم استفاده شود.
  • - افرادی که می‌ خواهند چشم‌ های خود را درشت‌ تر نشان دهند استفاده از خط چشم روشی بسیار مناسب است. اینگونه افراد برای کشیدن خط چشم باید ابتدا خط چشم نازکی در بالا و گوشه پایین چشم بکشند و برای داخل چشم خود از مداد سفید استفاده کنند.

آرایش برای چشم های ریز

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم ریز

  • - اگر چشم‌ های شما ریز و کوچک است باید به کمک خط چشم سعی کنید چشمان تان را درشت ‌تر جلوه دهید. برای این کار لازم است خط چشم خود را پهن‌ بکشید. خط چشم پهن کمک می‌کند چشم‌ ها بزرگتر دیده شوند. به همین خاطر خط چشم‌ های باریک برای چشم‌ های گرد و درشت پیشنهاد می ‌شود تا چشم‌ ها را کوچکتر نشان دهد.
  • - احتمالا برای شناخت این فرم چشم نیازی به هیچ توضیحی ندارید! در کل شما می‌ خواهید با آرایش کردن چشم خود را درشت تر کنید و فراموش نکنید که استفاده‌ ی بیش از حد از خط چشم دقیقا نتیجه‌ ی عکس دارد.
  • - برای درشت نشان دادن چشم ها یک راه حل دیگر وجود دارد و آن هم استفاده از مداد چشم سفید یا کرم داخل چشم است. مداد چشم Soft Liner شماره ۶۹۰ بی یو (Beyu) برای این کار مناسب است.
  • - به هیچ وجه از مداد چشم مشکی در داخل چشم استفاده نکنید، چون این کار چشم ‌های شما را ریزتر نشان می‌دهد.
  • - موقع کشیدن خط چشم، خط را فقط در انتهای پلک بالایی کمی به سمت بیرون و بالا بکشید.
  • زیر چشم را خط بکشید و خط را در گوشه‌ های چشم کمی محو کنید، این کار باعث می‌ شود چشم‌ های شما درشت ‌تر و بازتر به نظر برسد. در نهایت فراموش نکنید که برای داشتن یک آرایش زیبا و تمیز به لوازم آرایشی با کیفیت نیاز دارید.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم ریز

- چشم های گود (فرو رفته Deep-Set Eyes )

چشم های گود (فرو رفته Deep-Set Eyes )

این نوع چشم ها، معمولاً درشت تر از مدل های دیگر هستند. اصولا به دلیل اینکه استخوان زیر ابرو بزرگتر است، چشم ها فرو رفته به نظر می رسند. وجود استخوان بزرگ زیر ابرو باعث می شود، روی چشم شما سایه بیفتد و حتی چشمان شما را  فرو رفته تر جلوه دهد. این چشم ها پلک های بزرگی دارند که به سمت داخل چشم فرو رفته و گود هستند. در آرایش این چشم ها دست شما برای سایه زدن خیلی بازتر است چرا که مقدار زیادی پلک در اختیار دارید. نکته مهم در آرایش این چشم ها این است که باید آرایش رو به گونه ای انجام بدید که چشم شما گودتر نشان داده نشود، کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا به صورت مخالف عمل کنید؛ بدین معنی پلک ها را با سایه های روشن و رنگ های باز پوشش بدهید. از خط چشم مشکی استفاده نکنید، حتی الامکان از خط چشم نرم و روشن خصوصاً برای پلک بالا استفاده کنید.

چشم های گود (فرو رفته Deep-Set Eyes )

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گود

  • - یک خط چشم باریک و ظریف پشت پلک بکشید.
  • - به هیچ عنوان چشم‌ ها را بیش از حد مشکی نکنید.
  • - بهتر است از مداد چشم استفاده نشود و به جای آن از خط چشم مایع کمک گرفت.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گود

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گود
در این فرم چشم، پلک‌ ها بزرگ ‌تر هستند و به سمت داخل چشم فرو رفته‌ اند. برای آرایش فرم چشم ‌های فرو رفته می ‌توان از همان تکنیک آرایش فرم چشم گرد استفاده کرد، با این تفاوت که در این فرم چشم محدودیت کمتری در استفاده از سایه‌ های تیره دارید.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گود

آرایش برای چشم های گود
از خط چشم پهن پشت پلک استفاده نکنید. بهتر است اول کمی سایه با تناژ روشن پشت پلک خود بزنید تا کمی این گود رفتگی را جبران کند. سپس از یک خط چشم باریک پشت پلک خود استفاده کنید. کشیدن خط چشم پهن باعث می شود که چشم شما گود و فرو رفته تر بشود.

آرایش برای چشم های گود

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گود

  • - چشم های گود، خط چشم کلفت مناسب آن نیست زیرا چشم ها را گود تر نشان می دهد. یک لایه خط چشم نازک در پلک بالا بکشید. همچنین از سایه چشم های روشن همراه با خط چشم استفاده نمایید.
  • - اگر چشمان گود رفته ‌ای دارید توصیه اکید ما این است که به‌ هیچ‌ عنوان از مداد سیاه یا سرمه برای مشکی کردن داخل چشم‌ هایتان استفاده نکنید. سیاه کردن قسمت داخلی چشم‌ ها باعث می‌ شود چشمان تان تیره تر و گود رفته تر به نظر بیایند.
  • - برای آرایش این مدل چشم‌ ها ابتدا لازم است اگر تیرگی زیاد است، این تیرگی به کمک یک کانسیلر خوب پوشانده شود سپس به سراغ خط چشم رفت. برای کشیدن خط چشم باید دقت کنید که یک خط نازک و ظریف پشت چشم تان بکشید. در آخر برای این که چشمان جذاب تری داشته باشید از سایه ‌های رنگ روشن برای درشت ‌تر نشان دادن چشم‌ ها استفاده کنید.
  • - برای چشم‌ های گود رفته بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید زیرا از تیره شدن بیش از حد چشم‌ ها جلوگیری می ‌کند.
  • - یکی دیگر از نکات مهم دررابطه ‌با کشیدن خط چشم برای چشم‌ های گود و فرو رفته، خط چشم کشیدن قسمت خارجی چشم‌ هاست؛ این روش می ‌تواند باعث زیبایی هر چه بیشتر آرایش صورت تان شود. همچنین در زدن سایه برای چشم‌ های گود و فرو رفته، بهترین روش این است که از رنگ ‌های روشنی مثل هلویی، بژ، کرمی و غیره استفاده کنید.
  • - افراد دارای چشم‌ های گود، می ‎بایست برای از بین ‌بردن حالت فرو رفتگی چشم ‌ها، یک خط چشم باریک، نازک و بسیار ظریف را روی چشمان خود پیاده ‌سازی کنند.
  • - کسانی که چشم‌ های گودی دارند باید در ابتدا یک خط چشم نازک در نزدیکی خط مژه و یا فقط گوشه خارجی پلک بالا و پایین را بکشند. همچنین اینگونه افراد نباید از سایه‌ های پهن در بالای چشم خود کار کنند زیرا باعث می‌ شود چشم ‌ها گود‌تر به نظر برسند.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گود

- چشم های از حدقه بیرون زده (بر جسته  Prominent Eyes)

چشم های از حدقه بیرون زده (بر جسته  Prominent Eyes)

در صورتی که چشمان خیلی درشتی دارید به طوری که مردمک چشم تان باعث شده چشمانی برجسته و به اصطلاح از حدقه بیرون زده داشته باشید باید خط چشم خود را به‌ شکلی بکشید که قدری چشم‌ های شما را گودتر و تو رفته تر نشان دهد. این مسئله باعث می ‌شود زیبایی چشمان تان چندین برابر شود.
مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های بر جسته
شما ابتدا می توانید از سایه های با تناژ تیره پشت پلک خود بزنید تا این بیرون زدگی را جبران کند. همینطور خط چشم پهن را پشت پلک خود بکشید تا از میزان بیرون زدگی چشم شما بکاهد.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های بر جسته

آرایش برای چشم های بر جسته
آرایش اسموکی روی این فرم چشم ها به دلیل فضای زیادی که روی پلک ها وجود دارد عالی می شود. روی تمام سطح پلک سایه تیره بزنید و از رنگ های مات استفاده کنید. بهتر است خط چشم را پهن بکشید.
نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بر جسته

  • - برای این نوع چشم ها، خط چشم کلفت مناسب است و از سایه می توان برای تکمیل کردن آن استفاده کرد. با ایجاد تیرگی دور چشم، آن را تورفته تر جلوه می دهد.
  • - نکته ضروری در آرایش چشم‌ های برجسته، کوچک تر نشان دادن آنها است.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های بر جسته

- چشم های تک پلکی (مونولید Monolid Eyes )

چشم های تک پلکی (مونولید Monolid Eyes )

شاید اولین سوالی که برایتان پیش بیاید این است که تک پلکی به چه نوع چشمانی گفته می ‌شود؟! تک پلکی‌ ها کسانی هستند که وقتی چشمانشان را باز نگه می‌ دارند فقط یک پلک آنها مشخص است. اگر پلک چشم شما به پوست زیر ابرو می رسد و شکل پلک شما صاف تر است، خط کریس، خیلی کم یا اصلاً مشخص نیست، نشان می دهد فرم چشمان تان یکپارچه (چشم تک پلکی) است. در فرم چشم مونولید، وقتی چشمان تان باز است، خط کریس مشخص نیست. فرم چشم‌ های تک پلکی و کوچک یا مونولید در بین زنان آسیایی بیشتر دیده می ‌شود.
این افراد برای کشیدن خط چشم ابتدا باید یک خط چشم بسیار باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشند و هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌شوند، خط چشم را پهن تر کنند. به یاد داشته باشید هر چه خط چشم در انتهای چشم پهن ‌تر باشد چشم ‌ها زیباتر و گیرا تر و درشت ‌تر جلوه می‌ کنند.
مراحل خط چشم برای چشم‌ های تک پلکی

  • - در گوشه داخلی و قسمت مجرای اشک خط چشم بسیار نازک کشیده شود.
  • - در قسمت انتهای چشم خط چشم را پهن تر باید کرد. این کار چشم‌ ها را درشت تر می‌ کند.

مراحل خط چشم برای چشم‌ های تک پلکی

آرایش برای چشم های تک پلکی

- استفاده از خط چشم می تواند بهترین انتخاب برای آرایش چشم مونولید باشد؛ چراکه می تواند به خوبی شکل چشم را مشخص کند. وقتی به لبه های بیرونی چشم می رسید، خط چشم را سیاه تر کنید و حتماً در ابرو قوس ایجاد کنید تا فرم چشم به خوبی مشخص شود. خط چشم نود روی قسمت داخلی و پایینی چشم با سایه ملایم سیاه چشم، راهکاری دیگر برای آرایش چشم مونولید است.

آرایش برای چشم های تک پلکی         آرایش برای چشم های تک پلکی

- از گوشه‌ های داخلی چشم تا اواسط پلک‌ ها را سایه روشن بزنید و از سایه ‌های متوسط در وسط پلک تا بالای پلک استفاده کنید. در آخر هم از سایه ‌های تیره ‌تر در گوشه‌ های خارجی چشم بکشید، اما مراقب باشید که در وسط پلک ‌ها از این رنگ سایه استفاده نکنید. برای کشیدن خط چشم، در گوشه‌ های داخلی یک خط نازک کشیده و در گوشه ‌های خارجی دنباله آن را پهن ‌تر کنید.

آرایش برای چشم های تک پلکی

آرایش برای چشم های تک پلکی        آرایش برای چشم های تک پلکی

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های تک پلکی

  • - این نوع چشم به دلیل این که با یک لایه پوست پوشیده شده اند، کوچک تر به نظر می رسند. بنابراین نباید پلک پایین را خط چشم بکشید؛ چرا که باعث می شود چشم ریزتر به نظر برسد. خط چشم تان را  ضخیم بکشید تا جلوه بیشتری داشته باشد.
  • - برای این نوع چشم ها، بهتر است که خط چشم نه کلفت و نازک، از گوشه چشم به سمت خارج چشم بکشید.
  • - بعضی چشم‌ ها فرم تک پلک دارند که گاهی با چشم‌ های با پلک افتاده اشتباه گرفته می‌ شوند. تفاوت اصلی این دو فرم چشم این است که در چشم‌ های تک پلک، پلک افتادگی ندارد و قسمت فوقانی چشم همچنان حالتی دایره‌ مانند دارد. از آن‌ جا که این فرم چشم هیچ چروک یا چین‌ و شکنی روی پلک ندارد، به‌نظر می‌ رسد اصلاً پلکی روی چشم نیست. چشم‌ های مردم شرق آسیا بیشتر به این فرم است و کمتر در بین ایرانی‌ ها دیده می‌ شود.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های تک پلکی

- چشم های پف دار (پفی)

چشم های پف دار (پفی)

در صورتی که پلک چشم و زیر چشم تان حالت پف‌ دار است باید خط چشم را طوری بکشید که این مسئله را کم رنگ تر نشان دهد. برای این کار کافیست یک خط چشم پهن را از ابتدای چشم تان تا انتها بکشید و هر چه به انتها و گوشه خارجی چشم نزدیک تر می ‌شوید سعی کنید خط چشم را پهن ‌تر بکشید. البته توصیه می ‌کنیم خط چشم را بیش از حد دنباله دار نکشید چون جلوه خوبی نخواهد داشت.

چشم های پف دار (پفی)

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های پف دار

  • - خط چشم پهن از ابتدا تا انتهای چشم دقیقا روی بن مژه‌ ها بکشید.
  • - خط چشم را در قسمت انتهایی چشم پهن تر کنید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های پف دار         مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های پف دار

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار

  • - نکته مهم در رابطه با خط چشم کشیدن چشمان پف دار این است که تا جایی که می‌ توانید خط را روی مژه‌ هایتان بکشید، چون این کار مانع از پف ‌دارتر شدن چشم‌ ها خواهد شد.
  • - اینگونه افراد برای بزرگتر نشان دادن پلک ‌های خود باید خط چشم را بین ریشه مژه‌ ها بکشند و هر چه نزدیک به گوشه خارجی چشم می ‌شوند، خط چشم را پهن‌ تر کنند. با پهن تر شدن، چشم افراد بزرگ تر دیده می شود.
  • - خط چشم پهن را از گوشه خارجی چشم آغاز می کنیم و درقسمت انتهایی چشم خیلی کم آن را نازک می کنیم.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های پف دار

- چشم های با پلک افتاده (Hooded Eyes)

چشم های با پلک افتاده (Hooded Eyes)

منظور از چشمانی با پلک افتاده چشم‌ هایی‌ ست که بخش نسبتاً زیادی از سطح فوقانی آن با پلک که ضخامت تقریباً زیادی دارد پوشیده شده است. قرارگرفتن پلک روی چشم‌ ها باعث می ‌شود تا آنها فرم گرد خود در سطح بالایی را از دست بدهند و گاهی حتی چشم فرم چند ضلعی پیدا کند. البته توجه داشته باشید که این فرم چشم تنها مختص افراد مسن ‌تر نیست و هر فرد در هر سنی می ‌تواند چنین چشمانی داشته باشد.
بسیاری از افراد که دارای چشمانی با پلک‌ های افتاده هستند، این ایده را دارند که استفاده از خط چشم هیچ زیبایی خاصی به چشمان آنها نخواهد داد. اما بهتر است بدانید این تصور اشتباه است و چشمانی با مدل پلک ‌های افتاده، می ‌توانند با کشیدن خط چشم مناسب با مدل چشمانشان، به زیبایی ویژه‌ و متفاوتی دست یابند.
بهترین مثال برای تشخیص پلک ‌های افتاده، توجه به مدل چشم بازیگران کره‌ ای و یا برخی بازیگران هالیوودی مثل جنیفر لارنس است.

جنیفر لارنس

پلک های افتاده دارای چین و چروک است که به طور طبیعی آویزان هستند و زمانی که چشم ها باز هستند چشم ها پف دار نشان داده می شوند. سعی کنید برای کشیدن خط چشم برای چنین چشم هایی از خطوط پر رنگ و ضخیم استفاده کنید که به خط مژه بسیار نزدیک باشد. کسانی که دارای پلک های افتاده یا پف دار هستند به نحوی باید خط چشم بکشند که با بازشدن چشم ها این خط کاملا مشخص باشد.
مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های با پلک افتاده

  • خط چشم را فقط در قسمت بالای چشم به صورت پهن و کلفت بکشید.
  • - از سایه چشم حتما استفاده کنید تا جلوه چشم تان بیشتر شود.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های با پلک افتاده

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های با پلک افتاده
افرادی با پلک ‌های افتاده، از لحاظ آناتومی استخوان ابروی برجسته‌ ای دارند که باعث ایجاد یک چین عمیق و از بین رفتن خط پلک می‌ شود و چشمان شان کوچک تر از آنچه که هست به نظر می ‌رسد. با توجه به اینکه در این مدل چشم‌ ها، هنگامی که باز هستند پلک داخلی کاملا ناپدید می‌ شود، استفاده همزمان از سایه و خط چشم بهترین راهکار ممکن برای آرایش این مدل چشم‌ هاست.

  • - برای کشیدن خط چشم مناسب پلک‌ های افتاده، باید با استفاده از خط چشمی مایع با قلم موی ظریف، از پایه مژه ‌ها و یا به اصطلاح همان قسمت بن مژه شروع به کشیدن خط چشم کنید؛ با توجه به مدل چشمان تان، می ‌توانید هر چقدر که دوست داشتید به خط چشم خود ضخامت بدهید. اگر دوست دارید یک خط چشم گربه‌ ای بکشید، اضافه کردن یک بال بیرونی ضخیم و کشیده به قسمت انتهایی خط چشم ‌تان، کشیده‌ ترین حالت ممکن را به چشمان شما خواهد داد. 
  • - چنانچه مایل باشید چشمان تان گرد و درشت ‌تر به نظر بیایند، می‌ توانید با ضخیم کردن خط چشم در مرکز و نازک ‌تر کردن گوشه ‌های پلک، چشمان تان را گرد تر از آنچه هستند بیارایید.
  • - دنباله ی خط چشم را تا چین پلک خود ادامه دهید و آن را بالا تر نبرید تا خط چشم تان شکسته دیده نشود. بهتر است از مدل خط چشم گربه ای گرد استفاده کنید؛ طوری که قوس خط چشم شما به صورت هلالی باشد نه تیز و شکسته.
  • - افراد با پلک های افتاده معمولا چشمان ریز دارند. پس می توانند از مدل خط چشم برای چشم های ریز هم استفاده کنند.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های با پلک افتاده

آرایش برای چشم های با پلک افتاده

  • - ابتدا به یک خط چشم ضد آب و با کیفیت نیاز دارید که روی پلک پخش و محو نشود. خط چشم Color Effect  ، میسیلین  (Misslyn) مناسب است. برای کشیدن خط چشم، قلم مو را کاملا به پلک خود فشار داده و ثابت کنید تا مطمئن شوید که خط از مژه ‌هایتان فاصله نمی ‌گیرد. انتهای خط چشم را با یک خط ظریف کمی به سمت بالا بکشید. برای آنکه چشم ‌هایتان درشت ‌تر دیده شود، از یک ریمل بلند کننده‌ ی مژه استفاده کنید. ریمل را به اندازه و تمیز به کار ببرید. ریمل جدا کننده Defining برند میسلین برای شما مناسب است. احتمالا زیاد به شما می‌ گویند که چشم ‌های خواب ‌آلوده‌ ای دارید. برای این کار به یک سایه چشم شرابی یا بژ، نقره ‌ای نیاز دارید که آن را در گوشه‌ های داخلی و زیر ابرو استفاده کنید.
  • آرایش برای چشم های با پلک افتاده
  • - به راحتی این نوع شکل چشم با رنگ برجسته می شود. بر منتقل نشدن آرایش به چشم تأکید می کنیم و برای دستیابی به این هدف بهتر است از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید این کار اجازه نمی دهد رنگ ریمل و خط چشم پخش شود و کمی گوشه های داخلی چشم و زیر استخوان ابرو را روشن کنید.
  • آرایش برای چشم های با پلک افتاده
  • - همان طور که از اسم آن پیداست به علت افتادگی پلک ها، مانع دیده شدن پلک ‌های چشم می‌ شود. در آرایش پلک های افتاده، باید تمرکز را روی خود چشم گذاشته تا اینکه به پلک‌ ها توجه کنید. فرم چشم‌ های پلک افتاده نیازی به سایه زدن بیش از حد ندارد. در گوشه‌ های داخلی چشم از سایه ‌های روشن و در گوشه‌ های خارجی بالای پلک سایه ‌های تیره‌ تر استفاده کنید. دنباله خط چشم را تا گوشه‌ های خارجی چشم ادامه دهید.

آرایش برای چشم های با پلک افتاده

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های با پلک افتاده

  • - از آنجایی که قسمتی از پلک ها پنهان است، انواع خط چشم هایی که می ‌کشند ممکن است بر روی پلک هایشان لکه یا محو شود بنا براین توصیه می کنیم از یک خط چشم ضد آب و ضد لک استفاده کنند تا بدون تغییر در جای خود باقی بمانند. خط چشم های ماژیکی برای پلک های افتاده بسیار عالی هستند زیرا برای مدت طولانی می توانند بدون لکه در جای خود بماند و می توان خطوط ضخیم و پر رنگی را با آنها کشید.
  • - برای کشیدن خط چشم روی چشم ‌های با پلک افتاده باید حتماً خط چشم پلک بالا را ضخیم انتخاب کنید و همچنین بهتر است از هیچ خطی برای پلک پایینی استفاده نکنید چون چشم را کوچک تر نشان می ‌دهد، و قسمت بالای و خارج چشم را با خطی ضخیم و گربه ‌ای شکل دهید.
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های با پلک افتاده
  • - از سایه ‌های تیره و اسموکی به هیچ عنوان برای آرایش چشمان خود استفاده نکنید، چرا که چشمان شما را بسیار کوچک تر از آنچه که هستند، نشان خواهند داد. استفاده از سایه‌ های سفید و نقره‌ ای در گوشه چشم و سایه ‌هایی با تناژ روشن مثل طلایی و مسی از بهترین گزینه‌ های ممکن برای شما هستند.
  • - اگر می ‌خواهید چشمانی گیرا با کشیدن خط چشمی مناسب برای خود خلق کنید، دور خط چشم پلک پایین را خط بکشید و به استفاده از مداد سفید و ریمل برای مژه‌ های پلک پایین تان بسنده کنید. ایجاد هرگونه سایه و خط چشم تیره در قسمت پلک پایین، می ‌تواند چشمان شما را به یک خط تیره بی ‌حالت تبدیل کند.
  • - اگر پلک‌ های افتاده دارید، باید از کشیدن خط چشم به ‌صورت نازک خود داری کنید؛ زیرا این روش به زیباتر شدن چشم‌ هایتان هیچ ‌گونه کمکی نمی ‌کند؛ بنابراین، بهترین روش برای شما که دارای پلک ‌های افتاده هستید، کشیدن خط چشم از قسمت داخلی پلک بالایی و امتداد همان خط در راستای خط چشم مذکور است.
  • - اگر پلک‌ های چشم‌ ها کمی پایین است و یا بالای چشم‌ ها چروک افتاده است، باید خط چشمی بکشید تا پلک ‌ها کمی بالا تر نشان داده شود و چشم ‌ها را باز کند. برای این کار باید خط چشمی پهن ‌تر بکشید. سعی کنید انتهای خط چشم را با خط نازک کمی به سمت بالا بکشید و برای اینکه چشم ‌ها درشت ‌تر به نظر برسد از ریمل استفاده کنید.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های با پلک افتاده

- چشم های رو به پایین (Down-Turned Eyes)

چشم های رو به پایین (Down-Turned Eyes)

مدل چشم رو به پایین تقریبا همان چشم بادامی است با این تفاوت که در انتها، کمی حالت افتاده دارد. در این نوع چشم ها اگر شما خط افقی رو در نظر بگیرید مشاهده می کنید که گوشه خارجی چشم از اون خط پایین تر آمده است. در این نوع چشم ها حتما باید آرایش به گونه ای باشه که چشم ها رو به سمت بالا لیفت کنه. در غیر این صورت یعنی در حالتی که چشم های شما به سمت پایین لیفت داده بشه شما رو انسانی غمگین و ناراحت نشون خواهد داد.

چشم های رو به پایین (Down-Turned Eyes)

اوا گرین بازیگر معروف هالیوودی، ملموس ‌ترین مثال ممکن برای چشم‌ های رو به پایین است. در این مدل چشم ‌ها گوشه بیرونی پلک زیرین به پایین متمایل شده و به چشم‌ ها حالتی افتاده می‌دهد. برای کشیدن خط چشم و ایجاد میکاپ مناسب برای این مدل از چشم، تمام تمرکز شما باید بر روی رفع این افتادگی و ایجاد جلوه ‌ای رو به بالا برای این مدل چشم باشد. به این منظور از ایجاد هرگونه آرایش تیره بر گوشه بیرون پلک پایین خودداری کنید.

اوا گرین

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های رو به پایین

  • - کشیدن خط را از جایی بالاتر از محلی که فکر می‌ کنید خط چشم باید قرار بگیرد شروع کنید.
  • - می ‌توانید که سر خود را به عقب بخوابانید و خط را از میانه‌ ی پلکه به سمت شقیقه‌ ها در زاویه‌ ی ۴۵ درجه بکشید.
  • - بالا بردن خط چشم از وسط پلک باعث می‌ شود چشم‌ های شما حالت بازتر و بالا رفته‌ ای پیدا کند.
  • - از جادوی سایه چشم روشن برای بالا بردن پلک ‌ها غافل نشوید. از یک سایه چشم قرمز صورتی یا نارنجی در آرایش پشت چشم خود استفاده کنید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های رو به پایین

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به پایین

  • - برای چشم های که انتهای آنها رو به پایین سوق دارد، می توان از خط چشم مایع برای فرم دادن به بالای پلک و از گوشه چشم با زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا بکشید.
  • - آن دسته از افرادی که چشم‌ هایی رو به پایین دارند، بهتر است از قسمت میانی چشم ‌ها، فرایند کشیدن خط چشم را شروع کنید؛ سپس، کمی خط را به سمت بالا بکشید و درست در زمانی که به انتهای کشیدن خط چشم نزدیک می ‌شوید، آن را به حالت پهن طراحی کنید تا خط چشم تان از جلوه ‌ای بسیار زیبا برخوردار شود.
  • - مشخصه ‌ی اصلی این فرم چشم داشتن یک فرو افتادگی در قسمت پایین چشم است. بهترین حالت خط چشم برای این فرم چشم این است که خط چشم پلک بالا را با کمی فاصله از پلک بالایی و تقریباً با ضخامتی زیاد بکشید و از سویی خط چشم پایین را با کمی فاصله از گوشه‌ ی چشم به ‌صورتی نازک بکشید و با نزدیک شدن به انتها ضخامت خط را زیاد کنید و در مجموع سعی کنید با استفاده از دو خط پلک ‌های بالا و پایین، انحنای قسمت بیرونی چشم را با پر کردن و هدایت تیرگی به سمت بالای چشم جبران کنید.
  • - استفاده از فرمژه پیش از آرایش چشم رو به پایین می تواند شکل چشم شما را زیباتر و بهتر کند. پیشنهاد ما این است که شکل چشم را برخلاف خمیدگی انتهای چشم با خط چشم به طور مستقیم دنبال کنید. خط چشم را به صورت کشیده و باریک بکشید. کمی لبه بیرونی خط چشم را به سمت بالا ببرید. خط مژه پایینی را هم با سایه مورد علاقه تان تیره کنید یا مداد چشم بکشید.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به پایین                       چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به پایین

آرایش برای چشم های رو به پایین

  • - وقتی نوبت به آرایش چشم می ‌رسد، شما نیاز دارید که کمی چشم‌ ها را بالا بکشید. با استفاده از خط چشم، از گوشه داخلی پلک بالا یک خط ظریف ترسیم کنید و از میانه پلک به آن ضخامت ببخشید و خط چشم را به سمت بالا بکشید و به آن یک بال کشیده دهید تا از حالت افتاده پلک کاسته شود. برای تکمیل کار خود، با استفاده از یک سایه روشن سفید، نقره‌ ای و یا رنگ‌ های نئونی سبز و زرد و ... گوشه‌ ی داخلی و خارجی پلک ‌ها را روشن کنید. این کار از حالت رو به پایین پلک‌ ها می ‌کاهد.
  • - در آرایش این فرم چشم باید از تکنیکی استفاده کنید که چشم‌ ها را به سمت بالا نشان دهد. برای سایه زدن چشم ها، در گوشه داخلی از رنگ روشن استفاده کنید سپس یک رنگ عمیق تر در خارجی ترین گوشه پلک بزنید و به سمت بالا و بیرون ترکیب کنید. خط چشم مناسب برای این فرم چشم، کشیدن خط چشم گربه ای از گوشه چشم به سمت بیرون است که انتهای آن رو به بالا است. استفاده از فرمژه باعث برجسته شدن چشم ‌ها می ‌شود.

آرایش برای چشم های رو به پایین

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های رو به پایین

  • - به خاطر داشته باشید که از به کار بردن مداد چشم تیره، خط چشم و سایه تیره در گوشه خارجی پلک پایین اکیدا خودداری کنید؛ چرا که باعث تقویت حالت افتادگی پلک ‌های شما خواهد شد.
  • - استفاده از یک ریمل پر پشت کننده برای مژه‌ های بیرونی پلک بالا آرایش شما را به بهترین شکل کامل خواهد کرد.
  • - اگر جزو افرادی هستید که انتهای چشم شما به سمت پایین کشیده است، بهتر است تا بر روی دنباله های خط چشم تمرکز نمایید تا پهن باشد. برای رسیدن به این هدف از اواسط پلک لازم است تا خط چشم به مراتب پهن تر شود.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های رو به پایین

- چشم های رو به بالا (UP-Turned Eyes)

 چشم های رو به بالا (UP-Turned Eyes)

مانند چشم رو به پایین ببینید آیا گوشه بیرونی چشم تان رو به بالاست یا نه. اگر گوشه بیرونی چشم تان به سمت بالاست، فرم چشم شما چشم رو به بالاست. در این چشم ها اگر که یک خط افقی از میان چشم ها ترسیم کنیم گوشه های بیرونی چشم در بالای این خط قرار می گیرد. چشم‌ های رو به بالا چشم ‌هایی هستند که پلک بالایی آنها انحنای به‌نسبت بیشتری دارد. آرایش این چشم ها باید به صورتی باشه که گوشه بیرونی رو کمی به سمت پایین تر نشان دهد.
مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های رو به بالا

  • - خط چشم را روی هر دو پلک بالایی و پایینی چشم به کار ببرید.
  • - خط را در گوشه‌ های بیرونی چشم، پهن ‌تر بکشید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های رو به بالا

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به بالا

  • - برای متعادل‌ کردن چشم‌ هایی با این فرم باید خط چشم را به‌ شکلی کشید که خط چشم پلک پایینی در قسمت خارجی ضخامت بیشتری داشته باشد.
  • - انتهای خط چشم خود را کمی محو کنید، برای این کار می‌ توانید از یک خط چشم مدادی مانند مداد چشم Effet Smoky  بورژوا (Bourjois) استفاده کنید که دارای برس برای محو کردن خط است.

سعی نکنید حالت بالا رفته‌ ی چشم را با آرایش کم کنید و چشم را رو به پایین ببرید. به جای این کار از حالت طبیعی چشم‌ ها پیروی کنید.

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به بالا               چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های رو به بالا

آرایش برای چشم های رو به بالا

  • - خط چشم بالدار به سرعت چشم رو به بالا را کامل می کند و ترفند عالی برای آرایش چشم رو به بالاست. ابرو های کاملاً مشخص با این نوع از نگاه کلاسیک هماهنگ است. با خط چشم های رنگی بازی کنید و روی پلک را تمیز نگه دارید.
  • - در این فرم چشم، گوشه ‌های خارجی به سمت بالا قرار دارند. آرایش دودی برای این فرم چشم بسیار مناسب است. ابتدا باید سطح پلک را به دو قسمت تقسیم کنید، در بخش گوشه‌ های داخلی چشم از سایه‌ های روشن و در بخش گوشه‌ های خارجی از سایه ‌های رنگ متوسط استفاده شود. در قسمت خارجی چشم، سایه‌ ها به سمت پایین کشیده شود تا حالت تعادل در صورت حفظ گردد.

آرایش برای چشم های رو به بالا         آرایش برای چشم های رو به بالا

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های رو به بالا

  • - چه چیز درست برعکس یک چشم خمار رو به پایین است؟ چشم‌ هایی که کمی پلک آنها به سمت بالا حرکت کرده است. فرم چشم شما کمی به چشم بادامی‌ ها شباهت دارد، با این تفاوت که پلک پایینی شما کمی برجسته ‌تر از پلک بالایتان به نظر می ‌رسد. نکته این است که شما باید تقارن طبیعی چشم تان را افزایش دهید.
  • - برای آنکه فرم چشم شما زیباتر به نظر برسد می ‌توانید از کمی سایه ‌ی روشن نئونی روی پلک پایینی چشم استفاده کنید.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های رو به بالا

- چشم های گربه ای

چشم های گربه ای

داشتن چشم‌ های گربه ‌ای باعث خاص شدن چهره فرد می ‌شود. این مدل چشم، زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد. چشمان گربه‌ ای بدون خط چشم هم کشیده و زیبا بوده و احتیاجی به آرایش ندارند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با آرایش زیبایی چشمان تان را دو چندان کنید، ما به شما کمک می ‌کنیم که مدل خط چشم مخصوص خودتان را پیدا کنید!
افراد دارای چشم گربه‌ ای باید پشت پلک چشم خود را از ابتدا با یک خط چشم باریک بکشند و از میانه چشم، خط چشم خود را کمی پهن ‌تر کنند. این روش کشیدن خط چشم باعث زیباتر جلوه دادن چشم‌ های گربه‌ ای خواهد شد.
مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گربه ای
قبل از کشیدن خط چشم، بهتر است از پرایمر چشم و کانسیلر استفاده کنید؛ بعد از این مرحله، برای کشیدن خط چشم گربه‌ ای می ‌توانید یک ‌تکه چسب نواری را به‌ صورت مورب، گوشه چشمان خود بچسبانید. پس از ایجاد خطوط روی چشمان تان، فرایند کشیدن خط چشم به ‌صورت گربه‌ ای روی چشم‌ های شما به پایان می ‌رسد.

  • - خط ابتدای چشم ‌ها تا وسط پلک باریک کشیده شود.
  • - از وسط چشم خط پهن ‌تر شده و حالت چشم‌ ها به صورت کشیده در بیاید.

مراحل خط چشم ساده برای چشم‌ های گربه ای

چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گربه ای

  • - خط چشم گربه‌ای برای روز: 
  • ابتدا با استفاده از مداد چشم، دو خط باریک در گوشه انتهایی چشم خود بکشید. سپس خط بالایی را تا گوشه ابتدایی چشم خود ادامه دهید و انتهای آن را پر رنگ کنید. 
  • - خط چشم گربه‌ای برای شب:
  • ابتدا مانند حالت اول همان خط باریک را بکشید. سپس پلک خود را به سه قسمت تقسیم کنید و از دو قسمت انتهایی پلک خطی به قسمت اول کشید و به یکدیگر وصل کنید. در آخر خط چشم خود را پر و پر رنگ کنید.
  • چند مدل کشیدن خط چشم برای چشم های گربه ای
  • نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گربه ای

نکته‌ای که مهم است بگوییم این است که چشم بادامی با چشم گربه‌ ای متفاوت است! خیلی افراد هستند که این دو مدل چشم را یکی می‌ دانند در صورتی که باید بدانید چشم بادامی‌ ها چشم‌ هایشان ریز و کوچک است در حالی که چشم گربه‌ ای ها چشمانی درشت و کشیده دارند. پس مدل خط چشم کشیدن این افراد با هم متفاوت است.

نکاتی برای کشیدن خط چشم برای چشم های گربه ای

- چشم های نامتقارن
در این مدل از چشم ها، تقارن یا همسان سازی را می توان با پوشش دادن خط چشم در نواحی ای که این تناسب را بر هم زده است، به خوبی به وجود آورد؛ به طوری که چشم ها متناسب و زیباتر به نظر برسند. 

چشم های نامتقارن             چشم های نامتقارن

- چشم های خمار
چشم هایی که متمایل به پایین هستند، ناخواسته باعث می شوند چشم های شما خمار یا خواب آلوده به نظر برسند. بنابراین، اگر می خواهید چشم هایتان شاداب تر به نظر برسد، نباید زیر چشم تان را خط چشم بکشید. بلکه باید روی پلک بالا خط چشم بکشید؛ به طوری که گوشه خارجی چشم را پوشش داده و به آن حالت گربه ای بدهد. با انجام این آرایش قطعا احساس می کنید، چشمان تان درخشش بیشتری پیدا کرده است.

چشم های خمار            چشم های خمار

- چشم های نزدیک به ابرو
این نوع چشم ها، بسیار مشابه چشم بادامی ها هستند؛ اما تفاوت در این است که روی پلک پایین مانور بیشتری می دهیم تا بیشتر از پلک بالا مورد توجه قرار گیرد و حالت متعادل تری داشته باشد.

چشم های نزدیک به ابرو               چشم های نزدیک به ابرو

- چشم های معمولی
خط چشم گربه ای با تمامی مدل های چشم تناسب دارد و زیباست. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شما چه تکنیکی متناسب با مدل چشمان تان استفاده می کنید. بعضی چشم ها با خط چشم باریک یا ضخیم و یا رنگی زیباتر می شوند.

چشم های معمولی

- خط چشم مردانه
مدل های کشیدن خط چشم مردانه در خارج از ایران نیز مانند نوع زنانه آن اصول اولیه خود را دارد. اکثر سلبریتی ‌ها و افراد مشهور قبل از رفتن جلوی دوربین به منظور رفع نقایص چهره و زیباتر نشان دادن آن خط چشم می‌ کشند.

خط چشم مردانه

- انواع چشم‌ های رنگی
چشم‌ های رنگی نیز کیس‌ های مناسبی برای کشیدن خط چشم هستند. چرا که با قاب گرفتن چشم‌ ها به وسیله خط چشم رنگ چشم ‌ها پررنگ تر شده و تمرکز بیشتری روی آنها می‌ شود. بدین ترتیب جذابیت چهره نیز چند برابر می‌ شود. البته استفاده از سایه چشم برای چشم‌ های رنگی جذابیت خاص خود را دارد.

انواع چشم‌ های رنگی

خط چشم ساده

خط چشم ساده

حالا که با انواع مدل‌ های مختلف خط چشم برای هر چشمی آشنا شدید، قصد داریم شما را با یک مدل خط چشم ساده که تقریبا به هر مدل چشمی می ‌آید، آشنا کنیم.
آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده

  • - انتهای چشم یک خط کج به سمت دم ابرو بکشید.
  • - به کمک قلم مو حالت هشتی شکل را به خط چشم بدهید.
  • - از ابتدای چشم خطی بکشید و آن را مدل هشتی انتهای چشم وصل کنید.
  • - در آخر داخل خط چشم را پر کنید و به مژه‌ هایتان ریمل بزنید.

آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده

بهترین حالت و مدل چشم
فرقی نمی‌ کند که چه حالت چشمی داشته باشید، مهم این است که آرایش مناسب مدل و حالت چشم خود را پیدا کنید. چشم‌ های نزدیک به هم، چشم رو به پایین، نوع ابرو، فرم چشم و چهره، انواع پلک چشم و… فاکتور ‌هایی است که می ‌توانید برای کشیدن انواع مدل خط چشم در نظر بگیرید.

بهترین حالت و مدل چشم

اهمیت دانستن فرم چشم در آرایش
نکته مهمی که در کشیدن خط چشم‌ ها وجود دارد، انتخاب بهترین مدل خط چشم مناسب با فرم چشمان شماست. اگر در آینه به شکل چشمان خود و سپس به مدل چشمان دوست خود نیز دقت کنید، قطعا متوجه تفاوت مدل چشم و پلک خود با دوستان و اطرافیان تان خواهید شد.
مدل خط چشمی که انتخاب می‌ کنید، باید الگویی مناسب برای مدل چشم‌ های شما داشته باشد، تا بعد از تکمیل میکاپ، چشمان تان درشت ‌تر، گیراتر و همچنین زیباتر به نظر برسند. اگر الگوی انتخابی ‌تان اشتباه باشد، آرایشی ناموزون با چشمانی کوچک تر و یا بزرگ تر از حد معمول خواهید داشت که تناسبی با صورت تان ندارد.
با تمام این تفاسیر، فرقی نمی ‌کند شما فردی مبتدی و آماتور باشید و یا یک آرایشگر حرفه‌ ای، تا وقتی که نتوانید الگوی مناسب خط چشم را برای هر مدل چشم تشخیص دهید، نمی‌ توانید میکاپ مناسب و زیبایی را خلق کنید.

اهمیت دانستن فرم چشم در آرایش

خرید خط چشم 
حال که با انواع مدل چشم ها و چگونگی تشخیص مدل چشم‌ ها آشنا شدید، بهتر است که بهترین مدل خط چشم دخترانه را نیز برای چشم‌ هایتان در نظر بگیرید. البته قبل از انتخاب، بهتر است که به فکر خرید یک خط چشم ژله‌ ای و یا آبی باشید تا بتوانید چشم‌ های خود را به بهترین حالت ممکن آرایش کنید. البته برای انتخاب مدل آرایش نیز برای اولین بار می‌ توانید از یک آرایشگر حرفه‌ ای کمک بگیرید.

خرید خط چشم

ترفند های کشیدن خط چشم
برای کشیدن خط چشم حرفه ای لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • - کار با خط چشم های مدادی و سرمه بسیار آسان تر از سایر موارد است. اگر در زمان خط چشم کشیدن نتوانستید یک خط صاف ترسیم نمایید، مشکلی وجود ندارد زیرا با کمک براش می توانید آن را در سایه چشم محو کنید.
  • - استفاده از یک لبه صاف می تواند در خط چشم زدن به شما کمک کند. وسایلی همچون کارت، خط کش، نوار چسب و … می توانند تکیه گاه خوبی برای شما باشند.
  • - خط چشم های نیمه که از وسط پلک تا انتهای چشم کشیده می شوند، گزینه خوبی برای اکثر فرم چشم ها است.
  • - انواع مدل های نازک نیاز به تمرکز و زمان کمتری دارد لذا تنها لازم است تا خط مژه را دنبال کنید. این مورد برای افرادی که دوست ندارند آرایش تندی داشته باشند؛ گزینه خوبی است.

ترفند های کشیدن خط چشم

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم
یکی از اشتباهات خانم ها درباره خط چشم این است که:

  • - انواع ضد آب و ضد تعریق آن را خریداری نمی کنند. این موضوع باعث می شود که خط چشم خیلی زود به زیر پلک و اطراف آن بریزد و هر چقدر هم که برای آرایش چشم زیبای خود زحمت کشیدن باشید، تمام زحمات تان به هدر برود. 
  • - یکی دیگر از اشتباهات که معمولا حین کشیدن خط چشم رخ می دهد، لرزش دستان است. برای حل این مشکل می توانید روی یک صندلی مقابل آیینه نشسته و آرنج را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. حتی می توانید برای کاهش لرزش دست، کناره دست یعنی پایین انگشت شصت را روی گونه قرار دهید. برای چشم دیگر نیز همین ترفند را به کار ببرید و این بار سطح پشتی 4 انگشت را روی گونه قرار دهید. 
  • - یکی دیگر از اشتباهات کشیدن خط چشم این است که یک خط سرتا سری بالای پلک بکشید. اگر خیلی مبتدی هستید، ترفند نقطه ای یا خط فاصله ای که در ابتدا به شما آموزش دادیم، می تواند کمک شایانی به شما کند. ابتدا روی پلک نقاطی را بکشید و با دقت آنها را به هم متصل کنید. برای اینکه خط چشم تمیز از آب در بیاید، ابتدا با یک مداد چشم خط اولیه را بکشید و سپس روی آن خط چشم مایع بکشید.

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم              اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

سخن پایانی
انواع مختلف فرم چشم و آرایش چشم وجود دارد. ممکن است شما یکی یا ترکیبی از دو نوع فرم شکل را داشته باشید؛ برای مثال، امکان دارد چشمان شما روپوش دار و رو به پایین باشد. مهم این است بدانید اهمیت ندارد شکل چشم شما چگونه است، چشمان تان در هر فرم و شکلی زیباست.
امتحان کردن انواع تکنیک های آرایش چشم می تواند جذاب و لذت بخش باشد. این کار کمک می کند دانش لازم برای بهترین آرایش چشم مناسب چشمان تان را پیدا کنید. هرآنچه دوست دارید امتحان کنید، تجربه نمایید. هیچ محدودیتی وجود ندارد، برای آنچه می خواهید ایجاد کنید! چه بخواهید با رنگ های جسورانه، آرایش چشم داشته باشید، چه ترجیح دهید آرایش چشم طبیعی را امتحان کنید! برای هر آنچه می خواهید، خلاق باشید!
کشیدن خط چشم در آرایش عروس، مهم ترین قسمت آرایش عروس است. به همین دلیل است که معمولا برخی از آرایشگران نسبت به سایر همکاران خود برتری پیدا می‌ کنند، چرا که می‌ توانند با در نظر گرفتن حالت چشم، بهترین نوع خط چشم را بکشند.
شما می توانید برای خرید انواع خط چشم اعم از مدادی، ژله ای، مایع، سایه ای و... از بهترین برند ها با بهترین کیفیت و به شرط اصل بودن محصول و کالا مورد نظرتان را بصورت آنلاین و یا حضوری از فروشگاه دونا کازمتیک خریداری کنید و می توانید از کادر حرفه ایی فروشگاه دونا کازمتیک در هر زمینه ای اعم از پوست و مو، آرایشی و زیبایی مشاوره مفید و حرفه ایی بگیرید در صورت خرید محصولات بصورت آنلاین، سفارشات شما را در اسرع وقت به دست شما می رسانیم.

خط چشم مناسب فرم چشم شما کدام است؟

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان