فوت و فن میکاپ برای انواع فرم صورت

فوت و فن میکاپ برای انواع فرم صورت

نگاه بیشتر افراد به آرایش بر اساس آزمون و خطا است یعنی شما روش های مختلف آرایش را امتحان می کنید تا به بهترین و مناسب ترین گزینه برای آرایش خود برسید. آرایش کردن علاوه بر این که یکی از لذت‌ بخش ‌ترین تفریحات خانم ‌ها محسوب می ‌شود؛ برای زیبایی و ایجاد تعادل بیشتر صورت نیز انجام می ‌شود. ممکن است شما نیز عکس‌ های قدیمی داشته باشید که با وجود آرایش، عجیب به نظر می ‌رسید. دلیل این امر این است که در گذشته افراد اصول زیادی را برای آرایش کردن، رعایت نمی‌ کردند. بله، در کنار لذت بردن، اگر اصولی را که متخصصان زیبایی، تعبیه کرده‌ اند را رعایت کنید؛ چهره ‌ای متناسب‌ تر و زیبا تر از قبل خواهید داشت. این اصول برای هر شکل صورت یا جزئی از آن، برای افراد مختلف، متفاوت هستند. حتما شما هم ویدیوها و مطالب آموزشی راجع به کانتورینگ ‌های مختلف برای انواع شکل صورت، دیده‌ اید. اما آیا تا به حال به این دقت کرده‌ اید که شکل چشم‌ های ما نیز متفاوت هستند و به آرایش متفاوت نیز نیاز دارند؟ یکی از اجزایی که به ما در زیبایی و متعادل ‌سازی چشم‌ ها کمک می‌ کند؛ خط چشم است. خط چشم نیز انواع مختلف دارد. 
شما باید بدانید که مثلا چگونه از برنزر(کانتور) برای زیباتر کردن صورت خود استفاده کنید یا چطوری باید خط چشم را مناسب فرم چشم هایتان بکشید. این تکنیک ها برای تمامی فرم چهره ها یکی نیست بلکه طریقه استفاده از برنزر، خط چشم یا هر وسیله آرایشی دیگری برای هر نوع فرم چهره باید به شیوه ای صحیح انجام شود.
شما اول باید بدانید که چه نوع فرم صورتی دارید تا بتوانید از انواع هایلایتر ها، برنزر ها و کانسیلر ها به درستی استفاده کنید. برای مثال اگر صورت کشیده ای دارید، باید بدانید که چگونه از رژ گونه و هایلایتر استفاده کنید که صورت شما گرد تر به نظر آید. یا اگر صورت گردی دارید باید بدانید که چگونه با استفاده از برنزر می توانید آن را کشیده تر نشان دهید. تمام این موارد برای متعادل کردن فرم صورت شماست.
کانتورینگ به تکنیکی گفته می‌ شود که به منظور متعادل کردن سایه‌ های موجود در قسمت‌ های تاریک و روشن صورت و همچنین برای فرم دادن هر چه بهتر به آن انجام می‌ شود. در گذشته این کار معمولاً توسط آرایشگران حرفه ‌ای و تنها برای افراد مشهور انجام می‌ شد، البته این مربوط به زمانی است که فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره مردم را تصاحب نکرده بود. امروزه خیلی از خانم ‌ها قادر به استفاده از این تکنیک آرایشی برای خوش فرم و زیبا کردن صورت خود هستند.
به زبان ساده این کار یعنی برجسته کردن زیبایی و پوشاندن عیب و نقص‌ های صورت؛ برای کانتورینگ معمولاً از کرم پودر ‌هایی که 2 یا 3 درجه از پوست خود شخص تیره‌ تر هستند استفاده می ‌شود. همچنین برای روشن کردن و برجسته کردن نقاط قوت صورت، از هایلایتر ‌هایی که به طور معمول 2 یا 3 درجه روشن ‌تر از رنگ پوست صورت هستند استفاده می ‌‌شود. باید توجه داشته باشید که نقاطی از صورت را که می ‌خواهید برجسته کنید باید هایلایت شده و نقاطی را که می ‌خواهید در صورت تان چندان دیده نشوند کانتور کنید.

فوت وفن میکاپ برای انواع فرم صورت

ما در این مقاله قصد داریم آرایش بر اساس انواع فرم صورت از جمله بیضی، گرد، مربعی، مستطیلی(کشیده)، الماسی(لوزی)، مثلثی(گلابی) و قلبی شکل را برای شما شرح دهیم؛ و راز ها و فوت و فن های آرایشی کاربردی رابه شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید جذابیت خودتان را بیشتر از همیشه کنید، در میان نقل نکات ریز آرایشی مدل های زیبا و ترند آرایشی را هم می بینیم، با ما همراه شوید تا به شما نکات و اصول آرایش مناسب برای انواع صورت را آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید آرایش زیبایی انجام بدهید.
تفاوت آرایش و گریم در میکاپ
میکاپ همان آرایش روزانه می باشد با این تفاوت که دارای مراحل خاص بوده و همچنین رنگ و تکنیک زیادی دارد. میکاپ فرم صورت را تغییر نمی دهد و فقط زیبایی  و رنگ به چهره  می بخشد. اما  گریم، آرایش صورت با استفاده از تکنیک های سایه و روشن برای رفع عیوب صورت فرد می باشد. به کسی که کار گریم را انجام می دهد گریمور می گویند، گریم همان متعادل سازی فرم صورت می باشد و نقاط ضعف صورت را گریم می پوشاند.
گریم برعکس آرایش بدون رنگ است در اصل گریم به تکنیک‌ های تیره و روشن کردن یا سایه روشن کردن پوست و متعادل سازی برجستگی ‌ها و فرورفتگی‌ های پوست اشاره دارد و بیشتر هدف اصلاح چهره است؛ این ویژگی گریم دقیقا برعکس میکاپ می باشد. چرا که میکاپ طبیعی جلوه نداده و رنگ فقط می بخشد.
شاید این روش جالب و تفریحی باشد اما کارشناسان آرایشی با نگاه به صورت شما دقیقا می دانند چه مدل آرایشی مناسب شما است چون آنها آرایش مناسب فرم صورت شما را انتخاب می کنند و بر اساس اصول علمی می توانند بهترین روش را برای متعادل کردن چهره و زیبا تر کردن آن انتخاب کنند. این که هر کدام از لوازم آرایشی را به چه روشی و در کدام قسمت صورت استفاده کنید به طور مستقیم با فرم صورت شما ارتباط دارد.
طراحی و انتخاب آرایش برای انواع فرم صورت جزو مهارت ‌هایی است که باید به عنوان یک آرایشگر حرفه ‌ای آن را بلد باشید و حتی اگر آرایشگر نیستید برای آرایش روزمره خود باید آرایش مناسب برای فرم صورت خود را بشناسید تا بتوانید به زیبایی خود را آرایش کند. 

تفاوت آرایش و گریم در میکاپ

ابزار مورد نیاز برای میکاپ

ابزار مورد نیاز برای میکاپ

مراحل کانتورینگ صورت به ترتیب
پیش از شروع به انجام این عمل باید حتما مقدماتی را انجام دهید تا پوست صورت آماده شده و با انجام کانتور و هایلایت زیبایی آن دو چندان شود. این تکنیکی است که قبلاً مختص مدل‌ های معروف و هنرمندان تئاتر بود، اما اکنون به بخشی از روال آرایش روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. این هنر تقویت ساختار صورت شما از طریق آرایش و فرم دادن به نواحی خاصی از صورت است.
مجموعه ای از مراحل وجود دارد که به شما کمک می کند تا گونه های خود را برجسته تر نشان دهید. ما در این قسمت از آموزش میکاپ صورت، قصد داریم فارغ از نوع حالت صورت شما، مراحل کانتورینگ صورت را شرح دهیم.

مراحل کانتورینگ صورت به ترتیب

  • • با پرایمر، کرم پودر و کانسیلر پایه ی صورت خود را آماده کنید؛ استفاده از پرایمر یکی از مراحل زیر سازی است. استفاده از پرایمر باعث می شود که آرایش دوام و ماندگاری بیشتری روی پوست تان داشته باشد و به راحتی پخش نشود.

بعد از پرایمر نوبت کرم پودر است. سعی کنید که از کرم پودر های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا اثرات نامطلوبی روی پوست تان بر جای نگذارند. همچنین فراموش نکنید که رنگ کرم پودر را تا حدودی متناسب با رنگ پوست تان انتخاب کنید. چون در غیر این صورت، میکاپ شما غیرطبیعی به نظر رسیده و تصویر ناخوشایندی به شما می دهد. اگر نمی خواهید مرزی بین صورت و گردن و سایر نقاط بدن تان ایجاد شود، این قضیه را جدی بگیرید، با استفاده از کرم پودر، پوست تان کاملا یک دست می شود.
استفاده از کانسیلر کمک می کند که تیرگی و لک های صورت تان کاملا محو شده و با یک دست کردن پوست، آن را آماده یک میکاپ جذاب می کند. صورت خود را آماده کنید، کرم پودر و کانسیلر بمالید و با براش آنها را خوب فید کنید تا پایه ای عالی ایجاد کنید. این به کانتور شما کمک می کند (اولین کاری که باید انجام داد این است که پرایمر و کرم پودر را به طور کامل در سطح صورت پخش کنید و در مرحله بعد به آن کانسیلر بزنید. به عبارتی پیش از شروع به کار همیشه باید پوست را آماده کنید).
در مرحله بعد باید متناسب با سلیقه خود از محصولات کرمی یا پودری برای انجام کار استفاده کنید. اگر از کرم‌ ها در کانتور کردن استفاده کنید باید دقت کنید که این محصولات باعث براق شدن پوست شما خواهند شد و اگر از پودر استفاده کنید باید بدانید که این محصولات به مات شدن آرایش شما کمک خواهند کرد پس این که کدام گزینه را انتخاب کنید بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

با پرایمر، کرم پودر و کانسیلر پایه ی صورت خود را آماده کنید

  • • در مرحله بعد باید حتماً صورت خود را تقسیم بندی کرده و نقاط برجسته و فرورفته در صورت تان را مشخص کنید. برای مثال نقاطی مثل دو طرف شقیقه یا دو طرف بینی برای انجام این کار مهم هستند، پس در ابتدا باید این نقاط را مشخص کرده و بعد شروع به انجام کار کنید.
  • • حتماً توجه داشته باشید که عمل محو سازی را با دقت تمام انجام دهید به گونه‌ ای که هیچ خطی در صورت باقی نماند.
  • • همین‌ طور در آخر کار می‌ توانید با استفاده از رژ گونه به صورت تان رنگ و لعاب ببخشید و سبب زیبا تر شدن آرایش تان شوید.
  • • در انجام هایلایت نیز به این نکته توجه کنید که قسمت ‌هایی از صورت را که نور مستقیم به آن می ‌تابد را باید به خوبی روشن سازی و برجسته کرد.

نحوه انجام کانتور و هایلایت کردن براساس فرم صورت می باشد. برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی‌ های مناسب، باید حتماً به فرم صورت خود توجه کنید زیرا انجام کانتور نامناسب با فرم صورت، ممکن است باعث بد حالت شدن صورت شده و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس فرم صورت در انجام این کار بسیار مهم و حیاتی است.
تشخیص فرم صورت به دو روش
تشخیص فرم صورت در مد و زیبایی نقش به سزایی دارد، اگر شما فرم صورت خود را نشناسید نمی‌ توانید مدل موی مناسب، عینک آفتابی زیبا، مدل ابروی هماهنگ و حتی آرایش درستی و لباس خوبی برای خود انتخاب کنید. جالب است بدانید که بسیاری از خانم‌ ها نمی‌ دانند چه فرم صورتی دارند و به همین دلیل در انتخاب‌ های خود دچار اشتباه می‌ شوند در حالی که به سادگی و با چند ترفند ساده می‌ توانید فرم صورت خود را تشخیص دهید.

تشخیص فرم صورت به دو روش

شکل صورت در واقع چیزی است که شما وقتی به صورت تمام رخ در آینه نگاه می ‌کنید به صورت خطوط دور چهره می‌ بینید و این خطوط فرمی را ایجاد می ‌کند که این فرم شکل صورت شماست. این که چطور و بدون خطا فرم صورت خود را پیدا کنید دو روش دارد.

تشخیص فرم صورت به دو روش

بهتر است بدانید که فرم صورت هیچ دو نفری دقیقا مانند هم نیست و منظور از تشخیص شکل صورت این است که بدانید شکل صورت شما در کدام دسته بندی قرار می‌ گیرد. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مرز بندی دقیقی میان انواع شکل صورت وجود ندارد و گاهی ممکن است فرم یک صورت در دو دسته بندی مجزا جای بگیرد یعنی هم فرم بیضی شکل داشته باشد و هم فرم قلبی و نتوان آن را به طور کلی در دسته بندی خاصی قرار داد.

تشخیص فرم صورت به دو روش

اگر در یک روش اندازه گیری به این نتیجه رسیدید که صورت گرد دارید اما در روش دیگر مشخص شد که صورت مربعی دارید هنگام انتخاب مدل مو یا ابرو یا انتخاب‌ های دیگر هر دو فرم را مد نظر داشته باشید.

تشخیص فرم صورت به دو روش

  1. 1- روش تشخیص فرم صورت با کمک آینه: این روش ساده‌ ترین روش تشخیص فرم چهره است که نیاز به اندازه گیری ندارد اما برای نتیجه گیری درست نیاز به دقت زیادی دارید. برای این کار شما به این وسایل نیاز دارید، یک آینه بزرگ و مداد لب کهنه اما قابل استفاده؛ 

آینه‌ ای که انتخاب می ‌کنید باید بزرگ‌ تر از ابعاد صورت باشد و به صورت عمود بر زمین روی دیوار نصب شده باشد و با دیوار زاویه نداشته باشد(آینه ‌های مایل نتیجه درستی را به شما نمی ‌دهند) به یک مداد لب یا مداد چشم قابل پاک شدن هم نیاز دارید، مدادی انتخاب کنید که نگران خراب شدن آن نباشید اما در حدی باشد که بتوانید با آن خطوط بلند و بزرگی بکشید.

روش تشخیص فرم صورت با کمک آینه

حال برای انجام کار مقابل آینه راست باستید و حرکت نکنید، موها را از روی صورت جمع کنید تا گردی صورت و مرز های آن کاملا مشخص باشد، سر تان را موازی آینه بگیرید، آن قدر از آینه فاصله بگیرید که دست تان به راحتی به آینه برسد ولی کلیت صورت شما نیز در آینه قابل مشاهده باشد.

روش تشخیص فرم صورت با کمک آینه

مداد لب را بردارید و خطوط دور صورت خود را با مداد دنبال کنید. وقتی کل صورت تمام شد از آینه فاصله بگیرید و فرمی را که با مداد کشیده ‌اید بررسی کنید، این فرم صورت شما است. به دقت به آن نگاه کنید و تصمیم بگیرید که این فرم یک دایره است یا بیضی، مربع است یا مستطیل، قلبی است یا مثلثی؛ این بخش دشوار ترین بخش این روش است چون قضاوت در مورد این فرم می ‌تواند دشوار باشد اما می‌ توانید از یک دوست هم کمک بگیرید، در هر صورت وقتی نتیجه مشخص شد می‌ توانید بر این اساس مدل مو یا مدل عینک آفتابی و یا هر چیز دیگری را بر اساس این فرم انتخاب کنید.

تشخیص فرم صورت

  1. 2- تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق: اگر از نتیجه‌ ای که در روش قلبی گرفتید مطمئن نیستید می‌ توانید روش اندازه ‌گیری دقیق را امتحان کنید. برای این کار شما به یک متر انعطاف پذیر و یک کاغذ و خودکار نیاز دارید. برای مشخص کردن فرم صورت شما باید سه اندازه گیری را انجام دهید. مقابل آینه راست بایستید و متر را در دست خود بگیرید و سه قسمت از صورت را اندازه بگیرید، این سه قسمت عبارتند از عرض بزرگ ‌ترین قسمت پیشانی، عرض بزرگ‌ ترین قسمت چانه و طول صورت یعنی از ابتدای پیشانی تا انتهای چانه؛ این سه اندازه را در تصویر زیر می ‌توانید ببینید.

تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

حال که اندازه‌ ها را گرفته و یادداشت کردید می‌ توانید با مقایسه اندازه ‌ها فرم چهره خود را به دست آورید. عرض پیشانی و عرض چانه را با هم مقایسه کنید، هرکدام که بزرگ ‌تر باشد عرض صورت شما محسوب می‌شود: 
اگر عرض صورت شما از طول صورت شما بزرگ‌ تر باشد و خطوط صورت شما گرد باشد شما صورت گردی دارید اما اگر خطوط صورت زاویه ‌دار باشد صورت شما مربعی است. اما اگر طول صورت از عرض صورت بیش از دو سانتی‌ متر بزرگ ‌تر باشد و خطوط چانه شما گرد باشد شما صورت بیضی شکل دارید اما اگر خطوط چانه زاویه ‌دار باشد شما صورت قلبی شکل دارید.
این اندازه‌ گیری تصویر درست و دقیقی در مورد شکل صورت شما، به شما می‌ دهد و با ترکیب دو روش می‌ توانید نتیجه درستی درباره فرم صورت تان به دست آورید. 
فرم صورت شما می تواند حالت و شکل گرد، مربع، بیضی، مثلثی، لوزی (الماس) و یا مستطیل باشد. برای تشخیص فرم و شکل صورت خود احتیاج به نور کافی در اتاق دارید. در صورت لزوم، مو های خود را به عقب ببندید و صورت خود را پاک کنید. پهنای پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان های گونه خود را با یک متر اندازه بزنید. این چهار اندازه را یادداشت نمایید. دقت کنید که کدام اندازه بزرگ تر است تا با توجه به آن و از طریق اطلاعات زیر، شکل صورت خود را مشخص کنید.

تشخیص فرم صورت با اندازه گیری دقیق

  • - فرم صورت بیضی شکل (Oval face shape): چنانچه طول صورت شما بیشتر از پهنای استخوان گونه باشد و همچنین طول پیشانی بیشتر از خط فک باشد، فرم صورت شما بیضی شکل (Oval face shape) است. در این حالت از صورت، زاویه فک، گرد است. حالت صورت بیضی شکل، متداول ترین حالت صورت است که در بین خانم ها و آقایان رایج است.

فرم صورت بیضی شکل (Oval face shape)

  • - فرم صورت مربع شکل (Square face shape): در زمان اندازه گیری پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان ها؛ اگر همه اندازه های بدست آمده، تقریبا مشابه باشند، فرم صورت شما مربعی شکل (Square face shape) است. در این حالت، زاویه فک شما، تیز می باشد. این بهترین فرم و حالت صورت برای مردان می باشد.

از ویژگی های فرم صورت مربع شکل می توان به قابلیت ست شدن با انواع مدل آرایش و مو، اکسسوری ها، مد و استایل است. افرادی که از این حالت صورت برخوردار هستند، در صورت آنها حالت جذاب و دلربایی نمایان است که زیبای آنها را بیشتر از پیش نشان می دهد. از جمله مشهور ترین افراد که فرم و حالت صورت مربعی شکل دارند؛ برد پیت و آنجلینا جولی است که جزو زیبا ترین بازیگران دنیا به شمار می روند.

فرم صورت مربع شکل (Square face shape)

  • - فرم صورت مستطیل شکل (Rectangular face shape): درصورتی که در زمان اندازه گیری، طول صورت شما، بزرگ ترین اندازه به دست آمده باشد؛ شما دارای فرم صورت مستطیل شکل (Rectangular face shape) هستید. در این حالت از شکل صورت، پیشانی، استخوان گونه و خط فک، اندازه هایی مشابه دارند. این سبک از انواع فرم صورت (Face Shapes)، نیاز به دقت خاصی در انتخاب اکسسوری ها و مدل آرایش دارد.

فرم صورت مستطیل شکل (Rectangular face shape)

  • - حالت صورت گرد (Round face shape): اگر اندازه استخوان گونه و طول صورت شما، برابر باشند در اصل شکل صورت شما گرد است. همچنین آنها بزرگ تر از اندازه پیشانی و خط فک هستند که اندازه مشابهی دارند. در فرم صورت گرد (Round face shape)؛ زاویه فک، نرم است. این شکل از حالت صورت، نمای جذاب و زیبای از چهره شما را به نمایش می گذارد. از جمله مشهور ترین افرادی که از شکل صورت گرد برخوردار هستند؛ می توان به سلنا گومز خواننده زیبای معروف اشاره کرد.

حالت صورت گرد (Round face shape)

  • - فرم صورت الماسی (لوزی) (Diamond-shaped face shape): در فرم صورت الماسی یا لوزی شکل (Diamond-shaped face shape)، بزرگ ترین اندازه در صورت شما، طول صورت می باشد. سپس به ترتیب نزولی استخوان گونه، پیشانی و کوچک ترین آنها فک است. این شکل صورت، به احتمال زیاد با فرم و حالت صورت مستطیلی اشتباه گرفته می شود. بنابراین حتما به اندازه های دیگر به غیر از طول صورت توجه کنید.

فرم صورت الماسی (لوزی) (Diamond-shaped face shape)

میکاپ انواع فرم صورت
هر فرم صورتی سبک میکاپ خاصی دارد و شما می توانید با توجه به فرم صورت خود میکاپ روزانه یا مجلسی بی نظیری داشته باشید. در ادامه به میکاپ مناسب فرم های مختلف صورت پرداختیم:

میکاپ انواع فرم صورت

  • - میکاپ مناسب فرم صورت بیضی

صورت بیضی شکل متعادل ترین شکل صورت است چون طول و عرض چهره در قسمت های مختلف کاملا با هم متناسب است؛ کسانی که دارای فرم بیضی هستند می توانند با یک لبخند جای صحیح زدن رژگونه را پیدا کنند؛ بیشتر افراد با این فرم صورت‌، بینی نوک تیزی ندارند. این فرم از صورت نقص زیادی نداشته و گریم ساده و راحت تر می باشد.  چرا که از کانتور و دیگر اقدامات استفاده نمی شود فقط برای فرم دهی بیشتر گونه می توانید آن را تیره کنید. در آرایش برای صورت بیضی شکل، هدف این است که صورت کشیده‌ تر دیده شود تا جلوه بیضی شکل صورت به حداقل برسد، و بنابراین نوع استاندارد آرایش برای زیبا تر کردن آن به روش زیر به کار می رود:
از یک برس گرد حرفه ای استفاده کنید و برنزه کننده(کانتور) مات یا مخملی محبوب تان را زیر برجستگی استخوانی گونه بزنید و به سمت پایین تا مرکز صورت و روی گونه ها امتداد دهید و به طور کامل محو کنید.
از همان برس قبلی استفاده کنید و رژگونه بزنید به این شکل که نوک برس را با پالت رژگونه تماس دهید و آن را زیر قسمت استخوانی گونه تا برجستگی روی گونه(قسمتی که موقع خندیدن برجسته می شود یعنی بالای قسمتی که برنزه کننده زده اید) بکشید و کاملا محو کنید.
حال نوبت به هایلایت کردن صورت می رسد. برای این کار برس گرد کوچک را بردارید و روی پالت هایلایت بکشید سپس برس را روی برجستگی استخوانی گونه بکشید تا براق شود. قسمت های دیگری که معمولا هایلایت کننده نیاز دارد روی بینی، بالای لب ها، استخوان زیر ابرو و چانه ها است که می توانید با همان برس گرد کوچک آن را انجام دهید.

فرم صورت بیضی شکل (Oval face shape)

مراحل میکاپ:

  • 1. قبل از شروع به کار مثل همیشه آماده‌ سازی صورت باید انجام شود، سپس نقاطی از قبیل وسط پیشانی، دو طرف پایین بینی، زیر چشم‌ ها، دو طرف لب، روی چانه و فک را برای هایلایت، و بعد از آن با رنگ کمی متعادل‌ تر دو طرف تیغه بینی، کناره‌ های پیشانی و قسمت فک را علامت بزنید.
  • 2. در مرحله بعد با استفاده از براش شروع به محو سازی خطوط ایجاد شده روی پوست کنید. برای انجام این کار می ‌توانید رنگ روشن را به داخل تیره پخش کرده و برعکس همین کار را برای تیره انجام دهید تا در نهایت به یک صورت زیبا و حالت‌ دار برسید.
  • 3. پس از استفاده از تثبیت کننده می ‌توانید از رژگونه برای زیر استخوان‌ های گونه ‌تان استفاده کرده و سبب زیبایی هرچه تمام‌ تر فرم صورت خود شوید.

میکاپ مناسب فرم صورت بیضی

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - بهترین و کامل ترین صورت، صورتی است که تقریبا طول و عرض آن با هم برابر باشد. این نوع چهره ها با استفاده از رنگ های شاد و روشن برای لب ها و سایه چشم ها می توانند طراوت چهره شان را افزایش دهند  و زیبایی خود را چند برابر کنند.
  • - برای آرایش چشم و ابرو صورت بیضی شکل، توجه داشته باشید که ابرو هایتان بهتر است کمانی شکل و بلند باشند و از شکل طبیعی استخوان ابرو پیروی کنند.
  • - با وجود اینکه بیشتر آرایش ‌ها صورت بیضی شکل را زیبا می‌ کنند؛ اما آرایش غلیظ برای صورت بیضی مناسب نیست و بهتر است یا آرایش چشم کاملی داشته باشید یا آرایش لب زیبایی و از آرایش کامل و هم زمان چشم و لب خودداری کنید.
  • - برای اینکه بینی باریک‌ تر و زیبا تر دیده بشود باید بعد از استفاده از کرم پودر از برنزه‌ کننده یا کانتور استفاده کنید. برنزه کننده را از بالا تا پایین بینی به صورت موازی در دو طرف تیغ بینی بکشید. این کار باعث ایجاد یک سایه در اطراف بینی شما شده و آن را زیبا تر نشان می‌ دهد.

میکاپ مناسب فرم صورت بیضی

  • - میکاپ مناسب فرم صورت مربع

اگر بعد از تشخیص فرم چهره تان متوجه شدید که دارای چهره مربعی هستید باید نکاتی را در استفاده از رژگونه رعایت کنید تا چهره شما زیبا تر نشان داده شود. اولین نکته این است که چهره هایی که حالت مربع دارند باید گرد تر نمایش داده شوند. در صورت مربعی طول و عرض صورت تقریباً یکسان است و خط مو و خط فک شما صاف است. در این گونه از افراد استخوان‌ های فک برجسته و زاویه ‌دار است و سبب ایجاد حالت مربع به فرم صورت می ‌شود و باید با نرم کردن این زاویه ها و خطوط صورت را گرد تر و کشیده تر نشان دهید. همچنین پیشانی در این گونه صورت‌ ها عریض‌ تر از حد معمول بوده و خط رویش مو در دو طرف شقیقه به عقب کشیده شده و به آن زاویه بخشیده است. برای آرایش صورت مربعی شکل بهتر است به روش زیر عمل کنید:
کار خود را با برنزه کردن آغاز کنید. برس را به پودر برنزه کننده بزنید و روی کناره های پیشانی و گیجگاه و زیر گونه ها بزنید. سپس آن را روی خطوط فک بکشید و کاملا محو کنید تا طبیعی و یک دست به نظر برسد. به این ترتیب صورت کمی گرد تر شده و از تند زوایای آن کاسته می شود.
حال نوبت به استفاده از رژگونه می رسد. برس رژگونه را با پالت تماس دهید و روی برجستگی گونه ها بزنید تا عرض چهره متعادل تر شود و حالتی ظریف تر پیدا کند.
مرحله آخر استفاده از هایلایت کننده است. هایلایت را روی نقاط برجسته گونه و استخوان گونه بکشید. حرکت برس باید به فرم C باشد تا قسمت میانی صورت عریض تر شود و به فرم گرد نزدیک تر شود.

فرم صورت مربع شکل (Square face shape)

مراحل میکاپ:

  1. 1. در مرحله اول با استفاده از هایلایتر، نقاطی از صورت نظیر وسط پیشانی، وسط چانه، پل بینی و زیر چشم ‌ها را v  شکل علامت زده و سپس برای کانتور کردن دو طرف شقیشقه‌ ها، دو طرف فک و روی برجستگی استخوان فک را تیره کنید.
  2. 2. در مرحله بعد با استفاده از یک براش مناسب از نقاط هایلایت شده شروع به عمل محو سازی خط و خطوط ایجاد شده کنید تا کاملاً آن‌ها را یک ‌دست کرده و محو سازید. در این فرم از صورت باید سایه‌ های روشن روی پوست را در سایه‌ های تیره پخش کنید تا فرم صورت هر چه بهتر و جذاب ‌تر به نظر بیاید.

میکاپ مناسب فرم صورت مربع

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - برای گرد تر نشان دادن چهره های مربعی می توانید از مو هایتان نیز کمک بگیرید و آنها را بر روی شقیقه ها و اطراف فک و صورت قرار دهید.
  • - یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که خط فک را با استفاده از یک براش کرکی کانتور کنید.
  • - رژگونه را با براش به آرامی به سمت استخوان ‌های گونه بکشید و در گودی گونه از برنزه کننده استفاده کنید.
  • - برای آرایش چشم‌ ها از خط چشم استفاده کنید و سایه‌ های ملایمی مانند صورتی براق، هلویی یا قهوه‌ ای بزنید.

میکاپ مناسب فرم صورت مربع

- میکاپ مناسب فرم صورت مستطیل (کشیده)

صورت های کشیده تقریبا دو برابر عرض صوت، طول دارند و دارای چانه و پیشانی بلند و کشیده می باشد. برای آرایش این مدل صورت باید ترفندی به کار ببرید که عرض صورت را افزایش دهد و طول آن را کاهش دهد.(روی عرض استخوانی چهره تاکید بیشتری داشته باشد). 
صورت مستطیلی یا کشیده یکی از زیبا ترین فرم های صورت است و شما با انجام میکاپی مناسب می توانید در این فرم صورت کمی تعادل بصری ایجاد نمایید. آرایش صورت مستطیلی دارای تکنیک هایی می باشد که با به کار بردن آنها در میکاپ می توانید فرم صورت تان را جذاب تر کنید. پس لازم است روش آرایش استاندارد را به این شکل تغییر داده و انجام دهید:
مرحله اول آرایش، استفاده از برنزه کننده است. برنزه کننده باید در نزدیکی خط رویش مو در بالای پیشانی استفاده شود تا از بلندی صورت بکاهد. همچنین برنزه کننده را در زیر گونه ها به کار ببرید و به سمت استخوان گونه محو کنید. زیر چانه و اطرف بینی هم بهتر است برنزه کننده بزنید تا از طول صورت کاسته شود و با نازک تر دیده شدن بینی به عرض صورت اضافه شود.
رژگونه را بهتر است روی برجستگی گونه ها بزنید و به سمت عقب و بیرون محو کنید تا با برجسته شدن گونه ها به عرض استخوانی چهره اضافه شود.
برای هایلایت کردن چهره، برجستگی روی گونه ها را هایلایت کنید و به سمت استخوان گونه محو کنید. برجستگی زیر ابرو، بینی و بالای لب ها را نیز هایلایت کنید اما چانه و پیشانی را هایلایت نکنید چون صورت کشیده تر دیده خواهد شد.

فرم صورت مستطیل شکل کشیده  (Rectangular face shape) 

مراحل میکاپ:

  1. 1. اولین و مهم ‌ترین گام در آرایش مناسب برای صورت مستطیلی شکل این است که تلاش می ‌کنیم تا زاویه‌ های تند از بین برود و صورت به شکل بیضی نزدیک شود. برای این کار ابرو ها را کمی قوس ‌دار تر نسبت به حالت معمولی استخوان ‌های ابروی خود انتخاب کنید. با این کار صورت شما کمی بیضی ‌تر و گرد تر به نظر می ‌رسد.
  2. 2. بعد از ابرو، نوبت کانتورینگ است؛ امتداد خط رویش مو، دو طرف پیشانی، پایین استخوان گونه (زیر استخوان گونه از گوش شروع می ‌شود و به وسط گونه ‌ها ختم می‌ شود) را برنزه‌ کننده بزنید. برای کانتور بینی نیز مانند صورت بیضی، سایه در دو طرف بینی ایجاد کنید تا بینی شما باریک‌ تر دیده شود. سپس با هایلایتر وسط پیشانی و چانه خود را برجسته کنید و با یک رژگونه صورتی روشن روی سیب‌ های گونه خود را پوشش دهید.
  3. 3. شکل مستطیل صورت باعث می‌ شود ساختار چهره شما پرتر به نظر برسد. بنابراین، بهتر است لب‌ های خود را با رژ رنگ ملایم مانند رنگ گلبهی آرایش کنید.

میکاپ مناسب فرم صورت مستطیل (کشیده)

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - افراد با صورت مستطیلی دارای چانه ای کشیده و لاغر هستند همچنین پیشانی آنها نیز کشیده و همراه با تیزی می باشد و بهتر شما میکاپ این فرم صورت را به گونه ای انجام بدهید تا از کشیدگی صورت تان کاسته شود و فرم صورت تان متناسب تر به نظر برسد.
  • - ابرو ها را می توانید به صورت هشتی نیز فرم دهید همچنین ابرو هایتان را پرپشت کنید.
  • - شما می توانید به وسیله مو هایتان نیز فرم چهره تان را پهن تر نمایش دهید به این ترتیب که مو هایتان باید بر روی شقیقه ها و اطراف فک و صورت قرار گیرند.
  • - برای آرایش چشم ها از خط چشم گربه ای استفاده نمایید همچنین می توانید از مژه مصنوعی استفاده نمایید تا صورت شما پر و گرد تر به نظر برسد.
  • - برای کشیدن سایه چشم از سایه رنگ تیره استفاده نکنید. سایه ها با رنگ روشن و پاستلی برای آرایش چشم مناسب هستند.
  • - برای گریم لب ها نیز بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید زیرا رژلب رنگ روشن باعث می شود تا لب ها درشت و پرتر به نظر برسد و در نتیجه از کشیدگی صورت کاسته می شود.
  • - برای میکاپ صورت کشیده و مستطیلی بهتر است از رنگ های روشن و پاستلی استفاده شود زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا فرم صورت پرتر و درشت تر به نظر برسد.

میکاپ مناسب فرم صورت مستطیل (کشیده)

  • - میکاپ مناسب فرم صورت الماسی (لوزی)

در این فرم از صورت، پیشانی و چانه باریک ‌تر از قسمت‌ های میانی صورت است و استخوان ‌های گونه بسیار برجسته هستند، به همین دلیل به این گونه از فرم ‌های صورت الماسی یا لوزی می ‌گویند.
در این صورت ‌ها نقاطی که می ‌توان هایلایت کرد شامل استخوان شقیقه‌ ها و اطراف فک است و وسط پیشانی و اطراف فک را می‌ توان کانتور کرد. سپس با استفاده از یک براش مناسب تمامی خطوط ایجاد شده را محو کرده و به زیبایی هر چه بیشتر فرم صورت خود خواهید رسید.

فرم صورت الماسی (لوزی) (Diamond-shaped face shape)

مراحل میکاپ:
آرایش ایده ‌آل برای صورت الماسی شکل این است که صورت شما کمتر زاویه ‌دار به نظر برسد. در صورت الماسی تمرکز اصلی بر روی گونه‌ های پهن است. بنابراین، هدف شما باید برجسته کردن پیشانی و چانه باشد. 

  1. 1. برای این کار به کمک برنزه کننده(کانتور) روی قسمت بالای پیشانی، زیر استخوان گونه‌ ها و چانه خود را کانتور کنید.
  2. 2. سپس با هایلایتر در زیر چشم‌ ها و در امتداد خط فک را برجسته کنید 
  3. 3. برای رژگونه از رنگ‌ هایی مانند هلویی و زردآلو استفاده کنید. 
  4. 4. برای آرایش چشم نیز آرایش چشم نقره‌ای و دودی صورت شما را زیباتر می ‌کند.
  5. 5. توجه داشته باشید که بهتر است آرایش پررنگ و براق برای لب‌ ها انتخاب نکنید. لب‌ هایتان را با یک خط لب کم‌ رنگ مرتب کنید و بعد از رژلب کم رنگ و خنثی استفاده کنید.

میکاپ مناسب فرم صورت الماسی (لوزی)

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - اگر می خواهید رژگونه را بر اساس فرم لوزی بزنید توجه داشته باشید که رژگونه را به شکل مثلث بزنید و همیشه بخش بیرونی و استخوان های گونه را به وسیله رژگونه تیره پر رنگ تر کنید. برخی از افرادی رژگونه را به نحوی میزنند که از کنار گوش ها بالا تر رفته و به چشمان آنها نزدیک می شود. این کار بسیار اشتباه است و چهره شما را نا زیبا می کند.
  • - در صورت های لوزی شکل یا الماسی، باید ناحیه زیر گونه را کانتور کنید؛ از گوش ها شروع کرده و کشیدن خط را در وسط گونه پایان دهید. ناحیه زیر چشم ها، وسط پیشانی و وسط چانه را هایلایت کنید تا این قسمت هایی که معمولا باریک هستند، پهن تر به نظر برسند.
  • - فرم صورت الماسی به این شکل است که گونه ها پهن و چانه و پیشانی باریک می باشد. برای از بین بردن نقص ها می بایست وسط پیشانی و چانه تیره کرد تا صورت به فرم دلخواه تبدیل شود .
  • - دقت داشته باشید که رژگونه را باید بر روی استخوان گونه بزنید تا گونه شما را برجسته تر و زیبا تر نشان دهد.

میکاپ مناسب فرم صورت الماسی (لوزی)

  • - میکاپ مناسب فرم صورت قلبی

صورت قلبی شکل صورتی است که در قسمت پایین متعادل است اما پیشانی عرض بیشتری دارد. متعادل کردن چنین صورتی بسیار ساده است و کافی است روی پیشانی از برنزه کننده استفاده کنید. معمولا افرادی که صورت قلبی شکل دارند گونه های برجسته ای هم دارند که به زیبایی چهره شان کمک می کند(که بسیار دوست داشتنی است). حالت مو های این گونه افراد v مانند است که باعث ایجاد فرم قلب مانند صورت می ‌شود. برای آرایش صورت قلبی شکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
اولین و مهم ترین مرحله استفاده از برنزه کننده است. برنزه کننده یا کانتور را روی بالای پیشانی و اطراف آن بزنید و به سمت اطراف و گیجگاه صورت و زیر گونه ها امتداد دهید و محو کنید.
برای زدن رژگونه حدود دو انگشت از لبه بینی فاصله بگیرید و از همان قسمت برس بکشید و تا کناره گوش امتداد دهید، روی برجستگی روی گونه تاکید بیشتری داشته باشید. این روش رژگونه زدن باعث می شود گونه ها برجسته تر و زیباتر به نظر برسند و چهره متعادل شود به شرطی که محو کردن را کامل انجام داده باشید.
حال برای هایلایت کردن چهره نقاط مناسب را انتخاب کنید. برجستگی روی بینی، برجستگی روی گونه ها، زیر ابرو، بالای لب و روی چانه نقاطی هستند که باید هایلایت کنید.

میکاپ مناسب فرم صورت قلبی

مراحل میکاپ:

  1. 1. برای پایه آرایش تان اگر پوست تان سفید است بهتر است از کرم پودری استفاده کنید که رنگ ش دو درجه از پوست تان تیره تر باشد و اگر پوست تان تیره است از کرم پودر هم رنگ پوست تان استفاده کنید. 
  2. 2. سپس پیشانی و زیر گونه‌ ها را کانتور کنید.
  3. 3. سپس با هایلایتر زیر ابرو ها، بالای لب، روی بینی و روی چانه را برجسته‌ کنید.
  4. 4. کسانی که صورت قلبی شکل دارند باید گونه‌ های برجسته خود را کمی کشیده‌ تر و باریک‌ تر نشان بدهند.
  5. 5. برای تکمیل آرایش گونه ‌ها با براش مناسب با فاصله دو انگشت از بینی تا نزدیک گوش را رژگونه رنگ ملایم بزنید تا گونه‌ های پهن‌ تان نرم تر و زیبا تر به نظر برسند. سپس با یک رژلب براق، لب‌ های خود را آرایش کنید.

میکاپ مناسب فرم صورت قلبی

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - در آرایش برای صورت قلبی شکل توجه داشته باشید که آرایش چشم‌ ها نباید پر رنگ و غلیظ باشد. بنابراین، از سایه‌ های رنگ روشن استفاده کنید. 
  • - ابرو ها بهتر است که صاف و ترجیحاً بدون زاویه باشند.

میکاپ مناسب فرم صورت قلبی

  • - میکاپ مناسب فرم صورت گرد

داشتن صورت گرد شما را جوان و شاداب نشان می دهد اما اگر می خواهید چهره متعادل تری داشته باشید باید سعی کنید کمی از عرض چهره بکاهید و به بلندی آن اضافه کنید تا فرم صورت شما به فرم بیضی نزدیک تر شود. این افراد عرض و طول صورت شان تقریبا هم اندازه و گونه هایشان قدری پهن تر است. گریم این گونه صورت بسیار سخت می باشد. برای آرایش صورت گرد به این روش عمل کنید:
برنزه کننده یا کانتور را بردارید و با برس روی اطراف چهره و پیشانی و زیر گونه ها بکشید و کاملا محو کنید تا صورت کوچک تر شود و از عرض آن کاسته شود.
رژگونه را مانند روشی که برای صورت قلبی شکل گفته شد از فاصله دو انگشتی بینی یا کنار گوش امتداد دهید و به طور کامل محو کنید تا گونه ها برجسته تر شود و از گردی صورت کاسته شود.
حال نوبت به هایلایت کردن صورت می رسد. ابتدا هایلایت را روی برجستگی بینی و روی پیشانی بزنید سپس برجستگی روی گونه را هایلایت کنید و در انتها، روی چانه و بالای لب را با هایلایت برجسته کنید تا صورت کشیده تر به نظر برسد.

حالت صورت گرد (Round face shape)

مراحل میکاپ:

  1. 1. در این گونه افراد برای هایلایت کردن باید نقاطی از صورت از قبیل وسط پیشانی، روی باریکه بینی و روی چانه‌ را کاملاً هایلایت کرده و برای کانتور کردن باید از کنار گوش‌ ها به سمت پایین، شقیقه‌ ها به صورت حرف c برعکس و در دو طرف بینی را تا پایین با رنگ تیره کانتور کنید. 
  2. 2. سپس باید محو سازی را شروع کرده و با استفاده از یک براش به محو کردن خطوط دور چهره بپردازید. انجام این عمل به افراد این امکان را می ‌دهد که صورت شان باریک ‌تر از حد معمول به نظر برسد و سبب زیبایی هر چه بیشتر این فرم صورت شود. هرگز اجازه ندهید خطی روی صورت تان بماند.
  3. 3. در مرحله آخر از یک فیکس کننده استفاده کنید تا آرایش تان ماندگار شده و مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

میکاپ مناسب فرم صورت گرد 

نکات مهم برای این فرم صورت:

  • - اگر مو های بلندی دارید و می خواهید از آنها در جهت کشیده تر کردن چهره تان استفاده کنید می توانید آنها را در اطراف صورت پوش دهید.
  • - در تکنیک‌ های آرایش صورت گرد تلاش می ‌کنیم تا صورت بیضی شکل به نظر برسد و برای این کار کافیست برخی نکات را رعایت کنید که در ادامه خواهیم گفت. صورت گرد دارای طول و عرض برابر است؛ بنابراین هنگام آرایش کانتورینگ بسیار مهم است.
  • - رژگونه را از نوک گونه‌ های خود و تا انتهای سیب ‌های گونه با زاویه و رو به بالا بزنید تا صورت تان رو لاغر تر نشان بدهد. انجام صحیح این ترفند گردی را از بین می‌ برد و گونه‌ های شما را بلند تر نشان می ‌دهد.
  • - در مورد رنگ‌ ها در آرایش برای فرم صورت گرد باید کمی دقت کرد، زیرا رنگ‌ های روشن فقط گردی صورت را برجسته می ‌کنند. بنابراین سعی کنید از رنگ‌ های تیره ‌تر استفاده کنید.
  • - توجه داشته باشید برای صورت‌‌ های گرد، ابرو های زاویه دار بهتر و زیبا تر دیده می ‌شود.

 میکاپ مناسب فرم صورت گرد

  • - میکاپ مناسب فرم صورت مثلث (گلابی)

صورت های مثلثی شکل به این گونه است که خط فک از استخوان گونه ها بزرگ تر ولی پیشانی از گونه ها باریک تر می باشد. برای بهتر شدن چهره افراد می توان از گریم استفاده کرد در گریم صورت های مثلثی شکل باید وسط پیشانی و استخوان فک تیره و شقیقه ها و روی گونه روشن تر شود.  با این ترفند حالت صورت از شکل زاویه دار بودن در می آید و نرمال می شود.

میکاپ مناسب فرم صورت مثلث (گلابی)

مراحل میکاپ:
در صورت‌ های مثلثی خط چانه و قسمت پایینی صورت پهن ‌تر از سایر قسمت‌ های صورت است؛ بنابراین تلاش می ‌کنید در آرایش با برجسته کردن گونه‌ ها و باریک ‌تر کردن خط فک، صورت را متعادل و متقارن نشان دهید.

  1. 1. در آرایش صورت مثلثی بعد از زدن کرم پودر، روی خط فک را کانتور کنید تا صورت شما را لاغر تر و باریک‌ تر نشان دهد.
  2. 2. در مرحله بعد از یک هایلایتر برای برجسته کردن پل بینی، استخوان گونه و زیر استخوان ابرو خود استفاده کنید تا صورت تان بلند تر به نظر برسد.
  3. 3. بعد روی گونه‌ های خود رژگونه بزنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد تا تمرکز روی گونه‌ ها و پیشانی باشد.
  4. 4. سپس به سراغ آرایش چشم‌ ها می ‌روید؛ در واقع با آرایش غلیظ چشم ‌ها توجه را از لب‌ ها و چانه به سمت چشم‌ ها جلب کنید.

یکاپ مناسب فرم صورت مثلث (گلابی)   یکاپ مناسب فرم صورت مثلث (گلابی)

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن 

  • - برای این که چشم هایتان حالت بادامی تری پیدا کند، باید در گوشه های خارجی چشم از سایه ی تیره تری نسبت به گوشه های داخلی استفاده کنید.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - برای مخفی کردن پف زیر چشم هرگز از کانسیلر روشن استفاده نکنید. زیرا باعث برجسته تر شدن آنها می شود. کانسیلری را انتخاب کنید که از رنگ پوست شما تیره تر است.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - رژ گونه را آخر از همه ی روی گونه بزنید. بدین ترتیب در انتخاب رنگ آن با سایه ی چشم و رژ هماهنگ تر عمل می کنید و در عین حال پودر های ریخته شده روی گونه در اثر زدن سایه نیز محو می ‌شود.

 نکات آرایشی برای زیبا تر شدن 

  • - بیش از حد روی پوست تان پودر و کرم نزنید. این کار باعث می شود که پوست تان حالت اسفنجی پیدا کند و منافذی روی پودر به وجود بیاید. تنها یک لایه ي مساوی از پودر روی پوست کافی است. اگر آرایش تان نیاز به تجدید دارد، بهتر است بجای این که پودر را روی پودر قبلی بزنید با دستمال مرطوب سریعاً کرم یا پودر قبلی را پاک کنید و پودر جدید را روی آن اعمال کنید.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - برای این که چشمان تان درشت تر بنظر برسد، روی استخوان ابرو یک سایه ي هایلایتر بزنید. در عین حال می توانید در گوشه ی داخلی چشم از سایه ی طلایی محو شده استفاده کنید. این کار باعث درخشندگی و برجستگی چشم می‌شود.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - بطور کلی پنکک ها برای پوست بهتر از کرم پودر هستند. اگر برای آرایش از کرم پودر استفاده می کنید، احتمالا متوجه برق زدن پوست تان شده اید. این برق زدن صورت شما را مصنوعی می کند. در صورتی که از کرم برای پایه ی پوست استفاده می‌ کنید، روی آن حتماً یک لایه ی نازک پنکک بزنید تا جلو براق شدن پوست را بگیرد.

 نکات آرایشی برای زیبا تر شدن 

  • - اگر منافذ پوست شما باز است، احتمالاً پس از کرم زدن یا استفاده از پنکک احساس خوبی ندارید و پوست یک دست نیست. برای بسته شدن منافذ از یک تکه یخ قبل از زدن کرم استفاده کنید. سرمای یخ باعث بسته شدن منافذ پوست می‌ شود.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - برای چشم های سبز، سایه ی برنزی و طلایی بهترین گزینه است تا چشم آنها درخشندگی بیشتری پیدا کند. سایه ی مناسب برای چشم های آبی، نارنجی، مسی و طلایی است.

نکات آرایشی برای زیبا تر شدن  

  • - برای چاق نشان دادن صورت، رنگ کرم پودر باید دو درجه از پوست روشن تر باشد. کرم پودر تیره باعث مسن تر نشان دادن صورت و لاغر تر دیده شدن آن می‌ شود. ابرو ها باید پهن، کشیده و صاف باشد. ابرو های قوس دار به صورت های لاغر نمی ‌آید. خط چشم نباید رو به بالا باشد.

 نکات آرایشی برای زیبا تر شدن 

  • - در آخر هم، برای درشت تر دیده شدن چشم هاي ریز، اول روی همه ی مژه ها ریمل ضخیم کننده بزنید. سپس یک ریمل بلند کننده مژه بردارید و آن را فقط در مژه های وسط پلک چشم بزنید.

 نکات آرایشی برای زیبا تر شدن 

نکات مهم در استفاده از رژگونه
رژگونه مناسب فرم صورت، روش های مختلف زدن رژگونه برای انواع فرم چهره، رژگونه یکی از اساسی ترین ابزارهای آرایشی در جهت زیبا تر کردن چهره شماست. اگر از رژگونه به درستی استفاده کنید و به فوت و فن زدن رژگونه مسلط باشید می توانید چهره خود را به وسیله آن شاداب تر نشان دهید. انتخاب رنگ و نحوه زدن رژگونه بسیار مهم است. تا آنجایی که استفاده نادرست از آن و مسلط نبودن به فوت و فن زدن رژگونه می تواند چهره شما را بی حال و نا زیبا نشان دهد. فرم چهره شما در نحوه استفاده از رژگونه بسیار اهمیت دارد و باید قبل از استفاده از آن فرم چهره تان را به خوبی بشناسید. 
بعد از اینکه فرم چهره تان را تشخیص دادید و قبل از زدن رژگونه نکته زیر را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به وسیله یکی از فوت و فن زدن رژگونه، رژگونه زیبا تر و جذاب تری داشته باشید. بعد از انجام زیر سازی و آرایش پوست تان نوبت به زدن رژگونه می رسد. برای بهتر نتیجه گرفتن از رژگونه باید از دو رنگ که به هم نزدیک هستند استفاده کنید. اولین رنگ که کمرنگ تر است را با براش و از کنار بینی شروع کنید و آن را تا کنار گوش ادامه دهید. پس از اینکه هر دو طرف گونه ها را با این روش رژگونه زدید به سراغ رنگ دوم که پر رنگ تر است بروید . اما در این مرحله فقط کافی است که رژگونه را از کنار بینی شروع کنید و آن را تا روی گونه ادامه دهید.

نکات مهم در استفاده از رژگونه

نکات آرایش پوست چرب

  • - هر روز صبح پوست صورت را با شوینده های مخصوص پوست چرب بشویید.
  • - افراد با پوست چرب بهتر است بعد از شستشوی صورت از تونر مخصوص پوست چرب استفاده کنند. تونر علاوه بر پاک کرده باقیمانده مواد آرایشی، سلول های مرده را از روی پوست بر می دارد.
  • - قبل از استفاده از هر گونه مواد آرایشی، آبرسانی به پوست را فراموش نکنید. از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید.
  • - هنگام خرید مواد آرایشی حتما به کلمه فاقد چربی و بدون چربی دقت کنید.
  • - زیرسازی آرایش را به کمک پرایمر مخصوص پوست چرب را فراموش نکنید.
  • - افراد با پوست چرب بهتر است از پنکک استفاده نکنند. از استفاده بیش از حد کرم پودر خودداری کنید.
  • - افراد با پوست چرب باید از ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنند.
  • - این افراد در طول روز و در هنگام آرایش صورت باید از دستمال کاغذی برای گرفتن چربی صورت استفاده کنند. به این صورت که یک دستمال را باز کنید و روی صورت گذاشته و فشار دهید سپس دستمال را به آرامی بردارید.
  • - قبل از خواب مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید و مراحل پاکسازی صورت را  انجام دهید.

نکات آرایش پوست چرب 

نکات مهم استفاده از کرم پودر
شاید قبل از شروع به انجام، به نظر کار کانتور و هایلایت برایتان سخت و غیر ممکن برسد اما اگر یک بار این کار را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که اصلاً کار سختی نیست و به راحتی می ‌توانید فوت و فن آن را بیاموزید.
استفاده از کرم پودر مناسب و هایلایتر خوب همواره باعث زیبایی شما خواهد شد اما بد نیست که به نکات زیر هم نگاهی بیندازید:

  • • به حالت و اندازه بینی خود حتماً توجه داشته باشید مثلا اگر بینی شما پهن و گوشتی است، بینی را تیره کرده و روی پل بینی را روشن کنید. با این کار باعث می‌شوید که بینی‌ تان لاغر‌ تر از حد معمول به نظر برسد.
  • • اگر دماغ شما باریک است با استفاده از هایلایتر مناسب در دو طرف آن باعث پهن‌ تر دیده شدن این عضو زیبای صورت خود شوید. همچنین استفاده از کرم تیره در نوک و زیر بینی باعث کوتاه ‌تر شدن بینی‌ های بلند می ‌شود.
  • • مهم ترین شرط برای شروع این کار این است که حالت طبیعی صورت خود را بشناسید و بدانید که صورت تان در کدام دسته از موارد بالا قرار می‌ گیرد، سپس شروع به انجام کار کنید.
  • • برای انجام این کار از محصولات بیش از حد براق استفاده نکنید، چراکه ظاهر چندان خوشایندی به صورت شما نخواهند بخشید.
  • • سعی کنید برای انجام کانتور و هایلایت حتماً از محصولات با کیفیت که پوست صورت تان را مورد آسیب قرار ندهند استفاده کنید و در انتخاب براش‌ ها و ابزار کار هم دقت کنید.
  • • و در آخر توجه کنید که یادگیری کانتور و هایلایت صورت به تنهایی کافی نیست.

 حتی اگر این کار را هم به زیبایی هر چه تمام‌ تر انجام دهید اگر در مراحل بعدی دچار اشتباه شوید، باعث خراب شدن تمام زحمت‌ های شما می ‌شود. در نتیجه می‌ توان گفت علاوه بر کانتورینگ و هایلایت فوت و فن‌ های دیگر آرایش کردن را هم بیاموزید. 

نکات مهم استفاده از کرم پودر

سوالات متداول

  • - چرا تشخیص فرم صورت در آرایش اهمیت دارد؟

بار ها پیش آمده که شما از روی یک ویدئو خود را آرایش کردید و نتیجه بسیار متفاوت از چیزی بوده که انتظار داشتید. دلیل این اتفاق عدم شناخت و آرایش مناسب با فرم صورت است. اگر فرم صورت خود را بدانید به راحتی می‌ توانید با تغییرات کوچک در انواع روش ‌های آرایش، خود را زیبا کنید.

  • - مهم‌ ترین نکته در آرایش انواع مختلف فرم صورت کدام است؟

پس از تشخیص نوع صورت، مهم‌ ترین نکته انجام درست کانتورینگ و هایلایت است. این که شما بتوانید نقاط مهم را برجسته و فرم صورت را متعادل کنید بسیار کمک‌ کننده است.

  • - انواع فرم صورت کدامند؟

صورت بیضی شکل ، صورت مستطیل شکل، صورت مربع شکل، صورت دایره شکل(گرد)، صورت الماسی شکل(لوزی)، صورت قلبی شکل، صورت مثلثی(گلابی)

مهم‌ ترین نکته در آرایش انواع مختلف فرم صورت کدام است؟

سخن پایانی
میکاپ دارای مراحل مختلفی بوده که می بایست آن را به ترتیب انجام دهید اما گریم به فرم صورت بستگی داشته و باعث شده تا نقاط ضعف صورت پوشیده شود . میکاپ همان آرایش روزانه بوده اما رنگ و لوازم آن بیشتر می باشد. میکاپ صورت دارای مراحل مختلفی می باشد که باید آن را به ترتیب انجام دهید تا میکاپ زیبایی در آخر به دست آورید:

  1. 1- پاک کردن صورت: اولین مرحله و مهم ترین مرحله در میکاپ پاک کردن و شستن صورت می باشد باید صورت شما عاری از هر گونه میکروب یا مواد آرایشی باشد.
  2. 2- چرب کردن پوست: چرب کردن پوست باعث شده تا مواد آرایشی راحت تر جذب پوست شود و از پوسته پوسته شدن صورت بعد از آرایش جلوگیری می کند.
  3. 3- زدن کرم پودر: برای آن که پوست شما حالت یک نواخت پیدا کند می بایست از یک کرم پودر خوب استفاده کنید رنگ کرم پودر را مطابق پوست تان انتخاب کنید. برای پوست های چرب بهتر است از یک کرم پودر، بدون چربی استفاده کرد. پوست های خشک با کرم پودر هایی که حالت چرب تری دارند سازگاری بهتری دارند.
  4. 4- متعادل سازی: متعادل سازی همان گریم کردن صورت می باشد که با کانتور و یا هر وسیله آرایشی دیگری نقاط ضعف صورت را از بین می برد و صورت را به حالت نرمال(بیضی) تبدیل می کند.

متعادل سازی 

  1. 5- زدن پودر: برای راحت تر کشیدن خط چشم از پودر استفاده می شود چرا که پودر باعث یک نواختی صورت می شود و پشت پلک را نیز صاف می کند پودر ها دارای مارک و مدل های مختلفی می باشد پودر ها را نیز باید بر اساس رنگ پوست انتخاب کرد، و باید هماهنگی بین کرم پودر و پودر باشد.
  2. 6- کار روی چشم: قبل از آرايش چشم ها، داشتن نگاهی درخشان و جذاب، بستگی به تعادل خط ابرو ها و آرايش متناسب با چشمان شما دارد. همه چشم ها به يك طريق آرايش نمی شوند و هر چشم به واسطه شكل و فرم خود آرايش مخصوص خود را دارد.
  3. 7- مدل های سایه: سایه نیز دارای مدل های خاصی می باشد استفاده از سایه در میکاپ ضروری بوده و جلوه زیادی برای چشم ایجاد می کند.
  4. 8- نصب مژه مصنوعی: استفاده از مژه مصنوعی برای خانم هایی که مژه های کم پشت و یا چشم های ریز دارند بسیار مفید است. برای چشمان درشت هرگز از مژه مصنوعی استفاده نکنید چون باعث بزرگ تر شدن چشم ها خواهد شد. مژه مصنوعی انتخاب کنید که مناسب چشم شما بوده و طبیعی جلوه کند هر چه طبیعی تر باشد زیبایی میکاپ دو چندان می شود.

نصب مژه مصنوعی 

  1. 9- اصول کشیدن یک خط چشم نرمال: استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر می كند و مژه ها ضخیم تر به نظر می آیند. چشم ها نیز دارای حالات مختلفی می باشد که می بایست طبق حالات چشم خط چشم را کشید خط چشم دارای رنگ های مختلفی نیز می باشد که بهترین و کاربردی ترین خط چشم مشکی می باشد.
  2. 10- استفاده از ریمل: برای درشت تر نشان دادن چشم ها در میکاپ از ریمل استفاده می کنند ریمل ها دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به نیاز تان از آن استفاده می کنید. اگر مژه های پر ولی کوتاه دارید می توانید از ریمل ساده استفاده کنید، ولی اگر مژه های خالی دارید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید.
  3. 11- فرم دادن به ابرو ها: اولین چیزی که در یک صورت به چشم یک بیننده می رسد ابرو می باشد. پس سعی کنید مناسب ترین ابرو را نسبت به فرم صورت برای خود انتخاب کنید. در صورت خالی بودن ابرو هایتان می توانید از مداد ابرو استفاده کنید.
  4. 12- آرایش لب: جذابیت لب ها نیز در زیبایی یک چهره بسیار حائز اهمیت است. رژ لب در خوب شدن میکاپ شما تاثیر بسزایی دارد، جذابیت لب ها نیز در زیبایی یک چهره بسیار حائز اهمیت است. رژ لبی را برای لب هایتان استفاده کنید که با میکاپ شما هم خوانی داشته باشد .
  5. 13- زدن رژگونه: آخرین مرحله زدن رژ گونه می باشد رژ گونه باعث طراوت بخشیدن به میکاپ شما می شود. رنگی رابرای گونه خود انتخاب کنید که در عین حال هم تغییری در فرم صورت شما به وجود بیاورد و هم حالت طبیعی صورت شما را حفظ کند.

تکنیک های آرایش برای انواع فرم صورت زیاد و یا سخت نیست، اما تجربه تاثیر زیادی در انجام درست آرایش برای انواع چهره می‌ گذارد. در این مطلب نکات اصلی که باید در آرایش برای انواع صورت رعایت کنید را بیان کرد‌ه ‌ایم. به کمک نکات آرایش برای انواع صورت به راحتی می ‌توانید آرایش مناسب انواع فرم صورت را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

فوت و فن میکاپ برای انواع فرم صورت

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان