کانتورینگ انواع فرم بینی

کانتورینگ انواع فرم بینی

میکاپ و گریم یک هنر محسوب می شود که در آن سعی می شود عیوب صورت فرد پوشانده شود و زیبایی های آن جلوه بیشتری داشته باشد. به وسیله اصول آرایشی و با کمک ابزار های آرایشی می توان چهره افراد را متعادل تر کرد مثلا صورت های چاق را لاغر تر نشان داد و صورت های خیلی لاغر را پر تر نشان داد. در این صورت اعتماد به نفس فرد نیز افزایش خواهد یافت. معمولا کانتور بینی یا هر عضو دیگر با سایه ‌های گرم یا سرد که یک یا دو درجه تیره ‌تر از رنگ طبیعی پوست هستند، انجام می ‌شود. کانتورینگ را می‌ توان با یک هایلایتر، یک یا دو درجه روشن ‌تر از رنگ طبیعی پوست، در دیگر نواحی صورت متعادل کرد.
اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم باید بگوییم که در واقعیت ظاهر هیچکس به طور طبیعی با استاندارد های زیبایی امروز مطابقت ندارد و جالب است که بدانید کانتورینگ مانند خلق یک اثر هنری است که به کلی می‌ تواند شکل و فرم اعضای صورت را تغییر دهد. خیلی از خانم ها برای تغییر فرم بینی یا چانه خود دست به عمل های جراحی با هزینه های بالا می زنند در حالی که می توان با یک آرایش و کانتور حرفه ای صورت به راحتی تمام نقص های چهره را برطرف نمود و به چهره ای ایده آل و زیبا رسید. کانتورینگ برای تمامی بخش های صورت استفاده می شود که اصطلاحا به آن مدلینگ صورت هم نیز گفته می شود ولی ما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه با کانتور بینی به بینی ایده آل و قلمی خود برسید. فراموش نکنید که در صورتی که بخواهید به استاندارد ها نزدیک شوید، ممکن است برای مثال بتوانید با کمی رژگونه، به گونه‌ های  خود فرم زیباتری ببخشید. اما پنهان کردن یک بینی بیش از حد بلند یا صاف کار اصلا  آسانی نیست.

کانتورینگ انواع فرم بینی

خیلی ها دوست دارند که بینی زیبا و کوچک به اصطلاح بینی قلمی داشته باشند. اولین چیزی که برای رسیدن به بینی دلخواه به ذهن افراد می‌ رسد انجام عمل های جراحی زیبایی است. خیلی ها فکر می‌ کنند که فقط با عمل های جراحی می ‌توانند به بینی زیبا برسند ولی اینطور نیست. این روز ها با پیشرفت علم و دسترسی وسیع تر به امکانات این امکان فراهم شده که با روش های ساده تر و خانگی به آرزو ها رسید. برای رسیدن به بینی دلخواه می ‌توان از روش کانتور بینی استفاده کرد.
اگر بینی شما پهن و گوشتی است و یا ظاهر آن را دوست ندارید و به دنبال راهی سریع و آسان برای تغییر فرم بینی خود با تکنیک‌ های گریم و کانتورینگ هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را که در آن به آموزش کانتور انواع بینی پرداخته‌ شده را از دست ندهید.

کانتورینگ انواع فرم بینی

کانتورینگ بینی چیست؟
هر بینی فرم و شکل خاص خود را دارد و همه افراد بینی‌ های کوچک و جمع و جور ندارند. علاوه بر این، همه نیز ریسک عمل‌ های جراحی را نمی‌ پذیرند و یا توان پرداخت هزینه‌ های سنگین این عمل ‌ها را نخواهند داشت؛ از این رو به دنبال راهی ساده ‌تر و سریع ‌تر برای ایجاد تغییر در فرم و ظاهر بینی خود هستند.
گریم و تکنیک کانتورینگ بینی، راهی ساده، سریع و بی خطر است که شما را با کم ‌ترین امکانات و هزینه‌ ها به فرم دلخواه بینی ‌تان می ‌رساند. کانتورینگ بینی تکنیکی است که خانم ‌ها به صورت روزمره می ‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین آقایان نیز می‌ توانند برای مراسم‌ های خاص مانند جشن عروسی شان، با انجام گریم به بینی با اندازه کوچک‌ تر و فرم بهتر در ظاهر، دست پیدا کنند.
البته بایستی در نظر داشته باشید که کانتور و گریم بینی، راهی موقتی است که اندازه بینی شما را تنها در ظاهر و با خطای دید، کوچک‌ تر و  خوش فرم ‌تر می ‌کند؛ اما مانند عمل جراحی، دائمی نیست. به صورت کلی، گریم و کانتورینگ بینی روشی کم هزینه است که اگر به خوبی آن را یاد بگیرید، می ‌توانید به وسیله آن در مدت زمان کوتاه، اندازه و فرم بینی خود را تغییر دهید. اما برای این کار نیاز است که چندین بار آن را تمرین کنید، تا در انجام آن حرفه‌ ای شوید.

کانتورینگ بینی چیست؟

این روز ها روش های رسیدن به زیبایی دلخواه بسیار آسان شده و این تا جایی در حال پیشرفت است که خیلی ها برای رسیدن به زیبایی دلخواه در خانه با دستان خود شان اقدام می ‌کنند. از مواردی که بسیار در بین افراد خصوصاً خانم ها رایج است عمل بینی است که خیلی ها با سایز بینی خود مشکل دارند. که با این ترفند (کانتورینگ بینی) قادر خواهید بود بینی خود را به سایز دلخواه خود نشان دهید و خوب است بدانید که این ترفند بسیار ساده است. در اینترنت اگر جستجو کنید می‌ توانید به صورت تصویری روش اجرای این ترفند را ببینید. برای دیدن آموزش کانتور بینی کافیست به سراغ موتور های جستجوگر روید و جستجو نمایید. همچنین می‌ توانید با مراجعه به پیج های زیبایی و آرایشی در اینستاگرام و یا کانال های آرایشی در تلگرام از شیوه انجام این ترفند شگفت انگیز مطلع شوید.
کانتور باید بعد از اتمام فوندانسیون صورت و پیش از شروع آرایش انجام شود. تکنیک‌ هایی که برای کوتاه‌، صاف یا نازک ‌کردن بینی استفاده می‌ شود، باهم تفاوت دارند که در ادامه، آموزش کانتور انواع بینی را خواهید خواند.

کانتورینگ بینی چیست؟

لوازم مورد نیاز برای گریم بینی
برای انجام هر سبک آرایش بر روی هر ناحیه ‌ای از صورت، به ابزار و وسایل به خصوصی نیاز است و گریم بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتخاب محصولات مناسب برای کانتور بینی و یا هایلایت نقش بسزایی در نتیجه نهایی کار و زیبایی آن دارد. به همین دلیل در این بخش به طور خلاصه انواع این محصولات و کاربرد هر کدام را معرفی می ‌کنیم:

لوازم مورد نیاز برای گریم بینی

  • o براش کانتور بینی: برای ایجاد خطوط سایه ‌های تیره و روشن کانتور بینی، سه براش آرایشی مجزا، که هر کدام یک کار خاص را انجام می ‌دهند. پس پیش از شروع کار، دو قلم آرایشی کوچک با نرمی متوسط و یک براش آرایشی متوسط، با مو های نرم آماده کنید. براش سرکج یا ساده، برای انجام خط تیغه بینی لازم است یک براش به اندازه بینی خود ساده یا سر کج داشته باشید.
  • پد آرایشی یا براش بلندر (پد یا فوم پخش کننده کانسیلر): برای ترکیب ‌کردن کانتور و هایلایت؛ این فوم های نرم کانسیلر / پودر یا کرم پودر را به سادگی روی پوست شما می نشانند.
  • o پودر کانتور: یک پالت با فوندیشن ‌های تیره و روشن، در طیف‌ های رنگی مختلف تهیه کنید (در صورت نبود پودر کانتور یا هایلایتر، می ‌توانید از پالت سایه‌ های بدون اکلیل کمک بگیرید). زیرا در گریم و کانتور بینی، نیاز به رنگ‌ های روشن و تیره فوندیشن داریم تا به کمک رنگ ‌های تیره قسمت ‌های پهن و بزرگ را کوچک و به وسیله رنگ‌ های روشن، قسمت ‌های مورد نظر خود را برجسته و نمایان ‌تر سازیم.( با توجه به رنگ پوست یک یا دو درجه رنگ تیره کانسیلر کنار خود داشته باشید)
  • o هایلایتر: استفاده از هایلایتر برای نوک بینی و براق نمودن آن برای ریز تر نشان دادن بینی بسیار موثر است.
  • o پرایمر آرایشی: پرایمر آرایشی را فراموش نکنید! بهتر است پیش از آرایش کلی صورت و گریم بینی، یک لایه نازک پرایمر صورت را به تمامی قسمت ‌های صورت، پشت پلک، زیر ابرو ها، زیر چشم و همچنین بینی بزنید. چرا که پرایمر باعث پوشاندن لک‌ ها، جای جوش، بستن منافذ پوستی و قسمت‌ های براق پوست شده و میکاپ و گریم را نیز پایدار تر و ماندگار تر می ‌کند. پس از زدن پرایمر ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد از آن، گریم بینی را شروع کنید.
  • o کرم پودر یا فاندیشن: برای انجام زیرسازی ابتدا لازم است که پوست روی بینی شما یک رنگ باشد. پس با توجه به رنگ پوست خود کرم پودر را روی پوست خود بمالید. می توانید با قلم یا براش گریم یا با دست پخش کنید.

لوازم مورد نیاز برای گریم بینی

انواع کانتور های موجود در بازار
برای هر کاری قدم اول انتخاب مواد اولیه مناسب است. در کانتورینگ بینی هم اول باید کانتور مناسب بینی فرد را انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه تان دست پیدا کنید.

  • 1- کانتور های پودری: اگر مبتدی هستید، پیشنهاد ما به شما برای کانتورینگ بینی، کانتور های پودری است. کنترل شدت و رنگ این نوع محصولات راحت ‌تر است و بنابراین آسان ‌تر می ‌توانید به ظاهر دلخواه ‌تان برسید. علاوه بر این کسانی که پوست چربی دارند، بهتر است از کانتور های پودری استفاده کنند.
  • 2- کانتور های مایع: در بازار لوازم آرایشی طیف گسترده و متنوعی از محصولات کانتور و هایلایتر مایع وجود دارد. در میان این محصولات، می‌ توانید کانتوری را انتخاب کنید که بافت سبکی داشته باشد و به راحتی با دیگر لوازم آرایشی ‌تان ترکیب شود. به این ترتیب بعد از کانتورینگ، بینی جلوه طبیعی و زیبایی خواهید داشت. اگر در انتخاب کانتور مایع سردرگم هستید، می‌ توانید به جای آن کرم پودری را انتخاب کنید که یک یا دو درجه تیره ‌تر از رنگ پوست ‌تان است.
  • 3- کانتور های کرمی: این محصولات بافت غلیظ ‌تری داشته و نسبت به دیگر کانتور ها نیاز به ترکیب بیشتری دارند. با این حال اگر به درستی از این محصولات استفاده کنید، نتیجه کار بسیار حرفه ‌ای خواهد بود. شما می ‌توانید چند رنگ متضاد از کانتور های کرمی را با هم ترکیب کنید تا رنگ سفارشی مخصوص خود تان را برای کانتور بینی یا دیگر اعضای صورت‌ تان داشته باشید. این نوع محصولات به ویژه برای انواع پوست ‌های معمولی تا خشک بهترین عملکرد را دارند.

انواع کانتور های موجود در بازار

  • 4- کانتور های مدادی بینی: کانتور بینی به وسیله ای می‌ گویند که شبیه مداد آرایشی و یا رژ لب است و با استفاده از آن قادر خواهید بود که بینی خود را کوچک تر نشان دهید. قیمت این محصول با توجه به کیفیت محصول و فروشگاه مربوط به آن متفاوت است. این محصول در قیمت های متفاوت مثل 25 هزار تومان، 45 هزار تومان و … در فروشگاه ها موجود می‌ باشد. شما می ‌توانید این وسیله معجزه گر را با مراجعه به فروشگاه های لوازم آرایشی و یا فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید و بعد از استفاده از آن شگفت زده شوید. کانتورینگ بینی معمولاً مخصوص کسانی است که بینی گوشتی دارند و می ‌خواهند با این روش بدون عمل جراحی از بزرگ بودن و گوشتی بودن بینی خود خلاص شوند. جهت آموزش کانتور بینی گوشتی می‌ توانید به ویدیو های موجود در اینترنت مراجعه نمایید و با دیدن آنها از شیوه این روش آرایشی آگاه شوید. برخی بینی ها هم هستند که دارای قوز می‌ باشند و این بینی ها را می ‌توانید با کانتورینگ ویرایش کنید. جهت آموزش کانتور بینی قوز دار می‌ توانید ویدیو های مختلف را در اینترنت ببینید و با نحوه کانتورینگ این بینی ها آشنا شوید.

کانتور های مدادی بینی

نحوه کانتور بینی بسیار ساده و آسان است و تنها با چند حرکت ساده می‌ توانید بینی خود را با شکل و فرم دلخواه خود به نمایش قرار دهید و زیبایی دلخواه را به خود هدیه دهید.
2 روش ساده و کاربردی برای کانتور بینی
روش های مختلفی برای کانتورینگ بینی وجود دارد و افراد به دلخواه خود ساده ترین روش را برای خود شان انتخاب می ‌کنند. همان طور که پیش از این اشاره کردیم، آموزش کانتورینگ بینی به شکل طبیعی آن بستگی دارد. با این حال چند مرحله مشترک وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید، در اینجا ما می‌ خواهیم دو روش پیشنهادی به شما ارائه دهیم که از کانتور استفاده کنید و شامل چند مرحله است:

  • 1- روش اول کانتور اصولی
  • 1. پیش از کانتور و هایلایت،‌ صورت خود را به ‌خوبی تمیز کنید. در حالت ایده‌ آل باید حدود نیم ‌ساعت قبل از شروع کار، صورت خود را پاک کنید.
  • 2. مرطوب‌ کردن پوست خود را فراموش نکنید. مرطوب ‌کردن پوست، از اصول مهم زیر سازی صورت است که در کیفیت آرایش و سلامت پوست، نقش بسیار مهمی دارد. برای پوست‌ های چرب،‌ می ‌توان کرم ‌هایی بر پایه آب، مانند آب‌ رسان‌ ها را جایگزین کرد.
  • 3. پس از آماده ‌سازی پوست، باید به‌ سراغ زیرسازی در آرایش رفت. با توجه به جنس پوست، از کرم‌ پودر، کانسیلر و پرایمر مناسب خود استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که سبک باشند تا سنگینی کانتور، به پوست شما آسیب نرساند.
  • 4. بر اساس فرم بینی، خطوط کانتورینگ بینی را با براش کانتور بکشید.( کشیدن دو خط در دو طرف بینی)
  • 5. خطوط کانتور را با براش مخصوص بلندینگ یا پد آرایشی،‌ به ‌خوبی محو کنید تا یک سایه تیره ایجاد شود.
  • 6. در انتهای کانتورینگ بینی، به سراغ رسم خطوط هایلایت بروید (هایلایت کردن تیغه بینی) و بعد آن را مانند کانتور،‌ تبدیل به سایه روشن کنید(محو کردن خطوط واضح).

روش ساده و کاربردی برای کانتور بینی

خیلی روش ها برای استفاده از کانتورینگ وجود دارد که می ‌شود از آن ها استفاده کرد. می ‌توان با آنها بینی تان را کوتاه تر و باریک تر جلوه دهید. می ‌توانید بینی تان را کشیده تر نشان دهید. برای کشیده تر شدن بینی می ‌توانید خط هایلایتر را بلند تر بکشید. همچنین با یک براش ساده می‌ توانید بینی خود را صاف تر نشان دهید. و کلی روش های دیگر هست و هر روز هم این روش ها گسترده تر می‌ شوند و افراد بینی خود را متناسب با دلخواه خود تنظیم می ‌کنند. در ادامه به این موضوع می‌ پردازیم که چطور باید انواع اشکال بینی را کانتور کرد.

روش ساده و کاربردی برای کانتور بینی

  • 2- روش دوم کانتور بینی با چنگال

مدتی در شبکه های اجتماعی از مبحثی گفتگو می‌ شد و آن هم این بود که چطور می ‌شود از یک سری وسایل مثل چنگال برای یافتن مکان مناسب جهت کانتورینگ بینی استفاده کرد. روشی ساده است و آن به این صورت است که شما با قرار دادن یک عدد چنگال بر روی تیغه بینی مکان مناسب برای کانتور را از کناره های بینی پیدا کنید. ولی این نکته را باید در نظر داشته باشید که این روش برای تمامی بینی ها قابلیت اجرا را ندارد و اگر کسی بینی با اندازه نرمال داشته باشد می ‌تواند از این ترفند استفاده کند.
به وسیله کانتورینگ چنگالی می‌ توانید بینی خود را آرایش کنید و زیبا تر نمایش دهید. با استفاده از کانتوریگ چنگالی می ‌توانید زیبایی بی نظیری را به چهره خود هدیه دهید ولی باید اصولی پیش روید.

کانتور بینی با چنگال کانتور بینی با چنگال

آموزش کانتورینگ برای انواع فرم بینی
جدای از انتخاب نوع کانتور و ابزار آن، برای آن که کار شما عالی و حرفه ای شود باید کانتورینگ بر اساس فرم بینی انجام شود. با تکنیک هایی که کانتورینگ دارد می توان بینی را باریک تر، کوتاه تر، کشیده تر و … نشان داد. برای کانتور، باید دو نکته را در نظر داشته باشید. با دانستن این دو نکته، قلق کار دست تان می‌ آید و می‌ توانید به ‌راحتی روش کانتور انواع فرم بینی را تشخیص دهید.

  • • نکته اول در آموزش کانتور انواع بینی این است که هر زمان می‌ خواهید بخشی را کوچک‌ تر و عمیق ‌تر نشان دهید، باید از کانتور یا سایه ‌تیره استفاده کنید.
  • • نکته دوم خلاف نکته اول است. یعنی هر زمان که می‌ خواهید بخشی از بینی را بزرگ‌ تر و برجسته‌ تر نشان دهید، باید به سراغ هایلایت‌ کردن آن بروید.

آموزش کانتورینگ برای انواع فرم بینی

کانتور بینی می ‌تواند شکل بی نقصی از بینی شما پدید آورد و این، در گروی آن است که کانتورینگ را براساس شکل و اندازه بینی‌ تان انجام داده باشید. در واقع تکنیک‌ های کانتورینگ می‌ توانند بینی شما را بلند تر، کوتاه ‌تر، پهن ‌تر، نازک‌ تر یا صاف‌ تر نشان دهند.  کانتورینگ بینی مانند هر عمل و آرایش دیگر روش ها و انواع گوناگونی دارد که افراد با استفاده از آنها می ‌توانند بینی دلخواه خود را تنظیم کنند. این روش ها کاملاً اصولی می ‌باشند و برای زیبایی، دوستان می‌ توانند هر کدام را که مناسب چهره خود می ‌دانند برگزینند. در ادامه شما را با انواع کانتور آشنا می ‌کنیم:

آموزش کانتورینگ برای انواع فرم بینی

  • - کانتور انواع بینی گوشتی و پهن

بینی‌ های پهن به اندازه کافی لیفت و سربالا نیستند. تشخیص این نوع بینی ‌ها آسان است. معمولا بینی‌ های پهن مستقیما در راستای گونه‌ هاست. بنابراین برای کانتورینگ بینی پهن و گوشتی به طرفین آن بُعد داد. برای این کار، خطوط تیز کانتور را در دو طرف استخوان بینی بکشید و سپس به سمت پایین آن را پخش و محو کنید.

کانتور انواع بینی گوشتی و پهن

o کانتور بینی گوشتی: در کانتورینگ بینی‌ های گوشتی، نیاز دارید تا از عمق پایه پشت بینی یا دو طرف بینی کم و تیغه بینی را برجسته ‌تر کنید. برای این کار، ‌لازم است علاوه ‌بر کانتورکردن دو طرف بینی و پایین نوک آن، خطوط استخوان بینی را هم نزدیک‌ تر رسم کنید. اگر می خواهید ارتفاع بینی را بیشتر کنید، ‌لازم است خطوط کانتور و هایلایت را تا پل بینی امتداد دهید. در غیر این صورت، از نیمه‌ های بینی شروع به کانتور کردن می ‌کنید.

کانتور بینی گوشتی

o کانتور بینی پهن: کانتور بینی پهن، شبیه به بینی ‌های گوشتی‌ ست؛ با این تفاوت که در بینی پهن، پایین نوک بینی کانتور نمی ‌شود و تمرکز اصلی بر نزدیک‌ کردن خطوط استخوان بینی ‌ست. همچنین علاوه ‌بر کانتور دو ‌طرف بینی، از کمی هایلایت در ناحیه کنار بینی هم استفاده می ‌شود.

کانتور بینی پهن

o کانتور بینی گوشتی و پهن: برای انجام کانتور بینی گوشتی و پهن ، بهتر است مراحل زیر را در نهایت دقت و ظرافت انجام دهید:
ابتدا با استفاده از یکی از قلم ‌های آرایشی که سری کوچکی دارد و با استفاده از کرم پودر یا فوندیشن تیره (دو تا سه درجه تیره ‌تر از رنگ پوست)، در دو طرف پل بینی یک خط صاف و نازک را از بالا تا پایین بکشید. این خط نازک را از بالا به نزدیکی ابتدای ابرو ها و از پایین، به نوک بینی امتداد دهید.
توجه داشته باشید که قسمت پایین این خط را، به سمت نوک بینی خم نکنید و کاملاً آن را صاف بکشید. کشیدن این خط شاید به ظاهر ساده باشد، اما از آنجایی که انجام تمامی این مراحل در نتیجه نهایی گریم تاثیر گذار است، باید دقت داشته باشید که این خطوط را کاملاً صاف و در نهایت نازکی و ظرافت بکشید.
در بینی‌ های پهن معمولا پره ‌های بینی هم پهن و بزرگ است. از این رو انتهای خط تیره ‌ای که با فوندیشن، در کناره ‌های پل بینی کشیده ‌اید را روی پره‌ های بینی ادامه دهید و در صورتی که نوک بینی شما از زیر حالتی افتاده دارد، برای کانتور بینی پهن و گوشتی خود این قسمت را نیز با استفاده از قلم آرایشی با سری کوچک، به شکل هفت، خط تیره ‌ای بکشید.

کانتور بینی گوشتی و پهن

حال وقت آن است که به سراغ فوندیشن روشن بروید و با استفاده از قلم آرایشی دیگری که سری کوچک دارد، روی پل بینی، دقیقا فاصله بین دو خط کانتور تیره را فوندیشن روشن بزنید. با استفاده از براش آرایشی با سری کوچک و با فوندیشن روشن، نوک بینی را خیلی کوچک و ظریف روشن کنید. قسمت‌ های باقی مانده از بینی در کناره ‌ها را، با براش آرایشی با سری بزرگ و با استفاده از فوندیشن روشن، رنگ روشن بزنید. البته باید توجه داشته باشید که این رنگ روشن، وارد خطوط تیره کنار پل بینی نشود. بعد از ایجاد این خطوط، با استفاده از قسمت نوک تیز پد آرایشی تخم مرغی، این خطوط را کاملا فید و محو کنید، تا ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند.
o کانتور بینی گوشتی و گرد: در این حالت، سوراخ ‌های بینی پهن بوده و پل آن نازک است. قسمت نوک بینی در این حالت گوشتی ‌تر از بینی ‌های مثلثی است. برای کانتور بینی گوشتی و اینکه حالت پیازی آن را اصلاح کنید، خط مستقیم کانتور بینی را تا نوک آن و گردی بینی امتداد دهید. محو کردن خط کانتور به سمت پایین می‌تواند سوراخ بینی را کوچک‌ تر نشان دهد.

کانتور بینی گوشتی و گرد

  • - کانتور بینی باریک و بلند (دراز)

برای کانتورینگ بینی دراز که خیلی ها از بینی دراز برخوردارند ، بینی ‌های نوع باریک، پل بسیار نازک و باریکی دارند و بنابراین باید به نحوی کانتور شوند که کمی پهن شده و کوتاه ‌تر به نظر برسند. ابتدا دو طرف بینی، خطوط کانتور را با حفظ فاصله مناسب بکشید. سپس قسمت باقی مانده وسط را با خط ضخیم‌ تری از هایلایتر پر کنید. نصف نوک بینی را هم کانتور بزنید تا طول بینی کمی کوتاه ‌تر شود.

کانتور بینی باریک و بلند (دراز)

  • - کانتورینگ بینی استخوانی کشیده

برای این نوع کانتورینگ کافی است بعد از زیرسازی اولیه، با استفاده از براش / قلم با کانتور تیره کمی تیغه های بینی را و سپس زیر سوراخ های بینی و کمی زیر نوک بینی را کانتور کنید و با فوم پخش کنید.

کانتورینگ بینی استخوانی کشیده

  • - کانتور بینی استخوانی ( قوز دار)

از بینی های رایج در بین افراد بینی های استخوانی یا بینی های قوز دار هستند که خیلی ها از داشتن این بینی ها رنج می ‌برند. کانتورینگ بینی این مشکل را برای افراد دارای بینی استخوانی یا قوز دار رفع کرده است. برای انجام کانتورینگ باید زیر بینی را از قسمت پایین تا بالا روشن کنیم برای روی کل بینی از فونی تقریباً روشن استفاده می‌ کنیم و همینطور برای تیغه بینی از فونی روشن همانند رنگ پوست پیاز استفاده می‌ کنیم. باید توجه داشته باشید که اگر قسمت استخوانی یا قوز بینی زیاد باشد، باید بالا و پایین قوز را رنگ روشن بزنیم و به سمت خارج قوز پخش کنیم ولی در صورتی که قوز کم بود باید روی آن یک لکه تیره بیندازیم و فقط روی همان ناحیه پخش می ‌کنیم.

کانتور بینی استخوانی ( قوز دار)

کانتور بینی قوزدار بسیار ساده است. تنها کافی ‌ست به دو نکته توجه کنید و دست‌ به ‌کار شوید. ناحیه برآمده را با کانتور بپوشانید و از عمق آن کم کنید. همچنین می ‌توانید با هایلایت ‌کردن نوک بینی، کمی حالت سر بالا به آن دهید.
برای صورت های استخوانی لازم است روی قسمت برجسته را کانتور تیره انجام دهید و با براش پخش کنید و بقیه روال را مثل کانتورینگ بینی استخوانی بینی کشیده که در بالا گفته شد ادامه دهید.

کانتور بینی استخوانی ( قوز دار)

  • - کانتور بینی عقابی

برخی بینی ها را بینی عقابی می‌ نامند به دلیل اینکه فرم آنها شبیه منقار عقاب است. برای کانتورینگ این بینی ها باید پیشانی یا خط ابرو را برجسته کنید و یا سنگین نشان دهید و بر روی پل بینی سایه ایجاد کنید. از هایلایتر که به شکل مثلثی است بین ابرو هایتان استفاده کنید تا این قسمت طوری نشان داده شود که گویی به سمت بالا کشیده شده است. با جستجوی کانتور بینی پهن و گوشتی اینستاگرام در فضای مجازی می‌ توانید با روش های کانتورینگ این بینی ها هم آشنایی بیشتری داشته باشید.

کانتور بینی عقابی

  • - کانتور بینی کج و منحرف

پل بینی‌ های کج به جای یک خط مستقیم، کمی ناهموار (مانند بینی عقابی) و یا متمایل به یک طرف است. این مدل سخت‌ ترین شکل بینی برای کانتور کردن است، اما با کمی تمرین می ‌توانید ظاهر زیبایی به بینی خود ببخشید.
 برای کانتور بینی کج خود، کمی گردن‌ تان را خم کرده و مستقیم به آینه نگاه کنید. از ناحیه ابرو تا حد امکان یک جفت خط موازی بکشید. خطوط ممکن است از شکل نامنظم بینی پیروی کنند، اما اشکالی ندارد. بعد از اینکه خطوط کانتور را کاملا با کرم پودر زیر آن محو و ترکیب کردید، بینی ظاهر یکنواختی پیدا خواهد کرد. برای اینکه کج بودن بینی ‌تان، تا حد امکان محو شود، با دقت یک هایلایتر را روی پل بینی بزنید.

کانتور بینی کج و منحرف

برخی هستند که دارای بینی کج و منحرف هستند. برای متعادل کردن بینی منحرف و کج، بعد از زدن فون زمینه، فون تیره بر روی برجستگی غیر طبیعی زده و فرو رفتگی غیر طبیعی را روشن می ‌کنیم تا بینی به متعادل شده و در فون زمینه پنهان شود. برای کانتور کردن بینی کج و منحرف هر قسمت را به صورت جدا باید در نظر بگیریم.

کانتور بینی کج و منحرف

  • - کانتور بینی کوچک

در بینی ‌های کوچک، نکته دوم بسیار پر رنگ ‌تر است. قرار است که ویژگی ‌های بینی را برجسته ‌تر کنید. برای بلند ‌تر نشان ‌دادن ارتفاع بینی،‌ هایلایت را از نوک تا پل بینی رسم کنید. جهت پهن ‌تر نشان‌ دادن آن، فاصله خطوط استخوان بینی را بیشتر و کانتور ها را با فاصله بیشتری رسم کنید. بر اساس فرم بینی،‌ می ‌توانید اطراف بینی را هایلایت کنید.

کانتور بینی کوچک

  • - کانتور بینی مثلثی

بینی های مثلثی شکل، سوراخ‌ های بینی بسیار پهن ‌تری دارند و بینی در زیر ابرو بسیار باریک است. برای کانتور کردن بینی مثلثی باید خطوط صاف و تیزی از زیر ابتدای ابرو ها تا نوک بینی بکشید. همچنین می‌ توانید روی حباب بینی یک خط کانتور نیم دایره کشیده و به این صورت نوک بینی را مشخص‌ تر کنید.

کانتور بینی مثلثی

به زبان ساده تر می توان گفت بینی های مثلثی در قسمت سوراخ های بینی پهن تر از بالای بینی هستند. برای ایجاد تعادل فقط نوک بینی را کانتور کرده و برای زیر گوشه های داخلی ابرو هایتان از هایلایتر استفاده کنید. در این نوع بینی ها، خطی که از ابرو ها به سمت لب پایین می آید صاف نیست و کمی کج به نظر می رسد. برای اصلاح این فرم، با استفاده از سایه ی کانتور، یک خط صاف روی هر دو طرف پل بینی بکشید و برای قسمت وسط از هایلایتر استفاده کنید.

کانتور بینی مثلثی

  • - کانتور بینی تخت

اگر بینی تختی دارید، پل بینی شما نیز تخت یا نامشخص به نظر می رسد. برای مشخص کردن آن یا برای این که این توهم را ایجاد کنید که بینی شما ساختار استخوانی و تراشیده مانند دارد، روی هر دو طرف پل بینی، با استفاده از سایه ی کانتور، دو خط صاف بکشید.

  • - کانتور بینی پیازی

اگر بینی شما پیازی شکل است (با پل باریک و سوراخ های پهن)، بالا ترین قسمت و پایین ترین قسمت بینی خود را کانتور کنید و در مرکز پل بینی از هایلایتر استفاده کنید.

کانتور بینی پیازی

  • - کانتور بینی بی قاعده یا غیر معمولی

این نوع بینی ها اغلب یک فرو رفتگی کوچک در یک طرف مرکز پل بینی دارند. برای اصلاح این قسمت از هایلایتر استفاده کنید تا هر گونه سایه غیر عادی و نامنظم را اصلاح کنید.

  • - کانتور بینی سنگین

این فرم بینی پیشانی یا خط ابرو را برجسته و یا سنگین نشان می دهد و سایه ای روی پل بینی ایجاد می کند. بین ابرو هایتان از هایلایتر به شکل مثلثی استفاده کنید تا از نظر بصری این قسمت را طوری نشان دهید که انگار به سمت بالا کشیده شده است.

کانتور بینی سنگین

قوانین کانتور بینی
نحوه کانتور بینی گوشتی یا استخوانی کاملا متفاوت است. در واقع اینکه کانتور بینی را چگونه انجام دهید، به ساختار استخوان و شکل آن بستگی دارد. راهنمای گام به گامی که در ادامه توضیح می ‌دهیم، به شما کمک می ‌کند بینی خود را مانند یک حرفه‌ ای کانتور کنید.

  • 1- در وهله اول برای کانتور بینی باید محصولی را انتخاب کنید که 3 یا 4 درجه تیره ‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. به جای سایه ‌هایی که رنگ گرمی دارند، کانتور هایی با رنگ سرد انتخاب کنید.
  • 2- با وجود اینکه کنترل کانتور های پودری راحت‌ تر است؛ اما اگر به قدر کافی مسلط نباشید و کانتور را به اشتباه روی پایه آرایش‌ تان (روی پرایمر و کرم پودر) زده باشید، ممکن است مجبور شوید پایه آرایش را روتوش کنید. در نتیجه توصیه می‌ کنیم ابتدا با کانتور کرمی شروع کنید و سپس از کانتور پودری برا تنظیم و تثبیت آن استفاده کنید.
  • 3- برای کانتور کردن بینی از یک براش زاویه دار کوچک، یک بیوتی بلندر یا اسفنج معمولی استفاده کنید. 
  • 4- ابتدا خطوط کانتور را با هم ترکیب کنید و سپس به سراغ هایلایت بروید. اگر هنگام پخش کردن خطوط اشتباه کنید، می ‌توان آن را با هایلایتر اصلاح کرد. از این رو این مرحله را آخر کار انجام دهید.

قوانین کانتور بینی

چند ترفند ساده و کاربردی برای کانتورینگ بینی
در ادامه به آموزش چند ترفند کاربردی برای کانتورینگ بینی می ‌پردازیم که می‌ تواند چهره شما را به کلی متحول کند:

  • 1- پوست را برای کانتورینگ آماده کنید: آماده سازی پوست و استفاده از پرایمر، موارد اساسی برای هر نوع آرایشی هستند. مهم است که قبل از هر کار، صورت خود را آماده کرده و پرایمر بزنید تا در نهایت آرایش بی عیب و نقصی داشته باشید. قبل از کانتور بینی پوست‌ تان را ترجیحاً مات زیرسازی کنید و کرم پودر تان را با فیکساتور تثبیت کنید تا هرگونه درخشندگی از بین برود. 
  • 2- خطوط مستقیم بکشید: برای کانتور باید دو خط کاملا صاف از استخوان ابرو و یا پایین آن تا نوک بینی بکشید. اگر مطمئن نیستید که خطوط ‌تان کاملا صاف باشند، می‌ توانید خط روشن ‌تری بکشید و اگر از آنچه می ‌بینید راضی هستید، آن را با کانتور تان تیره کنید. اگر می‌ خواهید بینی ‌تان نازک‌ تر به نظر برسد، خطوط کانتور را نزدیک ‌تر بکشید. در واقع نکته کلیدی در کانتور بینی این است که هر چه دو خط دو طرف بینی نزدیک ‌تر باشند، بینی شما نازک‌ تر به نظر می ‌رسد. محصولات زیادی وجود دارد که می ‌توانید از آنها برای کانتور بینی خود استفاده کنید. برای مثال می‌ توانید کرم پودر یا کانسیلر تیره ‌تر، پودر تثبیت کننده آرایش، برنزر مات یا حتی سایه چشم از یک پالت انتخاب کنید. صرفا باید مطمئن شوید که رنگ انتخابی شما، 1 یا 2 درجه تیره‌ تر از رنگ طبیعی پوست‌ تان است. برای کانتورینگ استفاده از پودر می‌ تواند آسان‌ تر از محصولات کرمی باشد.
  • 3- پل بینی را هایلایت کنید: هایلایتر شما باید 1 تا 2 درجه روشن‌ تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. با هایلایتر پل بینی خود را هایلایت کنید؛ به این صورت که با هایلایتر از بالای بینی تا نوک بینی خطی بکشید. از سایه چشم سفید یا نود، کانسیلر یا کرم پودر می‌ توانید به عنوان هایلایتر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید کرم پودری که به عنوان هایلایتر استفاده می ‌کنید، باید یک یا دو درجه روشن ‌تر از کرم پودری باشد که به کل صورت‌ تان زده ‌اید.

چند ترفند ساده و کاربردی برای کانتورینگ بینی

  • 4- خوب محو و ترکیب کنید: مهم‌ ترین نکته در کانتورینگ بینی این است که خطوط خوب ترکیب و محو شوند. اگر به درستی خطوط کانتور را محو نکنید و خط واضحی برجای بگذارید، نتیجه عکسی بر زیبایی آرایش ‌تان خواهد داشت. برای اینکه بینی باریک ‌تری داشته باشید، خطوط کانتور را به سمت داخل و مرکز بینی مخلوط کنید.
  • 5- نوک بینی را کانتور کنید: اگر بینی گردی دارید و یا بینی ‌تان پیازی شکل است (نوک پهنی دارد)، از رنگ‌ های تیره‌ تر استفاده کنید. فقط با زدن کمی برنزر مات یا سایه چشم روی نوک بینی و منحنی سوراخ‌ های بینی می‌ توانید بینی ‌تان را کوتاه ‌تر نشان دهید.
  • 6- برای نازک کردن بینی کانسیلر بزنید: برای کانتور بینی گوشتی و اینکه بینی باریک ‌تری داشته باشید، می‌ توانید از کانسیلر یک یا دو درجه روشن‌ تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. کانسیلر را در دو طرف بینی‌ تان بمالید و آن را با پودر فیکساتور تثبیت کنید. این ترفند کانتور بینی باریکی به شما می‌ بخشد. 

سوالات متداول
از آنجایی که انجام کانتور و گریم به زیبایی بیشتر چهره افراد بسیار کمک می‌ کند، سوالات بسیاری نیز در این زمینه خواهند داشت. همچنین ممکن است سوالات مطرح شده در این بخش به شما نیز در گریم بینی و صورت تان کمک کند، پس با ما همراه باشید.

  • - برای کانتورینگ بینی گوشتی چه ابزاری لازم است؟

مهم ‌ترین ابزاری که برای گریم بینی به آن احتیاج خواهید داشت شامل قلم آرایشی، پرایمر و فوندیشن تیره و روشن می‌ باشند.

  • - کانتورینگ بینی چیست؟

روشی است که با استفاده از آن می ‌شود سایز و فرم بینی را تغییر داد و به بینی دلخواه خود رسید که این روش بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه می ‌باشد.

  • - چه کسانی می ‌توانند از کانتورینگ بینی استفاده کنند؟

همه افرادی که به دنبال تغییر حالت بینی خود هستند می ‌توانند به سراغ کانتورینگ بینی بروند و بیشتر این افراد کسانی هستند که از عمل های جراحی بینی می ‌ترسند.

  • - آیا کانتورینگ بینی یک عمل است؟

کانتورینگ بینی به هیچ عنوان عمل محسوب نمی ‌شود و از موارد آرایشی به حساب می ‌آید که با استفاده از برس آرایشی همانند رژ گونه بر روی بینی مالیده می ‌شود.

  • - آیا کانتورینگ بینی ماندگاری دارد؟

هیچ ماده آرایشی ماندگاری ندارد و با یک شستشوی ساده تمیز می ‌شود و از بین می ‌رود و کانتورینگ بینی هم با شستشو پاک خواهد شد.

  • - چطور کانتور را ترکیب کنیم؟

با براش مخصوص بلندینگ یا پد اسفنجی که کمی نم ‌دار است می ‌توانید هایلایت ‌ها و خطوط کانتور را به‌خوبی ترکیب و محو کنید.

  • - تفاوت هایلایت و کانتور چیست؟

زمانی که می‌ خواهیم بخشی را بپوشانیم یا عمق بیشتری به آن دهیم، مانند برآمدگی ‌ها، کم ‌تر کردن نواحی گوشتی، کوتاه ‌تر کردن نوک بینی و غیره، از کانتور استفاده می ‌کنیم. هر زمان که می ‌خواهیم بخشی را برجسته‌ تر کنیم تا به ‌خوبی دیده شود، ‌مانند پهن‌ تر کردن بینی ‌های کوچک، سر بالا کردن نوک بینی یا پر کردن فرو رفتگی ‌ها،‌ از هایلایت استفاده می ‌کنیم.

تفاوت هایلایت و کانتور در چیست؟

  • - می ‌توان بدون آماده ‌سازی، به ‌سراغ کانتور رفت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، می ‌شود؛ اما به دو دلیل مهم‌ توصیه نمی ‌شود. اول این ‌که به‌ دلیل بسته ‌شدن منافذ، ‌آسیب زیادی به پوست شما وارد می‌ شود و البته که مشکلات دیگری هم به‌همراه دارد. دومین دلیل هم به کیفیت آرایش مربوط می‌ شود. پوست خشک،‌ چروک را بیشتر نشان می‌ دهد و مواد کانتور به‌خوبی پخش نمی‌ شود.

  • - کانتور فقط برای بینی استفاده می ‌شود؟

خیر؛ کانتور برای تمامی بخش‌ های صورت و حتی ناحیه گردن و ترقوه هم استفاده می ‌شود. کاربرد کانتورینگ بسیار گسترده است. مثلا می‌ توانید پیشانی را کوتاه‌ تر یا گونه ‌ها را برجسته‌ تر نشان دهید.

  • - چرا بینی را کانتور کنیم؟

کانتور کردن بینی می ‌تواند هر عیب و نقصی را بپوشاند؛ برای مثال با کانتورینگ می‌ توان بینی کج را صاف و بینی گوشتی را کوچک‌ تر نشان داد.

  • - چگونه با کانتور بینی را کوچک کنیم؟

برای کوچک کردن بینی با کانتورینگ، باید مطابق آنچه در این مقاله نشان دادیم، دو خط موازی در دو طرف بینی بکشید و این خطوط باید تا حد امکان نزدیک به هم باشند.

  • - چگونه بینی را کوتاه کنیم؟

برای کوتاه ‌تر نشان دادن بینی ‌های بلند، باید نوک بینی را طبق آنچه که در مقاله توضیح دادیم، کانتورینگ کنید.

  • - تفاوت کانتور با هایلایتر در چیست؟

برای برخی از افراد، بین کانتور و هایلایتر تفاوتی وجود ندارد. اما در حقیقت این دو ابزار آرایشی با هم متفاوت هستند. شما معمولا به همراه کانتور باید از هایلایتر یا کانسیلر استفاده کنید تا بتوانید زاویه ‌ی بهتر و زیباتر ی به بینی یا صورت خود بدهید. تفاوت بین هایلایتر و کانتور هم دقیقا به کاربرد آنها بر می ‌گردد؛ هایلایت به معنای برجسته ‌تر کردن است و در آرایش هم هایلایت کردن به معنای برجسته کردن قابلیتی از صورت است که در حالت عادی هم زیبا به نظر می ‌رسد. آرایشگر فقط سعی می‌ کند با هایلایتر، این قابلیت را بیشتر در معرض دید قرار دهد؛ مثلا گونه ‌های برآمده.
کانتور اما ابزاری است که از آن استفاده می ‌شود تا بتوان عیب و نقص صورت را پوشاند. تفاوت دوم به نوع رنگ آنها بر می ‌گردد. مثلا شما از هایلایتری باید استفاده کنید که دو الی سه درجه (بسته به تشخیص آرایشگر) از پوست شما روشن‌ تر باشد تا بتواند نقاط مثبت صورت شما را برجسته ‌تر نشان دهد اما وقتی نوبت به کانتور می ‌رسد، شما همیشه باید رنگی را انتخاب کنید که به همین میزان از پوست تان تیره‌ تر است تا بتواند نقص‌ ها را بهتر پنهان کند. همچنین بین کانتور های براق و مات سعی کنید نمونه ‌های مات را انتخاب کنید تا جلوه‌ ی زیبا تری را روی پوست شما ایجاد کند. به جای کانتور براق می‌ توانید از همان هایلایتر استفاده کنید اما توجه داشته باشید هرچه کانتور مات‌ تر باشد، پوست را طبیعی‌ تر نشان می‌ دهد.

تفاوت کانتور با هایلایتر در چیست؟

سخن پایانی
این مدل آرایش اصلاحی با کانتورینگ و هایلایت به یکی از پر کاربرد ترین و محبوب‌ ترین تکنیک ‌ها در دنیای همیشه در حال رشد لوازم آرایش تبدیل شده است. اما در نگاه اول روش ‌های کانتورینگ بینی ممکن است کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. با این وجود استفاده از بهترین محصولات و لوازم آرایش کانتور مانند براش و اسفنج در کنار دانستن تکنیک‌ ها و ترفند های آن می ‌تواند بینی و صورت شما را به زیبایی متحول کند. با یاد گیری کانتورینگ دیگر از جراحی‌ های پر هزینه زیبایی بی نیاز خواهید بود. هر چند به یاد داشته باشید همه ما به هر شکلی که آفریده شده ‌ایم، زیباییم.
همان ‌طور که خواندید، کانتورینگ بینی بسیار ساده ‌تر از آن چیزی ‌ست که به نظر می ‌رسد. به شما قول می ‌دهیم اگر همان دو نکته اصلی را در خاطر خود ثبت کنید، نحوه کانتور بینی های مختلف مثل آب خوردن می ‌شود! مانند «راپونزل» براش جادویی خود تان را به‌ دست بگیرید و هر بخشی را که قرار است کم‌ رنگ‌ تر و عمیق‌ تر شود، کانتور و هر بخشی را که باید برجسته یا بزرگ‌ تر شود هایلایت کنید.
امیدواریم که این مطلب از آموزش کانتور انواع بینی برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بدون نیاز به کمک دیگران،‌ یک آرایش طبیعی و حرفه ‌ای را تجربه کنید؛ حتی می ‌توانید شما آن کسی شوید که همه به دنبالش هستند.
تیم فروشگاه دونا کازمتیک، هم ماهی ‌گیری را به شما یاد می ‌دهیم و هم ابزار را در اختیار تان می‌ گذاریم. برای تهیه وسایل کانتورینگ،‌ تنها کافی‌ست یک سر به فروشگاه بزنید و باکیفیت ‌ترین وسایل را (با خیال راحت از اصل بودن تمامی کالا ها و محصولات) تهیه کنید. برخی از افراد برای رسم خطوط کانتورینگ، از ابزار هایی مانند چنگال استفاده می ‌کنند. مشتاقیم تا بدانیم شما با چه تکنیک‌ های متفاوتی آشنایی دارید. حتما برای ما بنویسید.

انواع فرم بینی

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان