فوت و فن آرایش فصل پاییز و ترند آرایش پاییزی 1402

فوت و فن آرایش فصل پاییز و ترند آرایش پاییزی 1402

نحوه آرایش در فصل پاییز با فصل تابستان متفاوت است و اکثر خانم ها با سرد تر شدن هوا نحوه آرایش خود را تغییر می دهند و آرایش خود را مطابق با فصل هماهنگ می کنند تا زیبا و جذاب به نظر برسند. با فرا رسیدن پاییز، بهتر است خود تان را برای تغییرات بزرگ آماده کنید. بهتر است با آرایش تابستانی وداع کنید و به سمت روز های پاییزی حرکت کنید. از مدل‌ های آرایشی محبوب و مد روز برای فصل پاییز الهام بگیرید تا در این فصل به زیبایی و جذابیت بیشتری دست پیدا کنید. اگر می‌ خواهید آرایش شیک و جذابی برای پاییز امسال داشته باشید، بهتر است تمام جسارت تان را جمع کنید و به استقبال تغییرات غیر منتظره بروید. در این مطلب، با فرا رسیدن روز های پاییزی به نحوه آرایش در فصل پاییز پرداخته ایم . 

فوت و فن آرایش فصل پاییز و ترند آرایش پاییزی 1402

نحوه آرایش در فصل پاییز
- کرم پودر و زیر سازی 

در فصل پاییز پوست روشن جذاب تر از پوست تیره و برنزه است. پس کرم پودری سبک تر با پوشش دهی کمتر و نزدیک به پوست را انتخاب کنید و در انتخاب این کرم ها نگران لک های صورت و محافظت نکردن آن در برابر آفتاب نباشید زیرا لک های صورت در دنیای مد یک نماد برای زیبایی شناخته می شود و اشعه آفتاب در این فصل ملایم تر شده و از پوست شما محافظت می کند.
کار تان را با سایه ‌های شاین و بالم لب آغاز کنید و در ادامه، رژگونه‌ ملایم و درخشانی را روی سیب گونه‌ هایتان بمالید. همچنین، برای داشتن میکاپ ماندگار پاییزی و سبک، توصیه می ‌شود خرید پرایمر را در برنامه ‌تان قرار دهید. در ادامه، از اهمیت درخشش برنزی پوست تان غافل نشوید و بادی شیمر ها را به روتین آرایش روزانه‌ تان اضافه کنید.

 کرم پودر و زیر سازی 

  1. - ابرو ها 

امروزه ابرو های خط انداخته شده و منظم دیگر طرفدار ندارند پس به جای مدل های مصنوعی تیغ زده و خیلی باریک سعی کنید فقط حالت ابرو های خود را مرتب کنید و ظاهری طبیعی به چهره تان بدهید.

  • ابرو ها 
  • - رژ گونه 

برای رژگونه از سایه های صورتی استفاده نکنید و سایه های تیره تری روی گونه هایتان قرار دهید. بهتر است در اولین فرصت، پالت رژگونه زرشکی یا صورتی پر رنگی تهیه کنید. وقتی براش خود را به رژگونه آغشته کردید، بدون تعلل آن را در سر تا سر گونه‌ هایتان بمالید. تیرگی رژگونه، جذابیت چهره‌ تان را افزایش می ‌دهد و باعث می ‌شود استخوان گونه‌ ها تراشیده و زاویه‌ دار به نظر برسند. ترکیب رژگونه ‌های دهه 80 با سایه ‌های گلیتری تابستانه، می‌ تواند استایلی نوین برای پاییز امسال باشد.

  • رژ گونه
  • - آرایش چشم ها در پاییز

آرایش های چشم زیر برای فصل پاییز مناسب است:

  • • آرایش چشم براق: برای اینکه چشم های خود را زیبا تر نشان دهید و برای دادن برجستگی بیشتر به چشم ها، روی پلک بالایی خود سایه بژ براق یا طلایی بزنید. سایه را در خط چسبیده به مژ ه ها پر رنگ تر کنید و پایین مژ ه ها را هم کمی از همان سایه بژ یا طلایی بزنید و بعد آرایش چشم تان را با زدن ریمل تکمیل کنید. شما می توانید لب هایتان را براق یا رنگی کنید.

میکاپ‌ های براق و درخشان، زیبایی ‌های چهره ‌تان را برجسته می‌ کنند و به راحتی نقص‌ ها را می ‌پوشانند؛ برای داشتن آرایش ‌های براق، بهتر است کار را با سایه‌ های لایت صدفی، صورتی، نقره ‌ای و ... شروع کنید. استفاده از هایلایتر و برنزر ها، درخشش محسوسی به صورت تان می‌ دهد. در آخر می‌ توانید به استقبال رژلب‌ های شاین و برق لب بروید و میکاپ خود را تکمیل کنید.

آرایش چشم براق

  • • آرایش چشم بنفش: برای اینکه در فصل پاییز آرایشی جذاب و زیبا داشته باشید می توانید از سایه بنفش استفاده نمایید. این رنگ سایه های مختلفی دارد و بسیار خودنمایانه و جلوه گر است. می توانید سایه های بنفش را با هم مخلوط کنید و رنگ جدیدی بسازید. از آبی متمایل به ارغوانی، بنفش یاسی و یا از ارغوانی تیره نیز می توانید استفاده نمایید.

آرایش چشم بنفش  

  • • آرایش چشم تیره: آرایش تیره هم برای روز و هم برای شب مناسب است و شما را جذاب خواهد نمود. برای انجام چنین آرایشی :
  •  ابتدا یک خط چسبیده به مژه ها و با مداد مشکی خیلی آهسته به بالا و پایین پلک بکشید.
  •  سپس با برس مخصوص یا انگشتان تان خود این خط را صاف کنید.
  •  به وسیله برس نرم پشت پلک تان ، سایه تیره بزنید. سایه شما باید در گوشه چشم و در نزدیک مژه پررنگ تر از انتهای چشم و قسمت های بالای مژه باشد پس هر چه بالا تر از مژه ها می روید باید این سایه کم رنگ تر شود. همین رنگ را در زیر چشم هم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای تکمیل آرایش تان به مژه ها ریمل بزنید.

آرایش چشم تیره

  • - خط چشم پاییزی

اگر می ‌خواهید پاییز باشکوهی داشته باشید، روی خرید خط چشم با‌ کیفیت سرمایه گذاری کنید. می ‌توانید با هر سبک و سلیقه‌ آرایشی، به استقبال پاییز بروید. دوست دارید جسارت و بلند پروازی‌ تان را به نمایش بگذارید؟ خط چشم‌ های جسورانه را به استایل تان اضافه کنید؛ پیشنهاد ما برای شما خط چشم ‌های گرافیکی بی ‌پروا و پررنگ است. فرقی نمی ‌کند الگوی‌ های خود را با خط چشم‌ های رنگی طراحی می‌ کنید یا مشکی، فقط کافی است با استایل و باقی مراحل میکاپ هماهنگی داشته باشند. در مقابل الگو های مرتب خط چشم‌ های گرافیکی، خط چشم‌ های نامرتب و سراسری سبک گرانج قرار می‌ گیرند. برای رسم این مدل خط چشم، کافی است مداد چشم مشکی و پر رنگی را بردارید و دور تا دور چشم‌ هایتان بکشید. پالت ‌های نئونی خود را نگه دارید، سایه ‌های نئونی و فانتزی خود را نگه دارید و از درخشش بی‌نهایت آنها لذت ببرید. این سایه ‌ها را به صورت تکه‌ ای با خط چشم‌ های نامرتب یا گرافیکی ترکیب کنید. حتی می ‌توانید هایلایت منحصر به فردی برای پلک‌ هایتان تدارک ببینید و سایه‌ های نئونی را با درخشش گلیتر های رنگارنگ تکمیل کنید.

خط چشم پاییزی

  • • استفاده از خط چشم سفید: برای اینکه آرایش پاییزی جذابی داشته باشید، از خط چشم سفید در کنار یک ریمل حجیم سازی مژه و یا استفاده از مژه مصنوعی برای بُلد شدن بیشتر آنها استفاده کنید.

استفاده از خط چشم سفید

  • • استفاده از خط چشم گربه ای پر: برای آرایش پاییزی چشم از خط چشم تیره و بُلد مدل گربه ای استفاده کنید. خط چشم بُلد را هم برای خط بالایی و هم خط پایینی چشم به کار ببرید.

استفاده از خط چشم گربه ای پر

  • - آرایش لب در پاییز

برای آرایش لب ها در فصل پاییز، رژ لب هایی به رنگ تند و پر رنگ را انتخاب کنید. رنگ هایی مانند شرابی تیره، جگری تند برای فصل پاییز مناسب است. در آرایش فصل پاییز باید لب ها بیش از سایر قسمت های صورت دیده شوند پس چشم های خود را ملیح آرایش کنید و از سایه چشم بسیار کم رنگ و ملایم استفاده نمایید .
پاییز، فصل درخشش سنت و مدرنیته است. تینت لب‌ ها، زیبایی طبیعی را به شما هدیه می ‌دهند؛ برای شروع این تغییر، می‌ توانید تینت لب ‌ها را به کلکسیون رژ لب‌ هایتان اضافه کنید. این محصول جدید آرایشی، ماندگاری بسیار بالایی دارد و رنگ و درخشش طبیعی به لب‌ هایتان می‌ دهد. تینت‌ ها را می‌ توانید به جای سایه چشم و رژ گونه نیز به کار ببرید و از ماندگاری بالا و جلوه طبیعی آن استفاده کنید.

آرایش لب در پاییز

رژلب‌ های وینیل را هم می توانید امتحان کنید. غول ‌های تولید لوازم آرایشی مانند  Maybelline و Urban Decay با تولیدات کم ‌نظیر و نوین خود به استقبال پاییز می ‌روند و رژ لب‌ های سوپر براق، یکی از همین محصولات هستند. با توجه به ساختار متفاوت و جالب این رژ لب‌ ها، تکنیک آرایشی بسیار جذابی به نام لب ‌های وینیل ترند شده است. رژ لب ‌های قرمز و براق، تمام توجهات را به سمت لب‌ هایتان معطوف می‌ کنند و زیبایی متفاوتی به استایل پاییزی شما می ‌دهند. ترکیب لب ‌های وینیل با کانتور های پررنگ ‌تر دور لب، یکی از ترند های فوق‌ العاده پاییزی است که به راحتی با هر استایلی هماهنگ می ‌شوند.

رژلب‌ های وینیل

لب‌ های مخملی را دست کم نگیرید. هیچ چیز به اندازه لب‌ های مخملی، نمی‌ تواند ظاهری لوکس و جذاب برای پاییز رقم بزند. اگر از طرفداران آرایش‌ های شیک و استایل‌ های دهه 90 هستید، پس دست به کار شوید و رژ لب مات و جذابی برای روز های پاییزی پیش رو تهیه نمایید.

لب‌ های مخملی رژلب مخملی

  • - اکسسوری‌ های آرایشی را هم می توانید امتحان کنید

یکی از ترند های رو به رشد در صنعت زیبایی، اکسسوری ‌های آرایشی هستند. این اکسسوری ‌ها به صورت نگین و مروارید ‌های آماده عرضه می ‌شوند و با استقبال خاصی رو به رو شده ‌اند. اگر به دنبال ظاهری خیره کننده و مجلل هستید، پیشنهاد می ‌شود این اکسسوری‌ ها را امتحان کنید. از پر طرفدارترین انواع این اکسسوری‌ ها می ‌توان به نگین‌ های ظریف و فانتزی گوشه چشم و بالای ابرو اشاره کرد. مروارید های کوچک و نگین ‌های شکل دار را می ‌توانید در قسمت بالایی گونه ‌ها و روی لب‌ هایتان استفاده کنید.

اکسسوری‌ های آرایشی

رنگ های ترند آرایش پاییزی امسال
در آرایش پاییزی از رنگ های مختلفی استفاده می ‌شود و باید رنگی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. از رنگ های روشن و جذاب تا تناژ های طبیعی، همه این رنگ ها در آرایش پاییزی محبوب هستند و به شیوه ‌های جدید و جذابی در آرایش استفاده می ‌شوند. در ادامه، بهترین رنگ های آرایش پاییزی را معرفی می ‌کنیم که می ‌توانید از آنها در آرایش خود استفاده کرده و در فصل پاییز امسال بهتر و جذاب‌ تر به نمایش بگذارید.

  • - رنگ مشکی: احتمالاً شما هم محصولات آرایشی با رنگ مشکی در کیف آرایش خود دارید؛ می ‌توانید از سایه چشم مشکی مات یا براق و همچنین خط چشم تیره و مشکی در آرایش پاییزی خود استفاده کنید تا چشمانی جذاب و دل فریب داشته باشید.
  • رنگ مشکی
  • - رنگ قهوه ای: رنگ‌ های خاکی مانند قهوه ‌ای به طرز ویژه‌ ای با فصل پاییز پیوند دارند و در فصل پاییز امسال این رنگ به طور ویژه محبوبیت خواهد داشت. شما می ‌توانید به جز سایه چشم قهوه ‌ای، از رژ لب قهوه‌ ای نیز استفاده کنید و یک آرایش پاییزی جذاب و به روز داشته باشید. یک پیشنهاد دیگر این است که ریمل و خط چشم روزمره‌ تان را با رنگ قهوه‌ ای شکلاتی تغییر داده و از این طریق تفاوت چشم گیری در آرایش پاییزی خود ایجاد کنید.

کارشناسان برند مکس فاکتور، معتقدند که سایه‌ های قهوه‌ ای، قهرمان ‌های ناشناخته پالت ‌های پاییزی هستند. این رنگ همه کاره، می‌ تواند انواع آرایش دودی، نود و لایت را پوشش دهد و انتخابی جذاب برای گذراندن روز های پاییزی باشد.
آرایش قهوه‌ ای، سبک مورد علاقه ریحانا برای گذراندن پاییز امسال است. برای همراهی با این ترند، سایه ‌های قهوه‌ ای کشیده ‌ای را روی پلک‌ هایتان اجرا کنید و امتداد آن را تا شقیقه ‌ها بکشید. این ترند با خط چشم‌ های کلاسیک پهن و کشیده، جذابیتی فوق ‌العاده را برای چهره ‌تان رقم می ‌زند. برای داشتن میکاپ پاییزی، ترکیب رژ لب قهوه‌ ای پررنگ و رژ گونه ‌های بی‌ پروا را انتخاب کنید.

رنگ قهوه ای

  • - رنگ خاکستری: رنگ خاکستری از جمله رنگ‌ های محبوب و پر طرفدار در دهه ۹۰ میلادی بوده و امسال نیز در فصل پاییز بسیار محبوب و مد روز است. به ویژه رنگ‌ های "نقره‌ای" و "طوسی" بسیار محبوب خواهند بود، که حاوی سایه ‌ای از خاکستری با ته رنگ بژ هستند. از رنگ خاکستری استفاده کنید تا سایه چشم اسموکی شما دارای جذابیت و ویژگی خاصی به نظر آید.

رنگ خاکستری

  • - رنگ قرمز: اگرچه استفاده از رنگ قرمز برای آرایش لب ها بسیار معمول است، اما در فصل پاییز امسال، رنگ قرمز برای آرایش چشم ‌ها نیز بسیار مد و پر طرفدار شده است. بنابراین، پیشنهاد می ‌شود در پاییز از سایه‌ های مختلف با رنگ‌ های قرمز مثل بورگاندی و زرشکی برای کشیدن خط چشم یا استفاده از آنها به عنوان سایه چشم استفاده کنید تا آرایشی جذاب و به ‌روز داشته باشید.

رنگ قرمز

  • - رنگ بنفش: سایه‌ های عمیق بنفش از زمان ‌های دور در فصل پاییز مورد علاقه بسیاری از افراد بوده ، اما در پاییز امسال، رنگ بنفش اسطوخودوسی به طور ویژه پر طرفدار خواهد بود. به عنوان مثال، این رنگ بنفش می ‌تواند با رنگ ‌های پاستل و سایه‌ های برنزی یا فلزی ترکیب شود و یک آرایش جذاب و منحصر به فرد برای چشمان ایجاد کند. اگر چشم‌ هایی با رنگ فندقی دارید، حتماً از سایه ‌های متنوع بنفش برای آرایش چشم خود استفاده کنید تا یک ظاهر بی ‌نظیر برای چشمان تان به وجود آید.

رنگ بنفش

  • - رنگ نارنجی: اگرچه ممکن است فکر کنید استفاده از رنگ نارنجی در آرایش پاییزی چندان آسان نیست، اما همان طور که می ‌دانید، تناژ های مختلف رنگ نارنجی وجود دارد، مشابه تناژ رنگ برگ های پاییزی؛ بنابراین، شما می ‌توانید با توجه به سلیقه خود، بهترین تناژ رنگ نارنجی را انتخاب کرده و برای آرایش پاییزی خود به کار ببرید. این رنگ به ویژه برای افرادی که چشم ‌های آبی دارند، بسیار جذاب است. همچنین می‌ توانید بنفش و نارنجی را با هم ترکیب کنید تا یک ظاهری که غروب آفتاب را تداعی می‌ کند، ایجاد کنید.

رنگ نارنجی

  • - رنگ صورتی: اگر همیشه از رنگ صورتی در آرایش چهره خود استفاده می ‌کردید، لازم نیست با ورود فصل پاییز این رنگ جذاب را کنار بگذارید؛ در واقع، در پاییز امسال، رنگ صورتی با تناژ‌ های قرمز از جمله رنگ‌ های محبوب برای آرایش پاییزی است. برای اینکه رنگ صورتی در فصل پاییز کمی مناسب ‌تر به نظر برسد، سعی کنید آن را با سایه‌ های برنزی ترکیب کنید.

رنگ صورتی

نکات مراقبت از پوست قبل از آرایش صورت در فصل های سرد سال
با آمدن فصل سرما باید تغییراتی در شیوه آرایش کردن صورت ایجاد شود. خشکی و سردی هوا باعث شده انتخاب مواد آرایشی و رنگ آنها نسبت به دیگر فصول متفاوت باشد. برای این که به زیبا تر شدن صورت خود در هنگام آرایش در فصل سرما کمک کنید باید با یک سری فوت و فن ها آشنا شوید:

  • - به کرم پودر خود مقدار مرطوب کننده اضافه نمایید: سردی و خشکی هوا در فصل زمستان باعث شده، پوست خشک شود و نیاز پوست به مرطوب کننده افزایش یابد. برای این که بتوانید از خشک شدن پوست خود جلوگیری نمایید باید به کرم پودر خود مقداری مرطوب کننده اضافه کنید. در این فصل ها، استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید در واقع جزو جدایی ناپذیر روتین پوستی استفاده از مرطوب کننده است.

به کرم پودر خود مقدار مرطوب کننده اضافه نمایید

  • - در فصل سرما شب قبل از آرایش با ماسک صورت خود را تقویت کنید: یک ماسک ترجیحاً ورقه ای را باید در فصل سرما شب قبل از آرایش روی صورت خود قرار دهید. این کار باعث می شود به پوست شما رطوبت انتقال پیدا کند تا در اثر خشکی، پوست شما پوسته پوسته نشود. استفاده از یک ماسک آبرسان باعث می شود، پوست شما با طراوت و درخشان شود تا آرایشی فوق العاده داشته باشید.

در فصل سرما شب قبل از آرایش با ماسک صورت خود را تقویت کنید

  • - از خشک شدن لب ها جلوگیری نمایید: پوسته شدن و خشک شدن لب ها در فصل سرما یکی از عمده مشکلات افراد است به دلیل این که هوا در فصل سرد سال، خشک است باید از انواع تقویت کننده های لب استفاده نمایید. برای مراقبت لب ها می توانید از انواع ویتامین ها، استیک، اسکراب، کرم و بالم لب استفاده کنید.

از خشک شدن لب ها جلوگیری نمایید

  • - لایه برداری پوست را در برنامه آرایش زمستانی خود بگنجانید: برای این که روی پوست شما آرایش بخوابد و آرایش خوبی داشته باشید باید به صورت اصولی و مرتب به پوست خود رسیدگی کنید. برای عمل لایه برداری پوست، فصل سرما بهترین زمان بوده و این به دلیل اشعه غیر مستقیم و کم تر آفتاب است که مانع از ایجاد لکه های پوستی در روند لایه برداری می شود. سلول های مرده پوست در طی فرآیند لایه برداری می ریزند و لایه جوان و تازه ای روی پوست ایجاد می گردد. کرم های لایه بردار به شفاف شدن و سفت شدن پوست کمک می کنند و موجب خواهند شد به عمق لایه های پوست، رطوبت نفوذ پیدا کند به این ترتیب چروک های ریز و علائم پیری زودرس از بین می روند. کرم های لایه بردار تنفس دوباره به پوست می دهند و دارای ویژگی های التیام بخش و ضد التهاب هستند.

لایه برداری پوست را در برنامه آرایش زمستانی خود بگنجانید

  • - استفاده از کرم ضد آفتاب: درست است که اشعه خورشید در فصل زمستان به تندی و شدت فصل تابستان نیست؛ ولی اشعه آفتاب در فصل سرد سال می تواند به پوست آسیب برساند و برای پوست مضر باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب

  • - انتخاب پاک کننده های ملایم: همانند هر فصل دیگری در فصل سرما بعد از آرایش، پاک کردن آن امری مهم محسوب می شود به جای شوینده های قوی از یک شوینده ملایم برای پاک کردن آرایش صورت در فصل زمستان و پاییز باید استفاده کنید. شوینده ای که برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شود باید حتما ملایم باشد تا روی پوست قرمز و خشکی ایجاد نکند. به طور کلی در این فصل نباید از لوازم صابونی و عطری استفاده کنید؛ چون باعث التهاب و حساسیت می شوند.

انتخاب پاک کننده های ملایم

سخن پایانی
می ‌خواهید آرایش پر زرق و برق و چشم گیری داشته باشید؟ پس آرایش متالیک، برای داشتن ظاهری مجلل را انتخاب کنید. در این سبک آرایشی، می‌ توانید از سایه ‌های متالیک آبی، برنز، سبز، صدفی و صورتی استفاده کنید و آنها را با کانتور لب و رژلب ‌های براق ترکیب نمایید.
فرقی نمی ‌کند قصد رفتن به مهمانی را داشته باشید یا خود را برای شروع یک روز معمولی آماده کنید، به هر حال برای آرایش در فصل سرد نیاز است به خوبی از پوست تان مراقبت کنید و در عین آبرسانی و مرطوب نگه داشتن آن، از لوازم آرایشی مناسب نیز کمک بگیرید. درست است که بخش زیادی از آرایش کردن سلیقه شما را می ‌طلبد؛ ولی اصول اساسی و کلی بالا به شما کمک می‌ کند تا به ‌درستی آرایش کنید و در کنار سلیقه خود، بهترین انتخاب را نیز داشته باشید.
در این مقاله سعی داشتیم روش ها و ترفند های یک آرایش پاییزی جذاب برای گرما بخشیدن به چهره تان را آموزش دهیم. امیدواریم با رعایت اصول آرایشی و همچنین استفاده از روتین مخصوص نوع پوست تان در فصل پاییز و هوای سرد، پوستی شاداب و گیرا در چهره خود به نمایش بگذارید. آرایشی جذاب و گرم در فصل پاییز می تواند حال و هوای صمیمی به اطرافیان تان بدهد و بتوانید با غلبه بر سرما و خشکی هوا در این فصل در چهره خود حس و حالی گرم و صمیمی برای خود و اطرافیان تان فراهم کنید.

آرایش پر زرق و برق و چشم گیر آرایش متالیک

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان