چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهم؟

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهم؟

شناخت فرم صورت (Face Shapes) شاید برای افرادی که به زیبایی شناسی اهمیتی نمی دهند مهم نباشد، ولی باید بدانید اگر می خواهید مدل موی زیبایی داشته باشید یا  آرایش دلنشین و جذابی داشته باشید که هرچشمی را خیره کند باید بدانید اولین و تنها راه انجام آن شناخت فرم صورت است. یکی از راه ‌ها برای انتخاب آرایش و مدل موی جذاب، شناخت فرم صورت است. به ‌طور مثال حتما برایتان پیش آمده که مدل مو یا آرایش خاصی را‌‌‌ دوست داشته باشید، اما بعد از اجرای آن روی مو و صورت خود متوجه شوید که برای چهره ‌تان مناسب نیست، اینجاست که شناخت فرم صورت به کمک تان می ‌آید.
تشخیص فرم صورت در مد و زیبایی نقش به سزایی دارد، اگر شما فرم صورت خود را نشناسید نمی‌ توانید مدل موی مناسب، عینک آفتابی زیبا، مدل ابروی هماهنگ و حتی آرایش درستی و لباس خوبی برای خود انتخاب کنید. جالب است بدانید که بسیاری از خانم‌ ها نمی‌ دانند چه فرم صورتی دارند و به همین دلیل در انتخاب‌ های خود دچار اشتباه می‌ شوند در حالی که به سادگی و با چند ترفند ساده می ‌توانید فرم صورت خود را تشخیص دهید. شکل صورت در واقع چیزی است که شما وقتی به صورت تمام رخ در آینه نگاه می ‌کنید به صورت خطوط دور چهره می ‌بینید و این خطوط فرمی را ایجاد می ‌کند که این فرم شکل صورت شماست. این که چطور و بدون خطا فرم صورت خود را پیدا کنید چند روش دارد که در این مقاله با این روش‌ ها آشنا می ‌شوید.
بهتر است بدانید که فرم صورت هیچ دو نفری دقیقا مانند هم نیست و منظور از تشخیص شکل صورت این است که بدانید شکل صورت شما در کدام دسته بندی قرار می ‌گیرد. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مرز بندی دقیقی میان انواع شکل صورت وجود ندارد و گاهی ممکن است فرم یک صورت در دو دسته بندی مجزا جای بگیرد یعنی هم فرم بیضی شکل داشته باشد و هم فرم قلبی و نتوان آن را به طور کلی در دسته بندی خاصی قرار داد. اگر در یک روش اندازه گیری به این نتیجه رسیدید که صورت گرد دارید اما در روش دیگر مشخص شد که صورت مربعی دارید هنگام انتخاب مدل مو یا ابرو یا انتخاب‌ های دیگر هر دو فرم را مد نظر داشته باشید.
هر چهره‌ ای دارای فرم مخصوص به خود است. شناخت انواع فرم صورت به ما کمک می ‌کند تا ظاهری جذاب ‌تر و آرایشی مناسب را انتخاب کنیم. همه‌ افراد علاقه دارند از مدل موهایی استفاده کنند که زیبایی چهره آنها را دو چندان می ‌کند. یا اینکه می‌ خواهند بدانند چگونه از برنزه ‌کننده، کانتور، رژگونه به شکل صحیح در صورت شان استفاده کنند تا یک زیبایی دلنشین و منحصربه ‌فرد در چهره آنها ایجاد شود. همه اینها با شناخت فرم صورت امکان‌ پذیر است. طراحی و انتخاب آرایش برای انواع فرم صورت جزو مهارت ‌هایی است که باید به عنوان یک آرایشگر حرفه ‌ای آن را بلد باشید و حتی اگر آرایشگر نیستید برای آرایش روزمره خود باید آرایش مناسب برای فرم صورت خود را بشناسید تا بتوانید به زیبایی خود را آرایش کند. در این مطلب به شما نکات و اصول آرایش مناسب برای انواع صورت را خواهیم گفت تا به راحتی بتوانید آرایش زیبایی انجام بدهید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهم؟

آموزش چند روش ساده برای تشخیص فرم صورت

  • - روش تشخیص فرم صورت با کمک آینه

این روش ساده ‌ترین روش تشخیص فرم چهره است که نیاز به اندازه گیری ندارد اما برای نتیجه گیری درست نیاز به دقت زیادی دارید. برای این کار شما به این وسایل نیاز دارید: 
- یک آینه بزرگ و مداد لب کهنه اما قابل استفاده بردارید.
- آینه ‌ای که انتخاب می ‌کنید باید بزرگ ‌تر از ابعاد صورت باشد و به صورت عمود بر زمین روی دیوار نصب شده باشد و با دیوار زاویه نداشته باشد (آینه‌های مایل نتیجه درستی را به شما نمی ‌دهند) به یک مداد لب یا مداد چشم قابل پاک شدن هم نیاز دارید، مدادی انتخاب کنید که نگران خراب شدن آن نباشید اما در حدی باشد که بتوانید با آن خطوط بلند و بزرگی بکشید.
- حال برای انجام کار مقابل آینه راست باستید و حرکت نکنید، موها را از روی صورت جمع کنید تا گردی صورت و مرز های آن کاملا مشخص باشد، سرتان را موازی آینه بگیرید، آن قدر از آینه فاصله بگیرید که دست تان به راحتی به آینه برسد ولی کلیت صورت شما نیز در آینه قابل مشاهده باشد.
- مداد لب را بردارید و خطوط دور صورت خود را با مداد دنبال کنید. وقتی کل صورت تمام شد از آینه فاصله بگیرید و فرمی را که با مداد کشیده ‌اید بررسی کنید، این فرم صورت شما است.
- به دقت به آن نگاه کنید و تصمیم بگیرید که این فرم یک دایره است یا بیضی، مربع است یا مستطیل، قلبی است یا مثلثی؛ این بخش دشوار ترین بخش این روش است چون قضاوت در مورد این فرم می‌ تواند دشوار باشد اما می‌ توانید از یک دوست هم کمک بگیرید، در هر صورت وقتی نتیجه مشخص شد می ‌توانید بر این اساس مدل مو یا مدل عینک آفتابی و یا هر چیز دیگری را بر اساس این فرم انتخاب کنید.
جالب ‌ترین روش برای اطمینان از درستی نتیجه گیری شما این است که اگر اشتباه تشخیص داده باشید این مدل ‌ها به شما نخواهند آمد.

آموزش چند روش ساده برای تشخیص فرم صورت

  • - تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

اگر از نتیجه‌ ای که در روش قبلی گرفتید مطمئن نیستید می‌ توانید روش اندازه‌ گیری دقیق را امتحان کنید. فرم صورت شما می تواند حالت و شکل گرد، مربع، بیضی، مثلثی، لوزی (الماس) و یا مستطیل باشد. برای تشخیص فرم و شکل صورت خود احتیاج به نور کافی در اتاق دارید. در صورت لزوم، مو های خود را به عقب ببندید و صورت خود را پاک کنید. پهنای پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان های گونه خود را با یک متر اندازه بزنید. برای این کار شما به یک متر انعطاف پذیر و یا خط کش و یک کاغذ و خودکار نیاز دارید. این چهار اندازه را یادداشت نمایید. دقت کنید که کدام اندازه بزرگتر است تا با توجه به آن و از طریق اطلاعات زیر، شکل صورت خود را مشخص کنید.

تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

برای تشخیص فرم صورت؛ پهنای پیشانی، استخوان گونه، خط فک و طول صورت را اندازه بگیرید.

  • - پهنای پیشانی: در قدم اول، از پیشانی شروع کنید. عرض پیشانی را از خط موی سمت راست تا خط موی سمت چپ اندازه بگیرید و یادداشت کنید.
  • پهنای پیشانی
  • - استخوان گونه: در قدم بعدی اندازه گونه‌ ها را محاسبه کنید. از گوشه بیرونی یک چشم تا گوشه چشم مخالف خود را اندازه بگیرید.
  • استخوان گونه
  • - خط فک: در قدم سوم، اندازه فک را حساب کنید. برای به دست آوردن طول فک باید از زیر گوش شروع کنید از وسط چانه تا طرف مقابل فک را اندازه بگیرید.
  • خط فک
  • - طول صورت: هم اکنون شما عرض اجزای صورت خود را به دست آورده ‌اید. حال برای شناخت فرم صورت باید طول آن را به دست آورید. برای محاسبه طول صورت، از وسط خط مو تا پایین چانه خود را اندازه بگیرید. توجه کنید که متر باید در روی بینی قرار بگیرد.

طول صورت 

تا اینجا شما اندازه تمامی اجزای صورت تان را به دست آورده‌ اید و با انواع فرم صورت آشنا خواهید شد. حال باید بر اساس مواردی که در ادامه می‌ گوییم فرم صورت خود را تشخیص دهید:

تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

پهن‌ ترین قسمت صورت خود را بیابید
اگر پهن ‌ترین قسمت صورت شما در ناحیه پیشانی است که هرچه به سمت چانه بیایید زاویه بیشتری پیدا می‌ کند به احتمال زیاد فرم صورت تان قلبی شکل است.
چنان چه گونه ‌هایتان پهن‌ ترین قسمت صورت شماست احتمالا فرم صورت الماسی شکل دارید.
در صورتی که فک شما پهن ‌ترین نقطه صورت تان است؛ به احتمال زیاد صورت تان فرم مربعی یا مستطیل دارد.
اگر‌ عرض پیشانی، گونه‌ ها و فک با هم برابر باشد،‌ ممکن است صورت شما فرم بیضی،‌ مربع یا گرد داشته باشد.
شکل فک خود را بررسی کنید
برای شناخت فرم صورت،‌ زاویه فک یک فاکتور مهم به ‌حساب می ‌آید. فک زاویه ‌دار و‌ نوک تیز نشانه صورت قلبی است. فک‌ های پهن و قوی فرم مربعی را نشان می ‌دهد و فک‌ های گرد نشان ‌دهنده صورت بیضی شکل و گرد است.

انواع فرم صورت

طول صورت تان را حساب کنید
فرض کنید یک خط خیالی به صورت افقی و عمودی در صورت خود بکشید که خط افقی از زیر چشم رد می‌ شود و خط عمودی از وسط صورت می‌ گذرد. اگر این طول و عرض دو خط با یکدیگر برابر باشند شما دارای یک صورت گرد هستید.
معمولا اکثریت مردم دارای چهره ‌هایی هستند که خط عمودی بلند تر از خط افقی است‌؛ اما در صورتی که طول صورت تان در پایین ‌تر از خط افقی فرضی بیشتر باشد؛ احتمالا در دسته فرم صورت مستطیلی قرار می‌ گیرید.
این اندازه ‌گیری تصویر درست و دقیقی در مورد شکل صورت شما، به شما می ‌دهد و با ترکیب دو روش می ‌توانید نتیجه درستی درباره فرم صورت تان به دست آورید. در هر حال دسته بندی انواع شکل صورت محدود نیست و ده‌ ها مجموعه را می‌ توان برای شکل صورت در نظر گرفت پس لزومی ندارد چندان به قوانین فرم صورت پایبند باشید چون گاهی چیزهایی به شما می ‌آیند که با هیچ یک از این قوانین قابل توجیه و توضیح نیست. پس می‌توانید خطر کنید و چیز های تازه را امتحان کنید، حتما نتایج جالبی خواهید گرفت.

تشخیص انواع فرم صورت سیلبریتی ها

آرایش برای انواع چهره
بیایید با یکدیگر درباره فرم ‌های مختلف صورت و تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت آشنا بشویم. توجه داشته باشید که کلیت آرایش در همه صورت‌ ها یکسان است، اما برخی نکات باعث زیبا تر جلوه کردن آرایش صورت شما می ‌شود. بنابراین، برای زیبا جلوه کردن آرایش صورت خود را خوب بشویید و روتین پوستی مناسب پوست خود را قبل از آرایش انجام دهید. سپس کرم پودر خود را بزنید و به صورت مساوی در تمام نقاط صورت تان پخش کنید.

آرایش برای انواع چهره

تفاوت در آرایش انواع مختلف فرم صورت با اعمال کانتور، هایلایتر و رژگونه صورت می ‌گیرد.
بیشتر تفاوت در آرایش انواع مختلف فرم صورت با اعمال کانتور، هایلایتر و رژگونه به کمک انواع مختلف براش صورت می‌ گیرد. پس پیش از آرایش اگر می‌ خواهید آرایش زیبایی داشته باشید، باید لوازم و محصولاتی آرایشی با کیفیت تهیه کنید. برای نمونه چند محصول آرایشی خوب و با کیفیت را در ادامه به شما معرفی می‌ کنیم.
کرم پودر محافظت کننده نوت
کرم پودر عضو ثابت آرایش شما است، بنابراین باید همیشه یک کرم پودر خوب با پوشانندگی بالا همراه خود داشته باشید. کرم پودر محافظت کننده نوت مدل Detox & Protect مناسب انواع پوست است. این کرم پودر از بافت خوبی برخوردار است و جذب بالایی دارد.

کرم پودر محافظت کننده نوت

پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن
پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن مدل Imogenation شامل سه هایلایتر براق و برنزه کننده، کانتور و پودر فیکس است. از این پالت چند منظوره با انواع مختلف پوست سازگاری دارد. با خرید یک پالت چند کاره می‌ توانید در هزینه‌ های خود صرفه جویی کنید و به دلیل کوچکی و سبکی بسیار مناسب مسافرت و مهمانی است.

پالت هایلایتر 9 رنگ رولوشن

ست براش آرایشی مدل G1
برای اینکه بتوانید تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت را به خوبی اعمال کنید، باید از براش‌ های مختلف و مناسب استفاده کنید. ست براش آرایشی مدل G1 مجموعه 14 عددی انتخاب مناسبی برای خرید است. این ست 14 عددی شامل براش ‌ها زیر است:

  • - 3 عدد براش مناسب سایه ابرو و رژلب
  • - 4 عدد براش مناسب رژگونه، کانتور و کرم پودر
  • - 6 عدد براش مناسب سایه و فید کردن
  • - 1 عدد براش باد بزنی مناسب برای برجسته سازی
  • - یک کیف زیبا

ست براش آرایشی مدل G1

بعد از خرید لوازم و محصولات آرایشی، به سراغ آرایش مناسب برای انواع صورت می ‌رویم.

آرایش برای انواع چهره

انواع فرم صورت (Face Shapes)
هر فرم صورت زیبایی مخصوص به خود را دارد و هیچ فرمی از دیگری زیباتر نیست؛ اما اطلاع و شناخت فرم صورت موجب می‌ شود که ‌انتخاب‌ های بهتری برای چهره خودمان داشته باشیم. این انتخاب ‌ها از مدل مو، سبک آرایش تا مدل ابرو یا خرید عینک آفتابی را شامل می ‌شود. به‌ طور کلی شش نوع فرم صورت وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک از آنها می ‌پردازیم:

  • - فرم صورت مربعی
  • - فرم صورت گرد (دایره ای)
  • - فرم صورت بیضی
  • - فرم صورت مثلثی(گلابی)
  • - فرم صورت قلبی
  • - فرم صورت لوزی(الماسی)
  • - فرم صورت مستطیلی
  • انواع فرم صورت (Face Shapes)
  • انواع متفاوتی از فرم و شکل صورت وجود دارد که در زیر تمام آنها را همراه با ویژگی های بارز هر کدام برای شما بیان کرده ایم.

فرم صورت مربع (Square face shape)
در زمان اندازه گیری پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان ها؛ اگر همه اندازه های بدست آمده، تقریبا مشابه باشند، فرم صورت شما مربعی شکل (Square face shape) است. در این حالت، زاویه فک شما، تیز می باشد. این بهترین فرم و حالت صورت برای مردان می باشد.
در صورت ‌های مربعی عرض صورت برابر با طول آن است. فک این افراد زاویه ‌دار و پیشانی ‌هایشان پهن ‌تر است. در صورت‌ های مربعی گونه‌ ها با خط مو و فک موازی هستند.

فرم صورت مربع (Square face shape)

فرم صورت مربعی که قابلیت ست شدن با همه چیز را دارد؛ در این حالت صورت تمامی اندازه ها برابر هستند.
از ویژگی های فرم صورت مربع شکل می توان به قابلیت ست شدن با انواع مدل آرایش و مو، اکسسوری ها، مد و استایل است. افرادی که از این حالت صورت برخوردار هستند، در صورت آنها حالت جذاب و دلربایی نمایان است که زیبای آنها را بیشتر از پیش نشان می دهد. از جمله مشهور ترین افراد که فرم و حالت صورت مربعی شکل دارند؛ برد پیت و آنجلینا جولی است که جزو زیبا ترین بازیگران دنیا به شمار می روند.

فرم صورت مربع (Square face shape)

آرایش برای فرم صورت مربعی

آرایش و کانتور برای فرم صورت مربعی

در صورت مربعی طول و عرض صورت تقریباً یکسان است و خط مو و خط فک شما صاف است. از آنجایی که نوع صورت شما پیشانی و خط فک پهن ‌تری دارد، باید در آرایش مناسب با فرم صورت مربعی به گونه‌ ای کانتور کنید تا زاویه‌ های صورت خود را نرم‌ تر کنید. برای همین از پیشانی و خط فک خود شروع کنید. کناره‌ های پیشانی، زیر استخوان چانه و زیر استخوان‌ های گونه‌ تان را کانتور کنید تا فک ‌تان کوچک ‌تر به نظر برسد.
یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که خط فک را با استفاده از یک براش کرکی کانتور کنید. سپس با هایلایتر وسط پیشانی و تیغه ‌ی بینی را برجسته کنید و درمرحله بعدی رژگونه را با براش به آرامی به سمت استخوان‌ های گونه بکشید و در گودی گونه از برنزه کننده استفاده کنید.
برای آرایش چشم‌ ها از خط چشم استفاده کنید و سایه ‌های ملایمی مانند صورتی براق، هلویی یا قهوه‌ ای بزنید.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مربعی
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مربعی

اگر فرم صورت شما مربع باشد، احتمالا بیشتر از هرچیزی علاقه دارید توجه ‌ها از فک و بخش انتهایی صورت تان دور شود. با توجه به این موضوع، بهترین راه متمرکز کردن نگاه ‌ها روی لب شماست. بنابراین بهتراست از رنگ‌ های خیره ‌کننده‌ ای مثل قرمز روشن، بنفش یا مرجانی استفاده کنید؛ فقط کافیه کمی جسارت بیشتری به خرج بدهید تا عالی دیده شوید.
مدل ابرو: فک مربعی شکل ویژگی اصلی این فرم چهره است. ابروی پهن با رنگ تیره تمرکز برفک مربعی شکل را به کل صورت انتقال می‏ دهد و باعث توازن در چهره می‏ شود.
مدل مو: مدل موی بلند و صاف با لایه‏ های پله پله که از خط گونه شروع می ‏شوند. موی فر را حتما امتحان کنید. برای شینیون، سعی کنید مو های خود را از صورت دور کنید و مدل صاف دم اسبی یا خرگوشی ببندید (این مدل می ‏تواند باعث خودنمایی کمتر فک شما شود). از برش ‏های یکدست و مدل مو با طول یکنواخت که فک زاویه ‏ای شما را برجسته‏ تر می‏ کند جلوگیری کنید.

 فرم صورت مربعی

ویژگی های فرم چهره و صورت مربع:

  • • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه و فک
  • • پهن و قوی بودن فک
  • • برابر بودن طول و عرض چهره

ویژگی های فرم چهره و صورت مربع

حالت صورت گرد (Round face shape)
در ‌صورت ‌های گرد، اندازه عرض و طول صورت یکسان است. در این چهره‌ ها، استخوان‌ های گونه پهن ‌ترین قسمت صورت به حساب می ‌آید. گونه ‌های پهن موجب می‌ شود که صورت حالت گردی پیدا کند.
اگر اندازه استخوان گونه و طول صورت شما، برابر باشند در اصل شکل صورت شما گرد است. همچنین آنها بزرگ تر از اندازه پیشانی و خط فک هستند که اندازه مشابهی دارند. در فرم صورت گرد  (Round face shape)؛ زاویه فک، نرم است. این شکل از حالت صورت، نمای جذاب و زیبای از چهره شما را به نمایش می گذارد.

حالت صورت گرد (Round face shape)

در صورت گرد اندازه استخوان گونه و طول صورت برابر است. برای حالت صورت گرد باید از لباس های بلند و یا خیلی کوتاه، دوری کرد. این فرم و حالت صورت برای استایل مینیمال و تیپ کلاسیک بسیار جذاب خواهد شد. از جمله مشهور ترین افرادی که از شکل صورت گرد برخوردار هستند؛ میتوان به سلنا گومز خواننده زیبای معروف اشاره کرد.

حالت صورت گرد (Round face shape)

آرایش برای فرم صورت گرد

آرایش و کانتور برای فرم صورت گرد

در تکنیک‌ های آرایش صورت گرد تلاش می ‌کنیم تا صورت بیضی شکل به نظر برسد و برای اینکار کافیست برخی نکات را رعایت کنید که در ادامه خواهیم گفت؛ صورت گرد دارای طول و عرض برابر است، بنابراین هنگام آرایش کانتورینگ بسیار مهم است.
به کمک یک برنزه‌ کننده روی شقیقه‌ ها، خط رویش مو و زیر خط فک را کانتور کنید، این کار باعث می‌ شود صورت شما کشیده ‌تر به نظر برسد؛ سپس به کمک هایلایتر مرکز پیشانی، زیر چشم‌ ها وبالای استخوان گونه، پل بینی و زیر استخوان چانه را برجسته کنید تا توجه را به مرکز صورت خود جلب کنید. حالا رژگونه را از نوک گونه‌ های خود و تا انتهای سیب ‌های گونه با زاویه و رو به بالا بزنید تا صورت تان را لاغر تر نشان بدهد. انجام صحیح این مراحل گردی را از بین می ‌برد و گونه‌ های شما را بلند تر نشان می ‌دهد.
در مورد رنگ‌ ها در آرایش برای فرم صورت گرد باید کمی دقت کرد، زیرا رنگ‌ های روشن فقط گردی صورت را برجسته می ‌کنند. بنابراین سعی کنید از رنگ‌ های تیره ‌تر استفاده کنید.

فرم صورت گرد

ممکن است برای افرادی که صورت‌ گرد دارند استفاده از رژگونه اشتباه به نظر برسد اما جالب است بدانید این جمله واقعیت ندارد، استفاده از رژگونه با رنگ بخشیدن به گونه ‌های شما می‌ تواند ظاهر شاداب و جذاب‌ تری به شما هدیه دهد.
توجه داشته باشید برای صورت‌‌ های گرد، ابرو های زاویه دار بهتر و زیباتر دیده می‌ شود. وقتی صورت گردی دارید، همیشه لازم است با استفاده از خطوط، اجزای صورت تان رو تعریف کنید. اولین قدم برای این کار این است که ابرو های مشخص و قوس‌ دار برای خود تان ایجاد کنید. در کنار این موضوع یاد تان باشد هیچ وقت ابرو هایتان را با فرم گرد بر ندارید؛ این کار باعث می ‌شود چهره شما گرد تر از چیزی که هست به نظر برسد. بنابراین همیشه موقع آرایش و پر کردن ابرو سعی کنید برای ابرو ها قوس و زاویه ایجاد شود.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت گرد 
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت گرد

مدل ابرو: در این نوع صورت خط پیشانی و چانه گرد است، بنابراین هیچ‌ وقت ابرو را نباید به صورت کمانی در آورد. مقداری ابرو را صاف کنید و از پر پشت نگه ‌داشتن ابرو پرهیز کنید.
مدل مو: مو های بلند و لایه ‏لایه که تا زیر چانه بلند هستند، موی کپ و مو های چتری که روی شانه می‏ افتند. همچنین موی فر یا امواجی که با اتوی مو فر شده اند، شینیون کلاسیک با فرق کنار و چتری های خیلی بلند نیز مناسب فرم صورت گرد می ‏باشد. از موی بلند یکنواخت اجتناب کنید.

فرم صورت دایره

ویژگی های فرم چهره و صورت دایره:

  • • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه ها و فک
  • • برابر بودن طول و عرض چهره
  • • فک با فرم مُدَور

ویژگی های فرم چهره و صورت دایره

فرم صورت بیضی (Oval face shape)
در صورت‌ های بیضی پیشانی پهن‌ ترین قسمت صورت به‌ حساب می‌ آید. پیشانی ‌های بلند موجب می ‌شود حالت صورت از گردی بیرون بیاید‌ و چهره فرم بیضی پیدا کند. حالت فک در صورت‌ های بیضی یک زاویه ملایم دارد. در صورت‌ های بیضی فرم چانه‌ ها نیز گرد است.
چنانچه طول صورت شما بیشتر از پهنای استخوان گونه باشد و همچنین طول پیشانی بیشتر از خط فک باشد، فرم صورت شما بیضی شکل (Oval face shape) است. در این حالت از صورت، زاویه فک، گرد است. حالت صورت بیضی شکل، متداول ترین حالت صورت است که در بین خانم ها و آقایان رایج است. برای این فرم از صورت ابتدا باید انواع استایل و انواع فرم بدن را آموزش دیده و بر اساس ویژگی آن، سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرم صورت بیضی (Oval face shape)

اگر طول صورت شما بیشتر از پهنای استخوان گونه است فرم و صورت تان بیضی است.

فرم صورت بیضی (Oval face shape)

آرایش برای فرم صورت بیضی

آرایش و کانتور برای فرم صورت بیضی

رایج ترین فرم چهره، صورت بیضی شکل است. در آرایش برای صورت بیضی شکل، هدف این است که صورت کشیده‌ تر دیده شود تا جلوه بیضی شکل صورت به حداقل برسد.
بیشتر افراد با صورت‌ های بیضی شکل، بینی نوک تیزی ندارند. برای اینکه بینی باریک‌ تر و زیباتر دیده بشود باید بعد از استفاده از کرم پودر از برنزه ‌کننده یا کانتور استفاده کنید. برنزه کننده را از بالا تا پایین بینی به صورت موازی در دو طرف تیغ بینی بکشید. این کار باعث ایجاد یک سایه در اطراف بینی شما شده و آن را زیبا تر نشان می ‌دهد.
سپس شقیقه ‌ها تا نزدیک‌ به گوش ‌ها و در امتداد خط فک‌ تان را کانتور کنید تا صورت تان پهن ‌تر به نظر برسد. سپس با استفاده از براش، نقاط کانونی صورت خود از جمله پیشانی، استخوان ابرو، کمان کوپید، پل بینی و چانه را هایلایت کنید.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت بیضی 
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت بیضی

برای آرایش چشم و ابرو صورت بیضی شکل، توجه داشته باشید که ابرو هایتان بهتر است کمانی شکل و بلند باشند و از شکل طبیعی استخوان ابرو پیروی کنند.
با وجود اینکه بیشتر آرایش ‌ها صورت بیضی شکل را زیبا می ‌کنند؛ اما آرایش غلیظ برای صورت بیضی مناسب نیست و بهتر است یا آرایش چشم کاملی داشته باشید یا آرایش لب زیبایی و از آرایش کامل و همزمان چشم و لب خودداری کنید.
مدل ابرو: در این فرم چهره ‏ها، مدل ابروی زاویه‏ دار ساده مناسب است. این حالت خیلی نرم و مستقیم، یک منحنی را به وجود می ‏آورد و پهنای این منحنی از بالا به پایین به تدریج باریک می‏ شود.
مدل مو: مدل چهره بیضی شکل معمولا می ‏تواند هر نوع مویی را داشته باشد. از مدل‏ هایی که ویژگی ‏های چهره شما را زیباتر می‏ کند سبک ‏های شینیون مثل پیچش فرانسوی است.

فرم صورت بیضی

ویژگی های فرم چهره و صورت بیضی:

  • • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه ها و فک
  • • فک با فرم منحنی
  • • بلند بودن طول چهره ولی به اندازه و متناسب

ویژگی های فرم چهره و صورت بیضیویژگی های فرم چهره و صورت بیضیویژگی های فرم چهره و صورت بیضی

فرم صورت مثلثی (گلابی) (Triangular face shape)
نکته کلیدی و اساسی برای تشخیص فرم صورت مثلثی  (Triangular face shape)، خط فک بزرگ تر از استخوان گونه است که بزرگ تر از پیشانی می باشد. این حالت از شکل صورت، ویژگی های مانند حالت صورت قلبی شکل دارد.

فرم صورت مثلثی (Triangular face shape)

در انتخاب استایل و اکسسوری مناسب فرم صورت مثلثی دقت لازم را داشته باشید.
در زمان انتخاب مد و استایل و اکسسوری برای فرم صورت مثلثی باید دقت زیادی داشته باشید چرا که این شکل از حالت صورت نیاز به انتخاب جزئیات ویژه ای دارد.

فرم صورت مثلثی (Triangular face shape)

آرایش برای فرم صورت مثلثی یا گلابی

آرایش برای فرم صورت مثلثی یا گلابی

در صورت ‌های مثلثی خط چانه و قسمت پایینی صورت پهن ‌تر از سایر قسمت‌ های صورت است؛ بنابراین تلاش می‌ کنید در آرایش با برجسته کردن گونه ‌ها و باریک‌ تر کردن خط فک، صورت را متعادل و متقارن نشان دهید.
در آرایش صورت مثلثی بعد از زدن کرم پودر، روی خط فک را کانتور کنید تا صورت شما را لاغر تر و باریک‌ تر نشان دهد.
در مرحله بعد از یک هایلایتر برای برجسته کردن پل بینی، استخوان گونه و زیر استخوان ابرو خود استفاده کنید تا صورت تان بلند تر به نظر برسد.

آرایش برای فرم صورت مثلث معکوس

بعد روی گونه‌ های خود رژگونه بزنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد تا تمرکز روی گونه ‌ها و پیشانی باشد.
سپس به سراغ آرایش چشم‌ ها می ‌روید؛ در واقع با آرایش غلیظ چشم ‌ها توجه را از لب‌ ها و چانه به سمت چشم‌ ها جلب کنید.

فرم صورت مثلث

مدل ابرو: در این مدل، فرم چانه باریک و پیشانی پهن دارد و ابرو ها باید به شکل هشتی در بیایند.
مدل مو: مدلی را انتخاب کنید که چتری‌ ها حجیم و یک ‌طرفه باشند و تا چانه برسد. مو های کوتاه با حجم زیاد برای چهره‌ های مثلثی ایده ‏آل هستند. شما می‌ توانید یک مدل بلند، تا حدود ترقوه‌ خود و یا حتی پایین ‌تر انتخاب کنید. همچنین مو های دم اسبی با مو هایی که در اطراف صورت شما پخش شدند را امتحان کنید. توجه داشته باشید از شینیون صاف در پشت مو ها، که مو ها را از صورت شما دور می ‌کند خودداری کنید.

فرم صورت مثلثفرم صورت مثلثی (Triangular face shape)فرم صورت مثلثی (Triangular face shape)

فرم صورت قلبی (Heart-shaped face shape)
اگر اندازه پیشانی بزرگ تر از استخوان گونه و فک باشد، همینطور چانه شما نوک تیز هست، فرم صورتی قلبی (Heart-shaped face shape)  دارید. این سبک از حالت صورت، برای بانوان بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. در این شکل صورت، اندازه عرض پیشانی در اندازه فک کمتر است و حالت مثلثی مانندی به خود دارد که ممکن است آن را با شکل صورت مثلثی اشتباه بگیرید.
در افرادی که فرم صورت قلبی دارند حالت چانه کمی نوک تیز و پیشانی ‌ها پهن هستند. استخوان ‌های فک آنها زاویه ‌دار است که باعث می‌ شود صورت شان شبیه قلب به نظر بیاید. فرم صورت قلبی به فرم مثلثی نزدیک است.

فرم صورت قلبی (Heart-shaped face shape)

آرایش برای فرم صورت قلبی

آرایش برای فرم صورت قلبی

در آرایش برای صورت قلبی شکل توجه داشته باشید که آرایش چشم ‌ها نباید پر رنگ و غلیظ باشد. بنابراین، از سایه‌ های رنگ روشن استفاده کنید و ابرو ها بهتر است که صاف و ترجیحاً بدون زاویه باشند.
کسانی که صورت قلبی شکل دارند باید گونه‌ های برجسته خود را کمی کشیده ‌تر و باریک ‌تر نشان بدهند.
برای پایه آرایش تان اگر پوست تان سفید است بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که رنگ ش دو درجه از پوست تان تیره تر باشد و اگر پوست تان تیره است از کرم پودر همرنگ پوست تان استفاده کنید. سپس پیشانی و زیر گونه‌ ها را کانتور کنید. سپس با هایلایتر زیر ابرو ها، بالای لب، روی بینی و روی چانه را برجسته‌ کنید.
برای تکمیل آرایش گونه‌ ها با براش مناسب با فاصله دو انگشت از بینی تا نزدیک گوش را رژگونه رنگ ملایم بزنید تا گونه ‌های پهن‌ تان نرم تر و زیبا تر به نظر برسند. سپس با یک رژلب براق، لب ‌های خود را آرایش کنید.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت قلبی
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت قلبی

وقتی فرم صورت شما قلبی باشد، به احتمال زیاد فک زاویه‌ داری هم دارید؛ بنابراین، با استفاده از آرایش چشم ملایم دودی یا همان اسموکی، ظاهر بهتری خواهید داشت.
استفاده از ریمل‌ های حجم‌ دهنده، یکی دیگر از تکنیک‌ های آرایشی به حساب می آید که به خانم ‌هایی با فرم صورت قلبی کمک می‌ کند. با اضافه شدن به حجم مژه‌ های شما، نگاه بیننده به سمت چشم ‌های شما حرکت می‌ کند؛ درست همین موضوع باعث می‌ شود شما زیبا تر و بی ‌نقص ‌تر به نظر برسید.
مدل ابرو: فرم صورت قلبی شکل با داشتن منحنی ابرو ها متعادل به نظر می ‌رسد. بهترین مدل ابرو ها برای این فرم چهره مدل هلالی است. قوس گرد ابرو، ظاهری طبیعی ایجاد می‌ کند. با این حال باید در نظر داشت ابرویی با قوس بالا تر می ‌تواند چهره‌ های قلبی شکل را جذاب و دلربا کند.
مدل مو: برای کاهش تیزی چانه، چتری‏ های یک طرفه یا چتری صاف تا بالای ابرو ها بهترین مدل مو است. یک مدل موی کوتاه نیز می ‏تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین یک شینیون پیچ ‏دار که حجم بیشتری را در قسمت بالای مو ها دارد امتحان کنید. از مو های خرد شده که به چانه اشاره می‏ کنند خودداری کنید.

فرم صورت قلبی

ویژگی های فرم چهره و صورت قلبی:

  • • پیشانی پهن
  • • فک زاویه دار وتیز
  • • برابر بودن طول و عرض چهره
  • ویژگی های فرم چهره و صورت قلبیویژگی های فرم چهره و صورت قلبیویژگی های فرم چهره و صورت قلبی
  • فرم صورت الماسی (لوزی)  (Lozenge-shaped face shape)

در فرم صورت الماسی یا لوزی شکل  (Lozenge-shaped face shape)، بزرگ ترین اندازه در صورت شما، طول صورت می باشد. سپس به ترتیب نزولی استخوان گونه، پیشانی و کوچک ترین آنها فک است. این شکل صورت، به احتمال زیاد با فرم و حالت صورت مستطیلی اشتباه گرفته می شود. بنابراین حتما به اندازه های دیگر به غیر از طول صورت توجه کنید.
افرادی با صورت الماسی دارای گونه‌ های بلند و قوی هستند. در این فرم صورت فاصله گونه ‌ها با یکدیگر بیشتر از طول پیشانی است. صورت الماسی‌ ها دارای چانه نوک تیز هستند. فرم پیشانی در این افراد باریک ‌تر از مدل ‌های دیگر است.

فرم صورت الماسی (لوزی)  (Lozenge-shaped face shape)

اگر بزرگ ترین اندازه صورت شما، طول صورت باشد، شما دارای فرم صورت لوزی هستید.
فرم صورت لوزی یا الماسی برای خانم ها بسیار جذاب خواهد بود. اگر از این شکل صورت زیبا برخوردار هستید، باید طبق قواعد انتخاب لباس، عینک، آرایش و مدل موی مناسب پیش بروید تا جذابیت خود را چند برابر افزایش دهید.
آرایش برای فرم صورت الماسی

آرایش و کانتور برای فرم صورت الماسی

آرایش ایده ‌آل برای صورت الماسی شکل این است که صورت شما کمتر زاویه ‌دار به نظر برسد. در صورت الماسی تمرکز اصلی بر روی گونه ‌های پهن است. بنابراین، هدف شما باید برجسته کردن پیشانی و چانه باشد. برای این کار به کمک برنزه کننده روی قسمت بالای پیشانی، زیر استخوان گونه ‌ها و چانه خود را کانتور کنید.
سپس با هایلایتر در زیر چشم‌ ها و در امتداد خط فک را برجسته کنید و برای رژگونه از رنگ‌ هایی مانند هلویی و زرد آلو استفاده کنید. برای آرایش چشم نیز آرایش چشم نقره ‌ای و دودی صورت شما را زیبا تر می ‌کند.

آرایش و کانتور برای فرم صورت الماسی

توجه داشته باشید که بهتر است آرایش پر رنگ و براق برای لب‌ ها انتخاب نکنید. لب‌ هایتان را با یک خط لب کم ‌رنگ مرتب کنید و بعد از رژ لب کم رنگ و خنثی استفاده کنید.
اما بعضی آرایشگران اعتقاد دارن که از خیره شدن بقیه روی لب ‌هایتان نترسید. فقط کافیست برای آرایش لب از یک رنگ جسورانه استفاده کنید تا توجه دیگران رو همانطور که درست است به سمت صورت تان جلب کنید.
مدل ابرو: این فرم صورت مانند فرم مثلثی دارای چانه کوچک و پیشانی پهن است. برای متعادل شدن فرم چهره بهتر است ابرو ها به شکل هشتی در بیایند.
مدل مو: بعضی چتری های پر و صاف و برش هایی که به عرض چانه شما اضافه می‏ کند را امتحان کنید و اگر چتری دارید مو ها را به شکل دم اسبی یا خرگوشی ببندید. از مدل ‏هایی که در آن مو های خود را از وسط باز کنید یا ارتفاع زیادی به بالای سر خود بدهید دوری کنید.
ویژگی های فرم چهره و صورت الماسی:

  • • گونه های پهن
  • • فک باریک
  • • بلند و کشیده بودن طول چهره

ویژگی های فرم چهره و صورت الماسیویژگی های فرم چهره و صورت الماسیویژگی های فرم چهره و صورت الماسی                  

فرم صورت مستطیل (Rectangular face shape)
برای شناخت فرم صورت در چهره‌ های مستطیل شکل باید به طول و عرض صورت دقت کنید. در این فرم، طول صورت‌ از عرض آن بیشتر است و عرض پیشانی با عرض استخوان گونه و فک به یک اندازه فاصله دارند.
درصورتی که در زمان اندازه گیری، طول صورت شما، بزرگ ترین اندازه به دست آمده باشد؛ شما دارای فرم صورت مستطیل شکل (Rectangular face shape)  هستید. در این حالت از شکل صورت، پیشانی، استخوان گونه و خط فک، اندازه هایی مشابه دارند. این سبک از انواع فرم صورت  (Face Shapes)، نیاز به دقت خاصی در انتخاب اکسسوری ها و مدل آرایش دارد.

فرم صورت مستطیل (Rectangular face shape)

در فرم و حالت صورت مستطیلی طول صورت بزرگ ترین اندازه ی بدست آمده است.
آرایش برای فرم صورت مستطیل

آرایش و کانتور برای فرم صورت مستطیل

اولین و مهم‌ ترین گام در آرایش مناسب برای صورت مستطیلی شکل این است که تلاش می ‌کنیم تا زاویه‌ های تند از بین برود و صورت به شکل بیضی نزدیک شود. برای این کار ابرو ها را کمی قوس ‌دارتر نسبت به حالت معمولی استخوان‌ های ابروی خود انتخاب کنید. با این کار صورت شما کمی بیضی‌ تر و گرد تر به نظر می‌ رسد.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مستطیل       روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مستطیل
روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مستطیل

بعد از ابرو، نوبت کانتورینگ است؛ امتداد خط رویش مو، دو طرف پیشانی، پایین استخوان گونه (زیر استخوان گونه از گوش شروع می ‌شود و به وسط گونه‌ ها ختم می‌ شود) را برنزه ‌کننده بزنید. برای کانتور بینی نیز مانند صورت بیضی، سایه در دو طرف بینی ایجاد کنید تا بینی شما باریک‌ تر دیده شود. سپس با هایلایتر وسط پیشانی و چانه خود را برجسته کنید و با یک رژگونه صورتی روشن روی سیب ‌های گونه خود را پوشش دهید.

روش درست استفاده از کانتور و هایلایتر در آرایش صورت مستطیل

شکل مستطیل صورت باعث می ‌شود ساختار چهره شما پرتر به نظر برسد. بنابراین، بهتر است لب‌ های خود را با رژ رنگ ملایم مانند رنگ گلبهی آرایش کنید.
اگر فرم صورت شما مستطیل باشد به این معنی می باشد که شما صورت به نسبت کشیده ‌ای دارید. همین موضوع به ما نشان می ‌دهد که خط چشم گربه‌ ای می‌ تواند حالت چهره شما رو جذاب ‌تر از همیشه نشان بدهد؛ چرا که این نوع خط چشم به درشت به نظر رسیدن چشم‌ ها شما کمک می ‌کند و توجه ‌ها رو به سمت آنها جلب می‌ کند.

فرم صورت مستطیل

ویژگی های فرم چهره و صورت مستطیل:

  • • پهن بودن فک
  • • بلند بودن طول چهره

ویژگی های فرم چهره و صورت مستطیلویژگی های فرم چهره و صورت مستطیل

سوالات متداول درباره آرایش انواع مختلف فرم صورت

  • - چرا تشخیص فرم صورت در آرایش اهمیت دارد؟

بار ها پیش آمده که شما از روی یک ویدئو خود را آرایش کردید و نتیجه بسیار متفاوت از چیزی بوده که انتظار داشتید. دلیل این اتفاق عدم شناخت و آرایش مناسب با فرم صورت است. اگر فرم صورت خود را بدانید به راحتی می‌ توانید با تغییرات کوچک در انواع روش‌ های آرایش، خود را زیبا کنید.

چرا تشخیص فرم صورت در آرایش اهمیت دارد؟

  • - مهم ‌ترین نکته در آرایش انواع مختلف فرم صورت کدام است؟

پس از تشخیص نوع صورت، مهم ‌ترین نکته انجام درست کانتورینگ و هایلایت است. این که شما بتوانید نقاط مهم را برجسته و فرم صورت را متعادل کنید بسیار کمک‌ کننده است.

مهم ‌ترین نکته در آرایش انواع مختلف فرم صورت کدام است؟

سخن پایانی
در این مقاله درباره شناخت فرم صورت، انواع فرم صورت و ویژگی‌ های انواع فرم صورت صحبت کردیم. اکنون شما با استفاده از موارد گفته شده می‌ توانید شکل چهره خود را پیدا کنید و بر اساس آن مدل مو و ابرو، آرایش و حتی عینک آفتابی انتخاب کنید؛ اما ممکن است بعضی از افراد بعد از مطالعه انواع فرم صورت بگویند که صورت شان شبیه هیچ یک از موارد بیان شده نیست که باید بگوییم این مورد اتفاقی طبیعی است؛ زیرا صورت‌ بسیاری، ترکیبی از فرم‌ های مختلف است. ذکر این نکته لازم است که چهره‌ افراد بعد از سنین بلوغ یا با افزایش سن دچار تغییراتی می‌ شود. در این تغییرات فرم صورت از یک نوع به نوع دیگری تغییر شکل می ‌دهد‌. یاد تان باشد که آگاهی و شناخت فرم صورت باعث می ‌شود که زیبایی خود را دو چندان کنید.
رعایت تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت مثل نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر به شما در خودآرایی کمک می‌ کند. تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت زیاد و یا سخت نیست، اما تجربه تاثیر زیادی در انجام درست آرایش برای انواع چهره می ‌گذارد. در این مطلب نکات اصلی که باید در آرایش برای انواع صورت رعایت کنید را بیان کرد‌ه ‌ایم. به کمک نکات آرایش برای انواع صورت به راحتی می‌ توانید آرایش مناسب انواع فرم صورت را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهم؟

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان