نکات و فوت و فن های آرایش در فصل زمستان

نکات و فوت و فن های آرایش در فصل زمستان

همان طور که فصل ها تغییرات ظاهری دارند، نوع پوشش، استایل و آرایش افراد نیز تغییر می کند و چهره جدیدی به شهر می دهند. با تغییر فصل، آرایش های خنک و سبک تابستانی جای خود را با آرایش های گرم و گیرای زمستانی عوض می کند. در این میان خانم های خوش سلیقه و زیبایی هستند که برای میکاپ خود در هر فصل اهمیت ویژه ای قائلند و در هر فصل متناسب با شرایط آن سبک آرایشی خود را تغییر می دهند. استفاده از رنگ های سرد و خنثی مخصوص روز های تابستان و رنگ های گرم و براق برای روز های سرد زمستان کاربرد دارد.
همان طور که با تغییر فصل و کاهش دما در فصل زمستان لباس های داخل کمد خود را تغییر می دهید و لباس های گرم را جایگزین می کنید، به همین ترتیب برای آنکه نوع آرایش شما و رنگ های آن با فصل های سال تناسب بیشتری داشته باشد بهتر است که آرایش خود را در هر فصل تغییر دهید. برای تغییر آرایش در هر فصل باید نکاتی رعایت شود تا این کار به بهترین و حرفه ای ترین صورت ممکن انجام پذیرد. 
زیبایی آرایش بسیار برای فصل های مختلف سال مهم است. به همین خاطر، همیشه افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که زیبایی آرایش آنها باید متناسب با فصل سال باشد. آب و هوای مختلف تاثیر زیادی بر روی زیبایی آرایش و انتخاب نوع آرایش و محصولات آرایشی دارند. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال است. به هر حال انتخاب رنگ سایه چشم و براقی و عدم براقی آن بسیار برای زیبا کردن آرایش در فصل زمستان حائز اهمیت است. به همین خاطر، بسیاری از افراد و بانوان علاقه مند هستند که بر اساس فصل و نوع آب و هوا اقدام به انتخاب سایه چشم کنند. سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال باید دارای رنگ خاصی باشد و همچنین، با روش خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

نکات و فوت و فن های آرایش در فصل زمستان

فصل زمستان همراه با برف و باران، جزء فصل‌های خشک سال است. به همین دلیل در این فصل ممکن است پوست بیشتر خشک، قرمز یا ملتهب شود. همچنین ممکن است، آرایش دیگر حالت غیرطبیعی پیدا کند و حتی کرم پودر به خوبی جذب نشود. بنابراین چاره چیست؟ چگونه می ‌توانیم در زمستان به زیبایی آرایش کنیم که به پوست مان آسیب نرسد؟ 
وقت آن است که در شیوه آرایش کردن صورت هم تغییراتی داشته باشید. آرایش در فصل سرد با توجه به سردی و خشکی هوا از نظر رنگ و مواد آرایشی مورد نیاز، متفاوت خواهد بود. فوت و فن ‌هایی برای آرایش کردن و مراقبت از صورت در این آب و هوا وجود دارد که به زیبا‌ تر شدن صورت شما کمک می‌ کند.اگر می ‌خواهید با ترفند های آرایش در زمستان آشنا شوید، اگر شما هم علاقمند هستید تا با توجه به ترند های این فصل، آرایش زمستانی داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید.
با در نظر داشتن روش های مراقبت از پوست در زمستان در این مقاله سعی داریم آرایشی زیبا و گرم را برای بهتر نشان دادن چهره شما در این فصل آموزش دهیم. اگر شما هم به دنبال آرایش های مد روز و متفاوت هستید، توصیه می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.

نکات و فوت و فن های آرایش در فصل زمستان

آرایش زمستانی چیست؟
برای انتخاب مناسب ترین میکاپ و آرایش زمستانی، با توجه به اینکه در این فصل همواره هوا با سرمای زیاد همراه هستیم، رنگ های سرد بر رنگ های گرم غلبه خواهند کرد. به همین علت شما می توانید با خرید لوازم آرایشی مناسب و استفاده از رنگ سرد، آرایشی جذاب و غلیظ برای خود انجام دهید. علاوه بر این برای ایجاد هارمونی با رنگ های طبیعت می توانید از رنگ هایی با تناژ مناسب بهره ببرید. معمولاً میکاپ آرتیست ها و آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که در فصل زمستان از رنگ های نارنجی، بنفش، قرمز و زرد برای ایجاد کنتراست با رنگ های سفید و آبی موجود بتوانید آرایشی جذاب برای خود ایجاد کنید.

آرایش زمستانی چیست؟

تفاوت آرایش تابستان و زمستان
با فرا رسیدن فصل سرما آرایش های سبک و رنگی تابستانی جای خود را با آرایش های گرم و جذاب زمستانی عوض می کنند، برخی از افراد نمی ‌دانند که آرایش تابستان و زمستان کاملا متفاوت است. در تابستان به علت گرما و رطوبت هوا، آرایش های سبک و رنگی جذابیت خاصی به چهره بانوان می دهد اما در فصل زمستان اینگونه نیست. حتما شما هم می دانید آرایشی که در تابستان می کنید با میکاپ فصل سرما باید متفاوت باشد تا چهره شما در روز های سرد زمستانی، گرما و گیرایی دو چندانی به خود بگیرد؛ همچنین در فصل زمستان به علت سرما و خشکی بیش از حد هوا نیازمند تغییر لوازم آرایشی خود هستید. باید از محصولاتی استفاده کنید که درصد مرطوب کنندگی بالاتری داشته باشند تا از خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری کنید.
در زمستان به دلیل سرما و خشکی هوا، پوست مستعد خشک شدن، پوسته شدن، خارش، قرمزی، حساسیت و التهاب است. در صورتی که در تابستان به دلیل گرما، پوست بیشتر در معرض تعریق و افزایش چربی قرار می ‌گیرد. به همین دلیل حتی لوازم آرایشی که در فصل گرم و سرد استفاده می‌‌ کنید نیز متفاوت است. برای مثال در فصل زمستان بهتر است از کرم پودر فاقد چربی استفاده نکنید، چرا که ممکن است پوست را ورقه‌ ای کند. همچنین رنگ‌ رژلب در زمستان و تابستان متفاوت است. معمولا در فصل تابستان از رژلب قرمز، جگری و رنگ ‌های روشن استفاده می‌ شود. در صورتی که در زمستان رنگ رژلب کالباسی و نود طرفداران بیشتری دارد. ترفند های آرایش در زمستان نیز متفاوت است. 
آب و هوای سرد و خشک می تواند پوستی خشک و شکننده به شما بدهد. برای جلوگیری از این موضوع و دهیدراته شدن پوست تان، استفاده از مرطوب کننده و آبرسان در فصل پاییز و زمستان الزامی است. در این فصل ها، قبل و بعد از آرایش حتما از مرطوب کننده های مناسب پوست تان استفاده کنید و پوست خود را نرم و شاداب نگه دارید. در ادامه مقاله به معرفی این ترفند های ساده می‌ پردازیم تا همراه با آرایش زیبا و جذاب، بیشتر مراقبت سلامت پوست خود در فصل‌ ها سرد و خشک سال باشید.

تفاوت آرایش تابستان و زمستان

چرا آرایش باید متناسب با فصل باشد؟
همه ما می دانیم که آرایش کردن می تواند به زیبایی پوست و صورت ما اضافه کند. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از ما علاقه مند باشیم که از روش های مختلف برای زیبا تر کردن صورت خود مان با کمک آرایش استفاده کنیم. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که آب و هوا تاثیری بر روی نوع آرایش ندارد. ولی واقعیت این است که انتخاب لوازم آرایشی باید متناسب با فصل سال باشد. در فصل تابستان یک سری از انواع آرایش ها مناسب هستند. در فصل زمستان نیز می بایست اقدام به استفاده از یک سری رنگ های خاص نمود. آرایش باید متناسب با فصل سال باشد تا زیبایی خاصی را به ظاهر بانوان دهد. به همین خاطر، اگر می خواهید اقدام به خرید لوازم آرایشی کنید، در اولین قدم ببینید که لوازم آرایشی را برای چه فصلی خریداری می کنید؟ به هر حال خرید انواع لوازم آرایشی برای فصل های سرد سال توصیه نمی شود. زیرا برخی از این لوازم اصلا مناسب این فصل نیستند.

چرا آرایش باید متناسب با فصل باشد؟

انتخاب رنگ مناسب برای آرایش زمستانی
از آنجایی که در فصل زمستان رنگ های سرد نسبت به رنگ های گرم غالب هستند، بهتر است در این فصل برای آرایش صورت بیشتر از رنگ های گرمی همچون قرمز، نارنجی، زرد و بنفش استفاده نمایید تا با رنگ های سرد موجود در طبیعت هارمونی بیشتری داشته باشد. اکنون قصد داریم تا با مرور مراحل انجام یک آرایش زمستانی به شما در انجام هر چه بهتر این آرایش کمک کنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای آرایش زمستانی

ترفند ها و لوازم آرایشی مورد نیاز زمستانی
فرقی نمی کند که برای شروع یک روز معمولی یا رفتن به مهمانی خود را آماده می کنید به هر حال باید به خوبی در هنگام آرایش زمستانی از پوست خود مراقبت نمایید. در عین این که پوست خود را باید مرطوب نگاه دارید یا آبرسانی آن را انجام دهید باید از لوازم آرایشی مناسبی هم استفاده کنید. روش های متفاوتی در مورد آرایش صورت در فصل زمستان وجود دارد. سعی ما بر این است که راهنمایی ها و پیشنهادات کلی و کامل تری برای داشتن آرایشی گرم و جذاب در سرمای سرد زمستان به شما ارائه کنیم. انجام کارهایی از قبیل موارد زیر در این امر می تواند کمک کننده باشد.

ترفند ها و لوازم آرایشی مورد نیاز زمستانی

  • - زیر سازی آرایش و کرم مرطوب کننده در فصل زمستان

همانگونه که می دانید یکی از مهم ترین بخش ها در هر آرایشی، آماده کردن پوست به شمار می رود. به همین علت چنانچه قصد شروع انجام آرایش زمستانی را دارید باید با رعایت قواعد و اصول زیر سازی بتوانید به خوبی مهیای انجام این فرآیند شوید. با توجه به اینکه طیف گسترده ای از لوازم آرایشی و بهداشتی برای زیر سازی آرایش در اختیار شما قرار داده می شوند، با کسب آگاهی می توانید از بهترین محصولات در این زمینه استفاده نمایید. مطابق همیشه قبل از میکاپ باید پوست خود را لایه برداری کنید. استفاده از شوینده های مناسب تایپ پوستی به فصل خاصی محدود نمی شود. اما نکته ای که باید آنرا جدی گرفت، لزوم استفاده از کرم های مرطوب کننده قبل از میکاپ در فصل زمستان است. استفاده از سایر کرم های آرایشی اعم از پرایمر، کرم پودر یا ضد آفتاب رنگی حاوی مرطوب کننده درصد کمی از نیاز پوست به رطوبت را پاسخ می دهند به همین دلیل با توجه به شدت سرما و خشکی هوا بهتر است از یک کرم مخصوص این کار استفاده کرد.

زیر سازی آرایش و کرم مرطوب کننده در فصل زمستان

نکته بعدی که باید در ترفند های آرایش در زمستان بدانید این است که کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید. اگرچه این مسئله با ترفند های مراقبت از پوست در زمستان در ارتباط است، اما می‌ توانید این مرحله را در روتین آرایش خود نیز قرار دهید. در واقع استفاده از کرم مرطوب کننده صورت پیش از آرایش کمک می ‌‌کند تا میکاپ به اصطلاح ماسیده نشود و روی صورت طبیعی جلوه کند. توصیه می‌ کنیم کرم مرطوب کننده را روی صورت ماساژ دهید. ماساژ صورت با کرم مرطوب کننده کمک می‌‌کند تا چربی مفید جذب پوست شود و پوست تان نرم و مرطوب گردد. همچنین از استفاده کرم مرطوب کننده روی گردن غافل نشوید. این کار کمک می‌کند تا از بروز چین و چروک صورت و گردن جلوگیری کنید.
چه زمانی باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ همه می‌ دانیم که استفاده از کرم مرطوب کننده دست و صورت در هر فصلی اهمیت دارد. اما در فصل زمستان، چه زمانی باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ کارشناسان معتقدند که بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده وقتی است که پوست کمی مرطوب باشد. به عبارتی، پس از حمام یا پس از آن که دست و صورت خود را شستید، می ‌توانید از کرم مرطوب کننده یا کرم آبرسان صورت استفاده کنید. این روش کمک می ‌کند تا پوست تازه ‌تر و آبرسانی شود. توصیه می ‌کنیم به منظور دستیابی به نتیجه بهتر، از کرم مرطوب کننده حاوی ویتامین C و ویتامین E بهره ‌مند شوید. این کار به تغذیه پوست صورت در فصل زمستان نیز کمک می ‌کند.

زیر سازی آرایش و کرم مرطوب کننده در فصل زمستان

  • - اضافه کردن مقداری مرطوب کننده به کرم پودر تان

یکی از نکات مهمی که در هنگام انجام آرایش زمستانی نباید فراموش شود، توجه به سرمای هوا است. به عبارت دیگر، در فصول سرد سال پوست رطوبت خود را از دست می دهد و در صورت عدم آبرسانی مناسب دچار خشکی می شود. خصوصا اگر پوست خشکی دارید، پوست شما تشنه مرطوب کننده است. با اضافه کردن مقداری مرطوب کننده به کرم پودر خود پوست تان را از خشکی نجات دهید؛ ولی به طور کل کرم مرطوب کننده را در این فصل فراموش نکنید. اما در مقابل هنگامی که پوست صورت پیش از آرایش مرطوب شود، این رطوبت همانند یک بیس آرایشی مناسب عمل می کند و در زیبایی کلی آرایش تاثیر بسزایی می گذارد. به همین دلیل همواره توصیه می شود تا در فصل زمستان و سایر فصول سرد سال به خصوص پیش از آرایش، از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید زیرا استفاده از مرطوب کننده موجب می شود تا رطوبت مورد نیاز پوست در این فصل تامین شود و نتیجه آن آرایشی فوق العاده زیبا باشد. مرطوب کننده باید جزء جدایی ناپذیر روتین پوستی شما باشد. 
در فصل سرما تا جایی که می توانید بهتر است از کرم پودر های همرنگ پوست خود تان استفاده کنید و دقت کنید که کرم پودر های حاوی مرطوب کننده، گزینه های بهتری برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست تان هستند. حتما این موارد را بعنوان راهنمای خرید کرم پودر به یاد داشته باشید.

اضافه کردن مقداری مرطوب کننده به کرم پودر تان

  • - از کرم پودر مایع استفاده کنید: بد ترین نوع آرایش در فصل زمستان این است که کرم پودر روی صورت ماسیده یا ورقه‌ ای شود. البته این مسئله به برند و کیفیت کرم پودر چندان بستگی ندارد. چرا که در فصل زمستان، پوست خشک می‌ شود و این مسئله روی کرم پودر نیز تاثیر می‌ گذارد. بنابراین چه کنیم که میکاپ زمستانی جلوه زیباتری داشته باشد؟ پاسخ بسیار ساده است، از کرم پودر مایع استفاده کنید. کرم پودر کرمی یا مایع که حاوی مرطوب کننده نیز باشد، باعث رطوبت و زیبایی پوست صورت می ‌شود. همچنین خرید کرم پودر برای پوست خشک نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. اما خرید کرم پودر پودری در فصل زمستان را فراموش کنید. چرا که ممکن است باد، باران و آب و هوای خشک به آرایش تان آسیب برساند.
  • - عدم استفاده از برنزه کننده ها: برخلاف فصل تابستان که در آن استفاده از رنگ های تیره و برنزه بسیار متداول است و افراد نیز به برنزه کردن پوست صورت و بدن خود نیز اهمیت زیادی می دهند، در فصل زمستان این رنگ ها طرفدار چندانی ندارد. برنزه‌ کننده ‌ها را برای تابستان نگه دارید، پوست براق و آرایش برنزه یک انتخاب عالی برای فصل تابستان است. اما این رنگ پوست را در فصل سرد سال کنار بگذارید. در این فصل برای آرایش زمستانی می بایست از کرم پودر با رنگ ملایم استفاده نمود. البته همانطور که پیش از این نیز گفته شد با توجه به سرمای هوا حتما باید از کرم پودری استفاده نماییم که علاوه بر ویژگی آرایشی، رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین کند و موجب خشکی پوست نشود. فرقی نمی کند برای برنزه شدن از کرم استفاده کنید یا به لب ساحل بروید تا آفتاب بگیرید، به هر حال رنگ برنزه برای آرایش در فصل سرد پیشنهاد نمی شود. پوست برنزه در فصل سرد حالتی شبیه به آفتاب سوختگی پیدا خواهد کرد و اصلا جلوه زیبایی ندارد.

عدم استفاده از برنزه کننده ها

  • - سراغ لوازم آرایش پودری نروید: توصیه می ‌کنیم در فصل زمستان سراغ لوازم آرایش پودری نروید. ممکن است لوازم آرایش پودری مثل پنکیک صورت یا رژگونه پودری، پوست صورت را به اصطلاح ورقه ورقه کند. بهترین کرم پودر در فصل زمستان، CC کرم است. سی سی کرم نه تنها یک کرم پودر سبک است، بلکه باعث رطوبت و نرمی پوست می‌ شود. همچنین برخی از سی سی کرم‌ ها حاوی ضد آفتاب هستند که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می ‌کنند.

سراغ لوازم آرایش پودری نروید

  • - قبل از کرم پودر پرایمر را به صورت خود بزنید

برای این که در فصل سرما، صورت خود را برای آرایش آماده کنید باید متناسب با پوست خود پرایمر مناسبی را انتخاب نمایید تا لطافت و نرمی را تقدیم پوست خود کنید. پرایمر به یکنواخت شدن و صاف شدن پوست شما کمک می کند تا فرو رفتگی ها و منافذ باز پوست پوشیده شوند. امروزه فرمولاسیون پرایمر ها شامل مواد مرطوب کننده نیز هست و به نوعی به آبرسانی پوست شما نیز کمک می‌کند. پرایمر صورت مناسبی را انتخاب کنید؛ یکی از ترفند های آرایش در فصل سرما، تغییر پرایمر صورت است از پرایمر براق به جای پرایمر مات می توانید در فصل های سرد و خشک سال استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود و بدرخشد.

قبل از کرم پودر پرایمر را به صورت خود بزنید

  • - استفاده از کانسیلر مایع سبز برای پوشاندن قرمزی ناشی از سرما

به طور کلی در فصل سرما بهترین شکل هر لوازم آرایشی، شکل مایع آن است. کانسیلر هم یکی از همین اقلام است که بهتر است در فصل سرما از حالت مایع آن استفاده شود. کانسیلر مایع پوست شما را خشک نمی کند و عمل آبرسانی به آن را به خوبی انجام می دهد. در صورتی که استفاده از کانسیلر های جامد و استیکی ممکن است باعث ماسیدگی روی پوست صورت شود. خصوصا پوست های نازک و حساس، به طور معمول قرمز و ملتهب می شوند. این قرمزی در فصل سرما بیشتر و محسوس تر خواهد بود. کانسیلر سبز یکی از راه های برطرف کردن قرمزی پوست است. سبز و قرمز 2 طرف چرخه رنگ ها قرار دارند؛ یعنی سبز می تواند به خنثی و پنهان کردن قرمزی ناشی از سرما کمک کند.

استفاده از کانسیلر مایع سبز برای پوشاندن قرمزی ناشی از سرما

  • - از براش یا اسفنج استفاده کنید: اگر جزء افرادی هستید که همچنان از دست برای استفاده از کرم پودر و لوازم آرایش استفاده می‌ کنند، توصیه می ‌کنیم در فصل زمستان براش یا اسفنج را جایگزین کنید. هوای سرد مانع پخش و جذب شدن کرم پودر با دست می‌ شود. همچنین هنگامی که اسفنج یا بلندر را کمی مرطوب می‌ کنید، آرایش بهتر جذب پوست صورت می ‌شود.

از براش یا اسفنج استفاده کنید

  • - کرم ضد آفتاب یار همیشگی تان باشد

استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز و زمستان، نباید از روتین پوستی افراد خارج شود. در این فصل ها به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی پوست بیشتر از نیمه اول سال در معرض خطراتی چون خشکی و پوسته و پوسته شدن است، ضمن اینکه خطر اشعه های خورشید در روز های ابری هم چنان پابرجاست. کرم های ضد آفتاب، اغلب علاوه بر محافظت از در برابر نور خورشید به مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک می کنند.
 شاید تصور کنید در فصل زمستان میزان تماس نور خورشید با پوست کمتر است، چرا که در اکثر مواقع هوا ابری یا بارانی است. با این حال تفاوتی ندارد که شما در گرم ‌ترین و آفتابی ‌ترین فصل یا سرد ترین فصل سال باشید، چرا که کرم ضد آفتاب باید یار همیشگی تان باشد. همان طور که می ‌دانید، کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌ کند. اما این تنها کاربرد کرم ضد آفتاب نیست. چرا که این کرم مانع آسیب‌ های محیطی همچون آلودگی هوا به پوست می ‌شود. در نتیجه پوست تان پیر یا دچار چین و چروک و لک نمی ‌گردد.

کرم ضد آفتاب یار همیشگی تان باشد

  • - در خرید رژلب دقت کنید

در فصل زمستان در خرید رژلب دقت کنید. رژلب مات 24 ساعته یا رژلب‌ هایی که باعث خشکی لب می‌ شوند، مناسب فصل زمستان نیستند. پوست لب از پوست صورت و بدن نازک ‌تر است. از این جهت، لب‌ در فصل زمستان بیشتر دچار خشکی می ‌شود. رژلب 24 ساعته یا رژلب‌ های فاقد چربی به پوست لب آسیب بیشتری می‌ رسانند. توصیه می‌ کنیم خرید رژلب حاوی مرطوب کننده را در اولویت قرار دهید. در این صورت نه تنها لب ‌های خوش رنگی خواهید داشت، بلکه به سلامت لب ‌هایتان نیز کمک می‌ کنید. اگرچه رژلب‌ های چرب زود تر پاک می ‌شوند، اما مانع خشکی لب ‌ها می ‌گردند.
نکته دیگری که باید در خرید رژلب در فصل زمستان به یاد داشته باشید، رنگ رژلب است. برای این که در فصل زمستان، چهره شما شادابی و انرژی لازم را داشته باشد باید از رژلب های پر حرارت و گرم مانند آلبالویی، نارنجی، شکلاتی، بنفش، زرشکی و قرمز استفاده کنید. در فصل زمستان از رژ لب های نود و کرم نباید، استفاده شود؛ چون این رنگ ها سرد هستند و برای آرایش زمستانی مناسب نخواهند بود. در انتخاب رنگ ها برای آرایش زمستانه دقت فراوانی باید به خرج دهید تا با توجه به رنگ های سرد این فصل و سرمای هوا بتوان هارمونی و تعادل با رنگ های پر حرارت و گرم ایجاد کرد. برای این که در سرمای زمستان جذابیت چهره دو چندان شود باید آرایش اندکی تیره تر و غلیظ تر باشد.

در خرید رژلب دقت کنید

از بالم لب به جای رژ لب استفاده کنید؛ شما می‌ توانید از بالم لب به جای رژلب در فصل زمستان استفاده کنید. بالم لب بهترین دوست شما در فصل‌‌ های خشک و سرد خواهد شد. بالم لب رنگی نه تنها رنگ طبیعی و جذابی دارد، بلکه به رطوبت و آبرسانی پوست لب نیز کمک می‌ کند.
با این حال اگر استفاده از رژلب را ترجیح می‌ دهید، توصیه می ‌کنیم ابتدا یک بالم لب با ویتامین E یا هر نوع ویتامینی بزنید. سپس 30 ثانیه صبر کنید تا لب‌ ها مرطوب و آبرسانی شود. در نهایت رژلب دلخواه تان را روی بالم لب بزنید. این ترفند کمک می ‌‌کند تا لب ‌ها خشک و پوسته نشوند. هم چنین استفاده از انواع تینت لب به علت ماندگاری و رنگ بالای آنها در این فصل می تواند یک پیشنهاد جذاب باشد.

در خرید رژلب دقت کنید بالم لب

  • - رژگونه در آرایش زمستانی

گونه ها معمولا در زمستان به علت سرما قرمز و صورتی می شوند؛ برای این که در زمستان ظاهری گرم تقدیم چهره شما شود باید از رژگونه صورتی، هلویی و رزی برای آرایش زمستانی استفاده گردد. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که این رنگ ها در طیف های بسیار طبیعی و ملایم باید انتخاب شوند تا بیش از اندازه گونه ها صورتی یا قرمز نشوند تا چهره ای گرم و نچرال به شما بدهد.

رژگونه در آرایش زمستانی

  • - آرایش چشم، یکی از مهم ترین آرایش های صورت

اولین چیز هایی که در چهره شما نظر دیگران را به خود جلب می کنند، چشم های شما می باشند. به همین خاطر، توصیه می شود که افراد به آرایش چشم خود شان در فصل زمستان و پاییز توجه ویژه ای داشته باشند. استفاده از ریمل، خط چشم و حتی سایه چشم برای فصل خنک سال توصیه می شود. ولی لازم است که تمامی این لوازم آرایشی بر اساس استاندارد های موجود در فصل های خنک سال خریداری شوند.

رایش چشم، یکی از مهم ترین آرایش های صورت

  • - سایه چشم

سایه چشم به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین آرایش های چشم محسوب می شود. سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال باید دارای رنگ خاص و همچنین، براقی خاصی باشد. البته به این موضوع باید توجه داشته باشید که انتخاب سایه چشم برای هر یک از فصل های سال بستگی به سلیقه شما دارد و واقعا نمی توان یک نسخه اصلی برای خرید بهترین سایه چشم در فصل های خنک سال پیچید.
در آرایش زمستانی تا حد امکان از رنگ های گرم برای سایه چشم خود استفاده کنید. رنگ های گرم و پر رنگ مانند دودی، بنفش، نقره ای، طلایی، آجری، مسی و قهوه ای و مشکی از جمله این رنگ هاست که چهره گرمی به شما می دهد و جذابیت چشمان شما را دو چندان می کند؛ در کل می توان گفت، نسبت به دیگر فصل ها، رنگ سایه چشم در فصل زمستان می تواند، تیره تر باشد؛ ولی برای گوشه چشم ها حتما از سایه نقره ای باید استفاده شود. همچنین استفاده از سایه های براق در این فصل توصیه می شود. استفاده از رنگ های روشن مانند آبی، طوسی و … مناسب نیمه اول سال است.
فرقی نمی کند از ریمل استفاده می کنید یا خط چشم، به هر حال رنگ تیره آنها، مناسب آرایش در فصل سرما است. خط چشم های رنگی از نظر اصولی در این فصل چندان مناسب نیستند. ولی سایه های به رنگ برنز برای این فصل یک انتخاب عالی محسوب می شوند. در ضمن فصل سرما، فصل طرفداران آرایش و سایه چشم اسموکی است.

سایه چشم

انتخاب سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال: کار سختی نیست. فقط شما می بایست به رنگ سایه توجه بیشتری داشته باشید. در ادامه به چند نکته اصلی برای خرید سایه چشم مناسب برای فصل های خنک سال اشاره می کنیم.

  1. 1- انتخاب رنگ سایه چشم برای فصل های خنک سال: انتخاب رنگ سایه چشم برای فصل های خنک سال بسیار حائز اهمیت است. در واقع، بیشترین تفاوتی که میان آرایش مناسب فصل های گرم و فصل های خنک سال دیده می شود، رنگ لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که قصد خرید سایه چشم را دارید، توصیه می کنیم که یک پالت سایه چشمی خریداری کنید که دارای رنگ های متنوعی می باشد. به طور کلی، رنگ های گرم بهترین گزینه برای سایه چشم در فصل های خنک سال محسوب می شوند. بیشترین رنگ هایی که برای سایه چشم در فصل های خنک سال مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های تیره و گرم هستند. به طور مثال، رنگ قهوه ای، رنگ طوسی، رنگ مشکی، رنگ آبی تیره و ... گزینه خوبی برای سایه چشم در فصل های خنک سال هستند. اگر به آرایش چشم های مناسب در فصل زمستان توجه کرده باشید، می توانید مشاهده کنید که بیشتر رنگ قهوه ای و تیره برای آرایش چشم در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که برای فصل تابستان و بهار توصیه به استفاده از رنگ های روشن و شاد برای آرایش چشم و صورت می شود.
  2. 2- سایه چشم براق و فصل زمستان: آرایش براق در فصل های گرم سال بیشتر کاربرد دارند. به همین خاطر، هیچ گاه توصیه نمی شود که سایه چشم های براق برای فصل تابستان مورد استفاده قرار گیرند. ولی این محدودیت برای فصل های خنک سال برداشته شده است. در صورتی که علاقه مند به استفاده از سایه چشم براق می باشید، می توانید در فصل زمستان بهترین سایه چشم را انتخاب کنید. سایه چشم های براق گزینه خوبی برای فصل های خنک سال محسوب می شوند. شما می توانید سایه های چشم اکلیلی، مسی، قهوه ای و یا نقره را برای فصل زمستان انتخاب کنید. البته در هنگام انتخاب سایه چشم براق برای فصل زمستان و حتما و حتما به رنگ لباس و پوست خود تان توجه داشته باشید.

سایه چشم براق و فصل زمستان

راز و رمز های استفاده از بهترین سایه چشم برای فصل های خنک سال: انتخاب سایه چشم برای فصل های خنک سال از یک طرف و نحوه استفاده از بهترین سایه های چشم مناسب برای فصل های خنک سال از یک طرف دیگر، در صورتی که علاقه مند هستید در فصل زمستان آرایش چشم خاصی داشته باشید، باید با رمز و راز های استفاده از بهترین سایه چشم برای فصل های خنک سال آشنایی داشته باشید.
در حال حاضر، روش های مختلفی برای استفاده از بهترین سایه چشم در فصل های خنک سال وجود دارد. ولی در ادامه به برخی از نکته های کلیدی که باعث می شوند شما آرایش خاص و زیبایی داشته باشید، اشاره می کنیم.

  1. 1- استفاده از مرطوب کننده ها برای پوست دور چشم فراموش نشود: فصل های خنک سال، دارای آب و هوای خاصی می باشند و می توانند پوست صورت را خشک کنند. پوسته ریزی پوست صورت در اثر خشکی بیش از حد پوست، باعث می شود که زیبایی پوست تحت تاثیر قرار گیرد. در صورتی که بر روی پوست خشک از سایه چشم استفاده کنید، ممکن است آرایش چشم شما تحت تاثیر قرار گیرد. به همین خاطر، توصیه می شود که حتما در فصل زمستان از مرطوب کننده های مناسب برای پوست دور چشم استفاده کنید. در حال حاضر، مرطوب کننده های خاصی وجود دارند که به صورت اختصاصی برای پوست دور چشم مورد استفاده قرار می گیرند. پس اگر قصد خرید لوازم آرایشی مناسب برای فصل زمستان را دارید، توصیه می کنیم که از همین حالا به فکر خرید یک مرطوب کننده برای پوست دور چشم خود تان نیز باشید.
  2. 2- استفاده از سایه های ترکیبی برای طراحی بهترین آرایش در فصل زمستان: یکی از بهترین روش ها برای زیبا کردن آرایش در فصل زمستان، استفاده از سایه های ترکیبی است. اینکه کدام یک از رنگ های سایه های چشم را با هم ترکیب کنید، بستگی به سلیقه شما دارد. ولی به هر حال توصیه می کنیم که سایه های براق را با سایه های مات ترکیب کنید و سایه چشم خاصی را برای خودتان به ارمغان آورید. ترکیب رنگ های تیره با روشن برای سایه چشم فوق العاده عمل می کند. به طور مثال، می توان از ترکیب سایه چشم نقره ای با ترکیب سایه چشم های تیره مانند سرمه ای، طوسی تیره و مشکی استفاده کرد.
  3. 3- برای زیباتر کردن آرایش خود، از سایه نقره ای استفاده کنید: سایه نقره ای یکی از زیبا ترین سایه های چشم برای فصل زمستان محسوب می شود. اگر می خواهید یک سایه چشم خاص و حرفه ای برای خود تان داشته باشید، توصیه می کنیم که در کنار سایه های چشم دیگر، از سایه چشم نقره ای نیز استفاده کنید.
  4. برای زیباتر کردن آرایش خود، از سایه نقره ای استفاده کنید
  5. مراحل کشیدن سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال: تا به اینجای مقاله در رابطه با نحوه خرید سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال صحبت کردیم. همچنین، یک سری نکات را برای استفاده بهتر از سایه چشم در فصل های خنک سال ذکر کردیم. ولی به غیر از اینکه شما باید در انتخاب رنگ سایه چشم در فصل های خنک سال به یک سری نکات توجه داشته باشید، می بایست در رابطه با مراحل کشیدن سایه چشم نیز اطلاعات کافی کسب کنید. استفاده روتین از سایه چشم معمولا توصیه نمی شود. ولی برای اینکه در یک مراسم خاص حضور پیدا کنید، می توانید از بهترین روش سایه چشم برای داشتن آرایشی زیبا استفاده کنید. در حال حاضر می خواهیم برای راهنمایی شما عزیزان، مراحل کشیدن سایه چشم برای داشتن آرایشی زیبا در فصل زمستان را ذکر کنیم.
  • • ابتدا پوست اطراف دور چشم خود را تمیز کنید. در صورتی که از قبل آرایشی روی پوست شما باقی مانده است، با یک شوینده مناسب، پوست صورت خود را تمیز کنید.
  • • برای اینکه پوست اطراف دور چشم شما آماده استفاده از سایه چشم باشد، مقداری از مرطوب کننده های اطراف دور چشم را بر روی پوست اطراف دور چشم بزنید. به طور کامل مرطوب کننده را بر روی پوست اطراف دور چشم پخش کنید.
  • • حالا نوبت به آن رسیده که از کرم های آرایشی برای سفید کردن و یکدست کردن پوست خود تان استفاده کنید. در صورتی که نیاز به استفاده از کرم پودر دارید، باید در این مرحله کرم پودر را بر روی پوست دور چشم خود استفاده کنید.
  • • پس از استفاده از کرم پودر، می بایست در صورت نیاز به استفاده از کانسیلر، از کانسیلر نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که کرم پودر شما و کانسیلر تان باید مناسب با فصل زمستان باشند. خشک بودن این کرم ها باعث خشک شدن پوست می شود.
  • • حالا پالت سایه چشم خود را بردارید و بهترین رنگ سایه چشم را متناسب با رنگ لباس خود انتخاب کنید. سعی کنید که از گوشه چشم، سایه چشم را به سمت بیرون بکشید. نیازی نیست که سایه چشم شما همه چشم شما را بپوشاند. فقط کافیست که بر روی پلک های خود تان سایه چشم بکشید.
  • • در صورتی که می خواهید از چند رنگ سایه چشم استفاده کنید، ابتدا یک رنگ پایه برای سایه خود انتخاب کنید و آن را بر روی پوست بالای چشم خود بزنید.
  • • سپس، رنگ های بعدی را به ترتیب و بر حسب سلیقه خود تان به سایه پشت چشم خود اضافه کنید.
  • • اگر دوست دارید که سایه چشم براقی داشته باشید، می توانید از سایه های بدون رنگ، ولی اکلیلی بر روی سایه چشم خود استفاده کنید.

مراحل کشیدن سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال

سایه چشم را بر اساس نوع لباس خود انتخاب کنید: به غیر از فصل خنک سال که بر روی انتخاب سایه چشم شما تاثیر دارد، نوع لباس شما نیز بر روی انتخاب شما تاثیر به سزایی دارد. سعی کنید که برای استفاده از سایه چشم ابتدا به رنگ و مدل لباس خود توجه داشته باشید. بهتر است که سایه چشم متناسب با رنگ لباس باشد. به طور مثال اگر رنگ لباس شما آبی تیره است، بهتر است که سایه چشم را به رنگ سرمه ای و یا ترکیبی از سرمه ای انتخاب کنید. در صورتی که لباس شما دارای پارچه شلوغی است، بهتر است در استفاده از سایه چشم زیاده روی نکنید، سایه های چشم ساده مناسب لباس های شلوغ می باشند.

سایه چشم را بر اساس نوع لباس خود انتخاب کنید

بهترین سایه های چشم از لحاظ کیفیت و تاثیر بر روی زیبایی آرایش: در کنار اینکه رنگ و مدل سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال بسیار حائز اهمیت می باشند، کیفیت سایه چشم نیز بسیار مهم است. برای اینکه سایه چشم خاصی داشته باشید، باید بهترین سایه های چشم را از لحاظ کیفیت خریداری کنید. برخی از سایه های چشم دارای کیفیت پایینی می باشند و می توانند باعث کاهش زیبایی آرایش گردند. به همین خاطر، انتخاب سایه چشم باید بر اساس بهترین کیفیت صورت گیرد. اگر به زیبایی آرایش خود اهمیت می دهید، می توانید برای خرید سایه چشم با بالا ترین کیفیت از فروشگاه دونا کازمتیک اقدام کنید. سایه های چشم بی کیفیت می توانند باعث از بین رفتن زیبایی آرایش شما شوند و آرایش صورت شما را خراب کنند.

بهترین سایه های چشم از لحاظ کیفیت و تاثیر بر روی زیبایی آرایش

چند نمونه خاص برای سایه چشم در فصل زمستان: اگر نمی دانید که چه مدل از سایه چشم را برای فصل زمستان انتخاب کنید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

  • • آرایش چشم با مضمون سبز و آبی: یکی از خاص ترین سایه های چشمی که این روز ها بسیار ترند شده است، سایه چشم ترکیبی است که با آبی و سبز طراحی می شود. سایه های چشم آبی و سبز می توانند زیبایی خاصی را برای آرایش صورت شما ایجاد کنند. اگر رنگ لباس شما سبز، آبی، کاربنی و مشکی است برای انتخاب این نوع سایه چشم شک نکنید. برای اینکه این سایه را بر روی چشم های خود تان ایجاد کنید، می بایست از چند رنگ ترکیبی آبی و سبز استفاده کنید. سعی کنید که رنگ های تیره را انتخاب کنید. به طور مثال، از سرمه ای به جای آبی روشن استفاده کنید. سبز انتخاب شده شما نیز باید تیره باشد تا زیبایی منحصر به فردی را برای آرایش صورت شما ایجاد کند.

آرایش چشم با مضمون سبز و آبی

  • • سایه چشم طلایی و مسی: بهترین رنگ برای سایه چشم در فصل زمستان، رنگ های براق هستند. رنگ طلایی و رنگ مسی از جمله رنگ های محبوبی محسوب می شوند که برای آرایش چشم ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دو رنگ می توانند زیبایی منحصر به فردی به آرایش شما دهند. اگر چشمان شما دارای رنگی تیره می باشند، انتخاب سایه چشم مسی برای شما بهترین گزینه محسوب می شود. اگر دوست دارید که سایه چشم تیره ای داشته باشید، می توانید سایه چشم مسی را با سایه چشم مشکی و یا طوسی تیره ترکیب کنید.

سایه چشم طلایی و مسی

  • • سایه چشم ترکیبی با مشکی: یکی از بهترین روش های استفاده از سایه مشکی در فصل های خنک سال، استفاده از ترکیب رنگ های مختلف با سایه مشکی است. برای این کار لازم است که سایه های رنگی را بر روی بخش داخلی چشم بزنید. سایه چشم مشکی باید بر روی بخش خارجی چشم ها کشیده شود تا زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند. شما می توانید سایه مشکی را با سایه صورتی، قهوه ای، آبی تیره، مسی و ... ترکیب کنید.

سایه چشم ترکیبی با مشکی

  • - خط چشم

استفاده از مداد چشم برای پلک پایین در فصل زمستان، استفاده از خط چشم مایع، سرمه یا مداد چشم نه تنها به چشم ها جذابیت و جلوه ای خاص می بخشد بلکه به افزایش ماندگاری آرایش چشم ها نیز کمک می کند. بنابراین برای آرایش زمستانی به کمک یک خط چشم گربه ای در انتها و گوشه چشم می توانید چشم ها را برجسته تر و زیبا تر نشان دهید، جلوه خاصی به آنها می بخشد و به آنها تیرگی مد نظر خود را ببخشید. در فصل زمستان استفاده از یک خط چشم تیره توصیه می شود. فراموش نکنید که از خط چشم های تیره و ترجیحا مشکی استفاده کنید تا گیرایی نگاه تان را دو چندان کند.

خط چشم

  • - ریمل

انتخاب ریمل برای فصل های خنک سال جهت تکمیل سایه چشم، یکی از مهم ترین لوازم آرایشی که باید برای فصل های خنک سال مورد استفاده قرار گیرد، ریمل است. ریمل ها باید مرغوبیت بالایی داشته باشند تا هم به چشم های آسیبی وارد نکنند و هم ماندگاری خوبی داشته باشند. ریمل های مناسب فصل زمستان باید ضد آب باشند. زیرا در این فصل احتمال ریزش باران و برف وجود دارد و همین موضوع می تواند آرایش بانوان را خراب کند. ریمل های ضد آب در این فصل پیشنهاد بهتری هستند تا مژه هایتان به هم نچسبد و باران باعث ریختن آرایش در اطراف چشم ها نشود. همچنین، ریمل می بایست به گونه ای باشد که نریزد. ریمل هایی که در اثر خشک شدن، می ریزند، می توانند زیبایی آرایش را مختل کنند، پس سعی کنید برای تکمیل آرایش چشم خود، از ریمل های با کیفیت استفاده کنید. به علت ابری بودن هوا در این فصل بهتر است از ریمل های تیره مانند مشکی و قهوه ای تیره استفاده کنید، که می تواند به جذاب شدن آرایش زمستانی شما کمک کند. از ریمل رنگی مانند آبی و سبز در فصل زمستان نباید استفاده شود.

ریمل

  • - آرایش ابرو ها

ابرو یکی از اعضای صورت است که اتفاقا زیبایی و مرتبی آن تاثیر زیادی در زیبایی آرایش شما دارد. داشتن ابرو های پر پشت و مرتب می تواند چهره جذاب تری به شما دهد؛ هم چنین انتخاب رنگ ابرو روشن تر از رنگ موها یکی دیگر از ترفند های آرایش چشم در زمستان است. البته برای این کار می توانید از مداد یا سایه ابرو نیز استفاده کنید که ضمن رنگ بخشیدن، فضای خالی بین ابرو ها را پر کنند. دقت کنید در استفاده از این لوازم آرایشی زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است پایه آرایش شما را خراب کنند.
برای مراقبت از ابرو در فصل های سرد سال بهتر است از تقویت کننده های ابرو استفاده کنید و حتما با برس مخصوص ابرو آن را به سمت بالا بکشید. با ضخیم و پرپشت تر نشان دادن ابرو ها می توانید به آرایش زمستانی خود زیبایی و جذابیتی خاصی ببخشید. برای این منظور ابتدا باید ابرو های خود را مرتب کنید و به سمت بالا و بیرون شانه بزنید. سپس نقاط خالی را به وسیله یک مداد ابرو یا سایه ابرو پر کنید. در نهایت ابرو ها را مجددا شانه بزنید تا به فرم دلخواه تان برسد و پس از آن نیز با استفاده از صابون ابرو یا ژل ابرو ثابت کنید.

آرایش ابرو ها

  • - استفاده از لوازم آرایش ضد آب

در فصل سرما هر لحظه ممکن است بارش برف و باران آرایش شما خصوصا آرایش چشم را خراب کند. با استفاده از لوازم آرایش ضد آب می توانید مطمئن شوید که در صورت بارش برف یا سرازیر شدن اشک چشم به خاطر باد، آرایش چشم شما به قوت خود باقی خواهد ماند.

استفاده از لوازم آرایش ضد آب

نکات مراقبی پوست در فصل سرما
خشکی فصل سرما خصوصا در زمستان ممکن است برای پوست شما دردسر هایی را ایجاد کند. در این فصل پوست شما خشک و مستعد پوسته شدن است؛ پس نیاز به مراقبت و رعایت نکات خاصی دارد. فوت و فن هایی برای آرایش کردن و مراقبت از صورت در این آب و هوا وجود دارد که به زیبا تر شدن صورت شما کمک می کند. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • - اسپری آب صورت در زمستان را فراموش نکنید: توصیه می ‌کنیم خرید اسپری آب صورت در زمستان را فراموش نکنید. اسپری آب صورت یا فیس میست (Face Mist)، یک نوع نرم کننده ملایم پوست است که در گروه تونر قرار دارد. شما می‌ توانید پیش از آرایش به صورت تان اسپری آب بزنید.

اما چرا استفاده از اسپری آب صورت اهمیت دارد؟ اسپری آب صورت نوعی مرطوب ‌کننده پوست است که پوست را نرم و مغذی می ‌کند. هنگامی که پوست تان تمیز است، این اسپری صورت کمک می ‌کند تا پوست آبرسانی شود. همچنین این اسپری آب برای تثبیت آرایش در زمستان نیز مناسب است. از این جهت، میکاپ زمستانی آسیب نمی ‌بیند و میزان ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

اسپری آب صورت در زمستان را فراموش نکنید

  • - پوست تان را پاکسازی کنید: یکی از ترفند های آرایش در زمستان، پاکسازی پوست است. معمولا در فصل پاییز و زمستان هوا  آلوده ‌تر می ‌شود. بنابراین این آلودگی در منافذ پوست جمع می ‌شوند و مشکلاتی از جمله بروز جوش و آکنه، لک پوستی، چین و چروک و… را به وجود می ‌آورند. توصیه می‌ کنیم حتما با ژل شستشوی صورت پوست تان را پیش از خواب و پس از پاک کردن آرایش پاک و تمیز کنید. همچنین شما می‌ توانید یک تا دو بار در هفته از لایه بردار صورت استفاده کنید تا پوست به طور عمقی تمیز شود. با این حال استفاده از کرم آبرسان یا مرطوب کننده را پس از پاکسازی پوست فراموش نکنید.

پوست تان را پاکسازی کنید

  • - تقویت صورت تان شب قبل از آرایش در فصل سرما با ماسک: شب قبل از آرایش در فصل سرما یک ماسک ترجیحا ورقه ای روی صورت خود بگذارید. با این کار رطوبت به پوست شما منتقل می شود و به این ترتیب دیگر خبری از پوسته پوسته شدن پوست صورت بر اثر خشکی نخواهد بود. پوست شما با یک ماسک آبرسان درخشان و با طراوت می ماند و برای یک آرایش فوق العاده آماده می شود.

تقویت صورت تان شب قبل از آرایش در فصل سرما با ماسک

  • - رفع خشکی لب ها: یکی از عمده مشکلات افراد در فصل سرما، خشک و پوسته شدن لب هاست. در فصل سرد سال که هوا خشک است، بهتر است که از انواع تقویت کننده های لب استفاده کنید. لب های شما از مهم ترین عضو های صورت هستند که نیاز به مراقبت زیادی دارند. بالم، کرم، اسکراب، استیک و انواع ویتامین ها برای لب در بازار وجود دارند.

رفع خشکی لب ها

  • - لایه برداری از پوست: برای اینکه بتوانید آرایش خوبی داشته باشید و به اصطلاح آرایش روی پوست شما بخوابد باید به پوست تان هم به صورت مرتب و اصولی رسیدگی کنید. فصل سرما بهترین زمان برای عمل لایه برداری پوست است. دلیل این مسئله اشعه کم تر و غیر مستقیم آفتاب است که در روند لایه برداری سبب لکه های پوستی نمی شود. لایه برداری باعث می شود تا سلولهای مرده سطح پوست بریزد و لایه تازه و جوان جایگزین آن شود. کرم های لایه بردار کمک می کنند تا پوست سفت و شفاف شود. با استفاده از انواع لایه بردار ها، رطوبت به عمق لایه های پوست نفوذ می کند و به این ترتیب علائم پیری زودرس یا چروک های ریز را از بین می رود. معمولا کرم های لایه بردار این ضد التهاب و التیام بخش هستند و به پوست فرصت تنفس دوباره می دهند. برای این که به طور عمیق پوست شما تمیز شود باید از لایه بردار صورت، یک تا دو بار در هفته استفاده کنید؛ پس از پاک سازی پوست از کرم مرطوب کننده و آبرسان باید استفاده شود.

لایه برداری از پوست

  • - استفاده از پاک کننده های ملایم: بعد از آرایش در فصل سرما مثل هر فصل دیگری پاک کردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای پاک کردن آرایش در زمستان و پاییز به جای شوینده های قوی، یک شوینده ملایم را در سبد خرید خود بگذارید. این شوینده چه میسلار واتر باشد چه ژل شستشو، حتما باید ملایم باشد تا باعث خشکی و قرمزی مضاعف پوست نشود. به صورت کلی لوازم بهداشتی عطری و صابونی را در این فصل کنار بگذارید، زیرا باعث ایجاد حساسیت و التهاب می شوند.

استفاده از پاک کننده های ملایم

  • - مو‌ ها را با سرم دوفاز، نرم و مرطوب نگه دارید: در فصول سرد سال به همان اندازه مراقبت از پوست، باید مراقب آبرسانی و نگهداری از موها نیز باشیم. خصوصا اگر موهای خشکی دارید از استفاده مدام و پیوسته انواع سرم های دوفاز و روغن‌هایی که باعث رطوبت رسانی به بافت مو می شوند غافل نشوید. در ضمن اگر نیاز به سشوار کشیدن مو هست، حتما قبل از سشوار و در حالت نم از سرم دوفاز، ترجیحا با عصاره روغن آرگان استفاده کنید.

مو‌ ها را با سرم دوفاز، نرم و مرطوب نگه دارید

  • - دو یار همراه در فصل سرما: جدای از لوازم آرایشی که همیشه همراه شماست، باید این دو قلم  را همیشه با خود داشته باشید تا هم از پوست تان مراقبت کنید هم به زیبا‌ تر شدن آرایش صورت تان کمک کنید. مرطوب کننده و بالم لب دو محصولی است که به شما کمک می کند از پوست تان مراقبت کنید. همان طور که متوجه شدید، آرایش زمستان با فصل‌ های دیگر کمی متفاوت ‌تر است. ترفند های آرایش زمستان که در این مقاله معرفی شد، همه به داشتن پوستی سالم و شاداب و آرایشی زیبا تر کمک می ‌کنند. بنابراین توصیه می ‌کنیم برای محافظت از پوست تان این نکات را همیشه به یاد داشته باشید.

دو یار همراه در فصل سرما

سوالات متدوال

  • - آیا می توان از هر رنگی برای آرایش در زمستان استفاده کرد؟

خیر. برای داشتن پوستی گرم در فصل زمستان بهتر است از تناژ رنگی گرم و یکدست در آرایش خود استفاده کنید. مثلا هماهنگی رنگ های سایه چشم و رژلب می تواند گزینه مناسبی به نظر برسد.

  • - آرایش زمستانی با کرم پودر بهتر است یا ضد آفتاب؟

برای داشتن آرایش گیرا و جذاب در زمستان و یکدست کردن رنگ پوست می توانید از کرم پودر یا ضد آفتاب های tinted استفاده کنید. باید این نکته را یادآور شویم که استفاده از ضد آفتاب در فصل زمستان را به هیچ وجه فراموش نکنید. علاوه بر آبرسان و مرطوب کننده، مصرف ضد آفتاب یکی از موارد مهم آرایشی در زمستان محسوب می شود که از پوست شما در برابر اشعه های آفتاب و بازتاب های نور محافظت می کند.

  • - آیا از کرم پودر های برنزه می توان در فصل سرما استفاده کرد؟

خیر. استفاده از کرم پودر های برنزه و تیره در فصل تابستان پیشنهاد می شود و بهتر است در فصل سرما و زمستان از کرم پودر های همرنگ با پوست خود استفاده کنید.

 آیا از کرم پودر های برنزه می توان در فصل سرما استفاده کرد؟

  • - در فصل زمستان باید از محصولات ضد آب استفاده کرد؟

بله. در فصل های سرد و ابری سال به خاطر احتمال بارش باران بهتر است که از محصولات مراقبتی و آرایشی ضد آب استفاده کنید تا زحمات آرایشی که روی پوست خود انجام داده اید هدر نرود.

  • - آیا لازم است که در فصل های سرد حتما از سایه های تیره رنگ استفاده کنیم؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که آیا نیاز است حتما در فصل زمستان از سایه چشم تیره رنگ استفاده کنیم؟ واقعیت این است که رنگ سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال باید متناسب با سلیقه و نوع لباس افراد انتخاب شود. بدیهی است که هیچ اجباری برای انتخاب رنگ های تیره در فصل سرد سال نیست. ولی موضوع حائز اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل های سرد سال، رنگ های تیره زیبایی بیشتری دارند. به همین خاطر، توصیه می شود که در این فصل از رنگ های تیره برای سایه چشم استفاده کنید. البته استفاده از رنگ های تیره برای سایه چشم به این معنی نیست که کل آرایش صورت شما دارای رنگ تیره باشد؛ در واقع، شما می بایست توازن را میان رنگ های سایه چشم و آرایش خود حفظ کنید. در صورتی که سایه چشم تیره رنگ انتخاب کردید، بهتر است که به دنبال آرایش روشن برای لب ها و گونه های خود باشید.

آیا لازم است که در فصل های سرد حتما از سایه های تیره رنگ استفاده کنیم؟

سخن پایانی
امروزه با پیشرفت در زمینه ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی و همچنین تغییر مد، شما برای خرید لوازم آرایشی، متناسب با هر فصل باید اقدام نمایید. با توجه به اینکه در فصل های مختلف دمای هوا با تغییرات گسترده همراه می ‌شود، هنگام خرید لوازم آرایشی باید دقت کنید که از محصولات کاربردی بهره برده تا بتوانید با سبک آرایش متناسب با فرم مورد نظر، چهره ای جذاب برای خود ایجاد نمایید.
به مانند تغییر لباس ها که از ضروریات در فصل زمستان به شمار می ‌رود، تغییر لوازم آرایشی نیز از نکاتی است که باید دقت فراوان به آن شود. اگر از طرفداران مد و فشن به شمار می روید باید بدانید که تمام بخش های دنیای مد می توانند در دنیای ترند ها سهم بزرگی داشته باشند. به همین علت شما باید در هر فصل با انتخاب و خرید لوازم آرایشی مناسب بتوانید از محصولات کاربردی بر روی صورت خود استفاده نمایید. 
 با توجه به حساسیتی که بانوان هنگام خرید لوازم آرایشی به خرج می دهند، سعی کنید متناسب با فصلی که در آن قرار دارید با کسب اطلاعات کافی، اقدام به خرید لوازم آرایشی نمایید. ما در این مطلب خوبی راهکار هایی جهت خرید لوازم آرایشی جهت آرایش زمستان برای شما بیان کردیم.
در این مقاله سعی کردیم در رابطه با سایه چشم مناسب در فصل های خنک سال صحبت کنیم. معمولا رنگ های گرم و تیره برای سایه چشم فصل زمستان و پاییز مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های روشن و مات برای سایه چشم فصل های گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند.
بسیاری از افراد علاقه مند هستند که لوازم آرایشی را بر اساس آب و هوای همان فصل انتخاب کنند. فصل های خنک سال جان می دهند برای زیبایی شما، به شرطی که شما بتوانید بهترین آرایش را برای این فصل انتخاب کنید. 
در نهایت باید گفت که برای آرایش زمستانی در این فصل باید در انتخاب رنگ ها دقت زیادی شود تا با توجه به سرمای هوا و رنگ های سرد موجود در این فصل، بتوان با رنگ های گرم و پرحرارت تعادل و هارمونی ایجاد نمود. در مجموع آرایش در این فصل می تواند اندکی غلیظ تر و تیره باشد تا جذابیت چهره را در سرمای زمستان دوچندان سازد. امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید آرایش زمستانی زیبایی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن های آرایش در فصل زمستان

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان