هر آنچه درباره کانتورینگ لب باید بدانید

هر آنچه درباره کانتورینگ لب باید بدانید

لب‌ های بزرگ و برجسته ‌ای می ‌خواهید و دوست ندارید که برای رسیدن به این خواسته خود زیر تیغ جراحی یا آمپول‌ های تزریق ژل بروید؟ خب کانتورینگ لب، بهترین روشی است که می‌ توانید از آن برای حجم بخشیدن به لب ‌هایتان استفاده کنید. 
خوش فرم کردن لب ‌ها یکی از دغدغه‌ های همیشگی خانم‌ هاست، اما این که چگونه انجام می‌ شود و تا چه حد ماندگاری دارد نیز بسیار اهمیت دارد. کانتورینگ لب در واقع یک تکنیک محبوب آرایشی و بخشی از کانتورینگ صورت به‌ حساب می‌ آید که سبب می ‌شود لب ‌ها حالتی برجسته به خود گرفته و خوش‌ فرم ‌تر از حالت معمول شوند.
خوشبختانه برای کانتورینگ لب به ابزار خیلی حرفه ‌ای و دور از دسترس احتیاجی ندارید. در این روش از دو رنگ رژ لب استفاده می شود. یکی از آنها نسبت به دیگری روشن‌ تر است و همین ‌طور بافت خطوطی که اطراف لب کشیده می ‌شوند، سبب می شود که تناسب در بخش‌ های مختلف برقرار شود.
در خانم‌ هایی که برجستگی لب نداشته یا این که لب آنها فرم مشخصی ندارد، کانتورینگ لب می ‌تواند یک انتخاب خوب باشد. البته انجام آن اصول خاص خود را دارد و باید به ‌درستی صورت پذیرد؛ در غیر این صورت، برجستگی و تعادل آن به ‌خوبی نمایان نخواهد شد.

هر آنچه درباره کانتورینگ لب باید بدانید

کانتور لب به معنی متعادل ‌سازی آرایش لب است. کانتورینگ آرایش صورت را از حالت مصنوعی خارج کرده و یک جلوه طبیعی زیبا به آرایش می ‌دهد. کانتورینگ لب باعث زیبا سازی لب می‌ شود و ظاهر یک لب بی ‌نقص و زیبا را برای صورت فراهم می ‌کند. امروزه استفاده از تکنیک کانتورینگ صورت روشی مناسب برای فرم دهی و زیبا سازی آرایش صورت خواهد بود.
وقتی در مورد آرایش و زیبایی صحبت می‌ کنیم، شاید فکر کنید که آرایش لب آسان ‌ترین بخش آن است. زدن یک خط‌ لب و رژ ‌لب، کار سختی به نظر نمی ‌رسد. هر ‌چند که این موارد هم باید به درستی و روی اصول انجام شوند، ولی برای داشتن لب ‌هایی جذاب، استفاده از تکنیک "کانتورینگ لب" یا همان "کانتور" بهترین روش است.
کانتورینگ به منظور متعادل سازی صورت انجام می شود که به لوازم خیلی خاص احتیاج ندارند. هر چند که خیلی از برند های بزرگ و مطرح آرایشی در حال حاضر پالت های چند رنگ و تک رنگ برای کانتور و هایلایت طراحی کردند و در بازار به فروش می رسانند ولی شما می توانید با پودر های آرایشی، کرم و حتی مداد های مات که یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست تان هست کانتور را انجام بدید. در این مطلب  با آموزش کانتور کردن لب همراه شما هستیم تا بتوانید مانند آرایشگران حرفه ای لب هایتان را آرایش کنید.

هر آنچه درباره کانتورینگ لب باید بدانید

کانتورینگ لب چیست؟
اگر لب ‌های شما باریک است یا می‌ خواهید لب‌ های بزرگ‌ تر و جذاب‌ تری داشته باشید، قطعا کانتورینگ لب بخش مهمی از آرایش شما خواهد بود. به استفاده از تکنیک سایه ‌روشن در آرایش لب، کانتورینگ لب می‌ گویند. کانتورینگ لب در واقع با بهره‌ گیری از سایه‌ ها و اثرات نور بر روی لب ‌های شما، جلوه ‌ای متفاوت به آن می‌ بخشد. مطابق کانتورینگ صورت، این تکنیک بر روی لب نیز به اضافه کردن ابعاد و ایجاد ظاهر برجسته تمرکز دارد. اگر این تکنیک را به درستی اجرا کنید، ظاهر لب‌ های شما بزرگ‌ تر و حجیم‌ تر جلوه می ‌کند. این تکنیک با خطای دیدی که ایجاد می ‌کند، این تصور را در بقیه به وجود می‌ آورد که شما لب‌ هایی قلوه ‌ای و درشت دارید. استفاده از کانتورینگ لب برای کسانی  که تمایلی به تزریق ژل یا پروتز ندارند ولی به دنبال لب ‌هایی جذاب ‌تر هستند، بسیار مناسب است. اگر یک بار کانتورینگ لب را درست انجام دهید، جز همیشگی روتین آرایش شما خواهد شد. همچنین اگر از شکل لب ‌هایتان راضی هستید، باز هم می‌ توانید با کانتورینگ لب‌ ها را برجسته ‌تر کنید.
کانتورینگ لب عملی است که شکل طبیعی لب ‌های شما را تقویت می ‌کند و باعث می ‌شود آنها بزرگ‌ تر، پرتر و حجیم ‌تر به نظر برسند. با استفاده از کانسیلر، خط لب، رژ لب، براق ‌کننده لب و هایلایتر می‌ توانید به لب‌ ها عمق و ابعاد ببخشید.
کانتور لب یک روش عالی، متداول و محبوب برای برجسته‌ کردن، خوش فرم کردن و همین ‌طور ایجاد سایه و حاشیه‌ های جذاب است که سبب می‌ شود لب بسیار برجسته ‌تر روی اجزای صورت به نظر برسد. در واقع به تکنیک کانتورینگ لب، برجسته ‌سازی نیز می‌ گویند.
برای کانتور کردن لب لازم است که از پالت‌ های رنگی مخصوص چرب یا پودری استفاده کنید که در بازار موجود هستند. شما می ‌توانید دو رنگ رژ را برای انجام این کار استفاده کنید. همیشه یکی از آنها کمی روشن ‌تر بوده و ایجاد یک سری خطوط، برجستگی‌ ها و هاشور در آن الزامی است. کانتور لب با استفاد از ابزار مناسب باعث زیبا و طبیعی تر شدن آرایش لب ها خواهد شد.

کانتورینگ لب چیست؟

مزایای کانتورینگ لب
کانتورینگ باعث متعادل سازی آرایش می شود و آرایش صورت را از حالت مصنوعی خارج می کند، کانتور لب باعث متعادل ‌سازی و زیبا سازی لب می ‌شود. کانتور لب به معنی آرایش حرفه ‌ای لب است که به شما لب‌ های زیبا و بی نقص هدیه می‌ دهد. در ادامه این مطلب با آموزش کانتور کردن لب همراه شما هستیم تا بتوانید مانند آرایشگران حرفه ای لب هایتان را آرایش کنید.

مزایای کانتورینگ لب

آماده‌ سازی لب برای کانتورینگ
برای این که کانتورینگ لب را به ‌خوبی انجام دهید، می‌ توانید از یک آماده ‌سازی کلی نیز استفاده کنید. قدم اول برای داشتن لب‌ هایی حجیم و بزرگ، داشتن لب ‌هایی سالم و هیدراته است. لب‌ های شما مانند پوست تان به مراقبت احتیاج دارند. قبل از اینکه شروع به آرایش کنید، باید لب‌ هایتان را "اسکراب" کنید تا به ‌خوبی خودش را نشان دهد. اسکراب، دانه‌ های سفت مانند شکر یا قهوه دارد و موجب لایه ‌برداری سطوح مرده و سلول ‌های پوست لب می ‌شود. پوست لب حساسیت زیادی دارد. کار لایه ‌بردار ها این است که مشکلات پوست شما را از بین ببرند.
برای اسکراب لب می‌ توانید از محصولات آماده موجود در بازار استفاده کنید یا خودتان دست ‌به ‌کار شوید و به سراغ ماسک‌ ها و فرمول ‌های طبیعی بروید که حتی در خانه نیز قابل فرآوری هستند. در انتهای این مطلب آموزش چند مدل اسکراب خانگی را خواهیم داشت.

آماده‌ سازی لب برای کانتورینگ

برای اسکراب لب می ‌توانید مقداری از آن را با استفاده از انگشت خود برداشته و روی لب‌ ها بگذارید. اسکراب باید حدود دو یا سه دقیقه به ‌صورت دورانی روی لب ماساژ داده شود. برای اثر‌بخشی بیشتر اجازه دهید یک دقیقه روی لب‌ هایتان باقی بماند، در نهایت لازم است که اسکراب را پاک کنید. استفاده روزانه از "بالم ‌لب" مورد دیگری است که باید رعایت کنید. بالم ‌لب ‌ها به دو شکل ماتیکی و ظرفی به فروش می‌ روند. وظیفه آنها آبرسانی و تغذیه لب ‌ها است. موضوع مهم این است که شما باید آبرسانی کاملی را روی لب خود داشته باشید.

بالم لب شات 100 گرمی ذوتی لبلو
بالم لب شات 100 گرمی ذوتی لبلو

برای کانتورینگ لب به چه وسایلی احتیاج داریم؟
هر آرایشگری از ابزار مخصوص به خود استفاده می ‌کند و بنابراین آنچه در ادامه خواهیم گفت را نمی‌ توان یک نسخه‌ ی قطعی برای همه دانست، اما می‌ توانید برای شروع از آنها کمک بگیرید. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که ابزار‌ های زیر را در دسترس دارید:

برای کانتورینگ لب به چه وسایلی احتیاج داریم؟ 

برای انجام کانتور لب، ممکن است شما به اقلام دیگری احتیاج داشته باشید. موارد زیر دیگر اقلام مورد نیاز در کانتور لب می باشند:

برای کانتورینگ لب به چه وسایلی احتیاج داریم؟

انتخاب ابزار مناسب برای آرایش و کانتور لب برای داشتن آرایش زیبا تر بسیار مهم خواهد بود.
انتخاب خط لب: برای انتخاب خط لب بهتر است که چند درجه‌ ای از رنگ لب ‌های شما تیره ‌تر باشد.
انتخاب رژ لب: برای انتخاب رژ لب توصیه می ‌شود که رنگی را انتخاب کنید که از لب‌ های شما روشن ‌تر باشد.
انتخاب قلم و براش مناسب کانتورینگ: براش و قلم ‌های آرایشی انواع زیادی در بازار وجود دارد. شما بهتر است از بین آنها مواردی که اساسی ‌تر است را انتخاب کنید که برای آرایش اصلی شما کاربرد داشته باشد. هر براش از دسته و الیافی تشکیل‌ شده است. الیاف براش که شبیه مو است در بعضی براش‌ ها مصنوعی است و در بعضی موارد طبیعی است. دسته براش از دو جنس پلاستیکی و چوبی وجود دارد.
در زمان خرید هر نوع براش دقت داشته باشید که دسته به الیاف محکم متصل باشد. الیاف براش چه از نوع طبیعی و چه نوع مصنوعی توجه داشته باشید که خیلی زبر نباشد که به پوست لب در حین آرایش آسیب نرساند. انواع براش مناسب کانتورینگ صورت شامل:

  • • براش مخصوص زیر سازی که به شکل مخروطی است: الیاف یا موی سر قلم یا براش بسیار نرم و منعطف است و لبه‌ های مخروطی شکل دارد. این قلم برای زیر سازی و استفاده از انواع کرم پودر های آرایشی مایع بهترین گزینه است. در ابتدا زیر سازی را از قسمت‌ هایی که به پوشش‌ دهی بیشتری نیاز دارند شروع کنید و با ضربه‌ های نرم به سمت پایین کرم را پخش ‌کنید. به این روش و با کمک این قلم ‌مو یا براش کرم پودر به شکل کاملاً نرم و طبیعی روی پوست شما می ‌نشیند.
  • • براش گرد برای زیر سازی: این براش برای کرم پودر زدن مناسب است. به خاطر داشتن مو های نرم و متراکم کرم را به‌ صورت یکنواخت روی صورت پخش می‌ کند. به کمک براش گرد یک زیر سازی تمیز و بی ‌نقص برای صورت خود خواهید بود.
  • • براش تخت: از این براش برای کانسیلر استفاده می ‌شود. سر تخت این براش برای پوشاندن اطراف چشم و خطوط چهره بسیار مناسب است.
  • • براش باریک: این نوع براش و قلم که دارای سر باریک است برای پوشش‌ دهی با کانسیلر است. یک تفاوت عمده با براش تخت دارد به این صورت است که سر باریک آن برای پوشش ‌دهی نقاطی مثل گوشه چشم و اطراف بینی که نیازمند دقت بیشتری است کاربرد دارد. از براش باریک برای کانتور لب هم استفاده می ‌شود.

انتخاب قلم و براش مناسب کانتورینگ

استفاده از کانسیلر و کرم پودر: کانسیلر و کرم پودر یکی از لوازم مصرفی پر کاربرد برای کانتورینگ صورت است که کمک می‌ کند پوست یک دست شود و زیر سازی آرایش به‌ خوبی انجام شود. هدف استفاده از کانسیلر و کرم پودر برای زیر سازی و داشتن پوستی یک دست و تمیز است. در این صورت است که آرایش صورت کاملاً طبیعی جلوه داده می ‌شود. کانسیلر کرم پودر با غلظتی بالا که برای پوشاندن گودی، کبودی و سیاهی دور چشم کاربرد دارد و همچنین کمک به پوشاندن لک ‌های روی پوست هم می‌ کند.
به‌ عبارتی‌ دیگر کرم پودر های روشن و رنگی برای یک دست کردن پوست صورت پر کاربرد هستند. کانسیلر بعد از کرم پودر روی صورت استفاده می ‌شود. کانسیلر در انواع مختلف مایع، نیمه جامد و جامد تولید و بسته‌ بندی می ‌شود.

استفاده از کانسیلر و کرم پودر

انتخاب مداد لب با رنگ مناسب: استفاده از مداد لب در کانتور لب یکی از مهم ترین ابزار کانتور لب است. تشخیص رنگ پوست در انتخاب مداد لب یا خط لب بسیار مهم است:

  • • اگر رنگ پوست سفید به سمت صورتی دارید خط لب با طیف رنگ کرم، صدفی یا رنگی بین صورتی و زرد، بهترین گزینه است.
  • • اگر رنگ پوست شما برنزه ‌ای است و یا تیره است، طیف رنگ ‌های ارغوانی روشن، سرخ و رنگ قرمزی مانند گل برگ گل رز برای رنگ خط لب مناسب است.
  • • خط لب با رنگ ‌های قهوه‌ ای یا بنفش برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب است.0

پس از آن که رنگ مناسب برای خط لب خود را تشخیص دهید، توصیه می ‌کنم که بعد از اینکه لب خود را با رژ لب و خط لب آرایش کردید و در محیطی که نور طبیعی دارد با دقت به رنگ و آرایش لب دقت نگاه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که رنگ انتخابی برای کانتور لب مناسب است یا نه. اگر با نگاه کردن به لب‌ های خود احساس خوبی نداشتید مطمئن باشید که رنگ مناسبی را انتخاب نکردید و نیاز است که تغییر دهید. یک نکته مهم این است که رنگ قرمز برای خط لب و رژلب روی افزایش اعتماد به ‌نفس تأثیر خیلی خوبی دارد. برای مثال انتخاب مداد لب تیره‌ تر از رنگ رژ لب باعث می‌ شود لب‌ ها جلوه باریک‌ تری به خود بگیرند. استفاده از مداد لب برای کانتور لب بسیار هم و اساسی خواهد بود.

انتخاب مداد لب با رنگ مناسب

استفاده از رژ لب ماندگار بدون سرب: در کانتور لب در انتخاب رژ لب دقت زیادی باید داشته باشید. در تهیه رژ لب از مواد شیمیایی و مواد طبیعی مختلفی استفاده می ‌شود ولی مسئله مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد میزان و مقدار استاندارد هر کدام از این مواد است. همچنین از مواد دیگری مثل ویتامین‌ های پوست لب، لوسیون، مواد حفاظتی در برابر اشعه مخرب آفتاب، روغن، الکل، موم و رنگ استفاده می ‌شود.
مهم‌ ترین ویژگی رژ لب این است که دارای سرب نباشد به این دلیل که سرب به‌ راحتی از پوست لب جذب بدن می‌ شود و در دراز مدت باعث ایجاد سرطان خون می‌ گردد.

استفاده از رژ لب ماندگار بدون سرب

در کانتورینگ لب انتخاب مداد کاملاً سلیقه ‌ای خواهد بود. تنها نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید نزدیک بودن آن به رنگ رژ یا برق لب خواهد بود. ضمن این که در هرکدام از آموزش‌ ها، شما می‌ توانید از رژ لب‌ های مات استفاده کنید که پروسه کلی را تمیز تر و بهتر می‌ کنند.
چند روش‌ آموزش گام به گام کانتورینگ لب
به‌ طور کلی چند روش برای کانتورینگ لب وجود دارد که می‌ توانید از آنها استفاده کنید. این روش‌ ها از اصول خاصی پیروی نمی‌ کنند و ممکن است بسته به آرایشگر یا کسی که آن را انجام می ‌دهد، همه چیز به شکلی متفاوت پیش برود. موضوع مهم دیگر در مورد انتخاب روش کانتور لب، لوازمی است که در دسترس شما خواهد بود و می‌ توانید بر اساس آن عمل کنید.

  • - روش اول:

بر اساس این روش، شما با استفاده از خط‌ کشی لایه‌ های مرزی لب می ‌توانید پروسه کانتور لب خود را انجام دهید.

  1. 1. لب‌ هایتان را خط بکشید: اگر هنوز در مورد نحوه کانتور کردن دو دل هستید، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که از روش اول استفاده و این مراحل را دنبال کنید. برای شروع کانتورینگ لب، با استفاده از خط لب برای ایجاد یک طرح کلی از لب‌ های خود شروع کنید. خط لبی را انتخاب کنید که به رنگ رژ لب شما نزدیک باشد یا چند درجه تیره‌ تر باشد. با خط لب، یک X را در مرز بالایی لب خود بکشید. بعد در مرکز لب پایین خود، یک خط عمودی بکشید. کار بعدی این است که خطوط لب را خط بکشید و کمی آن را پر کنید. پر کردن لب‌ ها با استفاده از خط لب، به لب‌ های شما عمق می ‌دهد و همچنین باعث ماندگاری بیشتر رژ لب می ‌شود.
  2. 2. با رژ لب پر کنید: رژ لب مورد نظر خود را برای مرحله دوم کانتورینگ لب انتخاب کنید. مات، کرمی، ساتن رنگ، انتخاب با شماست.
  3. 3. بعد از اینکه فرمول رژ لب را انتخاب کردید، یک‌ لایه رژ لب یکنواخت روی لب ‌های خود بزنید. نزدیک‌ ترین رنگ به خط لب خود را انتخاب کنید. هنگامی که اولین سایه را روی لب‌ های خود زدید، یک رژ لب خامه ‌ای روشن ‌تر بگیرید. این سایه ‌روشن را به مرکز لب‌ های خود بزنید و آن را با انگشتان خود به ‌خوبی ترکیب کنید. سایه‌ روشن ‌تر کمی به لب ‌های شما حجم می‌ دهد و آنها را بزرگ‌ تر نشان می ‌دهد.
  4. 4. آن را براق کنید: برق لب رنگی خود را بیرون بیاورید و روی لب‌ های خود بمالید تا درخشان به نظر برسد. اگر می ‌خواهید لب‌ های مات داشته باشید می‌ توانید از این مرحله صرف‌ نظر کنید. اگر برق لب در دسترس ندارید، می‌ توانید به‌ سادگی از بالم لب مورد علاقه خود استفاده کنید. یک‌لایه ضخیم از بالم لب خود را بمالید و اجازه دهید لب ‌ها بدرخشند.
  5. 5. برجسته ‌کردن: هنگامی که استفاده از خط لب، رژ لب و برق لب را تمام کردید، کانسیلری انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک‌ تر است و فرم لب ‌هایتان را تیز کنید. با یک برس نازک، دور لب ‌های خود را بکشید و با دقت مخلوط کنید. اگر از خراب ‌شدن رژ لب خود می‌ ترسید می ‌توانید این مرحله را بعد از کشیدن خط لب خود انجام دهید. کانسیلر فرم لب‌ های شما را بهبود می ‌بخشد و آنها را برجسته می‌ کند.

 

آموزش گام به گام کانتورینگ لب

- روش دوم:

بر اساس این روش کانتورینگ می‌ توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  1. 1. نخست لازم است که لایه ‌برداری لب‌ های خود را انجام دهید. با استفاده از بالم ‌لب، سطح لب خود را کمی نرم و منعطف‌ تر کنید.
  2. 2. در بخش دوم، لب ‌ها را با استفاده از کانسیلر به‌ خوبی بپوشانید به شکلی که حتی خط طبیعی دور لب شما نیز به ‌سختی تشخیص داده شود. این کار باعث می ‌شود که برجستگی لب شما پس از انجام عملیات کانتور بیشتر گردد.
  3. 3. حال با استفاده از خط لب، دور لب خود را خط ‌کشی کرده و از خط لب دیگری که ساختار تیره ‌تری دارد، گوشه‌ های لب خود را درست مانند یک مثلث و یک حالت V ایجاد کنید. در لب پایینی نیز یک خط در وسط و دو خط در دو طرف لب بکشید.
  4. 4. در نهایت و به‌ عنوان مرحله آخر کانتورینگ لب، ضروری است که از رژ یا مداد لب استفاده کرده و خط لب خود را روشن ‌تر کنید. در بخش پایانی کار تمام سطح لب خود را با استفاده از رژ یا مداد لب بپوشانید.

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ لب

  • - روش سوم:
  1. 1. لب ها را با لایه برداری و مرطوب کردن، آماده کنید.
  2. 2. لب ها را با کانسیلر بپوشانید. این کار کمک می کند تا رنگ به صورت یکنواخت پخش شود، بدون آنکه خط طبیعی لب هایتان مشخص شده و راز اندازه واقعی لب هایتان فاش شود.
  3. 3. کمی پودر بی رنگ و شفاف بزنید تا آرایش تان ماندگاری پیدا کند.
  4. 4. لب های خود را با خط لب دلخواه، درست از بیرون خط طبیعی لب هایتان بکشید.
  5. 5. چروک های داخل لب را نیز با مداد بکشید.
  6. 6. در این مرحله کانتور شروع می شود، شما باید با مداد لبی که یک تا دو شماره تیره تر از شماره استفاده شده در مرحله ۴ و ۵ است، استفاده کرده و مجددا با آن خط لب بکشید وسپس گوشه های دهان را به شکل مثلثی با مداد بکشید. با این کار لب ها برجسته تر به نظر می رسد.
  7. 7. اکنون رژلب صورتی خود را برداشته و در مرکز لب ها به صورت ضربه ای رژ بزنید. اگر رژ ندارید، کانسیلر نیز همین کار را می کند، نکته آن، ایجاد یک هایلایت درست متضاد با گوشه های تیره لب است، تا تاثیر سه بعدی ایجاد شود.
  8. 8. در این مرحله باید مانند یک کانتورگر حرفه ای سعی کنید تا رنگ ها را با هم ترکیب کنید. بعضی افراد این کار را با انگشتان انجام می دهند، عده دیگری از برق لب و یا استفاده از پودر سایه چشم به عنوان یک هایلایتر کمک می گیرند. با هر روش دلخواه این مرحله را انجام دهید ولی به هیچ وجه از این مرحله نباید صرف نظر کنید، تا نتیجه طبیعی به نظر برسد.

 آموزش گام به گام کانتورینگ لب

  • - روش چهارم:
  1. 1. قبل از انجام آرایش، از بالم‌ لب استفاده کنید تا لب‌ های شما آماده باشند. وقتی به مرحله کانتورینگ لب رسیدید، بالم‌ لب را پاک کنید و کار را شروع کنید.در مرحله اول به وسیله کرم‌ پودر یا کانسیلر رنگ لب ‌هایتان را به حالت بی ‌رنگ نزدیک کنید. اگر به بالای لب خود دقت کنید، یک خط سفید می‌ بینید که مرز بین برجستگی لب و صورت شماست. به وسیله یک مداد سفید مات سعی کنید یک خط بالا تر از خط سفید طبیعی خود بکشید.این کار باعث خطای دید می ‌شود و مرز لب شما بالا‌ تر به نظر می‌ رسد. حواس تان باشد خط را به اندازه ‌ای بالا ببرید که غیر‌طبیعی نشود. برای کناره ‌های لب پایین هم خط بکشید و وسط را خالی بگذارید. خط‌ ها را به وسیله یک اسفنج سر جای خود به خوبی محو کنید.
  2. 2. برای مرحله دوم با استفاده از یک براش کوچک مقداری از برنز ‌کننده یا کانتور خود را بردارید و برای قسمت وسط زیر لب پایین استفاده کنید. این رنگ تیره باعث بزرگ دیده شدن لب پایین می ‌شود. برای فرو ‌رفتگی بالای لب تان هم همین کار را انجام بدهید. کانتور را به خوبی محو کنید. داخل خط سفیدی که کشیدید، خط‌ لب تان را بزنید. توجه کنید که رنگ خط ‌لب و رژ ‌لب تان بهم نزدیک باشند. با یک خط ‌لب تیره ‌تر وسط لب پایین یک خط عمودی و دو خط مایل روی لب بالا بکشید. شکل نهایی این دو خط باید شبیه عدد هفت شود. کشیدن خط‌ لب تیره ‌تر در این نقاط باعث می ‌شود لب ‌های شما گوشتی به نظر برسد. رژلب بزنید. رژ ‌لب شما حتما باید مات باشد. بعد از زدن رژ ‌لب، یک رژ لب مایع که رنگ آن روشن ‌تر است انتخاب کنید و به وسط لب پایین بزنید.در مرحله آخر با استفاده از یک براش سر‌ صاف مقداری کانسیلر بردارید و جا هایی را که مقداری از رژ ‌لب بیرون زده را تمیز کنید.

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ لب 

  • - روش پنجم:
  1. 1. لب‌ ها را آماده کنید: می‌ دانید که داشتن یک کانتورینگ لب خوب به چه چیزی وابسته است؟ بله، لب ‌های سالم، هیدراته و پاکسازی شده. پس چند ساعت قبل اینکه شروع به کانتور کردن لب‌ هایتان کنید، لب‌ ها را با بالم لب تغذیه و آبرسانی کنید و چند لیوان آب بنوشید. حالا برای اینکه سلول ‌ها و لایه‌ های مرده را از روی لب کنار بزنید، از اسکراب خانگی یا آماده برای پاکسازی استفاده کنید. کافی ست که اسکرابی مثل ترکیب نارگیل و عسل را چند دقیقه کوتاه روی لب ماساژ دهید و سپس لب ‌ها را بشویید.
  2. 2. کانسیلر بزنید: برای اینکه بتوانید نتیجه کار مطلوبی داشته باشید، باید ابتدا روی لب‌ ها کانسیلر بزنید تا محو شوند و به رنگ پوست در بیایند.
  3. 3. خط لب بکشید: حالا باید در قسمت تاج لب، یک X تمیز بکشید. سپس گوشه‌ های لب را نیز با خط لب بکشید و به این نقطه X وصل کنید. اگر لب‌ های خیلی نازکی دارید، این خطوط را به مقدار خیلی کمی بالا تر از خط لب اصلی خود بکشید. توجه کنید که اگر در انجام این کار زیاده ‌روی کنید، آرایش لب مصنوعی و زننده ‌ای خواهید داشت.
  4. 4. رژ لب بزنید: حالا رژ لب دلخواه خود را بردارید و به کمک یک براش مناسب، داخل لب ‌های خود را با آن پر کنید. برای اینکه کانتورینگ لب کاملا طبیعی به نظر برسد، براش را با احتیاط زیاد روی خط لب نیز بکشید تا رنگ این دو با یکدیگر ترکیب شوند.
  5. 5. برق لب را به کار بگیرید: حالا برای اینکه لب ‌هایتان حسابی گوشتی جلوه کنند، برق لب را بردارید و فقط قسمت میانی لب را با آن پوشش دهید. شاید دوست داشته باشید که آرایش لب کاملا ماتی داشته باشید، اما شک نکنید که اگر از این مرحله صرف نظر کنید، به آن نتیجه ‌ای که باید نمی‌ رسید. 
  6. 6. حجم بخشیدن با هایلایتر: برای اینکه لب‌ های خود را برجسته ‌تر نشان دهید، باید حاشیه لب را کمی هایلایت کنید. برای این کار کافیست که با مقدار کمی از هایلایتر مایع، قسمت بالای خط X لب هایتان را بپوشانید تا با ایجاد سایه روشن، لب ‌ها بزرگ‌ تر جلوه کنند. 
  7. 7. استفاده از کانسیلر: در آخرین قدم، باید به سراغ قسمت زیر لب ‌ها یا همان چال لب بروید و یک براش مناسب را به مقدار کمی کانسیلر آغشته کنید. سپس براش را روی این قسمت بکشید تا کار کانتورینگ لب را به پایان برسانید.

آموزش گام به گام کانتورینگ لب

  • - روش ششم:
  1. 1. لب هایتان را آماده کنید: در درجه نخست سلامت لب های شما از هر چیزی مهم تر است. شما می توانید از اسکراب جهت لایه برداری لب ها و نرم کردن آنها کمک بگیرید و یا با بالم لب آنها را مدتی قبل از شروع به کانتورینگ لب تغذیه کنید. توجه کنید که به هیچ عنوان بلافاصله قبل از کانتورینگ از بالم لب استفاده نکنید زیرا از رنگ گرفتن درست لب ها جلوگیری خواهند کرد.
  2. 2. اگر دوست دارید تا فرم دلخواه را به لب هایتان ببخشید، پس باید طرح اولیه لب ها را از بین ببرید. کانسیلر در اینجا به کار می آید. با کانسیلر روی لب ها بزنید تا طرح شان محو شود و در زیر آرایش به چشم نیاید. برای فیکس کردن این کانسیلر می توانید از پودر بی رنگ استفاده کنید و حالت مات تری به آن ببخشید. 
  3. 3. خط لب بکشید: حالا وقت کشیدن خط لب است. مداد لب را برداشته و آن را دور تا دور لب خود بکشید. اگر دوست دارید طرح لب خود را اصلاح کنید این اصلاح را در کشیدن خط لب اعمال کنید. به عبارتی برای این مرحله از کانتورینگ لب کوچک می تواند بزرگتر شود. تنها کافیست تا طرح لب خیالی خود را در جای لب هایتان نقاشی کنید. پس از دور تا دور لب می توانید چروک های داخلی لب را با خط لب تیره تر کنید.  
  4. 4. جای خالی را پر کنید: شما می توانید با یک رژ بی رنگ سایه هایی که با خط لب ایجاد کرده اید را ترکیب و زیبا کنید. برای گوشه لب ها می توانید از خط لب تیره تری استفاده کنید و برای برجسته نشان دادن لب ها نیز از برق لب در نقطه جلویی لب ها استفاده کنید. در انتها می توانید با انگشت یا برس آرایشی خط لب های کشیده شده را پخش کنید تا سایه ها در هم محو شود. پس از آن از تثبیت کننده استفاده کنید و برق لب بزنید. 

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ لب 

  • - روش هفتم:
  1. 1. تاج لب: این مرحله مانند پی ‌های یک ساختمان اهمیت دارد و اگر به درستی انجام نشود، رسیدن به نتیجه ‌ی مطلوب به خطر می‌ افتد. هنگامی که از آرایش لب صحبت می ‌کنیم، اولین قسمتی که باید به آن توجه کرد، تاج لب است. حتی اگر تاج لب شما، به اندازه ‌ی کافی مشخص نیست، می‌ توانید خودتان آن را "نقاشی" کنید. تنها کاری که باید انجام داد این است که توسط یک خط لب یک درجه تیره ‌تر از رنگ طبیعی لب ‌هایتان، یک X در قسمت فوقانی مرکز لب بالا، رسم کنید.
  2. 2. خط لب: با استفاده از همان خط لب، خط بیرونی لب‌ ها را پر رنگ کنید و مانند تصویر، از گوشه ‌ی لب شروع کرده و به بالا ترین نقطه ‌ی X برسانید. برای آنکه لب ‌ها حجیم ‌تر به نظر برسند، گوشه ‌های بیرونی لب را پر کنید.
  3. 3. رژ لب: برای ایجاد سایه روشن، با استفاده از یک براش لب، تمام قسمت‌ های لب را با یک رژ لب نود پر کنید. سعی کنید قسمت‌ هایی که رژ لب با خط لب برخورد می ‌کند را کاملا در هم ترکیب کنید تا خط جدایی این دو رنگ مشخص نباشد.
  4. 4. برق لب: برای زیبایی بیشتر لب ‌ها، یک برق لب غیر چسبناک روشن، روی قسمت مرکزی لب ‌ها اعمال کنید. شاید فکر کنید که این کار غیر ضروری است یا ترجیح شما ماتی بیشتر باشد. اما این مرحله برای برجسته کردن لب‌ ها بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین آن را از قلم نیاندازید.
  5. 5. هایلایتر: حال وقت آن است که تاج لب را کمی هایلایت کنید تا کمی به آن بعد دهید. تمام آنچه باید انجام دهید این است که یک هایلایتر مایع بر روی خط بیرونی تاج لب اعمال نمایید.
  6. 6. کانسیلر: در پایان نیز، با استفاده از یک براش کوچک مقداری کرم کانسیلر در قسمت‌ های تیره ‌ی صورت و زیر لب‌ ها اضافه کنید. این تکنیک ساده باعث می ‌شود لب‌ های شما برجسته و حجیم‌ تر جلوه کند و مهم‌ تر از همه به نظر طبیعی باشد.

آموزش گام به گام کانتورینگ لب

  • - روش هشتم:
  1. 1. اولین کاری که انجام می دهید این است که لب هایتان را آماده سازی کنید به این صورت که با یک حوله تمیز روی لب هایتان بکشید تا لب ها لایه برداری شوند سپس از بالم لب استفاده کنید.
  2. 2. حالا وقت خط لب زدن است، در این مرحله باید یک x انگلیسی بالای لب تان بکشید و وسط لب پایین را با خط لب خط بکشید. حالا خط لب را کامل کنید و رژ لب بزنید.
  3. 3. برای کانتور کردن لب ها باید با خط لب تیره تر دور لب را خط بکشید و سعی کنید در گوشه های داخلی لب تان عمق ایجاد کنید، اگر می خواهید لب هایتان مات باشند از دستمال کاغذی استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ لب

  • - روش نهم:
  1. ۱. لب را تمیز کنید و لایه ‌های مرده پوست آن را حذف کنید، این کار باعث می ‌شود کانتورینگ نهایی لب، بی‌عیب و نقص به نظر برسد، سپس یک لایه بالم‌ لب غیر روغنی بر روی لب‌ ها بزنید.
  2. ۲. با استفاده از خط لبی که نسبت به رنگ طبیعی لب شما تیره ‌تر است، به آرامی خط لب بکشید، برای این کار از قسمت گوشه داخلی لب شروع کرده و کار خود را در قسمت کمان لب با دقت تمام به اتمام برسانید. سپس نوبت گوشه خارجی لب فرا می ‌رسد، در این قسمت با همان خط لبی که از آن استفاده کردید گوشه بیرونی لب‌ را پر کنید، یک خط عمودی هم در محل وسط لب پایین خود اضافه کنید، ترسیم این خط باعث می‌ شود تا لب حجم بیشتری بگیرد.
  3. ۳. با استفاده از برس لب، قسمت‌ های باقیمانده را رنگ لب بزنید، در حین انجام این کار سعی کنید دو طیف رنگی را که بر روی لب استفاده کرد‌ه ‌اید یک دست نمایید.
  4. ۴. در محل مرکز لب با استفاده از برق لب، نقطه‌ های کوچکی ایجاد کنید؛ این کار باعث می‌ شود لب‌ ها ظاهری برجسته ‌تر پیدا کنند. در نهایت نیز کمان لب را هایلایت کنید.

به دیدن این عکس ها متوجه می شوید کانتورینگ لب را چگونه انجام می دهند.

آموزش گام به گام کانتورینگ لب

چند ایده برای کانتورینگ لب
برای کانتورینگ لب شما می توانید حتی تنها با یک رژ لب دست به کار شوید. اما اگر دوست دارید تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود می توانید از ابزاری مانند مداد لب، کانسیلر، بالم لب و پودر در کنار رژ لب نیز استفاده کنید. شما می توانید در ادامه با تماشای این عکس‌ ها برای کانتورینگ لب خود الهام بگیرید. 
در روش پایین همان طور که می بینید ابتدا دور تا دور لب خط کشیده می شود. سپس با مدادی تنها یک درجه تیره تر و یا همان مداد شروع به سایه زدن گوشه های لب می کنید. برجستگی های لب را دست نزنید و تنها مداد را روی فرو رفتگی ها بکشید. سپس با یک رژ هم رنگ لب روی این خطوط را کشیده و یک دستشان کنید. پس از آن تنها با یک برق لب نتیجه دلخواه شما حاضر است. 

ایده برای کانتورینگ لب

روش پایین یکی از روش های جذاب و زیبای کانتورینگ لب است که با این حال جلوه ای طبیعی دارد. برای آغاز این روش به جای کشیدن خطوط در اطراف لب ها می توانید آنها را با کانسیلر و یا هایلایتر و هر ابزار محو کننده دیگر، محو کنید. سپس بخش های داخلی لب خود را به دور از حاشیه ها رژ لب بزنید و آن را با یک پنبه از تیره به روشن محو کنید. این روش یک روش مناسب و جذاب برای کانتورینگ لب کوچک است. 

ایده برای کانتورینگ لب

روش پایین یکی از روش های جذاب و دخترانه برای کانتور لب است. اجرای این روش با این وجود بسیار ساده است. شما تنها کافی است دور تا دور لب خود را خط بکشید و سپس خطوط را مطابق شکل بالا روی لب های خود پیاده کنید و بعد با یک رژ روشن تر از خط لب آنها را روی لب های خود محو کنید. با برق لب مطابق شکل چهار قسمت کوچک روبروی لب های خود را چرب کنید. اگر دوست دارید با این روش می توانید بر خلاف تصویر لب های خود را بزرگ تر نیز جلوه بدهید. 

ایده برای کانتورینگ لب

رنگ بنفش یکی از رنگ های جذاب است و اگر با لباس تان هم خوانی داشته باشد گزینه ای مناسب برای آرایش عروسی است. در این روش شما تنها به یک خط لب تیره بنفش نیاز دارید. می توانید برای پر کردن جا های خالی از رژ رنگ لب یا بنفش روشن و یا حتی یک بالم لب ساده کمک بگیرید.

ایده برای کانتورینگ لب

روش پایین یکی از روش های جذاب و البته ظریف کانتورینگ لب است. در این روش شما باید خطوط را بسیار ظریف مشابه شکل دور لب ها را به آرامی با یک خط لب قرمز سایه بزنید و بعد با رژ قرمز کل لب را بپوشانید.

ایده برای کانتورینگ لب

پیاده کردن روش پایین درست مطابق الگوی ساده کانتورینگ لب است. ابتدا خطوط لب ها را پیاده کرده سپس با یک رژ رنگ لب آنها را بپوشانید و بعد فیکس کنید و در نهایت با برق لب پوشش دهید. 

ایده برای کانتورینگ لب

روش پایین بر خلاف تصور بسیار ساده است تنها باید مطابق شکل اصولی خط ها را بکشید. سایر مراحل مشابه دیگر روش های کانتورینگ لب انجام می شود.

ایده برای کانتورینگ لب

معرفی چند برند مداد لب پرطرفدار
در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از خوش‌ قیمت ‌ترین و پرطرفدار ترین مداد لب‌ های اورجینال موجود در فروشگاه دونا کازمتیک، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما می ‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت دونا کازمتیک اقدام نمایید.

  1. ۱- مداد لب بلک دایموند از برند مای

مداد لب بلک دایموند مای سبب زیبا تر و جذاب‌ تر شدن لب ‌ها می ‌شود. این مداد لب امکان ایجاد جزئیات بیشتر روی لب ‌ها را فراهم می ‌کند و سبب بزرگ تر و حجیم‌ تر دیده شدن لب ‌ها می ‌گردد. استفاده از مداد لب بلک دایموند مای بسیار راحت است و تأثیر زیادی دارد. این مداد لب بافتی نرم داشته و به راحتی روی لب می ‌نشیند و به آن رنگ می‌ دهد. تنوع رنگ‌ های این مداد لب بالا بوده و ماندگاری زیادی نیز دارد. بافت نرم و پودری این مداد لب با رنگ‌ های زیبا در طیف ‌های قرمز، صورتی و نارنجی باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.  
روغن جوجوبا موجود در مداد لب بلک دایموند مای دارای ویتامین  E و B، روی، مس، سلنیوم، کروم و ید  بوده که سبب نرم‌ تر شدن لب‌ ها شده و لب‌ ها را آبرسانی می ‌نماید. این مداد لب همچنین لب ‌ها را تقویت کرده و با توجه به خواص آنتی اکسیدانی خود، مانع از فعالیت رادیکال‌ های آزاد می ‌گردد. از دیگر مواد مفید موجود در این مداد لب می‌ توان روغن شی باتر را نام برد که گیاهی و مغذی بوده و اثرات روغن جوجوبا را بیشتر می ‌سازد. شی باتر دارای اسید های چرب و تغذیه کننده است که سبب لطافت و نرمی پوست لب می ‌گردد. 

مداد لب بلک دایموند از برند مای
مداد لب مای بلک دایموند 

  1. ۲- خط لب ماتیتا از برند دبورا

خط لب دبورا بافت نرم، مخملی و لطیفی دارد که در عین زیبا تر کردن لب‌ ها، جلوه طبیعی و ماتی به آنها می ‌بخشد. این مداد لب ترکیب کرمی دارد که از خشکی و ترک لب ‌ها جلوگیری می‌ کند و بدون خشک‌ کردن لب ‌ها به شکل یک دست و یک نواخت روی لب باقی می ‌ماند. از ویژگی ‌های اصلی این مداد لب دبورا خاصیت مرطوب ‌کنندگی آن است که تأثیر زیادی در زیبایی و شادابی لب‌ ها دارد. رنگ‌ دانه‌ های غنی‌ این مداد لب، پوشش رنگی عالی آن را روی لب‌ ها تضمین می ‌کند.
این مداد لب دبورا، بافتی کرمی و نرم و رنگ‌ های بسیار متنوع و خاصی دارد. این مداد لب را می‌ توان برای حجیم ‌تر جلوه دادن لب ‌ها و پایه ‌ای برای ماندگاری بیشتر رژ لب به کار برد. این محصول با وجود بافت مخملی و نرمی که دارد، اصلا به اطراف لب پخش نمی ‌شود. همچنین رنگ بندی و دوام خیلی خوبی دارد و می‌ توان از آن به عنوان رژ لب استفاده کرد. این خط لب ماندگاری 24 ساعته دارد و به مدتی طولانی جلوه زیبا و جذابی را روی لب‌ ها ایجاد می‌ کند. 

خط لب ماتیتا از برند دبورا
خط لب دبورا ماتیتا

  1. ۳- مداد لب پیچی استایل ماتیک از برند فلورمار 

مداد لب پیچی استایل ماتیک فلورمار میزان چربی مناسبی دارد که باعث می ‌شود راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین ترکیبات به کار رفته در آن منشا گیاهی داشته و بدون به وجود آوردن حساسیت به نرمی و لطافت لب ‌ها کمک می‌ کند. رنگ بندی مداد لب پیچی استایل ماتیک فلورمار بسیار متنوع و جذاب بوده و روی لب جلوه‌ ای زیبا دارد. این مداد لب دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که سبب محافظت از پوست لب‌ ها می ‌گردد.  
از مداد لب پیچی استایل ماتیک فلورمار هم می ‌توانید به عنوان خط لب استفاده کنید و هم با وجود پوشش دهی فوق العاده آن امکان استفاده به عنوان رژ لب را نیز دارد. مداد لب فلورمار به دلیل بافت نرم خود به راحتی بدون آسیب به پوست لب، به آن رنگ و جلوه می ‌بخشد. همچنین طراحی پیچی مانند آن باعث شده نیازی به تراش کردن آن وجود نداشته باشد. تنها کافیست انتهای این مداد را بپیچانید تا مداد لب از داخل قلم بیرون بیاید. 

مداد لب پیچی استایل ماتیک از برند فلورمار
 مداد لب پیچی فلورمار استایل ماتیک

  1. ۴- مداد لب ۲۴ ساعته دبورا

مداد لب دبورا 24 ساعته رنگدانه ‌های قوی و پوشش بالایی دارد. روغن نارگیل موجود در این محصول، رطوبت لب‌‌ ها را تامین می ‌کند و تغذیه کننده لب است. این مداد لب 24 ساعته در عین ماندگاری طولانی مدت، به دلیل داشتن ویتامین E  لب‌ ها را خشک نمی ‌کند و جلوه طبیعی دارد. نوک صاف این مداد کمک می‌ کند تا خطوط را به خوبی و آسانی روی لب‌ ها کشید. این رژ لب با وجود بافت نرم و روانی که دارد به اطراف لب‌ ها پخش نمی ‌شود. 
این مداد لب 24 ساعته، مداد لبی بادوام و ضد آب است که بافت نرم و مخملی و رنگ بندی متنوعی دارد. این محصول پر بازخورد از برند دبورا، با بافت بسیار نرم و سبک خود به راحتی روی لب ‌ها کشیده می ‌شود و با استفاده از آن می‌ توان خط لبی ظریف و بادوام طراحی کرد و تا 24 ساعت شکل زیبایی به لب ‌ها بخشید. این نوع مداد لب مناسب بانوانی است که به دنبال خط لبی نرم و با ماندگاری و دوام بالا هستند. 

مداد لب ۲۴ ساعته دبورا
مداد لب 24 ساعته دبورا

  1. ۵- مداد لب پیچی لپ ماتیک از برند پیررنه 

مداد لب پیچی لپ ماتیک برند پیررنه به دلیل بافت چرب و پوشش بالایی که دارد، راحتی در آرایش را برای شما به ارمغان می‌ آورد. بافت این خط لب به گونه‌ ای است که دقت شما را هنگام کشیدن خط لب بالا می ‌برد. از جمله ویژگی‌ های مثبت مداد لب پیچی پیررنه دوام و ماندگاری بالای آن است؛ بنابراین شما می ‌توانید با یک بار زدن، ساعت‌ ها بدون نیاز به تمدید، از آرایش لب خود لذت ببرید.
مداد لب پیچی پیررنه ضد آب است؛ بنابراین این محصول آرایشی یک گزینه‌ ی مناسب برای فصل تابستان است. چرا که در برابر عرق و رطوبت بسیار مقاوم است. تنوع رنگی مداد لب پیررنه بسیار بالاست. این محصول در 15 رنگ متنوع و جذاب تولید است و نظر هر سلیقه ‌ای را به خود جلب می‌ کند. کیفیت بی ‌نظیر در کنار بسته ‌بندی شیک شما را از خرید این محصول پشیمان نخواهد کرد.

مداد لب پیچی لپ ماتیک از برند پیررنه 
مداد لب پیچی پیررنه لپ ماتیک

  1. ۶- مداد لب دریم از برند گلدن رز 

این محصول پر طرفدار از برند ترکیه ‌ای گلدن رز، دارای ساختاری با فرمولاسیون غنی بوده که لب‌ هایتان را نرم و لطیف می‌ کند. هم ‌چنین مانع از خشکی و ترک خوردگی لب شده و آن را به خوبی مرطوب می‌ کند. اگر شما هم می ‌خواهید که با هر بار زبان زدن، رژ لب تان به اطراف لب پخش نشده و زیبایی خود را از دست ندهد، پیشنهاد می‌ کنیم که از مداد لب دریم استفاده کنید. این محصول ماندگاری مناسبی داشته و بدون نیاز به تجدید دوباره، مانع از خرابی و پخش شدگی رژ لب می ‌شود. 
مداد لب دریم به طور یک ‌نواخت بر پوست لب تان پخش شده و به آسانی استفاده می ‌شود؛ به همین دلیل می‌ تواند جایگزین مناسبی برای رژ لب باشد. هم‌چنین سازگاری آن با انواع پوست مورد تایید متخصصان قرار گرفته و حساسیت ‌زا نیست. این محصول جادویی به صورت پوکه مدادی شکل به بازار عرضه شده است که به راحتی تراشیده و استفاده از آن را در همه جا ممکن می‌ کند. همچنین دارای تنوع رنگ‌ های متعددی بوده و برای همه نوع سلیقه و موقعیتی مناسب است.

مداد لب دریم از برند گلدن رز
مداد لب گلدن رز دریم

آموزش درست کردن چند مدل اسکراب خانگی برای لب

  • - اسکراب نارگیل و عسل: یک قاشق عسل، نصف قاشق آب ولرم، دو تا سه قاشق شکر قهوه‌ ای یا سفید و  یک قاشق روغن نارگیل طبیعی مواد تشکیل ‌دهنده این اسکراب هستند. ابتدا عسل و روغن نارگیل را داخل ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس شکر و آب را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید.اسکراب شما آماده است. آن را درون ظرف در بسته نگهداری کنید. روغن نارگیل به دلیل داشتن آنتی ‌اکسیدان و اسید‌ های چرب باعث تقویت پوست می‌ شود. در ضمن شکر قهوه‌ ای هم به عنوان یک ماده ضد‌عفونی کننده و سم ‌زدای قوی به از بین بردن پوست‌ های مرده لب کمک می‌ کند.

اسکراب نارگیل و عسل

  • - اسکراب گل محمدی: برای این اسکراب به یک قاشق شکر قهوه ‌ای یا سفید، یک قاشق گل محمدی ریز شده، یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل احتیاج دارید. همه مواد را داخل ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. اسکراب شما آماده است. آن را به ظرف در بسته منتقل کنید. گل محمدی در این اسکراب به تغذیه لب‌ ها کمک می ‌کند.

اسکراب گل محمدی

  • - اسکراب قهوه: برای درست کردن این اسکراب به یک قاشق پودر قهوه، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن نارگیل یا زیتون احتیاج داریم. مانند اسکراب‌ های قبلی تمام مواد را داخل یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید.حالا می ‌توانید از آن استفاده کنید. قهوه هم مانند روغن نارگیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و التهاب و عفونت را از بین می ‌برد.

اسکراب قهوه

  • - اسکراب لیمو ترش: برای اسکراب لیمو ترش به یک قاشق شکر قهوه ‌ای یا سفید، یک قاشق روغن زیتون و مقداری آب لیمو احتیاج داریم. مانند اسکراب‌ های قبلی، این اسکراب را درست کنید و از آن استفاده کنید. استفاده از لیمو باعث درخشندگی لب ‌های شما می‌ شود.

اسکراب لیمو ترش

حجیم سازی لب ها با آرایش دائم (کانتورینگ لب)
حجیم سازی لب در سال های اخیر در مراکز و کلینیک های پزشکی با تزریق ژل های متنوع و مختلف و البته زیر نظر پزشکان انجام می شد و الان هم هر چند کمتر ولی باز انجام می شود و این کار عوارضی مانند فلج شدن عضلات لب و … خواهد داشت. اما یکی از راه های حجیم سازی و کانتور لب ها استفاده از تکنیک های آریش دائم است که در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.
کانتورینگ دائمی لب
کانتور دائم لب شکلی است که اغلب به عنوان کانتور لب با دستگاه یا کانتور لب با تتو نیز مشهور است. این روش به نوعی یک آرایش دائمی و طبیعی برای لب های شماست. در کانتور دائم لب یا کانتور لب با دستگاه رنگدانه ها به لب های شما تزریق شده و لب های شما به طور طبیعی برای مدتی طولانی دارای رنگ خواهند بود به همین دلیل عده ای این روش را به عنوان کانتور لب با تاتو نیز می شناسند. در گذشته روش تتو خط لب دائم مرسوم تر بود ولی در کانتور دائم لب شما علاوه بر یک رژ لب سایه دار جذاب و دائمی می توانید لب هایتان را نیز کمی برجسته تر نشان دهید. 

کانتورینگ دائمی لب تاتو تتو

برای کانتور لب به‌ صورت دائمی روش میکروپیگمنتیشن توصیه می ‌شود که به کمک دستگاهی رنگدانه‌ های بسیار ریز به لایه ‌های زیرین پوست انتقال می‌ دهد. در این روش سایز لب تغییری نمی‌ کند و بزرگ‌ تر نمی ‌شود بلکه این روشی است که به کمک تزریق رنگدانه ‌های به زیرپوست باعث پر رنگ‌ تر شدن لب و رفع بد رنگی یا بی ‌حالی لب و در بعضی قسمت ‌ها هم نواقص لب را رفع می ‌کند.
برای لب های بی رنگ یا دارای کبودی این روش بسیار مناسب بوده و با کانتور لب با دستگاه شما می توانید خود تان را از شر دردسر های دائمی آرایش کردن نجات بدهید. کانتور دائم لب ممکن است در روز های ابتدایی کمی تیره به نظر برسد ولی رنگ آن به مرور زمان بهتر و ملایم تر خواهد شد. این روش از تزریق ژل به لب برای شما بسیار مناسب تر، طبیعی تر و کم خطر تر خواهد بود. کانتور لب با تاتو می تواند فرم لب های شما را برجسته و حتی اصلاح کند و آنها را برای شما قرینه کند. 
اما به طور کلی کانتور لب با تاتو برای افرادی که تنوع را در آرایش کردن دوست دارند و یا چهره طبیعی و بدون آرایش برایشان جذاب است، مناسب نیست. همچنین نباید فراموش کرد که کانتور دائم لب دردناک بوده و چندان هم بی ضرر نخواهد بود. هرچند در این میان آسیب رژ لب به پوست لب تان را نباید از یاد ببرید.
کانتور لب به روش تاتو شبیه روش میکروپیگمنتیشن است که به شما کمک می ‌کند که به لب خود فرم و رنگ و تناسب بدهید. به کمک این روش زیبایی لب شما بیشتر جلوه می ‌کند. داشتن لب با رنگ زیبا و ظاهری طبیعی به همراه فرم مناسب بسیار در زیبایی چهره مؤثر است. رنگ‌ هایی که در این روش انتخاب می ‌شود کاملاً متنوع است و از طیف روشن تا تیره قابل‌ استفاده است و به‌ راحتی می‌ توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. در این روش امکان ترکیب رنگ ‌ها هم است تا بتوانید رنگ دلخواه خود را بیابید.

کانتورینگ دائمی لب میکروپیگمنتیشن

حجیم سازی و کانتور لب با میکروپیگمنتیشن
از سن 21 سالگی، رنگ لب طبیعی شروع به تخلیه از مرزهای vermillion طبیعی انسان می کند و با بالا تر رفتن سن، لب باریک تر ظاهر می شود. آرایش دائمی برای دستیابی به توهم لب های کامل فقط با استفاده از رنگ در جایی که قبلاً بود عالی است.
برای ایجاد تقارن و تعریف از شکل لب به کمک میکروپیگمنتیشن لب ها حجیم سازی می شوند. هر چند پیگمنتر استادتر باشد نتیجه کار هم عالی تر خواهد شد.
در عمل میکروپیگمنتیشن لب، رنگدانه ها به زیر پوست لب ها منتقل می شوند و البته قبل از عمل میکروپیگمنتیشن، طراحی لب شما باید به کمک پیگمنرتان انجام شود.
یکی از مهم ترین فایده های آن علاوه بر حجیم سازی آن است که نزدیک به دو سال از آرایش و رژ لب زدن بی نیاز می شوید و این بسیار ایده آل است. همچنین دیگر از خطرات ناشی از تزریق ژل هم راحت می شوید. البته قبل از انجام میکروپیگمنتیشن بهتر است که مزایا و عوارض آن آشنا شوید.

حجیم سازی و کانتور لب با میکروپیگمنتیشن

معایب میکروپیگمنتیشن(حجیم سازی لب)

  • - عدم تغییر در مدل ابرو و خط چشم: برای کسانی که مدام به فکر تغییر خط چشم و مدل ابرو هایشان هستند میکروپیگمنتیشن یک مانع بزرگ محسوب می شود. بخصوص خانم هایی که ابرو های پرپشتی دارند و مدام دوست دارند تغییر مدل ابرو داشته باشند. این امر در خط چشم هم مشهود است. چون میکروپیگمنتیشن یک آرایش دائم است این تغییرات نمی توانند بصورت مداوم انجام گیرند.
  • - براحتی پاک نمی شود: بله؛ اگر به هر دلیلی بخواهید میکروپیگمنتیشن انجام شده را پاک کنید برایتان هزینه خواهد داشت شاید هزینه ای بیشتر از انجام آن؛ پاک کردن تاتو سخت و زمان بر است.
  • - حساسیت به پیگمنت ها: شاید این اتفاق خیلی کم و نادر باشد ولی هستند کسانی که پیگمنت ها یا همان جوهر و رنگ میکروپیگمنتیشن آلرژی داشته باشند و این اگر بعد از انجام میکروپیگمنتیشن مشخص شود کلا دردسر و مشکل بزرگی را به همراه خواهد داشت. حال آنکه به مشکل پاک کردن و هزینه های آن را در پی خواهد داشت که به آنها هم اشاره کردیم.

معایب میکروپیگمنتیشن(حجیم سازی لب)

سوالات متدوال
در این بخش به برخی سوالات کاربران درباره کانتور لب پاسخ داده شده است. اگر علاوه بر این سوالات شما نیز با چالشی روبرو شده اید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند و به سوالات شما پاسخ دهند.

  • - کانتورینگ لب چیست؟

کانتورینگ لب یک تکنیک آرایشی است که برای بزرگ و درشت کردن لب ‌ها به کار می ‌رود.

  • - برای کانتورینگ لب به چه وسایلی نیاز داریم؟

کانسیلر، مداد سفید مات، خط‌ لب، رژ‌ لب مات، رژ‌لب مایع، اسفنج آرایشی و براش.

  • - در کانتورینگ لب از مداد ‌لب چه رنگی باید استفاده کرد؟

انتخاب مداد‌ لب هم سلیقه‌ ای است. تنها نکته‌ نزدیک بودن رنگ آن به رژ‌لب است.

  • - مهم‌ ترین نکات در کانتورینگ لب‌ ها چیست؟

مهم‌ ترین نکته استفاده از رژ‌ لب مات و تمیز انجام دادن کانتورینگ لب است.

  • - انجام کانتورینگ لب در آرایش اجباری است؟

هیچ اجباری برای این کار وجود ندارد. اگر از فرم لب ‌هایتان راضی هستید، یا به هر دلیلی احساس نیاز نمی‌ کنید، این کار را انجام ندهید.

انجام کانتورینگ لب در آرایش اجباری است؟

  • - چگونه لب ‌های خود را کانتور بزرگ‌ تر و زیبا تر نشان دهیم؟

برای بزرگ نمایی لب‌ های خود به روش کانتور بهتر است که از هایلایت یعنی روشن کردن لب بالا و همچنین از کانتور کردن یعنی تیره کردن لب پایین استفاده کنید. اگر خواستید که لب شما درشت‌ تر و برجسته‌ تر دیده شود از میزان هایلایت و کانتور بیشتری استفاده کنید.

  • - آیا استفاده از خط لب ضروری است؟

در صورتی‌ که لب شما باریک و کوچک است به کمک خط لب که یک درجه از رژلب شما تیره ‌تر باشد می‌ توانید لب خود را پر تر و جذاب ‌تر نمایان کنید.

  • - آیا کانتور دائمی لب قابل پاک کردن است؟

اگر بعد از انجام کانتور لب دائمی به هر دلیلی تصمیم گرفتید که رنگ آن را تغییر دهید یا کلاً پاک‌ کنید به‌ راحتی این کار انجام‌ پذیر است. ولی در نظر داشته باشید که کار پاک کردن تاتو به‌ راحتی خود تاتو نیست.

 آیا کانتور دائمی لب قابل پاک کردن است؟

سخن پایانی
در این مطلب در خصوص آموزش کانتورینگ لب صحبت کردیم و همین ‌طور چند روش کانتورینگ لب را مرحله ‌به ‌مرحله طی نمودیم. یکی از مهم ‌ترین نکاتی که باید در مورد کانتور لب بدانید این است که خط لب اهمیت زیادی دارد. نباید خط لب بالا تر از مرز کشید؛ این کار علاوه بر این که ظاهر شما را به هم می ‌ریزد، حتی از فاصله دور مشخص می‌ گردد. از لحاظ تکنیک زیبایی ‌شناسی نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت.
همین‌ طور شما می ‌توانید به ‌جای رژ لب در عملیات کانتورینگ لب از مداد لب استفاده کنید. این سبب می‌ شود مقاومت رژ بیشتر شود. دقت کنید که همیشه لازم نیست شما این آرایش را روی لب خود انجام دهید. برخی نیز لب ‌های خوش حالت و با فرم برجسته ‌تری دارند و انجام این روش و تکنیک می‌ تواند حتی روی ظاهر آنها تاثیر منفی بگذارد.
همان طور که گفتیم کانتورینگ لب با استفاده از دو رنگ تیره و روشن، برای بزرگ‌ تر و حجیم‌ تر شدن لب‌ ها استفاده می ‌شود. مهم است که این کار را با دقت انجام دهید تا نتیجه عکس ندهد.  این تکنیک به روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود. ما کامل ‌ترین آن را در اختیار شما گذاشتیم. 
و در آخر خبر خوب این که شما می توانید همه لوازم مورد نیاز کانتورینگ لب را از فروشگاه دونا کازمتیک به راحتی و با خیال راحت از اصل بودن کالا خریداری کنید.

هر آنچه درباره کانتورینگ لب باید بدانید

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان