پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی؟

پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی

آیا از اهمیت پاکسازی پوست خبر دارید؟ چه اندازه به پوست خود اهمیت می ‌دهید؟ آیا می دانید با انجام بموقع پاکسازی پوست می توانید صورتی جوان و شاداب داشته باشید؟ بسیاری از افرادی که با محیط بیرون از منزل سرو کار دارند، به علت وجود آلودگی در هوا، اشعه آفتاب و خیلی از مواردی که روی پوست اثر منفی می گذارند، پوست شان کدر و تیره می شود. مخصوصا خانم ها که به زیبایی و تمیزی پوست خود بسیار حساس هستند. شاید این موضوع به ذهن بیاید که چه کاری باید انجام داد تا این مشکل را برطرف کرد؟ امروزه روش های مختلفی برای این مشکل وجود دارد که یکی از آنها، پاکسازی و جوانسازی پوست است که با استفاده از این روش می توان پوست را شاداب تر کرد و طراوت اولیه را به چهره و صورت خود بازگرداند.
همیشه تصور می ‌کردم پاکسازی صورت فقط به معنای شست ‌و شو با آب و صابون است تا اینکه با روش های نوین مراقبت ‌های پوستی آشنا شدم و وقتی اهمیت واقعی پاکسازی صورت را درک کردم، نگاهم به مراقبت از پوست تغییر کرد. پاکسازی مناسب پوست صورت می ‌تواند به حفظ سلامتی و جلوگیری از مشکلات پوستی کمک کند. آموزش پاکسازی پوست راهی برای داشتن پوستی شفاف و سالم است. با استفاده از محصولات مناسب نوع پوست ‌مان و با پیروی از روتین مراقبتی متعادل می توان پوستی پاک، شفاف و درخشنده داشت. توجه داشته باشید برای مشاوره و انتخاب بهترین روش ‌های مراقبت از پوست بهتر است به متخصصان پوست و مو مراجعه کنید این کار نه تنها به حفظ زیبایی ظاهری کمک، بلکه سلامت پوست را نیز تضمین می ‌کند.

پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی؟

داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست به حفظ سلامت کلی پوست، نشاط و بهبود نگرانی‌ های پوستی کمک شایانی می ‌کند. با افزایش سن و گذر زمان، پوست به عنوان بزرگ ترین اندام بدن آسیب ‌های رسیده ناشی از رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می ‌دهد. رادیکال ‌های آزاد و گاز های سمی در روز هایی که هوای کلانشهر ها آلوده است به میزان زیادی وجود دارد، همچنین گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت و پوست افراد می ‌نشیند؛ این آلودگی‌ ها می ‌توانند در خارجی‌ ترین لایه پوست جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی و آکنه و جوش شوند؛ پاکسازی پوست از مهم ترین عواملی است که در سلامت پوست صورت اهمیت زیادی دارد. شناخت نوع پوست از اولین و مهم‌ ترین اقدامات برای مراقبت از پوست می ‌باشد؛ زیرا استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست می ‌تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. معمولا پوست صورت افراد نشان دهنده میزان سن افراد است، افرادی که ظاهری شکسته شده و پوستی خشک و کدر دارند، پیرتر به نظر می رسد، که این موضوع برای افراد اصلا خوشایند نیست، از نظر روانشناسی تقریباً همه افراد فطرتاً تمایل دارند ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند که از میل به کمال گرایی شان نشأت می گیرد، پس داشتن پوستی زیبا و جوان روحیه خود باوری و اعتماد به نفس را تقویت می کند. 

پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی؟

پاکسازی صورت، فرایندی است که این روز ها توسط متخصصان پوست، مشاوران سلامت و فعالان حوزه مجازی به صورت مداوم تبلیغ می ‌شود. با این تفاسیر، احتمالا شما هم اسم فیشیال یا پاکسازی پوست را بار ها شنیده ‌اید. اما این تکنیک واقعا بر سلامت پوست و زیبایی آن تاثیر دارد؟ در جواب این سوال مهم، خوشبختانه می ‌توانیم بگوییم بله؛ فیشیال، واقعا می ‌تواند زیبایی و درخشندگی را به پوست تان هدیه دهد. اما این به شرطی است که پاکسازی، مطابق اصول حرفه‌ ای انجام شود. خدمات پاکسازی پوست صورت یک درمان حرفه ای است که آلودگی، چربی و آرایش را از روی صورت شما پاک می کند. همچنین می تواند به لایه برداری پوست، از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید و بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک کند.
پاکسازی یا فیشیال صورت، امروزه در بین بانوان و حتی آقایان رواج پیدا کرده است. افرادی که به پوست خود اهمیت زیادی می ‌دهند، پاکسازی پوست یکی از روش‌ هایی است که به لطافت پوست آنها بسیار کمک می‌ کند. پاکسازی باعث زدودن آلودگی، چربی و سلول‌ های مرده از پوست می‌ شود؛ همچنین موجب آبرسانی به پوست و بهبود خون رسانی به پوست می‌ شود. لازمه داشتن پوستی سالم و شاداب، پاکسازی درست و به موقع آن است. این لایه نازک و حساس بدن، همواره نیازمند رسیدگی و مراقبت‌ های ویژه ‌ای از سوی شماست. اگر فرصت آن را ندارید که برای پاکسازی صورت خود به سراغ سالن ‌های زیبایی بروید، ما شما را با مراحلی آشنا می‌ کنیم که انجام آنها نتایج شگفت‌انگیزی برای پوست تان به دنبال خواهد داشت. در این مطلب به تکنیک های نوین پاکسازی پوست و فیشیال صورت می پردازیم.

پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی؟

پاکسازی و فیشیال صورت چیست؟
بسیاری از افراد از مزایای پاکسازی پوست اطلاعی ندارند. اما پاک سازی پوست می ‌تواند به داشتن پوستی بی ‌عیب ‌و نقص کمک کند. قرارگرفتن در معرض آلودگی ‌ها، نور خورشید و استرس می‌ تواند تأثیر منفی روی پوست بگذارد. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و ازبین‌رفتن سلول ‌های مرده پوست می ‌شود. پاکسازی صورت، پوست‌ تان را تمیز می‌ کند. همچنین علاوه بر بازسازی و تحریک سلول ‌ها، مراحل آبرسانی و تغذیه آنها را نیز برعهده می ‌گیرد. در نتیجه شما پوستی جوان‌ تر و درخشان خواهید داشت. جالب است بدانید پاکسازی پوست صورت، استرس را نیز کاهش می ‌دهد و باعث درخشندگی پوست می‌ شود.
فیشیال پوست، درمان پوستی چند منظوره بوده که شامل ماسک صورت، بخار، پاکسازی، لایه برداری، ماساژ صورت و انواعی از لوسیون ها و کرم ‌هاست. به بیان ساده تر، این روش درمانی است که با هدف آرامش بیشتر پوست و بهبود ظاهر پوست صورت انجام می ‌شود. درمانی که در آن نیازی به استفاده از محصولات خاصی نیست و اگر متناسب با نوع پوست شما و به درستی انجام شود، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از کاربرد های فیشیال می توان به افزایش تولید کلاژن، برداشت سلول‌ های مرده پوست، بهبود ظاهری خطوط و لک‌ های ظریف روی صورت، پاک سازی منافذ و رطوبت دهی و آبرسانی پوست اشاره کرد. ماساژ صورت با کرم ضد پیری سبب بهبود اکسیژن رسانی و خون رسانی و در نهایت افزایش تولید کلاژن شده و بهبود خاصیت کشسانی پوست را به همراه خواهد داشت که نتیجه آن، کاهش چین و چروک‌ ها و خطوط پوستی خواهد بود. 
پاكسازى پوست یا همان Skin Care يكى از روش ‌های مراقبت از پوست به‌ صورت دوره ‌ای چند هفته یک ‌بار یا ماهانه است. پاکسازی پوست با برداشت سلول ‌های مرده خیلى از مشكلات پوست را بهبود می ‌بخشد و موجب داشتن یک پوست زيبا، صاف و شفاف می ‌شود؛ اما باید توجه داشت برای مراقبت از پوست نباید به سراغ استفاده از پاک‌ کننده‌ و ماسک‌ هایی که با هر پوستی سازگار نیستند رفت؛ چرا که موجب قرمزى، التهاب و حساسيت پوستى می ‌شوند. قابل ذکر است که ماندگاری چربی در قسمت‌ های مختلف صورت یکسان نیست. به طور مثال قسمت ‌هایی از صورت مانند گونه ‌ها و اطراف چشم که حرکت کمتری دارند معمولاً ۵۰ درصد چربی را حفظ می‌ کنند. با این حال نواحی مانند خط خنده به دلیل داشتن حرکت بیشتر، کمتر از ۲۰ درصد چربی را نگه می ‌دارند. از آنجایی که اطراف لب بیشترین حرکت را دارد معمولاً ۱۰ درصد از سلول‌ های تزریق شده ثابت می ‌ماند.
فیشیال و ماساژ صورت یک درمان آبگرم محبوب است که شامل استفاده از تکنیک ‌های ماساژ ملایم روی صورت برای بهبود گردش خون، شل کردن عضلات صورت و ترویج تخلیه لنفاوی است. ماساژ صورت می‌ تواند به کاهش خطوط ریز، چین و چروک و پف صورت کمک کند و در عین حال رنگ و بافت پوست را نیز بهبود می‌ بخشد. ماساژ صورت را می ‌توان توسط یک متخصص آموزش دیده انجام داد، یا می‌ توان آن را در خانه با استفاده از انگشتان دست یا ابزار ماساژ صورت انجام داد. در طول یک ماساژ حرفه ای صورت، درمانگر از تکنیک های مختلفی مانند نوازش، ضربه زدن و ورز دادن برای هدف قرار دادن نواحی مختلف صورت استفاده می‌ کند.

پاکسازی و فیشیال صورت چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست دارد و بهترین روش انجام آن
پاکسازی پوست یکی از کار های مهمی ‌است که می‌ تواند بر کیفیت و سلامت پوست بسیار مؤثر باشد. پوست ما بزرگ‌ ترین عضو بدن ماست و بازتاب سلامتی کلی ما به شمار می ‌رود. از ما در برابر بیماری ‌ها و آسیب‌ ها محافظت می‌ کند و به تنظیم دمای بدن کمک می‌ کند. بنابراین، پاکسازی و حفظ شکل عالی پوست برای حفظ سلامت کلی بدن حیاتی است. در حالی که شستن صورت ممکن است یکی از اساسی ‌‌ترین عناصر هر روال مراقبت از پوست به نظر برسد، درست یا اشتباه انجام دادن آن می ‌تواند در واقع سلامت پوست شما را به خطر بیندازد. نحوه صحیح شستن صورت‌ تان پایه و اساس کل رژیم مراقبت از پوست شما را می ‌سازد. پوستی که به خوبی تمیز شده است، توانایی بیشتری برای جذب مواد مغذی حیاتی دارد، بنابراین کارایی هر محصول دیگری را که روی صورت خود می زنید، افزایش می‌ دهد.
اهمیت پاکسازی پوست صورت به قدری بالاست که هر فرد باید در برنامه روزانه خود یک روال عالی برای مراقبت های پوستی خود داشته باشد. داشتن پوستی صاف بدون لک از زیبایی های صورت هر فرد است. از بین بردن سلول های مرده پوست باعث درخشش و شادابی پوست صورت می شود که علاوه بر جذابیت، شادابی پوست را در پی دارد. اما واگذاری و انجام درمان پوست صورت به یک متخصص باید در نظر گرفته شود. متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند حداقل یک بار در ماه یا هر 4 تا 6 هفته یک بار پاکسازی صورت انجام دهید. بهترین روش و مواد برای پاکسازی صورت بستگی به نوع پوست و شرایط آن دارد.

اهمیت پاکسازی پوست دارد و بهترین روش انجام آن

مزایا و فواید پاکسازی پوست صورت
در پوست انسان غدد چربی وجود دارد که وظیفه ترشح چربی را بر عهده دارند. چربی‌ های طبیعی پوست به مرطوب ماندن آن کمک کرده و با خشک شدن پوست و مشکلات ناشی از آن مقابله می‌ کنند. اگر ترشح چربی روی پوست بیش از حد معمول باشد و چربی‌ ها با گرد و غبار و آلودگی‌ های محیطی و باقی مانده لوازم آرایش روی پوست مخلوط شوند، منافذ پوست بسته شده و پوست شفافیت و درخشندگی خود را از دست داده و کدر به نظر می ‌رسد. برای جلوگیری از این مشکل باید به طور مرتب پاکسازی صورت گیرد.
برخی فواید پاکسازی پوست عبارتند از:

  • o از بین بردن سلول ‌های مرده از سطح پوست و کمک به شفافیت و شادابی پوست (صافی و شادابی پوست)
  • o پاک کردن پوست از هر نوع چربی اضافی و آلودگی، سم ‌زدایی از پوست و جوانسازی آن
  • o آبرسانی و تغذیه رسانی به پوست (تنظیم pH پوست)
  • o درمان و جلوگیری از بروز جوش و لک و جای جوش، تمیز کردن پوست و نرم کردن جوش ‌های سر سیاه و سر سفید برای استخراخ و تخلیه راحت آنها
  • o تحریک پوست برای کلاژن سازی (تقویت گردش خون)
  • o آرامش‌ بخش بودن
  • o سفت‌ تر و روشن ‌تر کردن پوست
  • o تقویت کننده پوست و درمان سیاهی دور چشم
  • o بهبود جذب مواد مراقبتی توسط پوست
  • o اثرات ناشی از برنزه کردن و آفتاب زدگی را ترمیم کرده و بهبود می ‌بخشد
  • o یک راه عالی برای استراحت پوست است

علاوه بر مزایای آرامش بخش، فیشیال و ماساژ صورت می‌ تواند برای کسانی که از سردرد های تنشی یا (TMJ اختلال مفصل گیجگاهی فکی) رنج می‌ برند نیز درمانی باشد. با ماساژ ملایم عضلات صورت می‌ توان تنش و درد را کاهش داد. همچنین مزایای زیادی برای حفظ یک روال منظم مراقبت از صورت وجود دارد. پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن منظم می ‌تواند به پیشگیری کمک کند جوش ها، بافت پوست را بهبود می‌ بخشد و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می ‌دهد. گنجاندن فیشیال و ماساژ صورت در روال خود می ‌تواند مزایای رژیم مراقبت از پوست شما را بیشتر کند. به طور کلی، فیشیال و ماساژ صورت یک روش ملایم و مؤثر برای بهبود سلامت و ظاهر پوست شما است و در عین حال باعث آرامش و کاهش استرس می‌ شود. در واقع، پاکسازی پوست به فرد کمک می ‌کند تا سلول ‌های جدید به جای سلول ‌های قدیمی و مرده پوست جایگزین شوند، که نتیجه آن، پوستی با جلوه‌ ای شاداب و ظاهری زیباتر است. همچنین، به جای انجام پاکسازی، اگر مایل به جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌ هایی روی پوست خود هستید، می ‌توانید به مصرف محصولات حاوی کلاژن نیز روی آورید.

مزایا و فواید پاکسازی پوست صورت

فواید ماساژ صورت
ماساژ صورت نوعی ماساژ درمانی است که شامل استفاده از ضربات آرام و ریتمیک روی صورت، گردن و شانه ‌ها برای ایجاد آرامش و جوان سازی می ‌شود. فواید بی شماری هم برای سلامت جسمی ‌و هم برای سلامت روانی یک فرد دارد. یکی از مزایای اولیه ماساژ صورت این است که می‌ تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک روی صورت کمک کند. این امر از طریق تحریک تولید کلاژن و الاستین حاصل می‌ شود که به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌ کند. علاوه بر این، ماساژ صورت می ‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، که به نوبه خود می‌ تواند به کاهش پف و سیاهی زیر چشم کمک کند.
ماساژ صورت همچنین می ‌تواند در تسکین سردرد های تنشی و کاهش سطح استرس بسیار مؤثر باشد. ضربه های ملایم و فشار اعمال شده در طول ماساژ صورت می ‌تواند به شل شدن عضلات صورت و گردن کمک کند، که می ‌تواند به کاهش تنش و درد کمک کند. این می‌ تواند به ویژه برای کسانی که ساعت های طولانی در مقابل یک نشستن می‌ گذرانند مفید باشد کامپیوتر یا انجام فعالیت های دیگری که به آنها نیاز دارد سر و گردن خود را برای مدت طولانی در یک موقعیت ثابت نگه دارند. یکی دیگر از مزایای ماساژ صورت این است که می‌ تواند به سم زدایی پوست و افزایش تخلیه لنفاوی کمک کند. این می‌ تواند به ویژه برای کسانی که از آکنه یا سایر بیماری های پوستی رنج می‌ برند مفید باشد، زیرا می‌ تواند به حذف ناخالصی ها و سموم از پوست کمک کند و پوستی سالم تر و شفاف تر داشته باشد. در نهایت، ماساژ صورت نیز می‌ تواند تجربه ای عمیقاً آرامش بخش و تسکین دهنده باشد. می ‌تواند به تقویت حس آرامش و آرامش کمک کند و می‌ تواند راهی عالی برای کاهش استرس پس از یک روز یا هفته طولانی باشد. با ترویج آرامش و کاهش سطح استرس، ماساژ صورت می‌ تواند به بهبود سلامت روان و رفاه کلی کمک کند. در نتیجه، ماساژ صورت فواید بی شماری برای سلامت جسمی ‌و روانی افراد دارد. این که آیا شما به دنبال کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، کاهش سردرد تنشی، تقویت لنفاوی هستید. زهکشی، یا به سادگی آرامش و استراحت، فیشیال و ماساژ صورت می‌ تواند یک انتخاب عالی باشد.

فواید ماساژ صورت

عوارض و زیان های پاکسازی پوست صورت
فیشیال‌ ها عموماً ایمن و مؤثر در نظر گرفته می ‌شوند، اما عوارض بالقوه‌ ای وجود دارد که می ‌تواند رخ دهد. این عوارض می ‌توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند، و مهم است که قبل از انجام درمان صورت از آنها آگاه باشید. برخی از این عوارض احتمالی عبارتند از:

  • o التهاب پوست و قرمزی (بروز آلرژی)
  • o عفونت پوست
  • o تحریک جوش‌ های صورت و افزایش آنها
  • o خارش و تحریک پوست
  • o رفع چربی مفید پوست (خشکی پوست)

چناچه قصد دارید در منزل پاکسازی پوست خود را انجام دهید، مهم ترین نکته استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست است که با کیفیت و مطمئن باشد. اما اگر می ‌خواهید زیر نظر یک متخصص مجرب پاکسازی را انجام دهید، معمولا هیچ نوع عارضه‌ ای برای پوست شما ایجاد نخواهد شد. اما اگر پاکسازی توسط یک فرد غیر متخصص صورت گیرد، اصلا بعید نیست که عوارضی را به دنبال داشته باشد. بروز این عوارض می‌ تواند به دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامرغوب و عدم آشنایی کافی با ساختار پوست باشد.
یکی از شایع ترین عوارض صورت، سوزش یا التهاب پوست است. اگر متخصص زیبایی از محصولات یا تکنیک هایی استفاده کند که برای نوع پوست شما خیلی خشن هستند یا اگر از قبل یک بیماری پوستی دارید، این اتفاق می ‌افتد. علائم تحریک یا التهاب پوست ممکن است شامل قرمزی، خارش و تورم باشد. یکی دیگر از عوارض بالقوه صورت، گسترش باکتری است. اگر ابزار یا محصولاتی که در حین انجام آرایش صورت به درستی ضدعفونی نشده باشند، می‌ تواند منجر به انتشار باکتری روی پوست شود که می‌ تواند باعث عفونت یا سایر مشکلات پوستی شود. در موارد نادر، صورت می‌ تواند منجر به عوارض جدی تری مانند سوختگی یا جای زخم شود. در صورتی که متخصص زیبایی از تجهیزات یا محصولاتی استفاده کند که به درستی کالیبره نشده اند یا اگر استفاده کند، این اتفاق می‌ افتد آنها از تکنیک هایی استفاده می‌ کنند که برای پوست شما بسیار تهاجمی‌است. برای به حداقل رساندن خطر عوارض در حین انجام عمل صورت، انتخاب یک اسپا یا متخصص زیبایی معتبر با تجربه و آموزش مناسب مهم است. قبل از انجام عمل صورت، همچنین مهم است که در مورد هرگونه بیماری یا نگرانی پوستی قبلی با متخصص زیبایی خود صحبت کنید. آنها می ‌توانند به تنظیم درمان با نیاز های فردی شما و جلوگیری از هر گونه عوارض احتمالی کمک کنند. اگر بعد از انجام عمل صورت، علائمی‌ از سوزش یا التهاب پوست را تجربه کردید، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. پزشک شما می‌ تواند شدت علائم را ارزیابی کرده و درمان مناسب را توصیه کند. در نتیجه، در حالی که به طور کلی فیشیال های صورت ایمن و مؤثر در نظر گرفته می ‌شوند، عوارض بالقوه ای وجود دارد که می‌ تواند رخ دهد. با انتخاب یک اسپا یا متخصص زیبایی معتبر، بحث در مورد نگرانی های پوستی قبلی و آگاهی از علائم عوارض احتمالی، می‌ توانید به کاهش خطر عوارض کمک کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

عوارض و زیان های پاکسازی پوست صورت

وسایل مورد نیاز پاکسازی صورت
برای پاکسازی صورت استفاده از وسایل مخصوصی که کار فیشیال را برای تکنسین راحت تر کرده و اثر بخشی این تکنیک زیبایی را دوچندان کنند الزامیست. از جمله ابزار مورد نیاز برای پاکسازی پوست صورت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • برس پاک کننده صورت یا فیس براش
  • • پاک کننده و شوینده های صورت (Cleanser)
  • • دستگاه بخور سرد و گرم
  • • دستگاه مکنده جوش سرسیاه
  • • اسکرابر پوست
  • • میکرودرم آبریژن یکی از دستگاه های پاکسازی پوست
  • • ابزار ماساژ دهنده پوست صورت
  • • گوی یخ برای تسکین پوست
  • • اتوی صورت
  • • دستگاه لیفت و جوانسازی صورت
  • • قلم پاکسازی پوست
  • • میسلار واتر (Micellar Water)  یا محلول پاک کننده آرایش
  • • لایه ‌بردار (Exfoliator)
  • • تونر
  • • مرطوب کننده
  • • ماسک صورت
  • • کرم دور چشم

وسایل مورد نیاز پاکسازی صورت

پاکسازی صورت در خانه و کلینیک های زیبایی
مراحل پاکسازی صورت در خانه
انجام پاک سازی پوست در منزل بسیار راحت است. فقط باید چند مرحله را به ترتیب انجام داده تا کیفیت پوست افزایش یابد. امروزه علاوه بر خانم‌ ها حتی پاکسازی صورت آقایان هم مورد توجه قرار گرفته است. برای پاکسازی نیازی به هزینه‌ های زیاد نیست و می‌ توان در خانه این روش کار را انجام داد. برای انجام پاکسازی در خانه باید مواد و وسایل زیر را تهیه کنید.

  • o روغن پاک‌ کننده
  • o پاک ‌کننده برای شستشوی صورت
  • اسکراب صورت
  • o دستگاه بخور (در صورت نداشتن دستگاه یک ظرف با حوله)
  • o ماسک خانگی برای پاکسازی صورت
  • تونر صورت
  • مرطوب ‌کننده مناسب
  • o حوله
  • o پد پنبه

 پاکسازی در خانه

برای پاکسازی صورت در خانه چندین مرحله وجود دارد که باید به ترتیب آنها را انجام دهید. بعد از انجام این کار ها در نهایت پوست تان شفاف می‌ شود و جوش‌ های سرسیاه و سرسفید از پوست خارج می‌ شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه سعی کنید هفته ‌ای دو بار این مراحل را انجام دهید. پاک سازی پوست در خانه حدود ۳۰ دقیقه وقت شما را می ‌گیرد. شستشوی صحیح پوست صورت می‌ تواند از بروز مشکلاتی مانند آکنه، جوش، خشکی و پیری زودرس جلوگیری کند. فرقی نمی ‌کند که نوع پوست، بافت یا وضعیت فعلی شما چگونه باشد، روتین پاکسازی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. هدف از لایه ‌برداری حذف سلول ‌های مرده پوست و سایر ناخالصی ‌ها است. در ادامه همراه ما باشید تا با روش‌ ها پاکسازی صورت در خانه آشنا شوید.

  • - پاک کردن آرایش: پاک کردن آرایش به روش صحیح یکی از مهم ‌ترین کار‌ هایی است که می‌ توانید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید. این کار به شما کمک می‌ کند تا از منافذ مسدود شده و سایر مشکلات پوستی مانند آکنه جلوگیری کنید. اگر منافذ پوست شما مسدود شده است، می ‌توانید از روش پاکسازی مضاعف استفاده کنید. این روش دو مرحله ‌ای شامل استفاده از دو محصول پاک کننده است:
  • o مرحله اول: استفاده از یک پاک کننده بر پایه روغن برای حل کردن چربی و کثیفی ‌های روی پوست.
  • o مرحله دوم: استفاده از یک پاک کننده بر پایه آب برای شستشوی روغن و باقی ‌مانده آرایش از روی پوست.

نکته مهم: از فشار دادن پوست خودداری کنید، زیرا می‌ تواند باعث آسیب شود. اگر از روغن‌ های طبیعی استفاده می‌ کنید، مطمئن شوید که برای نوع پوست شما مناسب هستند.
صورت تان را با مقدار روغن پاک‌ کننده با حرکت دورانی ماساژ دهید. می ‌توانید انگشت‌ های خود را با آب کمی خیس کرده و ماساژ را انجام دهید. در نهایت صورت خود را به طور کامل بشویید. اگر پوست‌ های معمولی تا خشک دارید می‌ توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید. اگر پوست حساس و چرب دارید، روغن جوجوبا گزینه خوبی است. در پاکسازی پوست چرب باید با روش‌ های مختلف چربی پوست کنترل شود. روغن تمام آلودگی‌ ها را از سطح پوست پاک می‌ کند. پس از شستن صورت با شوینده مناسب از حوله استفاده کنید؛ اما رطوبت پوست را به طور کامل از بین نبرید.

پاک کردن آرایش

  • - استفاده از صابون مناسب برای پوست صورت: صابون ‌های معمولی می ‌توانند pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای پوست صورت فرموله شده باشند، البته برخی از این صابون ‌ها می‌ توانند باعث رشد باکتری ‌ها و مخمر‌ ها نیز شوند. پاک ‌کننده ‌های صورت برای پوست‌ های ظریف و حساس ‌تر طراحی شده ‌اند. آنها معمولاً ملایم‌ تر از صابون‌ ها هستند و pH شان به pH طبیعی پوست نزدیک‌ تر بوده و کمتر باعث خشکی پوست می ‌شوند. برخی افراد فکر می‌ کنند که اگر یک پاک‌ کننده کف نکند پاک‌ کننده نیست، در صورتی که این موضوع درست نیست. در واقع، کف کردن بیش از حد می ‌تواند چربی ‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی و تحریک آن شود.
  • - برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید: توجه داشته باشید آب گرم منافذ را باز نمی ‌کند و آب سرد آنها را نمی ‌بندد. در واقع، آب گرم می ‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از یک پاک کننده ملایم هنگام شستشوی صورت می‌ تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.
  • - بخور صورت: ابتدا به مدت تقریبی پنج دقیقه در فاصله مناسب از یک ظرف آب در حال جوش صورت خود را قرار دهید و با یک حوله سرتان را بپوشانید. بخور صورت برای پوست ‌های چرب معجزه می‌ کند؛ همچنین بخور به دفع سموم کمک می ‌کند، به طور عمیق پوست صورت را تمیز کرده و به از بین بردن جوش‌ های سرسیاه و جوش ‌های سرسفید کمک می‌ کند. پس از اینکه مرحله بخور پایان یافت صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (با حرکات دایره ‌ای) ماساژ دهید، این کار منافذ را محکم کرده و دمای پوست را به حالت نرمال می ‌رساند.

بخور صورت

  • - از ابزار پیلینگ صورت استفاده نمایید: اگر از وجود تعداد زیاد جوش‌ های سرسیاه رنج می‌ برید، استفاده از ابزار پیلینگ می ‌تواند به شما کمک کند. جوش‌ سرسیاه، یکی از عوارض بسیار شایع پوستی است که در اثر تجمع چربی اضافی پوست و مسدود شدن منافذ ایجاد می ‌شوند. صورت شما بعد از بخور دادن، کاملا آماده است تا تمام این زوائد را دور بریزد. کافی است از روش صحیحی کمک بگیرید و از شر تمام این جوش ‌ها خلاص شوید. بسیاری از افراد، جوش‌ های سرسیاه خود را با نوک انگشت فشار می‌ دهند و آنها را خارج می‌ نمایند. این کار اغلب با کبودی و التهاب همراه است و ممکن است باعث آسیب‌ های وسیع‌ تری شود. به عنوان راهکار جایگزین، می ‌توانید از ابزار پیلینگ صورت، که به صورت میله ‌ای باریک تعبیه شده است استفاده نمایید. یک سر این ابزار به شکل نیدل است و به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می‌ کند. سر دیگر، حالت حلقه ‌ای شکل دارد که با فشار دادن آن روی سطح پوست، می ‌توانید جوش ‌های سرسیاه را به راحتی خارج نمایید.

ابزار پیلینگ صورت

  • - استفاده از روش صحیح لایه برداری صورت: اسکراب می ‌تواند محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای لایه برداری، استفاده از یک پاک کننده ملایم است که حاوی مواد لایه بردار مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم‌ های میوه باشد. این مواد به آرامی پوست را لایه برداری می ‌کنند و باعث می‌ شوند پوست درخشان‌ تر و سالم ‌تر به نظر برسد. پوست شما دارای یک سد طبیعی است که از آن محافظت می‌ کند و به حفظ رطوبت کمک می‌ کند. شستشوی بیش از حد یا استفاده از پاک کننده ‌های قوی می‌ تواند موجب آسیب این سد شود. اگر پوست شما حساس است، بهتر است از پاک کننده ‌های ملایم استفاده کنید و از اسکراب بیش از یک یا دو بار در هفته خودداری کنید. پس از اتمام کار لایه برداری صورت باید با آب گرم شسته شود. مخلوط شکر و عسل به میزان مساوی برای لایه برداری طبیعی پوست صورت توصیه می ‌شود.

لایه بردار شکر و روغن زیتون: اگر به دنبال ترکیبی ارگانیک و مغذی به عنوان اسکراب لایه بردار هستید، ترکیب روغن زیتون و شکر گزینه مناسبی برای شما است. شکر، نوعی لایه بردار طبیعی است که با غلتیدن بر سطح پوست شما، امکان لایه برداری ملایم و مؤثر را برایتان فراهم می ‌نماید. روغن زیتون به کار رفته در این اسکراب، اثر لایه برداری شکر را تعدیل می ‌کند و به عنوان ترکیبی مغذی، در تامین نیاز های تغذیه ‌ای سلول‌ های پوستی نقش مهمی ایفا می ‌نماید.
برای ساختن این لایه بردار طبیعی، می ‌توانید از دستور زیر استفاده کنید، ابتدا ظرف کوچک و تمیزی را انتخاب نمایید و یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ ای در آن بریزید. در ادامه، چند قطره روغن زیتون خالص ارگانیک (غیر خوراکی) را به آن بیفزایید و کمی هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. حالا ترکیب به دست آمده را روی پوست تان بمالید و حدود 1 تا 2 دقیقه به خوبی ماساژ دهید. در نهایت، پوست تان را آبکشی نمایید و با دستمال یا حوله نرمی خشک کنید.

لایه بردار شکر و روغن زیتون

  • - ماسک صورت: ماسک‌ های صورت برای بهبود رنگ پوست و نرم شدن آن استفاده می ‌شود. ماسک‌ ها برای پوست بسیار آرامش بخش و مفید هستند. ماسک‌ های مختلفی برای انواع پوست وجود دارند که با توجه به نوع پوست باید انتخاب شوند. ماسک صورت را به صورت یکنواخت روی صورت خود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. بعد از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید و خشک کنید. موز، گوجه فرنگی و پاپایا انتخاب‌ هایی برای استفاده از ماسک خانگی هستند که قابلیت پاک کنندگی و سفت شدن پوست را به همراه دارند.

ماسک شیر و بلغور جو دو سر: ماسک جو دو سر، ترکیبی بسیار مغذی و تقویت کننده است و به عنوان یکی از پرطرفدار ترین ماسک‌ های خانگی شناخته می ‌شود. فرمولاسیون غنی این ماسک، تمام چیزی که برای تقویت و تغذیه پوست تان لازم دارید در اختیار تان قرار می‌ دهد. جو دوسر، به کوچک شدن منافذ و تقویت سد دفاعی پوست تان کمک می‌ کند. شیر موجود در این ماسک، حاوی مقداری چربی طبیعی است و رطوبت و چربی از دست رفته پوست در طی مراحل پاکسازی را جبران می ‌نماید. علاوه بر این، وجود پودر بادام، پروتئین و مواد معدنی را در اختیار سلول ‌های پوستی قرار می ‌دهد و در تامین نیاز های مغذی آنها نقش دارد. ابتدا یک قاشق غذا خوری جو دو سر را با یک قاشق چای خوری پودر بادام (دو عدد بادام خام متوسط) در مخلوط کن بریزید و کاملا پودر نمایید. حالا پودر به دست آمده را در ظرف تمیزی منتقل نمایید و با یک تا دو قاشق شیر مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا خمیری یک دست به وجود بیاید. حالا می‌ توانید ماسک را به کمک اپلیکاتور مخصوص روی صورت تان بمالید و حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. در آخر، پوست تان را آبکشی نمایید و با حوله نرم و تمیزی خشک کنید.

ماسک خانگی

  • - استفاده از میسلار واتر برای پاکسازی پوست: میسلار واتر یک پاک کننده ملایم بوده که از مولکول ‌های میسل تشکیل شده است. این مولکول ‌ها به مواد آرایشی و آلودگی ‌ها می ‌چسبند و آنها را از روی پوست پاک می‌ کنند. میسلار واتر، یک گزینه عالی برای افرادی است که آرایش نمی ‌کنند یا در سفر هستند و دسترسی به آب ندارند.
  • - نیازی به استفاده از اسفنج لوفا برای پاکسازی نیست: لوفا، گیاهی است که به عنوان اسفنج گیاهی شناخته می ‌شود. اسفنج ‌های لوفا به راحتی می‌ توانند موجب تجمع باکتری‌ ها شوند. بنابراین، بهتر است از استفاده ‌ی آنها اجتناب کنید، مگر اینکه به طور منظم آنها را با محلول سفید کننده تمیز کنید.
  • - استفاده از حوله‌ ی نرم و تمیز برای خشک کردن پوست: از حوله ‌ای نرم برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید. حوله ‌های زبر می‌ توانند به پوست شما آسیب برسانند. بهتر است از یک حوله نرم و ضد میکروبی استفاده کرده و صورت خود را به آرامی خشک کنید.
  • - از شستشوی زیاد پوست خود اجتناب کنید: شستشوی بیش از حد صورت می‌ تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. به ‌طور کلی، توصیه می ‌شود که صورت خود را روزی دو بار بشویید، اما اگر پوست خشکی دارید، یک بار شستشو در روز برای پوست شما کافی است.
  • - از پاک کننده ‌ها به مقدار لازم استفاده کنید: در استفاده از پاک کننده ‌ها نباید زیاده ‌روی کنید، این کار ممکن است به پوست شما آسیب برساند و باعث تحریک پذیری و خشکی آن شود.

از پاک کننده ‌ها به مقدار لازم استفاده کنید

  • - استفاده از تونر برای پاکسازی پوست: تونر ‌ها محصولاتی هستند که به تنظیم pH پوست کمک می ‌کنند. pH پوست باید کمی اسیدی باشد تا از خود در برابر باکتری ‌ها و آسیب ‌ها محافظت کند. شستشوی صورت می ‌تواند pH پوست را تغییر دهد، بنابراین استفاده از تونر نقش مؤثری در بازگرداندن آن به حالت طبیعی دارد. توجه داشته باشید که انتخاب یک تونر متناسب با پوست تان از اهمیت بالایی برخوردار است. می ‌توانید از آب خیار و گلاب به عنوان یک تونر خانگی استفاده کنید.
  • - ماساژ صورت: بدون ماساژ، مراحل پاکسازی پوست صورت کامل نمی ‌شود. به علاوه ماساژ لذت‌ بخش‌ ترین قسمت ماجراست. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد ماهیچه ‌های صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن پوست شده و آن را درخشان‌ تر می‌ کند. مقدار کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را بردارید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت گیجگاه ‌ها حرکت کنید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه ‌های خود را ماساژ دهید. در انتها، لب‌ ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان دست گردن را از پایین به سمت چانه ماساژ دهید. ماساژ را تا ده دقیقه ادامه داده و سپس صورت خود را با آب بشویید. برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست خود را با حرکت دورانی به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز ماساژ را رو به پایین یا به صورت رفت و برگشتی انجام ندهید. جاذبه زمین همیشه در حال کشیدن پوست به سمت پایین است. حرکت ماساژ به سمت بالا به سفت و محکم شدن پوست کمک می ‌کند، در حالی که ماساژ به سمت پایین باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت می‌ شود.

ماساژ صورت

  • - استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید: شستشوی صورت گاهی باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می ‌شود. این امر ممکن است باعث خشکی، تحریک و حتی خارش پوست شود. برای جلوگیری از این مشکلات، مهم است که بعد از شستشو، پوست خود را مرطوب کنید. مرطوب کننده به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می ‌کند. همچنین در محافظت از پوست در برابر آسیب‌ های محیطی نقش دارد. توصیه می ‌شود برای پوست‌ های ترکیبی یا چرب از مرطوب کننده‌ های حاوی ژل استفاده شود؛ پوست ‌های بسیار خشک، باید از کره صورت یا لوسیون قوی ‌تر استفاده شود. همچنین باید برای رفع خشکی پوست از پاک کننده ‌های ملایم و فاقد الکل و برای پوست‌ های مستعد آکنه، از لوسیون حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کرد. اگر این مراحل را در شب انجام می دهید، می ‌توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. و اگر پاکسازی را در روز انجام می ‌دهید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید

پاکسازی پوست در خانه، یک کار ساده، اما مهم است که می‌ تواند تاثیر زیادی بر سلامت و شادابی پوست شما داشته باشد. با توجه به فواید پاکسازی پوست، توجه ویژه به این امر ضروری است، پس در انجام روتین پوست خود کوتاهی نکنید. 
مراقب رعایت این اصول برای پاکسازی صورت باشید: درست است که اجرای پاکسازی صورت در خانه معمولا عوارض چندانی به دنبال ندارد. اما زیاده‌ روی و عدم رعایت برخی اصول اساسی، ممکن است دردسر ساز شود. به همین خاطر توصیه می‌ شود پیش از اجرای پاکسازی در خانه، برخی نکات مراقبتی را رعایت نمایید:

  • • در استفاده از لایه بردار ها زیاده روی نکنید. این کار باعث تحریک التهاب و حساسیت پوستی می ‌شود.
  • • پیش از استفاده از اسکراب و ماسک ‌های صورت، تست پچ انجام دهید و از عدم حساسیت پوستی خود اطمینان حاصل کنید.
  • • فیشیال، محدودیت زمانی دارد و توصیه می‌ شود آن را بیش از یک تا دو بار در طول ماه اجرا نکنید.

اصول برای پاکسازی صورت

مراحل پاکسازی صورت در کلینیک های زیبایی
مراحل پاکسازی صورت برای زیبایی و شادابی پوست در کلینیک های زیبایی معمولا به این صورت انجام است:

  1. 1. در ابتدا، پوست صورت با آب گرم و ملاس برای باز کردن منافذ پوست شستشو می شود.
  2. 2. پس از شستشو، اسکراب را بر روی پوست صورت استفاده کنید. اسکراب به عنوان یک ماسک آزاد کننده سلول های مرده و آلودگی های پوست عمل می کند و به پوست حساس و خشک کمک می کند.
  3. 3. برای باز کردن منافذ پوست و تسهیل برای خروج آلودگی ها، می توانید از بخار استفاده کنید.
  4. 4. پس از اسکراب و بخار، پوست صورت را خشک کنید. از حرکات نرم و لطیف برای خشک کردن پوست استفاده کنید.
  5. 5. پس از خشک کردن، می توانید از ماسک استفاده کنید. می توانید از ماسک های آماده یا خانگی استفاده کنید.
  6. 6. برای تعادل دهی PH پوست و حفظ رطوبت پوست پس از پاکسازی، از تونر استفاده کنید. تونر می تواند باعث بهبود بافت پوست و حفظ تعادل آن شود.
  7. 7. در نهایت، پس از پاکسازی صورت، به پوست نیاز به مرطوب کننده دارد. استفاده از مرطوب کننده، پوست را نرم و تازه نگه می دارد.

 پاکسازی صورت در کلینیک های زیبایی

پاکسازی پوست آقایان
برخی افراد می ‌پرسند آیا آقایان هم می ‌توانند از پاکسازی پوست استفاه نمایند؟ پاسخ مثبت است. در این پاکسازی تلاش شده که افزایش کیفیت پوست، کاهش روند پیری پوست و محافظت به درستی انجام شود. قابل ذکر است که آقایان بدلیل قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید و تنش های فکری، زودتر کیفیت پوست خود را از دست می ‌دهند. آقایان هم برای داشتن پوست خوب و جوان به پاکسازی نیاز دارند. رسیدگی به پوست چیزی است که متأسفانه برخی آقایان اهمیت زیادی به آن نمی ‌دهند. اما جوان ماندن و کیفیت پوست جنسیت نمی ‌شناسد و هم برای خانم‌ ها و هم آقایان مهم است. تفاوتی که پاکسازی صورت آقایان دارد در نوع محصولات مورداستفاده است. در پاکسازی پوست آقایان از محصولات پوستی مخصوص آقایان استفاده می‌ شود. به‌ غیر از محصولات، مراحل پاکسازی صورت مردان تفاوتی با خانم ‌ها ندارد.
پاکسازی پوست برای آقایان در برخی جوانب می تواند متفاوت باشد، زیرا پوست آقایان معمولاً دارای خصوصیات و نیازهای متفاوتی است. در زیر، تفاوت هایی که ممکن است در پاکسازی پوست آقایان وجود داشته باشد را بررسی می کنیم:

  1. 1. ضخامت پوست: پوست آقایان معمولاً ضخیم تر و سفت تر از پوست خانم ها است. این به معنی آن است که ممکن است نیاز به روش های قوی تر برای پاکسازی عمیق ترکیبات آلوده و روغنی داشته باشند.
  2. 2. رفع موی صورت: آقایان معمولاً موی بیشتری در ناحیه صورت دارند و ممکن است نیاز داشته باشند مو های صورت را با استفاده از روش های مخصوص (مانند ریش تراشی) از بین ببرند.
  3. 3. ترشح چربی: پوست آقایان به طور معمول بیشترین مقدار ترشح چربی را دارد. این ترشح چربی می تواند منجر به آلودگی پوست و جوش ها شود. بنابراین، استفاده از محصولات پاکسازی آنتی باکتریال و ضد چربی می تواند مفید باشد.
  4. 4. احتمال آسیب پوست: به دلیل تراکم بیشتر مو های صورت و ضخامت پوست، آقایان ممکن است به آسیب پوستی مانند جوش های پوستی، خارش و التهابات بیشتری نسبت به خانم ها دچار شوند. بنابراین، محصولات آرامش بخش و ضد التهاب می تواند مورد استفاده قرار گیرند.
  5. 5. پس از اصلاح ریش: پس از ریش تراشی، پوست آقایان ممکن است حساس تر باشد و به آلودگی ها و عوامل تحریک کننده بیشتر واکنش نشان دهد. بنابراین، پس از ریش تراشی، استفاده از محصولات مرطوب کننده و آرامش بخش می تواند مناسب باشد.

با این حال، باید توجه داشت که هر فرد ممکن است نیاز های متفاوتی در مورد پوست داشته باشد. برای انتخاب روش ها و محصولات مناسب برای پاکسازی پوست خود، بهتر است با متخصص پوست و موی خود مشورت کنید. 

پاکسازی پوست آقایان

افراد مناسب جهت پاکسازی پوست

  • • کسانی که پوست خشک و چرم‌ مانندی دارند و پوست شان به دلیل آفتاب آسیب‌ دیده و یا چروک‌ های بسیاری دارند.
  • • کسانی که در اطراف چشم‌ های خود چروک‌ های زیادی دارند و پوست اطراف پلک آنها شل و افتاده است.
  • • کسانی که در اطراف لب خود چروک ‌دارند.
  • • کسانی که دچار لک‌ های پوستی قهوه‌ ای‌ رنگ شده‌ اند.
  • • کسانی که با رشد سرطانی سلول‌ های پوستی رو به ‌رو هستند.
  • • کسانی که بر روی پوست خود جای زخم دارند و این زخم باعث شده پوست ناهموار و ناصاف به نظر برسد.

اگر شما در سلامت کامل هستید؛ مثبت اندیش و واقع ‌گرا باشید. شما یک متقاضی مناسب برای پاک‌ سازی صورت هستید. برخی از مؤلفه‌ های پوست مانند ضخامت و بافت آن می‌ توانند برای مناسب بودن متقاضی مؤثر باشند.

افراد مناسب جهت پاکسازی پوست

توصیه‌ های قبل و بعد از انجام پاکسازی صورت
رعایت نکات قبل و بعد از پاکسازی صورت برای دستیابی به بهترین نتایج و کمتر شدن احتمال بروز عوارض لازم است. در ادامه به طور مفصل به این نکات می پردازیم:
نکات قبل از پاکسازی صورت: مهم ترین نکات قبل از پاکسازی صورت شامل موارد زیر است:

  • • قبل از پاکسازی صورت، بهتر است پوست خود را با آب گرم مرطوب کنید تا باز شود و آماده پاکسازی شود.
  • • انتخاب محصولاتی که برای پوست شما مناسب هستند بسیار مهم است. برای پوست خشک محصولات مرطوب کننده و برای پوست چرب محصولات کنترل چربی پوست مناسب هستند.
  • • در صورت داشتن مشکلات پوستی مانند آکنه، پوست حساس و … قبل از پاکسازی صورت باید این مشکلات را برطرف کنید.

نکات بعد از پاکسازی صورت: برخی از مهم ترین نکات بعد از پاکسازی صورت شامل این موارد است:

  • • پس از پاکسازی صورت، استفاده از تونر برای تعادل دهی PH پوست و حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است.
  • • پس از پاکسازی صورت، پوست شما نیاز به مرطوب کننده دارد. استفاده از محصولات مرطوب کننده، پوست را نرم و تازه نگه می دارد.
  • • پس از پاکسازی صورت، بهتر است پوست را با حرکات لطیف و نرم تمیز کنید. خشک کردن پوست با حرکات قوی می تواند پوست را تحریک کند و باعث تحریک آن شود.
  • • پاکسازی صورت می تواند پوست را به آفتاب بیشتر از پیش حساس کند و باعث خشکی و آسیب پوست شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است بعد از پاکسازی صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

نکات بعد از پاکسازی

بعد از پاکسازی صورت چه کنیم؟ پاکسازی پوست، یکی از روش‌ های مهم جهت حفظ سلامت پوست است. پس از پاکسازی پوست، بهتر است تا مراقبت ‌های لازم پس از پاکسازی را انجام دهید تا پوست شما بهتر و سالم ‌تر باشد. در زیر به مراقبت‌های بعد از پاکسازی پوست اشاره خواهیم کرد:

  • • حداقل تا شش ساعت پس از پاکسازی از آرایش کردن خودداری کنید.
  • • همیشه صورت خود را تمیز و مرطوب نگاه دارید.
  • • سعی کنید در پایان روز با استفاده از یک شوینده مناسب تمام آثار آرایش را از روی صورت خود پاک کنید.
  • • پس از پاکسازی پوست، بهتر است از استفاده از محصولات شیمیایی مثل لوسیون، پودر، رقیق کننده و… خودداری کنید.
  • • پس از پاکسازی پوست، می‌ توانید از نوشابه ‌های طبیعی مانند چای سبز یا آب لیمو استفاده کنید. این نوشابه‌ ها می‌ توانند به پوست شما آنتی‌ اکسیدان و رطوبت مورد نیاز را بدهند. مقدار زیادی آب بنوشید (ما ۶-۸ لیوان در روز را توصیه می ‌کنیم).
  • • از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید.
  • • تا ۱۲ ساعت از آفتاب گرفتن خودداری کنید. پس از پاکسازی پوست، بهتر است به جلوگیری از آفتاب ‌سوختگی توجه کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب یا پوشیدن لباس محافظ از جمله راه ‌هایی هستند که می ‌توانند به جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی کمک کنند.
  • • از قرارگیری در معرض حرارت مستقیم مانند سونا، حمام آب گرم، دوش گرفتن یا سشوار داغ اجتناب کنید. (از رفتن به مکان های گرم که باعث عرق کردن پوست می شود خودداری کنید.)
  • • تا ۴۸ ساعت پس از انجام پاکسازی پوست، عطر یا محصولات معطر را روی ناحیه تحت درمان قرار ندهید.
  • • از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و گرما و نیز استفاده از سونا به مدت ۴۸ ساعت پس از انجام پاکسازی اجتناب کنید. 
  • • به مدت ۷۲ ساعت پس از انجام پاکسازی پوست صورت، از هیچ محصول لایه بردار دیگری استفاده نکنید.
  • • همیشه از ضد آفتاب با SPF مناسب برای جلوگیری از مضرات اشعه ماوراء بنفش B استفاده کنید. 
  • • از ضربه دیدن و کشیدن ناخن یا خاراندن پوست خودداری کنید.
  • • دارو ها یا کرم هایی که توسط پزشک تجویز می شود را به موقع استفاده کنید.
  • • از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • • خواب کافی و به موقع، می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند. پس از پاکسازی پوست، بهتر است به خواب کافی توجه کنید.

بعد از پاکسازی صورت

نحوه رفع التهاب بعد از پاکسازی صورت: برای رفع التهاب بعد از پاکسازی صورت می ‌توانید از هر یک از روش ‌های زیر استفاده کنید:

  • • استفاده از یخ بر روی پوست می ‌تواند به کمک کاهش التهاب و سوزش پوست شما باشد.
  • • استفاده از ماسک آلوئه ورا می ‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهابی طبیعی برای پوست شما باشد. شما می‌ توانید از ماسک آلوئه ورا برای کاهش سوزش و التهاب پوست استفاده کنید.
  • • استفاده از عصاره چای سبز می‌ تواند مانند آلوئه ورا، یک ماده ضد التهابی طبیعی برای پوست شما باشد.
  • • استفاده از کرم‌ های ضد التهابی در صورتی که التهاب پوست شما شدید است، می ‌توانند کمک به کاهش سوزش و التهاب پوست شما بکنند.
  • • از ملتهب شدن پوست به مدت یک هفته توسط مواد شیمیایی، ماساژ دادن و … جلوگیری کنید.
  • • پس از پاکسازی پوست، بهتر است به پوست خود آرامش بدهید. از جمله روش‌ هایی که می‌ توانید از آنها استفاده کنید، استفاده از دم کرده گلاب است.

رفع التهاب بعد از پاکسازی صورت

هر چند وقت یک بار پاکسازی صورت لازم است؟
پوست انسان تقریباً هر ماه یک بار بازسازی می ‌شود، به این معنا که سلول ‌های جدید جایگزین سلول ‌های مرده در سطح پوست می ‌شوند. بنابراین، توصیه معمول برای انجام پاکسازی پوست حدوداً هر چهار هفته یک بار است. با این حال، تعیین دقیق فواصل زمانی بین جلسات پاکسازی باید توسط پزشک انجام شود، زیرا نوع پوست و مشکلات مرتبط با آن در هر فرد ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند، ممکن است نیاز داشته باشند که هر شش هفته یک بار به توصیه پزشک خود، پاکسازی صورت را انجام دهند.
بهتر است پاکسازی پوست از ساعت ۱۰ شب که فرد نیازی به بیرون رفتن از منزل را ندارد انجام شود تا پس از آن پوست کاملا استراحت کرده و نتیجه ی مطلوب تری از پاکسازی پوست  حاصل گردد. عمل پاکسازی پوست باید هر دو یا سه هفته یک بار صورت پذیرد تا با رعایت فاصله ی لازم از افتادگی پوست جلوگیری شود. در کنار انجام عمل پاکسازی پوست باید خواب کافی، تغذیه ی مناسب، مراقبت های بهداشتی، عدم  خوردن فست فود و هله و هوله، عدم قرار گیری طولانی مدت در معرض آفتاب، شست و شوی مناسب و مصرف آنتی اکسیدان ها رعایت گردد تا پوستی جوان و شاداب ایجاد شود.

هر چند وقت یک بار پاکسازی صورت لازم است؟

آیا پاکسازی پوست در آرایشگاه ممنوع است؟
یکی از کار هایی که این روز ها میان بانوان شایع شده این است که هنگامی که برای خدمات زیبایی به آرایشگاه می ‌روند، تصمیم به پاکسازی پوست بر اثر تبلیغات کاذب در آرایشگاه می‌ گیرند. این افراد دانش و اطلاعات کامل نسبت به فیزیولوژی پوست نداشته و مهارت کافی برای کار های درمانی را ندارند. از این رو حتما توجه داشته باشید برای انجام پاکسازی پوست از بهترین متخصص پوست بهره ببرید.
گاهی برای پاکسازی پوست می‌ توانید به آرایشگاه ‌ها مراجعه کنید. البته کسی که این کار را برای شما انجام می ‌دهد باید اوپراتور مناسبی باشد و در این زمینه آموزش‌ های کافی را دیده ‌باشد. اگر می ‌خواهید که از پاکسازی پوست حرفه‌ ای استفاده کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که مدرک و تجربه ‌ی کافی برای انجام این کار را دارند. نباید به هر کسی و در هر جایی برای پاکسازی پوست حرفه ‌ای مراجعه کنید. البته که بهترین کار یک مشاوره با متخصص پوست و یادگیری پاکسازی پوست است. بعد از یادگیری می‌ توانید در منزل پاکسازی پوست انجام دهید. همچنین در صورتیکه پوست شما آسیب ببیند می ‌توانید از متخصص پوست کمک بگیرید و خطا های پاکسازی پوست خود را برطرف کنید. گاهی پاکسازی پوست در آرایشگاه ‌ها انجام می ‌شود. در اینصورت باید پاکسازی توسط نیروی آموزش‌ دیده انجام شود.

پاکسازی پوست در آرایشگاه

چه فصلی برای پاکسازی پوست مناسب تر است؟
به طور کلی زمانی پاکسازی پوست نتیجه ی خوبی در پی خواهد داشت که پوست کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرد. فصل هایی همچون پاییز و زمستان که آفتاب داغ و سوزان کمتر دیده می شود، بهترین فصل برای پاکسازی شمرده می شود. البته باید افزود که این به این معنا نیست که در فصل های دیگر سال اگر پوست تان یه پاکسازی احتیاج داشت، آن را به تعویق بیاندازید. می توان با استفاده از عینک آفتابی و ضد آفتاب، اشعه های مضر را دفع کرد.
چه نکاتی باید در انجام پاکسازی پوست مورد توجه قرار داد؟
انتخاب بهترین دکتر پوست، و مو و زیبایی، در کلینیک های مطمئنی انجام شود که از دستگاه ها و محصولات آن اطمینان دارید. از انجام پاکسازی در سالن های آرایشی که اغلب تخصصی در زمینه ی پوست ندارند اجتناب کنید تا پاکسازی عوارضی را برای شما در پی نداشته باشد. اگر تمامی این موارد و مراقبت های قبل و بعد پاکسازی پوست را رعایت کنید، پاکسازی نقش به سزایی در جوان و زیبا تر کردن چهره شما، ایفا می کند.

 نکاتی برای انجام پاکسازی پوست

تهیه ماسک خانگی برای پاکسازی صورت
وجود انواع مختلفی از ماسک های پاکسازی پوست باعث می شود که بتوانید یک ماسک مناسب برای نیاز های خاص پوست خود انتخاب کنید. مهم است که قبل از استفاده از هر ماسک خانگی، پوست خود را با آب گرم ولرم بشویید تا پوست تان آماده جذب مواد موجود در ماسک شود. همچنین، بهتر است قبل از استفاده از هر ماسک جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا ببینید آیا حساسیتی روی پوست شما ایجاد می شود یا خیر. در صورت بروز هرگونه آلرژی یا حساسیت، استفاده را متوقف کنید و به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، بهتر است قبل از استفاده از ماسک های خانگی، با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید، به خصوص اگر مشکل پوست خاصی دارید یا حساسیتی به مواد مختلف دارید.
با توجه به حساسیت های مختلفی که پوست ممکن است در نتیجه استفاده از ماسک های خانگی دچار آن شود، پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از هر نوع ماسکی ، عوارض آن را هم حتما چک کنید تا دچار آلرژی نشوید. یک ماسک خانگی برای پاکسازی پوست می توانند از مواد طبیعی ساده و قابل دسترس تهیه شود. در زیر، چند نمونه از ماسک های خانگی برای پاکسازی پوست را معرفی می کنم:

  • - ماسک آرد و زرد چوبه: برای تهیه ماسک خانگی جهت پاکسازی صورت می ‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری آرد گرم (مانند آرد نخودچی) را همراه با نصف قاشق چای ‌خوری زردچوبه و ۱.۵ قاشق چای ‌خوری گلاب مخلوط کنید. مواد را با هم ترکیب کرده و یک ترکیب یکدست ایجاد کنید.
  • - ماسک خاک رس: ماسک خاک رس یکی از محبوب ترین ماسک های پاکسازی پوست است. این ماسک با ترکیبی از خاک رس و مواد معدنی دیگر، کمک می کند تا آلودگی ها و اضافات چربی را از منافذ پوست بردارد. همچنین، خاک رس دارای خاصیت جذب چربی است که پوست را مات و آبرسان می کند.
  • - ماسک های لایه بردار: ماسک های لایه بردار اغلب حاوی موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) هستند. این ماسک ها به حذف سلول های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و بهبود بافت پوست کمک می کنند و برای ایجاد پوست صاف عالی هستند.
  • - ماسک زغال: ماسک زغال اغلب حاوی کربن فعال هستند که می توانند ناخالصی ها و سموم را از پوست خارج کنند. آنها برای پاکسازی عمیق مفید هستند و برای رفع جوش های سرسیاه و لک ها محبوب هستند.

ماسک زغال

  • - ماسک آبرسان: ماسک های آبرسان حاوی مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک هستند. آنها برای بازیابی و حفظ رطوبت پوست بسیار عالی هستند و آن را صاف و انعطاف پذیر می کنند.
  • - ماسک پوست پرتقال: ماسک پرتقال با داشتن ویتامین C، اسید آسکوربیک و مواد معدنی، می تواند پوست را تقویت کند و از آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را از بین ببرد.
  • - ماسک ماست و عسل: ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده، برای پوست خشک را مرطوب می کند و تسکین می دهد، التهاب را کاهش می دهد.
  • - ماسک آووکادو و بلغور جو: نصف آووکادوی رسیده، ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۱ قاشق غذاخوری عسل، برای لایه برداری و نرم شدن پوست و کاهش التهاب می باشد.
  • - ماسک خیار و آلوئه ورا: نصف خیار، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، پوست را تسکین و شاداب می کند و قرمزی را کاهش می دهد.
  • - ماسک زردچوبه و عسل: ۱ قاشق چایخوری زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری عسل، التهاب را کاهش می دهد و رنگ پوست را روشن می کند.
  • - ماسک چای سبز و لیمو: ۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو، چربی پوست را کاهش می دهد و رنگ پوست را روشن می کند. 

ماسک چای سبز و لیمو

پاکسازی پوست با مواد طبیعی
برخی از افراد تمایل دارند که تنها با مواد طبیعی پوست را پاکسازی کنند. آیا می ‌توان پوست را بدون اینکه از مواد شیمیایی استفاده کنیم پاکسازی کنیم؟ از آنجایی که همه مثل هم نیستند و برخی تنها با روش‌ های طبیعی سر می ‌کنند، در ادامه تصمیم گرفته‌ ایم که برخی از روش ‌های طبیعی پاکسازی پوست را به شما معرفی کنیم که با کمک آنها می‌ توانید پوست خود را بدون نیاز به مواد شیمیایی پاکسازی کنید.

  • o زردچوبه: شاید یکی از اصلی ‌ترین موادی که برای پاکسازی پوست استفاده می ‌شود، زردچوبه باشد. با استفاده از زردچوبه می ‌توانید به راحتی پوست خود را از آلودگی ‌ها پاک کنید و در عین حال از هیچ ماده‌ ی شیمیایی هم استفاده نکرده باشید.
  • o دارچین: دارچین از دیگر موادی است که برای پاکسازی پوست کاربرد دارد. این ماده به خصوص برای از بین بردن جوش ‌های سرسیاه مفید واقع می ‌شود و می ‌توانید در کوتاه ‌ترین زمان ممکن جوش‌ های سرسیاه شما را از بین ببرد. مخصوصا اگر آنها بر روی بینی شما قرار داشته ‌باشند.
  • o لیمو: لیمو نیز از موادی است که می‌ تواند پوست را به بهترین شکل ممکن پاکسازی کند. همچنین این ماده آنتی اکسیدان‌ هایی دارد که برای سلامت پوست مفید هستند. البته نوع و جنس پوست در انتخاب ماده ‌ای که برای پاکسازی انتخاب می‌ کنید مؤثر است.
  • o عسل: عسل را می‌ توانید با کمی لیمو مخلوط کنید و یک ماسک خانگی فوق‌ العاده برای پاکسازی پوست تهیه کنید.

برخی از سایر مواد طبیعی که می تواند برای پوست مفید باشد و در تهیه ماسک های پاکسازی پوست مورد استفاده قرار بگیرند شامل این موارد است:

  • • گلاب
  • • آلوئه ورا
  • • چای سبز
  • • آرد نخود

قبل از استفاده از هر ماسک، مهم است که نوع پوست خود را در نظر بگیرید و ماسکی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. همچنین، حتماً دستورالعمل های استفاده را به دقت مطالعه کنید و از آلرژی ها و حساسیت های ممکن به مواد موجود در ماسک خود آگاهی داشته باشید. در صورت بروز هرگونه آلرژی، قرمزی یا تحریک پوست، استفاده را متوقف کنید و به متخصص پوست مراجعه کنید.

ماسک خانگی

چرا لیمو برای پاکسازی پوست مناسب است؟
برخی از افراد برای پاکسازی پوست خود تمایل به استفاده از مواد طبیعی دارند. یکی از این مواد طبیعی عسل و دیگری زردچوبه و لیمو است. گفتیم که لیمو یکی از انتخاب ‌های بسیار خوب برای پاکسازی پوست است و دلیل آن هم طبیعی بودن این ماده و هم خواصی است که دارد. لیمو دو خاصیت بسیار مهم دارد. یکی خاصیت اسیدی آن و دیگری خاصیت ضد میکروب و میکروب کشی آن است. هر دو مورد برای پاکسازی پوست می ‌توانند فوق‌ العاده عمل کنند.
لیمو از موادی است که می ‌تواند پوست را به بهترین شکل ممکن پاکسازی کند. یکی از مهم ‌ترین تاثیراتی که لیمو دارد، بر روی پوست‌ هایی است که حمله‌ ی آکنه بر روی آنها اثرات جدی می ‌گذارد. برخی افراد هستند که گاهی دچار حملات آکنه می ‌شوند و پوست آنها پر از آکنه می‌ شود. لیمو می‌ تواند اثر خوبی بر روی این جوش ‌ها بگذارد. همچنین لیمو برای جوش‌ های سرسیاه هم می‌ تواند اثر خوبی داشته ‌باشد و آنها را از بین ببرد. از طرفی پوست‌ های چرب می‌ توانند از لیمو به عنوان بهترین پاک‌ کننده برای پاکسازی پوست استفاده کنند.

لیمو برای پاکسازی پوست

بهترین ماسک برای پاکسازی صورت
انتخاب بهترین ماسک باید بسته به نوع پوست و نیز نوع مشکلی که دارد توسط تکنسین محترم صورت گیرد. البته که ماسک‌ های خانگی زیادی وجود دارند که در صورت مداومت در استفاده صحیح از آنها می ‌توان در بلند مدت اثرات آنها را مشاهده کرد. در زیر لیستی از بهترین ماسک ‌های برای پاکسازی صورت را برای شما آورده ‌ایم:

  • ماسک تسکین دهنده و آرام بخش مراقبت از پوست BioRepublic: این ماسک ورقه‌ ای ترکیبی از آلوئه ‌ورا برای تسکین و عصاره قارچ برفی برای آبرسانی است.
  • Facetory Glow Baby Glow Mask: ابتدا از سرم داخل آن برای آبرسانی به پوست استفاده کرده و سپس ماسک‌ های ورقه ‌ای را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استفاده می ‌کنند.
  • ماسک روشن کننده لاکتیک بیوسلولز ویتامین C دکتر دنیس گراس: این ماسک حاوی ویتامین C است که منجر به روشن شدن پوست می ‌شود. اسید لاکتیک و اسید ال اسکوربیک موجود در این ماسک نیز برای حجیم سازی و آبرسانی پوست است.
  • ماسک ورقه ای هیدرو بوست و آبرسان نیتروژنا: این ماسک نه تنها به آبرسانی پوست کمک می ‌کند، بلکه می ‌تواند خطوط ظریف و چین ‌و چروک‌ ها را نیز بهبود بخشیده و ظاهر و احساس خوبی به پوست بدهد.
  • ماسک Bro: این ماسک ‌ها به طور خاص برای مردان ساخته شده ‌اند. این ماسک‌ ها حاوی نیاسینامید، اسید هیالورونیک و پپتید ها هستند و اندازه ‌های آن برای صورت ‌های بزرگ‌ تر است. این نوع ماسک‌ ها معمولاً در دو تکه ساخته می ‌شوند تا افرادی که ریش دارند بتوانند از نصف آن استفاده کنند.
  • ست ماسک ورقه واقعی TonyMoly I’m Real Sheet: این ماسک حاوی انواع ماسک آب برنج برای شفاف‌ سازی، ماسک روغن درخت چای برای تسکین پوست، ماسک نارگیل برای آبرسانی و بسیاری موارد دیگر است.
  • ماسک آمپولی MediHeal The N.M.F: سرم این ماسک همراه با اسید هیالورونیک دارای پنج اسید آمینه مختلف برای افزایش رطوبت پوست است، و علاوه بر آبرسانی پوست روی روشن کردن پوست نیز تمرکز دارد.

ماسک آمپولی MediHeal The N.M.F

فیشیال صورت در کلینیک های زیبایی
مراحل فیشیال پوست صورت در کلینیک های زیبایی
فیشیال یک درمان پوستی است که شامل پاکسازی، لایه برداری و تغذیه پوست صورت است. نتیجه انجام فیشینگ به نوع صورت، محصولات استفاده شده و نیاز های خاص پوست فرد بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، صورت می ‌تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد. یکی از نتایج اولیه صورت این است که می ‌تواند به باز کردن منافذ پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک کند. این می‌ تواند به کاهش ظاهر آکنه، جوش های سرسیاه و سایر لکه های روی پوست کمک کند. با از بین بردن این آلودگی ها، پوست روشن تر و درخشان تر به نظر می ‌رسد. فیشیال نیز می‌ تواند به بهبود بافت و رنگ پوست کمک کند. با تحریک گردش خون و افزایش جریان اکسیژن به پوست، صورت می‌ تواند بازسازی سلولی و تولید کلاژن را تقویت کند. این می‌ تواند به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کند و پوست را محکم تر و جوان تر نشان دهد.
علاوه بر این فواید آرایشی، فیشیال ‌ها همچنین می‌ توانند آرامش و استرس را کاهش دهند. ماساژ ملایم و محصولات تسکین دهنده مورد استفاده در صورت می‌ تواند به آرامش ذهن و بدن کمک کند، باعث ایجاد حس خوب و کاهش اضطراب می‌ شود. به طور کلی، نتیجه یک صورت می‌ تواند روشن تر، صاف تر و جوان تر به نظر برسد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اثرات صورت دائمی‌ نیست و برای حفظ نتایج به درمان های منظم نیاز است. علاوه بر این، افرادی که پوست حساسی دارند باید در انتخاب درمان صورت محتاط باشند و قبل از اقدام با یک متخصص مراقبت از پوست مشورت کنند.

مراحل فیشیال پوست صورت در کلینیک های زیبایی

فیشیال صورت یک روش درمانی مراقبت از پوست است که بین افراد بسیار رایج و پرطرفدار است. کار فیشیال صورت کمتر از یک ساعت طول می‌ کشد. فیشیال صورت موجب دوری و فرار کردن از استرس می ‌شود. برای رسیدن به پوستی شفاف و درخشان، فیشیال صورت یک روش درمانی بسیار مؤثر است. اگر به شیوه ‌ی حرفه ‌ای نیاز به پاکسازی پوست خود نیاز دارید، حتماً باید به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و این کار را تحت نظر پزشک یا فرد متخصص انجام دهید. مراحل پاکسازی صورت معمولاً شامل موارد زیر می ‌شود:

  • 1. تمیز کردن پوست با استفاده از شوینده ‌های حرفه‌ ای که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد.
  • 2. استفاده از اسکراب و بخور (با سرمای یا گرمای متناسب) برای لایه‌ برداری سطحی پوست.
  • 3. دزن تراپی یا لایه ‌برداری عمقی پوست با استفاده از جریان الکتریکی.
  • 4. ماساژ دادن به پوست جهت افزایش گردش خون و تحریک تولید کلاژن.
  • 5. استفاده از هیدرودرمی برای تغذیه و آبرسانی به پوست.
  • 6. استفاده از هایفریکوئنسی برای ضدعفونی کردن پوست و کمک به بسته شدن منافذ باز پوست.
  • 7. استفاده از انواع ماسک‌ های صورت برای اهداف مختلف مانند لیفتینگ، جوان ‌سازی، روشن کردن پوست یا آبرسانی.
  • 8. در مرحله آخر، ممکن است ماساژ دوباره انجام شود و از کرم‌ های مرطوب کننده برای تغذیه و نرمی پوست استفاده شود.

ماساژ صورت

فیشیال و ماساژ صورت یک نوع درمان است که شامل یک سری مراحل برای پاکسازی، لایه برداری و تغذیه پوست صورت است. معمولاً توسط یک متخصص زیبایی یا متخصص مراقبت از پوست مجاز در یک سالن اسپا یا سالن انجام می ‌شود. درمان صورت معمولاً با پاکسازی کامل پوست برای از بین بردن آرایش، آلودگی و چربی شروع می‌ شود. سپس متخصص زیبایی ممکن است یک لایه برداری ملایم برای حذف سلول های مرده پوست و بهبود بافت پوست انجام دهد. در مرحله بعد، متخصص زیبایی ممکن است برای از بین بردن جوش های سرسیاه و سایر ناخالصی ها از پوست، عصاره گیری انجام دهد. این مرحله می ‌تواند برای برخی از مشتریان ناراحت کننده باشد، اما بخش مهمی‌ از آرایش صورت است که به جلوگیری از جوش صورت کمک می‌ کند. پس از استخراج، متخصص زیبایی ماسکی متناسب با نوع پوست و نگرانی های مشتری اعمال می ‌کند. ماسک به مدت چند دقیقه روی پوست باقی می‌ ماند تا به نفوذ عمیق و جذب مواد مغذی اجازه دهد.
در نهایت، با استفاده از یک مرطوب کننده و محافظ در برابر آفتاب، صورت به پایان می ‌رسد. متخصص زیبایی نیز ممکن است محصولات مراقبت از پوست یا درمان های اضافی را به مشتری توصیه کنید تا در خانه از آنها استفاده کند تا نتایج صورت را حفظ کند. به طور کلی، فیشیال و ماساژ صورت یک درمان آرامش بخش و جوان کننده است که می ‌تواند به بهبود سلامت و ظاهر پوست روی صورت کمک کند. این یک راه عالی برای نوازش خود و ترویج مراقبت از خود است.

فیشیال در کلینیک زیبایی

فیشیال صورت به چه کسانی توصیه می ‌شود؟
معمولا از دوران بلوغ، مشکلات پوستی مثل ظاهر شدن جوش و آکنه روی پوست شروع می ‌شود. اما از نظر علمی توصیه می ‌شود فیشیال صورت و پوست را بعد از ۲۰ سالگی انجام دهید. تا قبل از ۲۰ سالگی از روش‌ هایی خانگی برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید. اگر جزو افرادی هستید که از آکنه هورمونی یا علائم پیری زودرس رنج می ‌برید، فیشیال را به صورت روتین در برنامه خود قرار دهید تا پوست تان ترمیم شود. فیشیال پوست و صورت را می‌ توانید ماهی یک بار یا در طول سال، ۴ بار برای هر فصل انجام دهید. اگر هدفتان از بین بردن جوش و آکنه است، بهتر است که ماهی یک بار پاکسازی را انجام دهید. افرادی هم که دارای پوستی حساس هستند، بهتر است بین هر جلسه، دو ماه وقفه بیاندازند.

آیا فیشیال پوست برای آقایان انجام می‌ شود؟
فیشیال فقط برای زنان نیست، بلکه برای پوست مردان نیز مفید است. پوست مردان اغلب در معرض آلاینده های محیطی بیشتری مانند گرد و غبار و آلودگی است که می ‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ، تیرگی و بافت ناهموار پوست شود. صورت می ‌تواند به تمیز کردن عمیق پوست، حذف آلودگی ها و تأمین آبرسانی به مردان کمک کند تا پوستی سالم و جوان به نظر برسند.
علاوه بر رفع نگرانی‌ های رایج پوست، درمان‌ های صورت می‌ توانند به جلوگیری از آسیب ‌های بعدی نیز کمک کنند. مردانی که زمان زیادی را در خارج از منزل می‌ گذرانند یا به فعالیت هایی می ‌پردازند که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار می ‌دهند، می ‌توانند از صورت حاوی آنتی اکسیدان ها و محافظت SPF بهره مند شوند. این می ‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس، آسیب نور خورشید و سایر عوامل استرس زای محیطی کمک کند.
یکی دیگر از مزایای فیشیال صورت برای مردان این است که می‌ تواند به کاهش مو های زیر پوستی و سوختگی ناشی از اصلاح کمک کند. آرایش صورت می‌ تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست، نرم شدن ریش و باز کردن منافذ پوست کمک کند و این می‌ تواند منجر به نرم تر و راحت تر شدن تجربه اصلاح شود. 
 فیشیال ‌ها همچنین می‌ توانند برای رفع نگرانی‌ های خاصی که در مردان شایع‌ تر است، طراحی شوند. برای مثال، مردان بیشتر احتمال دارد پوست ضخیم ‌تر و چرب‌ تری داشته باشند که می‌ تواند منجر به آکنه و جوش‌ های سرسیاه شود. یک صورت شامل پاکسازی عمیق، لایه برداری و استخراج می ‌تواند به کاهش آکنه و جلوگیری از جوش های بعدی کمک کند.
به طور کلی، فیشیال ‌ها برای پوست مردان مفید هستند و می‌ توانند طیف وسیعی از فواید را به همراه داشته باشند، از تمیز کردن عمیق و آبرسانی گرفته تا رفع نگرانی‌ های خاصی مانند سوختگی با تیغ و آکنه؛ مردانی که علاقه مند به آرایش صورت هستند باید با یک متخصص مراقبت از پوست مشورت کنند تا بهترین برنامه درمانی را برای نوع پوست و نگرانی های خود تعیین کنند.

آیا فیشیال پوست برای آقایان انجام می‌ شود؟

آقایان پوست شان نسبت به خانم‌ ها از حساسیت کم تری برخوردار است؛ ولی این دلیل نمی شود که آقایان پاکسازی صورت نکنند. آقایان نباید فیشیال صورت را در آرایشگاه انجام دهند؛ بلکه باید به پزشک مراجعه کرده و سپس با تشخیص پزشک، فیشیال را انجام دهند. اکثر آقایان به دلایل زیر فیشیال صورت انجام می‌ دهند:

  • • آقایان بیشتر از خانم ‌ها جوش می ‌زنند؛ به خاطر همین، آقایان نیز همچون خانم‌ ها، با فیشیال می‌ خواهند از شر جوش راحت شوند.
  • • آقایان بیشتر از خانم ‌ها در معرض آلودگی و حساسیت ‌های پوستی قرار دارند؛ به همین دلیل، تمایل دارند، فیشیال انجام دهند.
  • • بیشتر آقایان روی پوست خود اسکار های پوستی دارند که با استفاده از مزوتراپی و فیس آپ این مشکل را حل می ‌کنند.

چه زمانی نباید فیشیال صورت و پوست انجام داد؟
فیشیال بخش ضروری یک روتین مراقبت از پوست است که طیف وسیعی از فواید مانند پاکسازی عمیق، لایه برداری و آبرسانی را ارائه می ‌دهد. با این حال، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چه زمانی باید صورت خود را انجام دهند یا هر چند وقت یک بار؛ تعداد دفعات درمان صورت تا حد زیادی به نوع پوست، سبک زندگی و نگرانی های شما بستگی دارد. در حالت ایده آل، صورت باید یک بار در ماه انجام شود. این به این دلیل است که حدود 28 روز طول می ‌کشد تا پوست شما خود را بازسازی کند و یک صورت ماهانه می‌ تواند به حفظ وضعیت بهینه پوست کمک کند. با این حال، اگر پوست مستعد آکنه دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که برای جلوگیری از جوش زدن، به دفعات بیشتر صورت خود را انجام دهید. از طرف دیگر، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از تحریک پوست صورت خود فاصله ایجاد کنید.
اگر برای یک رویداد یا مناسبت خاص، مانند عروسی یا عکاسی آماده می‌ شوید، ممکن است بخواهید چند روز قبل برنامه ‌ریزی کنید. این می‌ تواند به پوست شما درخشندگی سالمی‌ بدهد و اطمینان حاصل شود که آرایش شما به آرامی ‌انجام می‌ شود. به طور مشابه، اگر شما در معرض بسیاری از آلاینده های محیطی یا اگر مکرراً در سفر بوده اید، یک فیسور می‌ تواند به سم زدایی پوست و بازگرداندن درخشندگی آن کمک کند. به طور خلاصه، تعداد دفعات درمان صورت به نوع پوست، سبک زندگی و نگرانی های شما بستگی دارد. اگر پوست نرمال دارید، انجام ماهانه صورت توصیه می‌ شود، در حالی که افرادی که پوست مستعد آکنه دارند ممکن است به درمان های مکرر نیاز داشته باشند. اگر برای یک رویداد خاص آماده می ‌شوید یا در معرض آلاینده ‌های محیطی قرار گرفته ‌اید، می ‌توان در صورت نیاز یک فیشور انجام داد. همیشه با یک متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید تا بهترین طرح درمان صورت را برای پوست خود تعیین کنید. در مواقعی لازم است فیشیال صورت انجام ندهید که عبارت‌اند از:

  • • اگر باردار هستید یا به نوزاد شیر می‌ دهید، بهتر است مدتی فیشیال صورت انجام ندهید یا با مشورت پزشک فیشیال را انجام دهید.
  • • تا جایی ‌که امکان دارد، در فصل تابستان فیشیال انجام ندهید. چون لایه برداری پوست باعث می‌ شود لایه ‌های زیرین، بیشتر در معرض آفتاب ‌سوختگی و آسیب قرار بگیرند.
  • • اگر بیماری پوستی داشته یا پوستی حساس و مستعد به آکنه و جوش دارید، حتما با پزشک مشورت کنید؛ زیرا گاهی اوقات عوارض ناشی از فیشیال صورت باعث آسیب به پوست می ‌شود.

چه زمانی نباید فیشیال صورت و پوست انجام داد؟

توصیه ‌های قبل و بعد از انجام فیشیال پوست
فیشیال یک درمان آبگرم محبوب است که می ‌تواند به پاکسازی، لایه برداری و جوانسازی پوست کمک کند. قبل و بعد از آرایش صورت، توصیه های مهمی ‌وجود دارد که باید رعایت کنید تا مطمئن شوید که از درمان خود بیشترین بهره را می‌ برید و بهترین نتایج ممکن را به دست می‌ آورید.
قبل از آرایش صورت، مهم است که از استفاده از لایه ‌بردار های خشن یا محصولاتی که می ‌توانند پوست را تحریک کنند، خودداری کنید. این شامل محصولاتی می ‌شود که حاوی رتینوئید ها، آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA)  یا بتا هیدروکسی اسید ها (BHAs) هستند. علاوه بر این، توصیه می ‌شود حداقل 24 ساعت قبل از قرار ملاقات، از استفاده از روش های رفع مو های زائد صورت مانند اپیلاسیون یا نخ زدن خودداری کنید. همچنین مهم است که با پوست تمیز در قرار ملاقات خود برسید. این به این معنی است که تمام لوازم آرایش را پاک کنید و قبل از آرایش صورت خود را به طور کامل پاک کنید. این اطمینان حاصل می‌ کند که متخصص زیبایی شما می ‌تواند پوست شما را به درستی ارزیابی کند و درمان شما را با نیاز های فردی شما تنظیم کند.
پس از آرایش صورت، مهم است که برای حداقل 24-48 ساعت از استفاده هر گونه محصول خشن روی پوست صورت خودداری کنید. این شامل لایه بردار ها، تونر ها و سرم ها می ‌شود. پوست شما بعد از صورت شما در حالت ظریفی قرار می ‌گیرد و استفاده از محصولات خشن می ‌تواند منجر به تحریک یا التهاب شود.
 همچنین توصیه می ‌شود حداقل تا 24 ساعت پس از انجام فیشیال صورت خود از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. فرآیند لایه برداری و پاکسازی می‌ تواند پوست شما را نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس تر کند، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید در این مدت بسیار مهم است. در نهایت، مهم است که هر توصیه اضافی ارائه شده توسط متخصص زیبایی پس از انجام عمل صورت را دنبال کنید. این ممکن است شامل توصیه هایی برای محصولات مراقبت از پوست در خانه یا نکاتی برای حفظ نتایج صورت شما باشد.

توصیه ‌های قبل و بعد از انجام فیشیال پوست

نگهداری و مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد؛ پس فیشیال بسیار برای افراد ضروری است. البته بسته به نوع پوست هر فرد، مراقبت از آن نیز متفاوت است. پس بهتر است هر فرد با توجه به نوع پوست خود، مراحل زیر را بعد از فیشیال صورت رعایت کند: 

  • • عدم دستکاری پوست و صورت بعد از فیشیال: بعد از انجام فیشیال، باز هم تعدادی جوش روی صورت باقی می ‌ماند؛ به همین دلیل از کندن جوش‌ ها خودداری کنید. این جوش‌ ها هنوز برای خارج شدن از پوست آماده نیستند؛ چون اگر آماده بودند، در همین مرحله فیشیال از بین می‌ رفتند.
  • • بعد از فیشیال آرایش کردن ممنوع است: بعد از پاکسازی و فیشیال صورت، پوست قرمز خواهد شد. برای پوشاندن این قرمزی، به هیچ وجه از کرم پودر یا پنکک استفاده نکنید. بلکه اجازه دهید پوست خود به خود به حالت اولیه خود بازگردد.
  • • عدم انجام فعالیت ‌هایی که منجر به تعریق پوست می‌ شود: بعد از فیشیال سعی کنید در مکان ‌هایی قرار بگیرید که دمای بدن تان بالا نرود و عرق نکنید. چون عرق باعث ایجاد آلودگی روی پوست می ‌شود و از آنجا که منافذ پوست هنوز باز هستند، آلودگی به بخش‌ های زیرین پوست نفوذ پیدا می ‌کند.
  • • بعد از فیشیال، پوست و صورت خود را از تابش مستقیم آفتاب دور نگهدارید: تا چند روز پس از فیشیال، صورت و پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید؛ چون در این دوران پوست آسیب پذیرتر است. پس در صورت خارج شدن از خانه نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • • بعد از فیشیال از اپیلاسیون صورت امتناع کنید: یک هفته بعد از فیشیال، صورت خود را اپیلاسیون، لیزر یا وکس نکنید. چون این کار باعث پوسته پوسته شدن و التهاب صورت می‌ شود.
  • • بعد از انجام فیشیال صورت، پوست خود را ماساژ ندهید.
  • • بعد از انجام فیشیال به هیچ وجه از تونر استفاده نکنید.
  • • پوست بعد از فیشیال بسیار حساس است؛ پس هنگام شستشو با احتیاط بشویید.
  • • بعد از انجام فیشیال صورت، از مصرف قرص ‌های ضد آکنه خودداری کنید.
  • • پس از فیشیال صورت، تا سه روز از اسکراب و لایه بردار استفاده نکنید.

پیروی از این توصیه ‌ها قبل و بعد از آرایش صورت می ‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از درمان خود ببرید و به بهترین نتایج ممکن دست یابید. با اجتناب از محصولات خشن و نور مستقیم خورشید و پیروی از توصیه های اضافی ارائه شده برای حفظ پوستی سالم و درخشان توسط متخصص زیبایی، می ‌توانید کمک کنید.

پس از فیشیال صورت، تا سه روز از اسکراب و لایه بردار استفاده نکنید.

از چه برند هایی برای فیشیال استفاده می شود
درمان های صورت یک روش محبوب برای حفظ پوستی سالم و درخشان است. برند های مورد استفاده برای فیشیال بسته به نوع صورت و نوع پوست هر فرد می ‌تواند متفاوت باشد. در اینجا برخی از رایج ترین مارک های مورد استفاده برای آرایش صورت آورده شده است.

  • درمالوژیکا Dermalogica: یک برند محبوب در بین متخصصان مراقبت از پوست است. محصولات آنها عاری از محرک های رایج هستند و برای بهبود سلامت پوست طراحی شده اند.
  • مراقبت از پوست ارگانیک Eminence: این برند به دلیل استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در محصولات خود شناخته شده است. آنها طیف گسترده ای از محصولات را برای انواع پوست و نگرانی های مختلف ارائه می ‌دهند.
  • Biologique Recherche :Biologique Recherche یک برند لوکس مراقبت از پوست است که از رویکرد منحصر به فردی برای مراقبت از پوست استفاده می ‌کند. محصولات آنها با غلظت بالایی از مواد فعال فرموله شده و به گونه ای طراحی شده اند که برای پوست هر فرد شخصی سازی شود.
  • مراد: مراد یک برند مراقبت از پوست بالینی است که طیف وسیعی از محصولات را برای انواع پوست و نگرانی های مختلف ارائه می ‌دهد. محصولات آنها برای بهبود سلامت کلی طراحی شده اند.
  • the skin SkinCeuticals :SkinCeuticals یک برند مراقبت از پوست درجه پزشکی است که محصولات مراقبت از پوست پیشرفته را برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی ارائه می ‌دهد. محصولات آنها با غلظت بالایی از مواد فعال فرموله شده و برای استفاده تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت از پوست طراحی شده است.
  • کلارینز: کلارینز یک برند لوکس مراقبت از پوست است که طیف وسیعی از محصولات را برای انواع پوست و نگرانی های مختلف ارائه می‌ دهد. محصولات آنها برای بهبود سلامت کلی و ظاهر پوست طراحی شده اند.
  • La Mer :La Mer یک برند لوکس مراقبت از پوست است که از مواد منحصر به فردی مانند کلپ دریایی و سایر عصاره های دریایی در محصولات خود استفاده می‌ کند. محصولات آنها برای آبرسانی و تغذیه پوست برای داشتن پوستی درخشان طراحی شده اند. به طور کلی، برند مورد استفاده برای آرایش صورت به نوع پوست و نگرانی های افراد بستگی دارد. همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید تا بهترین محصولات را برای پوست خود تعیین کنید.

La Mer

تعداد جلسات انجام فیشیال پوست
تعداد جلسات مورد نیاز پوست صورت بسته به نوع پوست، نگرانی ها و نتایج مورد نظر افراد متفاوت است. به طور کلی توصیه می ‌شود برای حفظ سلامت و نگهداری بهینه پوست، هر 4 تا 6 هفته یک بار صورت خود را انجام دهید. برای کسانی که نگرانی های پوستی خاصی دارند، مانند آکنه یا هایپرپیگمانتاسیون، ممکن است یک سری اقدامات صورت برای دستیابی به نتایج مطلوب توصیه شود. این ممکن است شامل برنامه ‌ریزی صورت نزدیک‌ تر به هم باشد، مثلاً هر 2 تا 3 هفته، تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود. هنگامی ‌که نتایج مورد نظر به دست آمد، انجام مراقبت های صورت هر 4 تا 6 هفته می ‌تواند به حفظ نتایج کمک کند.
مهم است که با یک متخصص زیبایی یا متخصص مراقبت از پوست دارای مجوز کار کنید تا تعداد دفعات مناسب فیشیال، ماساژ صورت را بر اساس نیاز های فردی خود تعیین کنید. متخصص زیبایی شما می ‌تواند نوع پوست و نگرانی های شما را ارزیابی کند و یک برنامه درمانی را توصیه کند که به بهترین شکل نیاز های شما را برطرف کند. علاوه بر انجام منظم صورت، حفظ یک روال منظم مراقبت از پوست در خانه برای کمک به حفظ پوست بسیار مهم است. پوست سالم و درخشان این ممکن است شامل استفاده از پاک کننده های ملایم، مرطوب کننده ها و سرم هایی باشد که متناسب با نوع پوست و نگرانی های شما هستند.
 همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که فیشیال ‌ها راه حلی برای همه نیستند. اگرچه آنها می‌ توانند ابزار مفیدی برای حفظ پوست سالم باشند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشند. مهم است که قبل از برنامه ریزی صورت، هر گونه نگرانی یا شرایط بهداشتی زمینه ای را با متخصص زیبایی خود در میان بگذارید. در نتیجه، تعداد جلسات مورد نیاز پوست صورت بر اساس نیاز ها و اهداف فردی متفاوت است. کار با یک متخصص زیبایی شناسی یا متخصص مراقبت از پوست می‌ تواند به تعیین تعداد مناسب فیشیال بر اساس نیاز های فردی شما کمک کند. با گنجاندن صورت منظم در روال مراقبت از پوست خود، همراه با روتین مراقبت از پوست در خانه، می‌ توانید به حفظ پوستی سالم و درخشان کمک کنید.

تعداد جلسات انجام فیشیال پوست

فیشیال صورت یک روش درمانی محبوب برای مراقبت از پوست است که می ‌تواند به بهبود ظاهر و سلامت پوست شما کمک کند. همانطور که گفته شد این روش زیبایی درمانی شامل تکنیک ‌های مختلفی مانند پاک ‌سازی، لایه ‌برداری و استفاده از مرطوب ‌کننده ‌های پوستی  هستند تا به حذف ناخالصی ‌ها، تشویق و تقویت بازسازی سلولی و جوان‌ سازی پوست کمک کنند. اما در پاسخ به این سوال که هر چند وقت یک بار باید نسبت به پاکسازی صورت اقدام کنیم بایستی بگوییم که عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، سبک زندگی و البته بودجه شما در تعیین فاصله زمانی مورد نیاز برای انجام فیشیال نقش دارد.
نوع پوست: اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است نیاز به انجام مکرر پاکسازی صورت داشته باشید، زیرا این کار می ‌تواند به از بین بردن چربی اضافی و جلوگیری از جوش زدن کمک کند. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، برای جلوگیری از لایه ‌برداری بیش از حد و سوزش پوست، ممکن است فقط هر چند ماه یک بار انجام پاکسازی صورت برای شما توصیه شود.
سبک زندگی: اگر در یک شهر آلوده زندگی می ‌کنید یا در محیطی با سطح آلودگی بالا کار می ‌کنید، و یا اگر جزء افرادی هستید که بیشتر آرایش می ‌کنید ممکن است برای کمک به حذف سموم محیطی و یا هر گونه تجمع میکروب در پوست خود، نیاز به انجام بیشتر پاکسازی صورت داشته باشید.
بودجه: انجام پاکسازی صورت ممکن است از نظر برخی افراد گران باشد، بنابراین مهم است که هنگام تصمیم ‌گیری در مورد اینکه چند وقت یک بار آن را انجام دهید، بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از متخصصان توصیه می‌ کنند که هر چهار تا شش هفته یک‌ بار برای کسب نتایج مطلوب، بهتر است کار فیشیال را انجام دهید، اما این عمل ممکن است برای همه امکان ‌پذیر نباشد. در کل برای تعیین اینکه چند وقت یک بار باید پاکسازی پوست انجام دهید، باید از یک متخصص حرفه ‌ای کمک بگیرید تا وضعیت پوست و اهداف زیبایی آن را ارزیابی و سپس فاصله زمانی لازم برای انجام این تکنیک را برای شما مشخص کند.

تعداد جلسات انجام فیشیال پوست

انواع فیشیال پوست
انواع مختلفی از فیشیال صورت وجود دارد که برای رفع نگرانی ها و انواع مختلف پوست طراحی شده اند. در اینجا به برخی از رایج ترین انواع آرایش های پوستی اشاره می ‌کنیم:

  • مرطوب کننده صورت: این صورت برای افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند ایده آل است. معمولاً شامل استفاده از محصولات آبرسان برای بازگرداندن رطوبت به پوست و بهبود بافت آن است.
  • ضد پیری صورت: این صورت برای کاهش خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری طراحی شده است. این ممکن است شامل استفاده از درمان های لایه بردار، سرم ها و سایر محصولات ضد پیری باشد.
  • آکنه صورت: این صورت برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند ایده آل است. این ممکن است شامل استفاده از محصولات پاک کننده عمیق، عصاره گیری و سایر درمان ها برای کمک به رفع جوش ها و جلوگیری از آکنه در آینده باشد.
  • روشن کننده صورت: این صورت برای بهبود رنگ و بافت پوست، کاهش ظاهر لکه های تیره و ایجاد درخشندگی جوان تر و درخشان تر به پوست طراحی شده است. ممکن است شامل استفاده از سرم ها درمان های لایه برداری و روشن کننده باشد
  • اکسیژن صورت: این صورت شامل استفاده از اکسیژن تحت فشار برای رساندن سرم های آبرسان و مغذی به پوست است. برای کسانی که پوستی کدر، خسته یا استرس دارند ایده آل است.

به طور کلی، انواع مختلفی از پوست صورت وجود دارد که متناسب با انواع پوست و نگرانی های مختلف باشد. یک متخصص زیبایی دارای مجوز می ‌تواند به شما کمک کند تا بهترین صورت را برای نیاز های خاص شما توصیه کند.
ماساژ صورت درتکنیک فیشیال
ماساژ صورت جزء کلیدی بسیاری از تکنیک های صورت است و گام مهمی ‌در دستیابی به پوستی سالم و درخشان است. در طول ماساژ صورت، درمانگر از تکنیک های مختلفی برای تحریک جریان خون، کاهش پف و تخلیه لنفاوی استفاده می ‌کند. یکی از مزایای اولیه ماساژ صورت، توانایی آن در افزایش جریان خون به پوست است. این افزایش گردش خون می‌ تواند به رساندن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن به سلول ‌های پوست کمک کند و در نتیجه پوستی سالم تر و درخشان تر داشته باشد. علاوه بر این، ماساژ صورت می‌ تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست مهم هستند. ماساژ صورت همچنین می‌ تواند به کاهش پف و تورم صورت کمک کند. با تحریک تخلیه لنفاوی، ماساژ صورت می‌ تواند به حذف مایعات و سموم اضافی از پوست کمک کند و در نتیجه ظاهری لطیف تر و تراشیده تر داشته باشد.
تکنیک های مختلفی در ماساژ صورت استفاده می‌ شود، از جمله افلوراژ، پتریساژ و تاپوتمان. افلوراژ شامل سکته‌های طولانی و گسترده برای کمک به شل شدن عضلات و بهبود گردش خون است. پتریسیاژ شامل ورز دادن و فشردن پوست و عضلات برای کمک به کاهش تنش و ترویج تخلیه لنفاوی است. Tapotement شامل ضربه زدن و سیلی زدن به پوست برای تحریک گردش خون و انرژی دادن به پوست است. ماساژ صورت می ‌تواند توسط یک متخصص زیبایی یا متخصص مراقبت از پوست مجاز در طول درمان حرفه ای صورت انجام شود، یا می‌ توان آن را در خانه با استفاده از انگشتان دست یا ابزار ماساژ صورت انجام داد. با این حال، مهم است که هنگام انجام ماساژ صورت ملایم باشید، زیرا پوست صورت ظریف است و به راحتی آسیب می‌ بیند. به طور کلی، ماساژ صورت یک روش مؤثر و آرامش بخش برای بهبود سلامت و ظاهر پوست است. با گنجاندن ماساژ صورت در روتین مراقبت از پوست خود، می‌ توانید به ایجاد پوستی سالم و درخشان که بهترین ظاهر و احساس خود را دارد کمک کنید.

ماساژ صورت درتکنیک فیشیال

تفاوت فیشیال صورت و پاکسازی پوست
تفاوت پاکسازی پوست صورت فیشیال باید به این نکته توجه کنید که معمولا پاکسازی در خانه و با روش های سطحی تر انجام می شود اما فیشیال در سالن های تخصصی و به صورت حرفه انجام می شود. همواره صورت خود را با یک فیس واش ملایم پاک کنید. مراقبت از سطح مناسب آبرسانی پوست را به یاد داشته باشید. با استفاده از تونر ها و لایه بردار های خانگی پوست صورت خود را ماساژ دهید. اما به خاطر داشته باشید که مراقبت در منزل کافی نیست، بلکه مراقبت از پوست در منزل و فیشیال تخصصی پوست در سالن های زیبایی مکمل هم هستند و نباید جدا از هم بمانند.
فواید پاکسازی پوست صورت با دستگاه این است که پوست شما را عمیق تر درمان می کند. در واقع این تکنیک یکی از بهترین روش و مواد برای پاکسازی صورت می باشد. جوش های پوستی که در لایه های عمیق تر قرار گرفته اند را بیرون می کشند بدون اینکه به سطح پوست آسیب برسد. همچنین پاکسازی هایی که با دستگاه ها انجام می شوند به جوان سازی و جوان نگه داشتن پوست شما کمک بسیار می کند.
فیشیال صورت با پاکسازی پوست در چند مورد با هم تفاوت دارند:

  • • هزینه پاکسازی از فیشیال صورت کمتر است؛ چون در پاکسازی از یک ماسک برای افراد استفاده می ‌شود. ولی در فیشیال صورت از دستگاه برای ماساژ و فیشیال استفاده می‌ شود.
  • • پاکسازی پوست را می‌ توانید هر ۲ یا ۳ هفته یک بار انجام دهید. اما فیشیال صورت را می‌ توانید هر دو ماه یک بار انجام دهید.
  • • استفاده از روش فیشیال صورت، بهبود گردش خون و سلامتی بیشتر را به همراه خواهد داشت.
  • • به طور کلی با فیشیال صورت، به نتیجه سریع تر و بهتری می ‌رسید.

تفاوت فیشیال صورت و پاکسازی پوست

انواع روش ‌های پاکسازی و فیشیال با دستگاه
فواید پاکسازی پوست صورت با دستگاه موجب شده تا عده زیادی نسبت به انجام آن اقدام کنند. مراقبت از پوست زیبا و سالم در برابر آلودگی ها در واقع یک مبارزه دائمی است. عادات روزانه ما می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر پوست داشته باشد. با اینکه پاکسازی پوست صورت با دستگاه به طور میانگین هر 4 تا 6 هفته یکبار در سالن زیبایی مورد نیاز است، ولی پاک کردن کامل آرایش بسیار مهم است، در کنار این برخی مراقبت های خانگی نیز نیاز است تا در طول این مدت پوست شما شادابی خود را حفظ کند. به خاطر داشته باشید که لیفت مژه را قبل از پاکسازی انجام ندهید. مراحل پاکسازی با دستگاه به این گونه است که ابتدا با لایه بردار های مناسب سلول های مرده پوست را از بین می برند. سپس با استفاده از انواع دستگاه های بخور گرم منافذ پوست را باز می کنند تا چربی ها و آلودگی ها را از آن خارج کنند. در مراحل بعدی با استفاده از ماسک های مختلف زائده های پوستی و جوش ها را بیرون می کشند. به این نکته توجه فرمایید که بعد از میکرو ابرو پاکسازی انجام ندهید. از فواید پاکسازی پوست صورت این است که با تجهیزاتی که در اختیار دارند با ماساژ صورت پوست شما را لیفت می دهند و از شل شدن آن جلوگیری می کنند، معمولا در مراحل پایانی بخور سرد برای بستن منافذ استفاده می شود. بدیهی است که تمامی این مراحل به تجهیزات نیاز دارد تا درمان کامل شود. در کنار این پاکسازی صورت حرفه ای، مراقبت های منزل کمک به دوام و شادابی بیشتر پوست می کند. 
همچنین در این درمان نوع روش برای پاکسازی پوست خشک و پاکسازی پوست چرب متفاوت است. متخصص زیبایی شما یک فرکانس DCF را بر اساس آنالیز پوست شما توصیه می کند. در حالی که توصیه استاندارد صورت هر 4 تا 6 هفته است، متخصص زیبایی ممکن است برنامه متفاوتی را بر اساس نیاز ها یا نگرانی های پوست شما توصیه کند. مراحل پاکسازی پوست با دستگاه و حذف چربی اضافه پوست شامل موارد زیر باشد:

  • • لایه برداری
  • • پاکسازی پوست چرب وجوش دار
  • • ماسک صورت
  • • پاکسازی
  • • ماساژ صورت
  • • بخار آب و انواع کرم ها و لوسیون ها

معمولاً بعد از بررسی وضعیت پوست از سوی پزشک و یا اسکین تراپیست محترم برای انجام برخی از امور چون تخلیه، پاکسازی و کوچک کردن منافذ، آبرسانی به پوست و … به برخی از دستگاه ‌های خاص نیاز خواهد بود که در ادامه برخی از مهم ترین انواع دستگاه های پاکسازی پوست صورت را با ذکر کاربرد هایشان به شما معرفی خواهیم کرد. پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می ‌شود. بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست، چربی ‌ها و آنالیز پوست برای هر فرد با روش میکرودرم ابريژن،روش هیدرودرم ابريژن و پیلینگ بسته به انتخاب فرد صورت می‌ گیرد. میزان چربی، رطوبت، ميزان اسيديته PH پوست، میزان باز بودن منافذ پوست، وضعیت چروک‌ های موجود پوست، لایه‌ های زیری پوست، لکه ‌های پوستی و… بررسی و تعیین می ‌شود. بررسی این موارد برای انتخاب روش مناسب براى بهتر شدن پوست می ‌باشد. روش های پاکسازی عبارت اند از:

انواع روش ‌های پاکسازی و فیشیال با دستگاه

  • فیشیال کلاسیک: این نوع پاکسازی پوست صورت را می ‎توان بسته به نوع پوست فرد سفارشی سازی کرد که  به طور کلی شامل پاکسازی، بخار دادن، لایه برداری، ماساژ صورت، استفاده از ماسک ‌ها، سرم ‌ها و مرطوب کننده ‌ها خواهد بود که به پاکسازی عمیق پوست منجر می ‌شود.
  • ماساژ لنفاوی: ماساژ لنفاوی صورت، با تحریک سیستم تخلیه لنفاوی که به حذف سموم و مواد زائد از سیستم بدن کمک می‌کند می‌تواند به کاهش پف، کاهش تنش و کاهش احتباس آب در صورت کمک کنند.
  • پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن: میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود. پاکسازی پوست با میکرودرم یک لایه برداری قدرتی است که در طول درمان فیشیال با دستگاه انجام می شود. در این روش، سطحی ترین لایه های پوست با استفاده از یک دستگاه مکش قوی، کشیده می شوند.

این نوع پاکسازی صورت یک بار نیست و باید در طول زمان های مختلف بنا به تشخیص متخصص انجام شود تا تمامی لایه های مرده پوست از بین بروند و لایه های جدید که صاف و درخشان هستند جایگزین شود. که هدف آن بهبود ظاهر و جوان سازی پوست است. اهمیت پاکسازی پوست صورت در این است که با حذف سلول های مرده، پوستی شاداب برایتان به ارمغان می آورد. میکرودرم پوست در بعضی مراکز جزو مراحل پاکسازی با دستگاه به مشتری ارائه می شود. تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند. اما این روش درمانی به خصوص به کسانی پیشنهاد می شود که جزو موارد زیر هستند:

  • • پوست هایی با چین و چروک و خطوط ظریف
  • • پاکسازی چربی صورت
  • • پوست های کدر کدر
  • • پوست های با اسکارهای خفیف آکنه
  • • پوست های آسیب دیده با نور خورشید
  • • پوست هایی با منافذ درشت

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

همانطور که گفتیم، صورت همواره در معرض آلودگی و نور خورشید قرار دارد. برای حل این مشکل، می‌توان پوست را پاکسازی کرد که یکی از بهترین روش‌های پاکسازی صورت، استفاده از دستگاه میکرودرم است. این روش پاکسازی به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف، شاداب، جوان و زیبا داشته باشید و آسیب‌های ناشی از اشعه را نیز درمان می‌کند. استفاده از دستگاه میکرودرم برای پاکسازی پوست فوایدی دارد که عبارتند از:

  • • سبب صاف و شفاف شدن پوست شده و تنوع رنگدانه در پوست کمتر می‌شود.
  • • این دستگاه تولید کلاژن را تحریک می‌کند و چون خاصیت ارتجاعی دارد، به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند.
  • • جای زخم خفیف مانند آکنه یا علائم کشش کمتر آشکار می‌شود.
  • • سلول‌ های مرده پوست برداشته می‌شود و پوست شما تمیزتر از همیشه احساس می‌شود.
  • • گردش خون در زیر پوست بهبود می‌یابد و مواد مغذی و اکسیژن برای جوانسازی پوست تامین می‌شود.
  • • زمان بهبودی پاکسازی با دستگاه میکرودرم خیلی طولانی نیست و معمولا ظرف چند ساعت بهبود پیدا می‌کند.

این تکنیک از طریق دو روش، پودری و اوربیتال انجام می پذیرد. نوع دوم این روش جدیدتر می باشد و تاثیرات مثبت تری برجای می گذارد.

  • • استفاده از کرم های پاک کننده ی مناسب
  • • شستشوی مناسب پوست در زمان های معین

بطور مثال زمانی که بیرون از خانه هستید ، آلودگی های محیطی روی پوست شما قرار می گیرند و بستر مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها را فراهم می آورند. توصیه می شود زمانی که به منزل برگشتید با استفاده از مواد شوینده ی مناسب با پوست خود ، پوستتان را شستشو دهید.

  • • از مواد غذایی مناسب و مقوی استفاده کنید.
  • • درصورت ایجاد ضایعات پوستی مانند جوش و … از روش های مناسب برای برطرف کردن آن ها استفاده کنید.

امروزه دستگاه های زیادی به جهت پاک سازی پوست موجود می باشد که نسل جدید میکرودرم بدون پودر یا دستگاه face up یکی از دستگاه های پیشرفته در این زمینه می باشد واثرات فوق العاده ای در زمینه جوانسازی و لایه برداری پوست دارد. قابل ذکر است که نوع درمان هیچ دردی ندارد. ممکن است بعد از انجام، دچار التهاب پوست، خارش و یا کمی سوزش شوید، که امری کاملا طبیعی است. این اتفاق بعد از گذشت چند ساعت از بین می رود همچنین متخصص به شما، کرم هایی پیشنهاد می کند که برای کاهش زمان نقاهت استفاده کنید.

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

  • هیدرودرمی: هیدرودرمی از کلمه “هیدرات” به معنی”چیزی که باعث مرطوب شدن می‌ شود” گرفته شده است، یعنی پوست به صورت کامل در طی فرایند، آب رسانی می ‌شود. در این روش  ژل آبرسان را که بر روی پوست زده شده از طریق نازل دستی کوچک دستگاه هیدرودمی ماساژ داده تا ژل آبرسان جذب پوست شود. به طور حتم با این روش بهترین آبرسانی به پوست خود را تجربه خواهید کرد. هيدودرمی ظاهر خطوط ريز، چین ‌و چروک‌ ها، تغيير رنگ پوست مانند لکه ‌های قهوه‌ ای ناشی از افزايش سن، منافذ متراکم و بزرگ را بهبود می ‌بخشد. هیدرودرمی (هیدرودرم ابریژن) روشی مناسب برای پاکسازی و آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم (یا همان دستگاه هیدرودرمی) صورت می ‌پذیرد. ممکن است این روش را با نام ‌های دیگری نیز بشناسید که این نام‌ ها عبارت ‌اند از، هیدراته کردن صورت، میکرودرم آبریژن، فیوژن صورت، میکرودرم ابریژن و آکوا درم آبریژ که همگی به یک روش جوانسازی اشاره دارند. در این روش به دلیل پاکسازی صورت با استفاده از فرایندی عاری از درد و حساسیت و اثر گذاری سریع و زیاد، یکی از روش ‌های محبوب در بین ایرانی‌ ها است.

هیدرودرمی

  • پیلینگ: پیلینگ به دو روش انجام می شود روش اول: در این روش پس از شستسوی صورت، پوست را با انواع شیر پاک‌ کن ‌ها، اسکراب‌ ها و تونر ها پاک کرده و از یک لایه بردار استفاده می ‌کنیم. با این عمل یک لایه سطحی از سلول‌ های مرده پوست که حاوی جوش، جای جوش و لکه ‌های قهوه ‌ای روی پوست است، برداشته می‌ شود. در نتیجه این عمل، مشکلات پوستی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک‌ های ریز از بین رفته و پوست حالت شاداب و باطراوت پیدا می ‌کند. سپس به پوست بخور می ‌دهیم تا گرما و رطوبت باعث باز شدن منافذ پوست شود، این امر به خروج سموم زیر پوست کمک می ‌کند. پس از آن به وسیله میله‌ ای که سر آن حلقه‌ ای شکل است شروع به خارج سازی دانه ‌های سر سیاه پوست می ‌کنیم و در آخر از کرم یا ماسک برای آبرسانی پوست استفاده می ‌کنیم. آبرسانی و تغذیه مناسب سلول ‌های پوست، به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ ها در مقابل پیری زودرس پوست می ‌شود.

روش دوم: در این روش درمانی، دارو های شیمیایی بر روی پوست به کار می ‌رود که باعث می ‌شود پوست تاول بزند و درنهایت بیفتد. پوست جدید جایگزین معمولاً پوستی صاف و کم چروک ‌تر است. شما می‌ توانید درمان پیلینگ با دارو های شیمیایی را در مطب پزشک انجام دهید. این روش درمانی سرپایی بوده و به سرعت مرخص می‌ شوید. پزشک ابتدا صورت شما را کامل تمیز می ‌کند. سپس یک یا چند داروی شیمیایی مانند اسید گلیکولیک، اسید تری کلروائو، اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک یا اسید کاربولیک (فنول) را به قسمت‌ های کوچکی از پوست تان اعمال می‌ کند. این کار یک زخم کنترل شده ایجاد می ‌کند که موجب می ‌شود پوست جدید سر جای خود بنشیند.

  • پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion: در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می ‌شود و در رفع اسکار های عمیق ‌تر ناشی از آکنه ‌ها کاربرد بیشتری دارد.
  • پیلینگ لیزری: پیلینگ لیزری که در سال ‌های اخیر صورت می‌ گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه‌ برداری استفاده می ‌شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه‌ برداری پوست استفاده می‌ شود.

پیلینگ لیزری

  • اولتراسونیک: دستگاه اولتراسونیک بر روی صورت، از فناوری امواج صوتی سطح بالا برای نفوذ به لایه‌ های زیرین سطح پوست و بهبود نفوذ محصولات محافظت پوستی و تسریع ترمیم و احیای سلول ‌ها، تونینگ عضلات، بهبود گردش خون، کاهش و کم رنگ سازی چین و چروک های ریز، سفت کردن پوست شل، از بین بردن پف یا افتادگی پلک‌ ها، کاهش ظاهر سلولیتی پوست، بهبود آکنه، مسدود کردن منافذ بزرگ، کم رنگ کردن سیاهی زیر چشم ‌ها، کک و مک و لکه ‌های ناشی از پیری و حتی از بین بردن جای زخم استفاده می ‌شود.

اولتراسونیک

  • دستگاه میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ نیز از دیگر دستگاه ‌های پاکسازی پوست صورت است که برای زیبا و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این دستگاه با استفاده از سوزن‌ های ریزی که به صورت عمودی وارد پوست می ‌شوند عمل می‌ کند، این دستگاه زخم‌ های ریزی در سطح پوست ایجاد می ‌کند که به اپیدرم فرصت ترمیم و تولید سلول‌ های جدید پوستی را می‌ دهد و این خود باعث جذب بهتر درمان‌ های موضعی و محصولات مراقبتی از پوست می ‌گردد. دستگاه میکرونیدلینگ بدلیل سرعت بالا و نداشتن لرزش حتی کوچک ترین اسکاری روی پوست صورت و یا بدن را جا نمی ‌گذارد و منجر به بهبود کلیه مشکلات پوستی می ‌شود‏. میکرونیدلینگ یک درمان ضد پیری صورت است که تولید کلاژن در پوست را افزایش می ‌دهد، آکنه را کاهش داده و پوست را سفت می ‌کند. فیشیال ‌های میکرونیدلینگ با چرخاندن سوزن‌ های کوچک به سطح پوست عمل می ‌کنند تا سوراخ‌ های کوچک و میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد کنند. بدن در پاسخ به این زخم ‌های ریز ایجاد شده کلاژن تولید کرده و با ایجاد سلول‌ های جدید موجب جوان تر شدن پوست می ‌شود.

دستگاه میکرونیدلینگ

  • لایه برداری شیمیایی: این نوع فیشیال برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست با استفاده‌ از اسید های شیمیایی مانند سالیسیلیک، گلیکولیک، ماندلیک یا اسید لاکتیک به کار می ‌رود که با حذف لایه‌ ای از سلول ‌های مرده پوست می‌ تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، اسکار و لک ‌های آکنه، لکه‌ های تیره، آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و قرمزی کمک کند. لایه برداری شیمیایی در شدت‌ های مختلف سبک، متوسط و عمیق انجام می ‌شود.
  • هیدرافشیال: هیدرافشیال یک پاک کننده و آبرسان پوست است که پوست کم آب و کدر را درمان و درخشش و طراوت را  به پوست باز می ‌گرداند. ابتدا با یک دستگاه مکنده مواد زائد را از منافذ پوست خارج و گردش خون صورت را تقویت می ‌کنند و سپس آبرسانی و لایه برداری انجام می ‌دهند. هیدرافشیال یک روش عالی برای خلاصی از شر جوش‌ های سرسیاه و سرسفید است و منافذ پوست را نیز کوچک تر می ‌کند.
  • نور درمانی LED: نور درمانی LED نوعی فیشیال است که از طول موج‌ های آبی یا قرمز برای تحریک واکنش ‌های عمیق در درم استفاده می ‌کند. فیشیال با نور آبی با هدف قرار دادن غدد چربی و کاهش تولید چربی برای درمان آکنه و سایر لک‌ های ماندگار استفاده می ‌شود.  نور قرمز نیز از طول موج نور قرمز برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می ‌کند که در سفتی پوست، کاهش التهاب و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک مؤثر عمل می ‌کند.

نور درمانی LED

  • هایفرکوئنسی: دستگاه هایفرکوئنسی از جمله دستگاه ‌های معتبر و پرکاربرد در زمینه جوانسازی پوست است که به منظور افزایش گردش خون، ضدعفونی کردن پوست و کوچک کردن منافذ پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دستگاه معمولاً در مراحل پایانی پاکسازی صورت افرادی که دارای جوش و آکنه هستند استفاده می‌ شود تا با خاصیت آنتی‌ باکتریال و میکروب‌ کشی که دارد از انتشار آلودگی و بروز جوش در سایر نقاط صورت جلوگیری کرده و از طرفی با کوچک کردن منافذ پوست تولید چربی و یا سبوم را کنترل ‌کند.
  • دستگاه درما اف: از دستگاه درما اف بیشتر به منظور تخلیه جوش‌ های سرسیاه و سرسفید و ملتهب استفاده می ‌شود که جایگزینی ایمن برای روش ‌های تهاجمی جوانسازی پوست چون جراحی پلاستیکی، بوتاکس و … است.
  • دستگاه دزن: دزن تراپی نیز از دیگر متد های پاکسازی  پوست و به عبارتی جوانسازی پوست است که برای افراد دارای پوست چرب و جوش‌ دار به منظور کنترل چربی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
  • ماساژور لیفیتینگ: ماساژور لیفتینگ برای مرطوب سازی، پاکسازی عمیق پوست صورت، افزایش جذب مواد مغذی، از بین بردن خطوط ریز  صورت، سفت کردن پوست و ماساژ صورت استفاده می ‌شود.
  • دستگاه سابسیژن: سابسیژن یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست است که برای درمان اسکار آکنه استفاده می ‌شود. سابسیژن در واقع با وارد کردن یک سوزن کوچک در پوست شما در رها شدن از شر اسکار آکنه از بافت زیرین به شما کمک می ‌کند. با این روش، متخصص پوست یک سوزن زیرپوستی را مستقیماً در زیر اسکار وارد پوست شما می‌ کند. سوزن برای شل کردن و شکستن الیافی که جای زخم را به بافت زیر آن متصل می ‌کند استفاده می ‌شود. این فرآیند نه تنها به برداشتن اسکار قدیمی کمک می‌ کند، بلکه باعث آزاد شدن کلاژن در محل قرار دادن سوزن می ‌شود. هم برداشتن جای زخم و هم آزاد سازی کلاژن می‌ تواند به کاهش ظاهر اسکار کمک کند.

 

دستگاه سابسیژن

  • پاکسازی پوست با لیزر: یکی از روش ‌های پاک سازی پوست استفاده از لیزر است. لیزردرمانی برای پاکسازی و بهبود وضعیت پوست به روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود. این فرایند باعث تحریک کلاژن سازی شده و جوان‌ سازی پوست را به همراه دارد. یک نوع از این لیزر ها لیزر YAG است که اثر ملایمی دارد. انرژی لیزر حدود ۲.۵ میلی‌ متر در سطح پوست نفوذ کرده و به درم می ‌رسد. با این روش رنگ‌ دانه‌ ها تحریک شده و غدد چربی کاهش پیدا می‌ کند. پس از استفاده از لیزر پوست کمی قرمز می‌ شود. با از بین ‌رفتن قرمزی نتایج پاکسازی به‌ خوبی دیده می ‌شود. لیزر یک دستگاه پاکسازی پوست بوده که بیشتر برای رفع لکه ‌ها پوستی، منافذ، چین ‌و چروک و سفت شدن پوست استفاده می‌ شود. اما اگر هدف شما از پاکسازی از بین ‌رفتن خشکی پوست و ایجاد رطوبت در پوست است، بهتر است از روش‌ هایی مانند ماسک یا فیشیال پوست استفاده کنید. پاکسازی پوست فواید بسیاری برای پوست دارد که یکی از مهم ‌ترین آنها کمک به جوان‌ سازی پوست است.

پاکسازی پوست

فواید پاکسازی و فیشیال پوست صورت با دستگاه
پاکسازی صورت با دستگاه های مختلف مانند بخاری صورت، جت پاکسازی صورت، واکسینگ صورت و لیفت صورت، به طور کلی فواید متعددی دارد. البته، نوع دستگاه و روش مورد استفاده می تواند تاثیر مستقیمی بر فواید مورد نظر داشته باشد. در ادامه، چند فایده اصلی پاکسازی صورت با دستگاه های مختلف را بررسی خواهیم کرد:

  • • پاکسازی عمیق پوست: دستگاه های پاکسازی صورت مانند بخاری صورت و جت پاکسازی صورت می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و گرد و غبار، اشکالات جلوی پوست و سایر آلودگی ها را بردارند. این عمل باعث بهبود بافت پوست و روشن شدن پوست می شود.
  • • تمیز کردن منافذ پوست: دستگاه هایی مانند جت پاکسازی صورت و واکسینگ صورت به خوبی می توانند منافذ پوست را تمیز کنند. با از بین بردن آلودگی ها و چربی های اضافی در منافذ پوست، جلوی ایجاد جوش و آکنه را می گیرند.
  • • ترمیم و بهبود بافت پوست: برخی دستگاه ها مانند لیفت صورت می توانند بافت پوست را تقویت و ترمیم کنند. این دستگاه ها از فناوری های مختلفی مانند فرکشنال رادیو فرکانسی، لیزر و یا موج های صوتی برای تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست استفاده می کنند، که منجر به بهبود لطافت و جوانی پوست می شود.
  • • افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست: پاکسازی صورت با دستگاه های مختلف می تواند پوست را برای جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست آماده کند. با پاکسازی عمیق پوست و تمیز کردن منافذ، محصولات مراقبتی مانند کرم ها و سرم ها بهتر و سریع تر در پوست جذب می شوند و از تأثیر بهتری برخوردار می شوند.
  • • آرامش بخشی و ماساژ پوست: برخی دستگاه ها مانند بخاری صورت و واکسینگ صورت از طریق ارائه بخار و ماساژ به پوست، آرامش بخشی و استراحت به پوست می بخشند. این فرآیند می تواند باعث رفع خستگی و تنش پوست شود و تجربه ای لذت بخش برای شما ایجاد کند.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از هر دستگاه پاکسازی صورت، بهتر است با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا بهترین روش را برای نیاز های خاص پوست خود انتخاب کنید. همچنین، رعایت دستورالعمل ها و بهداشت شخصی در استفاده از دستگاه ها و ابزار های مراقبت از پوست بسیار مهم است تا هرگونه عوارض یا مشکلات جانبی احتمالی را کاهش دهید. 

آرامش بخشی و ماساژ پوست

پاکسازی صورت جوش دار
آکنه یا جوش را می‌ توان به عنوان یک بیماری التهابی پوست توصیف کرد. این عارضه زمانی رخ می‌ دهد که نواحی فولیکول مو توسط سبوم و سلول ‌های مرده پوست مسدود شده و باعث ایجاد جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های التهابی، ندول‌ ها، اسکار ها و توده ‌ها شود. علل ایجاد آکنه در افراد مختلف متفاوت است و می‌ تواند ناشی از حضور باکتری‌ ها، ژنتیک، هورمون‌ ها و استرس و موارد دیگر باشد. خوشبختانه استفاده از تکنیک پاکسازی پوست جوش‌ دار می‌ تواند در بهبود و کاهش آکنه و ظاهر آنها در چهره افراد بسیار مؤثر عمل کند. برای انجام یک فیشیال ضد آکنه مراحل زیر طی می ‌شود:

  • تمیز کردن پوست: برای انجام این تکنیک زیبایی و مراقبتی اولین کار تمیز کردن هر نوع آرایش و آلودگی از سطح پوست با استفاده از یک پاک ‌کننده مناسب پوست است. 
  • بخار دادن:  بخار آب گرم را روی پوست قرار می ‌دهند تا منافذ پوست باز و جوش ‌ها نرم شوند تا استخراج ناخالصی‌ های آنها راحت تر گردد. 
  • لایه برداری: در این مرحله برای باز کردن منافذ پوست و از بین بردن ناخالصی ‌ها و نیز سلول ‌های مرده از سطح پوست از یک لایه ‌بردار فیزیکی یا شیمیایی حاوی الفا و بتا هیدروکسی اسید استفاده می ‌شود. 
  • آبرسانی به پوست: مرحله بعدی آبرسانی به پوست است که اغلب از دستگاه هیدرودرم آبریژن و سپس ماساژ پوست استفاده می ‌شود.
  • استفاده از ماسک صورت: ماسک‌ هایی که در فیشیال ضد جوش استفاده می ‌شوند مخصوص کنترل چربی و ضد جوش می‌ باشند که بسته به شرایط پوستی فرد انتخاب می ‌شوند و در نهایت از اسیدتراپی نیز بسته به شرایط پوستی هر فرد که چقدر کشش داشته باشد استفاده می ‌شود.

در این نوع فیشیال در صورتی که میزان چربی تولید شده در پوست فرد بیش از حد باشد از هندپیس دزن دستگاه هیدرودرمی استفاده می ‌شود که مخصوص پوست‌ های دارای چربی و آکنه ‌دار است. این دستگاه باعث کاهش تولید چربی و مواد زائد پوست شده و منافذ باز پوست را نیز کاهش می ‌دهد که این خود به میزان زیادی در کاهش چربی پوست مؤثر واقع می ‌شود.

پاکسازی صورت جوش دار

پاکسازی پوست چرب و پاکسازی پوست خشک
روند پاکسازی پوست چرب و خشک تفاوت چندانی با هم ندارند. تنها چیزی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که محصولات پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس یا پوست مختلط و پوست معمولی با هم تفاوت دارند. قاعدتاً از محصول پوست خشک برای پاکسازی پوست چرب نمی ‌توان استفاده کرد چون احتمالاً قدرت پاک‌ کنندگی کافی را نخواهند داشت. همچنین از محصولات مخصوص پوست چرب برای پاکسازی پوست خشک نمی ‌توان استفاده کرد، چون می ‌توانند خشکی پوست را شدید ‌تر کنند. اگر در کلینیک یا آرایشگاه و اسپا پاکسازی صورت را انجام می ‌دهید، از استفاده از محصولات مناسب پوست تان مطمئن شوید. بهتر است برای تعیین نوع پوست تان به دکتر پوست مراجعه کنید، چون قدم اول در هر عمل مراقبت پوستی شناخت درست نوع پوست و انتخاب محصول و روش سازگار با پوست است.
پاکسازی پوست چرب: طریقه پاکسازی پوست چرب اعم است از:

  1. 1. برای پاکسازی پوست چرب می ‌توانید از لوسیون‌ های پاک ‌کننده و مخصوص پوست چرب استفاده کنید. این لوسیون‌ ها با حذف چربی ‌های زائد و آلودگی ‌ها، پوست شما را پاکسازی خواهند کرد.
  2. 2. استفاده از محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا، برای پاکسازی پوست چرب مفید است.
  3. 3. با استفاده از ماسک ‌های طبیعی مانند ماسک گل ‌های آزاد، می ‌توانید پوست چرب خود را پاک کنید.
  4. 4. پاکسازی پوست چرب با استفاده از محصولات خنک‌ کننده مانند تونر و اسپری چربی ‌گیر، مفید است.
  5. 5. برای پاکسازی پوست چرب، باید پوست خود را به صورت منظم و مرتب شستشو دهید.

پاکسازی پوست چرب

پاکسازی پوست خشک: کار های لازم برای پاکسازی پوست خشک شامل موارد زیر می شود:

  • • برای پاکسازی پوست خشک، باید از محصولات مرطوب ‌کننده مانند لوسیون و کرم مرطوب ‌کننده استفاده کنید.
  • • استفاده از محصولات طبیعی مانند عسل و آووکادو، برای پاکسازی پوست خشک مفید است. عسل با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی، پوست شما را پاکسازی خواهد کرد و آووکادو با داشتن چربی‌ های سالم، به پوست شما رطوبت لازم را می ‌دهد.
  • • با استفاده از ماسک‌ های طبیعی مانند ماسک خیار و شیر، می‌ توانید پوست خشک خود را پاک کنید.
  • • برای پاکسازی پوست خشک، باید از آب گرم برای شستشو استفاده کنید. آب گرم با باز کردن منافذ پوستی، آلودگی ‌های موجود در پوست شما را حذف خواهد کرد.
  • • پاکسازی پوست خشک با استفاده از محصولات خنک‌ کننده مانند تونر خنک، مفید است. این محصولات با تعادل دادن رطوبت پوست، آلودگی ‌ها را حذف خواهند کرد.

پاکسازی پوست خشک

پاکسازی پوست نواحی مختلف بدن
از روش‌ های پاکسازی می ‌توان برای نواحی مختلف بدن استفاده کرد. پاکسازی پوست صورت حساسیت بیشتری دارد و باید به نوع محصولات و سازگاری آنها با پوست تان دقت کنید. بسیاری از افراد از پاکسازی پوست بینی برای رفع جوش‌ های سرسیاه روی بینی و رفع منافذ باز استفاده می ‌کنند. پاکسازی در ناحیه بینی بسیار تأثیر گذار بوده و نتیجه مطلوبی دارد. پاکسازی پوست بدن هم طرفداران زیادی دارد. به ‌عنوان‌ مثال برای رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا می‌ توان از پاکسازی استفاده کرد. پاکسازی، پوست را شفاف کرده و باعث تغییر رنگ این نواحی می‌ شود. پاکسازی پوست پا باعث ازبین ‌رفتن ترک ‌ها و سلول‌ های مرده از این سطح می ‌شود. در برخی افراد پوست پا مدام پوسته‌ پوسته می ‌شود. پاکسازی پوست با رطوبت ‌رسانی و تغذیه پوست به‌ مرور این مشکلات را بهبود می ‌بخشد.
روش‌ های مختلف پاکسازی پوست بدن عبارتند از:

  • • پاکسازی پوست بدن را می ‌توان با گرفتن حمام روزانه انجام داد. حمام به عنوان یک روش ساده و مؤثر برای حذف آلودگی‌ ها و چربی‌ های زائد بر روی پوست بدن می ‌تواند مفید باشد.
  • • استفاده از لوازم آرایشی مانند صابون، شامپو و لوسیون برای پاکسازی پوست بدن می‌ توان استفاده کرد.
  • • پاکسازی پوست با استفاده از ماسک: با استفاده از ماسک‌ های طبیعی مانند کرم بادام و عسل، می ‌توان پوست بدن را پاک کرد و از خشکی و ترک ‌های پوست جلوگیری کرد.
  • • استفاده از اسفنج برای پاکسازی پوست بدن نیز می ‌تواند مفید باشد. با استفاده از اسفنج و آب گرم، می ‌توانید آلودگی ‌های و چربی ‌های موجود بر روی پوست را حذف کنید.
  • • با استفاده از ماساژ برای پوست بدن، می ‌توانید به طور مؤثری آلودگی ‌ها و چربی ‌های موجود بر روی پوست را حذف کنید. با استفاده از روغن ‌های طبیعی مانند روغن بادام، می ‌توانید پوست بدن خود را مرطوب کنید و به سلامت پوست خود کمک کنید.

پاکسازی پوست بدن

روش‌ های مختلف رایج برای پاکسازی پوست بینی عبارت است از:

  • • استفاده از بخار، یکی از روش ‌های مؤثر جهت پاکسازی پوست بینی است. با استفاده از بخار، می ‌توانید پوست بینی را باز کرده و آلودگی ‌ها و چربی‌ های موجود در منافذ پوستی را حذف کنید.
  • • استفاده از نوارچسبی می ‌تواند مفید باشد تا آلودگی ‌ها و چربی ‌های موجود در منافذ پوستی را حذف کنید. برای استفاده از نوار چسبی، باید نوار را روی پوست بینی قرار داده و سپس به آرامی آن را جدا کنید.
  • • با استفاده از ماسک‌ های طبیعی مانند ماسک خیار و شیر، می ‌توانید پوست بینی را پاک کرده و از خشکی و ترک ‌های پوست جلوگیری کنید.
  • • استفاده از لوازم آرایشی مانند لوسیون، کرم پاک‌ کننده و تونر برای پاکسازی پوست بینی می ‌توان استفاده کرد.
  • • با استفاده از ماساژ برای پوست بینی، می‌ توانید به طور مؤثری آلودگی‌ ها و چربی ‌های موجود بر روی پوست را حذف کنید. با استفاده از روغن ‌های طبیعی مانند روغن بادام، می ‌توانید پوست بینی خود را مرطوب کنید و به سلامت پوست خود کمک کنید.

پاکسازی پوست بینی

نکات مهم در پاکسازی و فیشیال پوست
پوست متشکل از انواع متفاوتی اعم از: پوست چرب، پوست خشک و پوست مختلط ، پوست معمولی می باشد. انتخاب روش های پاکسازی پوست باید بعد از بررسی و تشخیص نوع پوست انجام پذیرد. زیرا هر پوست ویژگی های خاص خود را دارد و از تکنیک های ویژه ای برای پاکسازی پوست های مختلف، انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص و مجرب شرایط پوستی خود و ضایعات آن را مورد بررسی قرار دهید تا از بهترین روش پاکسازی پوست بهره بگیرید. به طور مثال در افرادی که پوست چرب دارند ، پاکسازی به منظور کنترل چربی پوست و برطرف سازی جوش های سرسیاه وسایر عوارض صورت می پذیرد.

  • برای مراقبت از پوست برنامه‌ ای روتین بگذارید: برای نتیجه گیری بهتر از پاکسازی پوست و همینطور زیبا نگه داشتن آن، بعد از مشاوره و دستورات پزشک در ارتباط با وسایل آرایشی بهداشتی مناسب با ph صورت خود به انجام برنامه مراقبتی روزانه بپردازید. همه این موارد را افرادی که پاکسازی پوست انجام نداده ‌اند هم می‌ توانند استفاده کنند.
  • • مواد شوینده و پاک کننده صورت: همانطور که ذکر شد این محصولات باید مناسب با ph پوست هر فرد تهیه شود که به طور اشتباهی چربی مفید پوست را از بین نبرند.
  • • تونر ها: معمولا از تونر ها پس از شست ‌و شو با مواد پاک کننده استفاده می ‌کنند جهت اینکه مواد کلر موجود در آب را از سطح پوست پاک کنند. تونر ها دارای دو گروه الکلی و غیر الکلی هستند که پزشک متخصص پوست شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.
  • • کرم آبرسان: از کرم هایی که بر پایه آب هستند و محصولاتی از این قبیل برای محافظت و آبرسانی پوست در برابر اشعه آفتاب می ‌باشند، استفاده شود.
  • • کرم محافظت کننده شب: برای حفظ پوست خود از تجمع باکتری ها حتما از کرم های محافظت کننده شب استفاده شود.

کرم محافظت کننده شب

با بهترین راه‌ های پاکسازی پوست آشنا شویم:

  • چرا باید صورت خود را بشویید؟ بدون شک پاکسازی پوست مهم‌ ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. احتمالاً می‌ دانید که اگر صورت خود را نشویید می‌ تواند منجر به مسدود شدن منافذ و جوش صورت شود، اما آیا می ‌دانستید که روند پیری را نیز تسریع می‌کند؟ رادیکال ‌های آزاد ناشی از آلودگی هوا در طول روز روی پوست جمع می‌ شوند و اگر شسته نشوند، الاستین و کلاژن طبیعی پوست را می‌ شکنند و خطوط و چین و چروک ‌های ظریفی ایجاد می‌ کنند. شستشوی صحیح صورت آسیب رادیکال ‌های آزاد را کاهش می‌ دهد و تضمین می ‌کند که سایر محصولات مغذی پوست به عمق پوست نفوذ کنند.
  • چند بار باید صورت خود را بشویید؟ برخی از رایج‌ ‌ترین اشتباهات مراقبت از پوست که افراد مرتکب می‌ شوند همچون پاکسازی کم، تمیز کردن بیش از حد و همچنین مرطوب کردن بیش از حد پوست است. دفعات توصیه شده برای پاکسازی دو بار در روز، صبح و شب است. تمیز کردن پوست صورت بیشتر از دو بار در روز فقط بر علیه پوست شما کار می ‌کند. برای افرادی که جنس پوست خشک دارند انجام این کار می ‌تواند چربی مورد نیاز برای محافظت از پوست را از بین ببرد. از سوی دیگر شستن بیش از حد پوست در افرادی که جنس پوست چرب دارند، می‌ تواند باعث تحریک و تولید بیش از حد سبوم و روغنی ‌تر شدن آن شود.
  • بهترین روش شستشو و پاکسازی پوست چیست؟ نحوه شستن صورت می‌ تواند در ظاهر شما تفاوت ایجاد کند. این نکات از متخصصان پوست را به یاد داشته باشید تا به شما کمک کند که پوست صورت خود را زیبا و سالم نگه دارید:
  1. 1. از یک پاک کننده ملایم و غیر صابونی که حاوی الکل نباشد استفاده کنید.
  2. 2. صورت خود را با آب ولرم مرطوب کنید و از نوک انگشتان خود برای استفاده از پاک کننده استفاده کنید. استفاده از لیف، اسفنج مشبک یا هر چیز دیگری غیر از نوک انگشتان می ‌تواند پوست شما را تحریک کند.
  3. 3. در برابر وسوسه‌ شستشوی بیش از حد پوست خود مقاومت کنید، زیرا شستشوی زیاد پوست باعث تحریک پوست می ‌شود.
  4. 4. با آب ولرم صورت خود را آبکشی کرده و با یک حوله نرم با حرکات ضربه ‌ای آرام خشک کنید.
  5. 5. صورت خود را یک بار صبح و یک بار شب و همچنین پس از تعریق شدید بشویید. تعریق به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی باعث تحریک پوست می ‌شود. پس از تعریق پوست خود را در اسرع وقت بشویید.
  6. 6. پس از شستشو از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده کنید. 

اکنون پوست شما باید تمیز و کمی‌ سفت شود و این نشان دهنده این است که آماده است مانند یک اسفنج مواد مغذی را از بقیه محصولات شما جذب کند. تونر ها، سرم‌ ها، اصلاح کننده ‌ها و مرطوب کننده‌ ها باید فوراً و به ترتیب پس از روتین پاکسازی استفاده شوند تا به درستی پوست تان را تغذیه و آبرسانی کنند. اس پی اف (SPF) را فراموش نکنید. کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست و جلوگیری از آسیب طولانی ‌مدت ضروری است.

بهترین روش شستشو و پاکسازی پوست

  • توصیه ‌های نگهداری پوست خشک و حساس: پوست خشک بیشتر از پوست چرب مستعد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است بنابراین پاکسازی پوست خشک در خانه یا در آرایشگاه اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند. توصیه می ‌شود افرادی که پوست خشک و حساس دارند، برای اینکه خشکی پوست در حمام هنگام شستشو بیشتر نشود باید یکسری نکات را رعایت کنید. زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید، از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید، از شوینده ‌های ملایم و بدون بو استفاده کنید، از کف مالی زیاد و طولانی مدت پوست اجتناب کنید. بلافاصله بعد از حمام و خشک کردن با حوله، بدن و صورت را با لوسیون مناسب، آبرسانی کنید. ازروغن ‌های طبیعی برای پاکسازی پوست خشک استفاده کنید. شما به جای صابون‌ های معمولی باید از پن صورت استفاده کنید. روش صحیح شستن پوست خشک صورت به این شکل است که پوست صورت را به چهار قسمت تقسیم کنید و پن صورت را به طور مساوی روی چهار قسمت صورت خود بمالید سپس با استفاده از حرکات دورانی و ملایم انگشتان را روی پوست خود ماساژ دهید، اطراف چشمان این حرکت را کمتر و ملایم ‌تر کنید، سپس با آب سرد پوست را بشویید.
  • پاکسازی پوست خشک و حساس: برای پاکسازی پوست خشک و حساس می ‌توانید در هفته فقط یک بار از اسکراب خیلی ملایم استفاده کنید. بهترین اسکراب و لایه بردار برای پوست خشک و حساس، لعاب برنج و آنزیم پاپاین است که از شیره میوه انبه گرفته می ‌شود. لایه برداری پوست خشک باید به قدری ملایم باشد که به پوست حساس شما صدمه نزند و باعث ایجاد قرمزی نشود. تونر ها لایه ‌های زیرین پوست را که با شستشو تمیز نمی ‌شوند، پاکسازی می ‌کنند و به آلودگی‌ ها و مواد آرایشی را به صورت عمقی تمیز می‌ کنند. هنگام خرید تونر سعی کنید محصولی را خریداری کنید که حاوی الکل نباشد. انواع تونر های آبرسان، جوان کننده و حاوی Q۱۰ برای پوست‌ های خشک مناسب هستند. در پاکسازی پوست خشک صورت با بخور اگر پوست خشکی دارید می ‌توانید ماهی یک یا دو بار از بخور برای پاکسازی پوست خشک صورت استفاده کنید. بخور دادن بیشتر برای پوست شما مناسب نیست و ممکن است خشکی پوست را تشدید کند. در زمینه استفاده از کرم‌ های آبرسان مهم‌ ترین نکته برای پاکسازی پوست ‌های خشک در این است که بعد از پاکسازی و شستشوی صورت از آلودگی‌ ها و مواد آرایشی حتماً از یک کرم آبرسان مناسب استفاده کنید. نکته قابل توجه برای ماسک صورت پوست خشک این است که شما در ماه می‌ توانید یک یا دو بار از ماسک صورت استفاده کنید وگرنه احتمال تشدید و خشکی پوست یا کم آب شدن پوست تان وجود دارد. در ترکیبات ماسک صورت شما حتماً باید مواد آبرسان و چرب وجود داشته باشد.

پاکسازی پوست خشک و حساس

  • پاکسازی پوست‌ چرب: روش‌ های خانگی برای انجام فیشیال و پاکسازی صورت، برای همه قابل ‌دسترس است و فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارد. با توجه به هزینه ‌های بالای پاکسازی صورت و فیشیال در سالن ‌های زیبایی، انجام این روش‌ ها در خانه و با مواد طبیعی، به حفظ و تقویت بافت پوست‌ تان کمک زیادی خواهد کرد. اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که چربی ‌های اضافی پوست را پاک کند؛ البته به نحوی که تمام چربی آن از بین نرود، چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی برای صورت نیاز دارید.

بخور صورت از روش‌ های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی و چربی ‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌ کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله ‌ی بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک ‌شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. ماسک‌ های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌ هایی با پوست چرب هستند. از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی‌ های هوا از روی پوست و باقی مانده آرایش استفاده می ‌شود.
تونر با یکنواخت و یکدست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب ‌کننده آماده می‌ کند؛ همچنین با سفت کردن پوست و بستن تمام منافذ باز شده، ظاهری جوان ‌تر و زیبا به صورت‌ تان می ‌دهد. همچنین تونر بدون الکل باشد. در زمینه استفاده از مرطوب ‌کننده صورت تصوری غلطی است که فقط پوست ‌های خشک به مرطوب‌ کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌ تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. حتی پوست‌ های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب ‌کننده خوب و مناسب دارند. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید. مرطوب ‌کننده را روی پوست صورت‌ تان بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. هرگز این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که پوست شما باید بعد از پاکسازی، بخور و استفاده از ماسک صورت، به‌خوبی مرطوب شود. هفته ‌ای یک‌ بار، مراحل گفته ‌شده را در خانه انجام دهید. پاکسازی، از جوش‌ های صورت جلوگیری کرده و زیبایی پوست شما را دوچندان می‌کند.

پاکسازی پوست‌ چرب

موارد حائز اهمیت در پاکسازی پوست صورت
همانطور که قبلا عنوان کردیم، تمیز کردن پوست یکی از مراحل مهم برای اهداف مراقبت از پوست می باشد، بنابراین هر روشی که می تواند باعث پاکسازی مؤثر تر شود، یک ابزار قدرتمند برای داشتن پوست سالم می باشد. گاهی روش های خانگی برای پاکسازی کامل پوست کافی نیستند. بخصوص برای افرادی که دارای جوش های زیر پوستی هستند. در چنین مواردی می توان از متد های پاکسازی پوست در کلینیک برای داشتن پوستی صاف و سالم بهره برد. مهم ترین مرحله در پاکسازی پوست، مرحله ی لایه برداری پوست می باشد که هم در منزل و هم در کلینیک و تحت نظر متخصص پوست می توان آن را انجام داد. مشخص است که روش های پاکسازی که زیر نظر متخصص انجام می گردند تأثیر بهتری روی پوست خواهند داشت. روش های خانگی را با استفاده از مواد لایه بردار و پاک کننده طبیعی و یا محصولات لایه بردار که در داروخانه ها یافت می شوند، می توان انجام داد. در کلینیک ها برای پاکسازی از روش ها و دستگاه های مختلفی مانند میکرونیدلینگ استفاده می شود.

  • اهمیت شستشوی صورت در پاکسازی: پاکسازی روزانه پوست صورت از آلودگی ها و مواد آرایشی تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد بنابراین بهتر است پوست خود را تمیز نگهداشته و دو بار در روز آن را شستشو دهید، یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از رفتن به رختخواب؛ پس از شستشوی صورت برای از بین بردن بقایای آلودگی ها بهتر است از یک تونر مناسب استفاده نموده و سپس از مرطوب کننده استفاه نمایید. مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب گردد و حتی پوست های چرب نیز می توانند از مرطوب کننده های مخصوص استفاده نمایند. پاکسازی مناسب پوست علاوه بر جلوگیری از بروز آکنه، می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و التهابات پوستی را کاهش دهد. 

شستشوی صورت در پاکسازی

  • شستشوی صورت قبل از خواب: شستشوی صورت قبل از خواب یک امر ضروری برای مراقبت از پوست می باشد حتی اگر آرایش نداشته باشید؛ چرا که در طول روز روغن های طبیعی و تعریق روی پوست جمع می شوند و همچنین پوست صورت در معرض انواع آلودگی هایی قرار دارد که در لایه بیرونی آن ایجاد می شود. حذف تمام این آلودگی ها در انتهای روز باعث کاهش سوزش، التهاب و آکنه می گردد.
  • شستشوی صورت با آب سرد: دمای شدید آب می تواند باعث انقباض عروق خونی و شکستن بافت های حساس گردد علاوه بر این، آب گرم چربی های مفید و ضروری پوست را که به حفظ سلامت آن کمک می نمایند از بین می برد و این به این معنی است که پوست سریع تر خشک شده و دچار چین و چروک می گردد. حتی اگر به شستشو با آب گرم عادت دارید بهتر است در آخرین مرحله شستشو پوست را با آب سرد شستشو دهید.
  • استفاده از پاک کننده های آرایشی: خوابیدن با آرایش کامل موجب بروز آکنه و چین و چروک می گردد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از مارک های لوازم آرایش ضد آب هستند، بنابراین پاک کننده های اولیه  آنها را به طور کامل حذف نخواهند کرد. به همین دلیل مهم است که قبل از شستن صورت، مواد آرایشی را با پاک کننده مناسب از روی پوست پاک نمایید.
  • مصرف پاک کننده های آرایشی: استفاده از پاک کننده اشتباه برای نوع پوست شما؛ عملکرد تمام پاک کننده ها برای پوست یکسان نمی باشد؛ به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها تولید کننده لوازم پاک کننده پوست این محصولات را برای انواع مختلف پوستی تولید می نمایند و مهم است که فرد نوع پوست خود را بشناسد و پاک کننده مناسب را انتخاب نماید.
  • • اگر دارای پوست حساس هستید، از پاک کننده های ملایم که خاصیت آبرسانی دارند استفاده نمایند.
  • • اگر پوست چرب و آکنه ای دارید از فوم و یا پاک کننده های حاوی اسید سالیسیک استفاده کنید.
  • • اگر پوست خشک دارید بهتر است از پاک کننده های کرمی که به حفظ رطوبت پوست کمک می نمایند استفاده نمایید.
  • برداشتن سلول‌ های مرده: سطح پوست از سلول‌ های مرده یا شاخی تشکیل شده است. این سلول‌های مرده، در بخش اپیدرم پوست قرار دارند. وظیفه این سلول‌ ها محافظت از پوست است. اما گاهی اوقات سلول‌ های آلوده روی پوست تجمع می ‌کنند که در این صورت باید از طریق پاکسازی، سلول ‌های آلوده جمع شده، پاکسازی شود تا پوست شفاف و درخشان ‌تری داشته باشید‌.
  • پاکسازی آلودگی‌ ها و چربی‌ ها: در حالت طبیعی روی پوست ما چربی ‌هایی وجود دارد که به حفظ رطوبت پوست کمک می ‌کنند. اما گاهی این چربی‌ ها روی پوست تجمع می ‌کنند و باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌ شوند که نتیجه آن ایجاد جوش، لکه و آکنه است. پس با پاکسازی صورت می‌ توانید این مشکل را حل کنید.
  • آبرسانی به پوست و بهبود خونرسانی و تغذیه پوست: استفاده از انواع روش ‌های پاکسازی پوست مثل ماساژ یا بخور دادن، باعث بهبود خونرسانی به پوست می‌ شود. علاوه بر ماساژ، بخور دادن نیز موجب آزاد سازی پوست از سلول‌ های آلوده می ‌شود.
  • بعد از پاکسازی پوست: بعد از پاکسازی پوست بهتر است از مرطوب کننده مناسب برای حفظ رطوبت پوست استفاده نمایید. از آنجا که لایه های تازه پوست بعد از پاکسازی آمادگی بیشتری برای جذب مواد مفید دارد، می توان از تقویت کننده های پوست بعد از پاکسازی استفاده نمود.

کرم مرطوب کننده بعد از پاکسازی پوست

  • اهمیت پاکسازی پوست صورت: پاکسازی پوست صورت اهمیت بسیاری در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. در زیر، چندین اهمیت پاکسازی پوست صورت را بررسی می کنیم:
  • • از بین بردن آلودگی: پوست صورت ما در معرض آلودگی های محیطی مانند ذرات معلق در هوا، آلودگی های شهری، میکروب ها و آلودگی های دیگر قرار دارد. پاکسازی منظم پوست صورت کمک می کند تا این آلودگی ها از بین برده شوند و پوست تمیز و سالم باقی بماند.
  • • جلوگیری از جوش ها و آکنه: پاکسازی منظم و درست پوست صورت به جلوگیری از تجمع چربی ها، آلودگی ها و باکتری ها در منافذ پوست کمک می کند. این کار می تواند از شکل گیری جوش ها، آکنه و التهابات پوستی جلوگیری کند.
  • • حفظ رطوبت پوست: با پاکسازی پوست، عوامل آلودگی و ذرات مرده از روی پوست برداشته می شوند و پوست آماده جذب مرطوب کننده ها و مواد تغذیه می شود. این کار باعث افزایش رطوبت و آرامش پوست می شود و باعث می شود پوست نرم و لطیف باقی بماند.
  • • بهبود جذب مواد بهداشتی: پوستی که پاک و تمیز است، بهتر می تواند محصولات پوستی مانند کرم ها، سرم ها و ماسک ها را جذب کند. پاکسازی منظم پوست صورت باعث می شود محصولات مورد استفاده بهتر و مؤثرتر عمل کنند.
  • • تحریک روند بازسازی پوست: پاکسازی منظم پوست، فرآیند بازسازی پوست را تحریک می کند. با از بین بردن سلول های مرده و آلوده، پوست جدید تر و تازه تر به سطح می رسد و این باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست می شود.

بنابراین، پاکسازی پوست صورت به عنوان یک مرحله مهم در مراقبت از پوست نباید نادیده گرفته شود. منظم بودن و استفاده از محصولات و روش های مناسب برای پاکسازی پوست می تواند به شما کمک کند تا پوستی سالم، تازه و زیبا داشته باشید.

پاکسازی و فیشیال پوست صورت

چند روش پاکسازی صورت
بسته به نوع پوست صورت فرد انواع مختلفی از روش ‌های پاکسازی صورت وجود دارند که عبارتند از:

  • ماسک صورت برای پاکسازی: استفاده از ماسک صورت به پاکسازی عمیق، آبرسانی و تغذیه پوست کمک می ‌کنند، چربی اضافی را از بین می‌ برند و ظاهر منافذ را بهبود می‌ بخشند، از طرفی با رفع استرس از فرد منجر به ایجاد یک حس آرامش بخش نیز می ‌شوند. ماسک‌ ها معمولاً به صورت انسدادی عمل می‌ کنند، به این معنی که سطح پوست را پوشانده و مواد مفیدی را برای بهبود ظاهر و کیفیت پوست ارائه می ‌دهند. از جمله مزایای استفاده از ماسک صورت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • • منافذ پوست را تمیز و عاری از هر نوع میکروب و چربی می ‌کند.
  • • استفاده منظم از ماسک‌ های صورت می‌ تواند علائم پیری مانند خطوط ریز، چین‌ و چروک و لکه ‌های قهوه‌ ای و غیره را کاهش دهد.
  • • به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کرده و رنگ و بافت پوست را یکدست ‌تر می ‌کنند.
  • • استفاده از ماسک  پوست‌ های خشک و کم ‌آب را مرطوبت و آبرسانی می ‌کنند.
  • • یکی از نشانه ‌های پیری افتادگی پوست است، با استفاده از نوع خاصی از ماسک‌ های صورت که باعث افزایش تولید کلاژن می ‌شوند می ‌توان با آسیب رادیکال ‌های آزاد مبارزه کرده و منجر به سفت ‌تر و شاداب ‌تر شدن پوست شد.
  • • برخی از ماسک ‌ها نیز  با جذب چربی و بهبود آبرسانی و حفظ رطوبت طبیعی پوست  به کاهش چربی پوست کمک می ‌کنند.

ماسک صورت برای پاکسازی

  • پاکسازی صورت با بخور و اسکراب: در روش پاکسازی پوست صورت با بخور و اسکراب، ابتدا بایستی با استفاده از شوینده مناسب و یا تونر سطح پوست را تمیز و عاری از هر نوع مواد آرایشی نمود. سپس بسته به نوع پوست فرد از بخور گرم و یا سرد و از فاصله استاندارد با صورت فرد استفاده می ‌شود. بخور باعث نرم شدن سلول ‌های مرده پوست و جدا شدن راحت آنها از سطح پوست می ‌شود. دقت داشته باشید که برای پوست‌ های چرب از بخور گرم استفاده نشده و برای پوست‌ های خشک و حساس نیز انجام پی ‌در پی پاکسازی پوست توصیه نمی‌ شود. مرحله بعدی استفاده از اسکراب است که بر اساس  نوع پوست انواع مختلفی از اسکراب‌ های شنی استفاده می ‌شوند. مثلا اسکراب دانه درشت برای پوست ‌های چرب، اسکراب دانه متوسط برای پوست معمولی و مختلط، و اسکراب دانه ریز برای پوست خشک استفاده می ‌شود. بعد از اسکراب از انواع ماسک‌ ها برای آبرسانی و رساندن انواع مواد مغذی به پوست استفاده می ‌شود. سپس از تونر به صورت محلول قابض برای بستن منافذ پوست استفاده می‌ شود تا از بروز لک در آینده جلوگیری شود. در نهایت نیز از یک کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوست فرد استفاده می ‌شود.
  • ماساژ صورت برای پاکسازی: شواهد زیادی وجود دارند که نشان می ‌دهند که ماساژ منظم صورت به شفاف‌ تر کردن پوست، کاهش جوش‌ ها و حتی آکنه کمک می‌ کند. این نتایج حاصل از ماساژ صورت ممکن است به این دلیل باشد که با انجام این تکنیک فرآیند پاکسازی خودِ پوست تحریک شده و نیز به پاک کننده ‌ها اجازه می ‌دهد تا به عمق پوست نفوذ کنند. از سوی دیگر ماساژ پوست باعث بهبود جریان خون و حالت ارتجاعی پوست شده و از شل شدن عضلات زیر پوستی که باعث پیدا شدن چین و چروک روی پوست می‌ شود پیشگیری می ‌کند، همچنین ماساژ  باعث از بین رفتن عرق و چربی شده و پوست را به فعالیت‌ های طبیعی خود وا می ‌دارد و باعث می‌ شود تا پوست با لطافت و نرمی داشته باشید.
  • اهمیت دستگاه پاکسازی صورت: بسته به اینکه پاکسازی صورت در خانه، در سالن‌ های زیبایی یا در کلینیک‌ های زیبایی انجام می ‌گیرد نوع دستگاه پاکسازی صورت مورد استفاده متفاوت است. برای انجام پاکسازی در خانه شاید تنها داشتن چند مورد از دستگاه ‌های کوچک مثل فیس براش، فیس رولر، اسکین اسکرابر کافی باشد ولی در مکان ‌های بزرگ ‌تر و مجهز تر سایر دستگاه‌ ها که در مطالب قبل به آنها اشاره شده است برای ارائه خدمات بهتر و نیز پاکسازی عمیق صورت الزامیست که از جمله آنها می ‌توان به دستگاه جوانساز صورت هیدروفیشیال و … اشاره کرد.

اهمیت دستگاه پاکسازی صورت

سوالات متداول

  • - آیا پاکسازی پوست خانگی مؤثر است؟

لازم به ذکر است درمان های خانگی و یا طب سنتی برای پاکسازی پوست نه تنها نتیجه ای مثبت نخواهد داشت بلکه گاهی تاثیر منفی نیز دارد. در برخی موارد مشاهده شده که افراد از ماسک های خانگی با دستورات اینترنتی با محتویاتی مانند عسل، آبلیمو، خیار، گلاب و … استفاده کرده اما هنگامی که به بهترین متخصص پوست مراجعه می ‌کنند از بد تر شدن کیفیت پوست خود یا ایجاد جوش هایی که تا کنون نداشته اند و مشکلات دیگر شکایت می‌ کنند. بدون شناخت نوع پوست، ph، کیفیت و سایر موارد نمی‌ توان حتی از پاکسازی های خانگی استفاده کرد.

  • - فیشیال و ماساژ صورت چیست؟

فیشیال یک درمان زیبایی برای صورت است که معمولاً شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن پوست و همچنین استفاده از محصولات مختلف مانند ماسک یا سرم است. فیشیال با رفع مشکلاتی مانند آکنه، خشکی یا چین و چروک می ‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

  • - فواید ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت می ‌تواند فواید زیادی مانند بهبود گردش خون، کاهش پف ‌کردگی و ایجاد آرامش داشته باشد. همچنین می ‌تواند به تحریک تولید کلاژن کمک کند، که می ‌تواند ظاهر کلی پوست را بهبود بخشد.

  • - چه تکنیک هایی در ماساژ صورت استفاده می ‌شود؟

تکنیک های مختلفی وجود دارد که می ‌توان از آنها در ماساژ صورت استفاده کرد، مانند نوازش ملایم، ورز دادن و ضربه زدن؛ برخی از ماساژ درمانگران ممکن است از ابزار هایی مانند غلتک یشم یا سنگ گوا شا برای تقویت ماساژ استفاده کنند.

تکنیک ماساژ صورت

  • - آیا ماساژ صورت برای همه بی خطر است؟

ماساژ صورت عموماً برای اکثر افراد بی ‌خطر تلقی می ‌شود، اما شرایطی نیز وجود دارد که ممکن است توصیه نشود. به عنوان مثال، افرادی که دارای شرایط پوستی خاص یا مشکلات پزشکی هستند ممکن است نیاز داشته باشند از ماساژ صورت خودداری کنند یا قبل از دریافت آن با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنند. علاوه بر این، برخی از تکنیک ‌های ماساژ ممکن است برای انواع خاصی از پوست بیش از حد تهاجمی ‌باشد و باعث تحریک یا آسیب شود. همیشه ایده خوبی است که قبل از ماساژ صورت با یک متخصص آموزش دیده صحبت کنید و در مورد هر گونه نگرانی صحبت کنید.

  • - بعد از پاکسازی صورت چه کنیم؟

چند نکته برای مراقبت از پوست بعد از پاکسازی عبارتند از: پس از پاکسازی صورت، با استفاده از تونر می ‌توانید پوست خود را تعادل دهید و همچنین هرگونه آلودگی بیشتر را حذف کنید. پس از پاکسازی صورت، باید از محصولات مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست شما رطوبت لازم را بدست آورد. پس از پاکسازی صورت و استفاده از محصولات مرطوب ‌کننده، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما در برابر اشعه ‌های مضر آفتاب محافظت شود. باید به حفظ تعادل رطوبتی پوست خود توجه کنید. برای این منظور، باید از محصولات مرطوب ‌کننده پوست استفاده کنید و از محصولات آرایشی با اثر خشک کننده و الکلی که پوست شما را خشک و آسیب ‌پذیر تر می ‌کنند، دوری کنید. برای حفظ سلامت پوست باید به مصرف آب کافی توجه کنید. آب باعث رطوبت پوست می ‌شود و به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می ‌کند.

  • - پاکسازی صورت در منزل بهتر است یا کلینیک زیبایی؟

بهترین راه ترکیبی از هر دو است. همیشه سعی کنید با پوست خود به نرمی و لطافت برخورد کنید، پس استفاده از برخی پاک ‌کننده ‌های ضعیف در خانه و یا استفاده از انواع محصولات معتبر از جمله کرم ‌های آبرسان، سرم و یا مرطوب کننده‌ ها قطعا در پاکسازی و پیشگیری از شل شدن و افتادگی پوست مؤثر خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات با مراجعه به متخصصان حرفه ‌ای در کلینیک‌ های زیبایی و استفاده از فرمولاسیون ‌های علمی مراقبت از پوست که بسته به نوع پوست و وضعیت پیش آمده از جمله بروز جوش، لک، چین و چروک و ... درمان ‌های خاصی ارائه می ‌شود، به پوست  خود بهترین هدیه و خدمات را می ‌دهید، چرا که در کلینیک ‌ها با استفاده از دستگاه ‌ها و مواد شیمیایی خاص پاکسازی عمیق پوست انجام می‌ گیرد که در حفظ سلامت و شادابی پوست بسیار مؤثر است.

  • - پاکسازی صورت در آرایشگاه بهتر است یا کلینیک زیبایی؟

در مقایسه پاکسازی صورت در آرایشگاه و کلینیک زیبایی باید گفت کلینیک های زیبایی از دستگاه ها و تجهیزاتی برخوردارند که نتایج بهتری را به مراجعه کننده ارائه می کند و همچنین تخصص و تجرب کارشناسان کلینیک ها از بروز بسیاری از عوارض جلوگیری خواهد کرد.

  • - آیا پاکسازی صورت در بارداری ضرر دارد؟

نه همیشه، ولی بهتر است قبل از انجام فیشیال و یا پاکسازی پوست متخصص و یا تکنسین خود را از بارداری خود مطلع سازید چرا که ممکن است برخی مواد شیمیایی و یا تکنیک ‌هایی که برای تحریک پوست به ساخت سلول ‌های جدید روی پوست صورت اعمال می ‌شوند روی جنین اثر منفی گذاشته و یا با ایجاد زخم‌ هایی روی پوست تان منجر به عفونت در بارداری شود که ممکن است سلامتی شما و جنین ‌تان را به خطر بیاندازد.

پاکسازی صورت در بارداری

  • - برای رفع التهاب بعد از پاکسازی صورت چه کنیم؟

برای برطرف کردن قرمزی و التهاب صورت بعد از انجام تکنیک پاکسازی صورت می ‌توانید صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و یا از یخ برای کاهش التهاب و سوزش پوست استفاده کنید. به هیچ عنوان سعی در کندن پوسته ‌های ایجاد شده روی پوست صورت خود نداشته باشید و در عوض از یک مرطوب کننده خوب برای آبرسانی به پوست خود بهره ببرید. همچنین شما می‌ توانید از ماسک آلوئه ‌ورا یا عصاره چای سبز به عنوان یک ماده ضد التهاب طبیعی برای پوست خود استفاده کنید تا در رفع هر چه سریع تر التهاب پوست مؤثر واقع شوید.

  • - پاکسازی صورت را چند بار در ماه باید انجام داد؟

برای مراقبت از پوست باید به طور مداوم پاکسازی را در برنامه خود قرار دهید. پاک سازی پوست بهتر است، حداقل هر دو هفته یک بار انجام شود. در صورتی که فرصت کافی برای پاکسازی دارید، انجام آن برای دو بار در هفته مناسب می‌ باشد.

  • - پاکسازی پوست به انگلیسی چیست؟

به پاکسازی پوست به انگلیسی به طور کلی skin clean up گفته‌ می ‌شود. اما هر مرحله از این فرایند نام‌ های انگلیسی مجزایی دارد. همان ‌طور که در فارسی هم مراحل مختلف پاکسازی پوست را می ‌بینیم و آنها را نام‌ های مختلفی صدا می ‌کنیم، در انگلیسی هم به همین شکل است .

  • - قیمت پاکسازی پوست چقدر است؟

قیمت پاکسازی پوست به روش پاکسازی و نوع مشکلات پوستی شما بستگی دارد. به‌ عنوان ‌مثال در روش فیشیال صورت تکنیک ‌ها و محصولات زیادی وجود داشته که دکتر پوست با توجه ‌به مشکل پوستی و درمان مورد نیاز برای آن، تکنیک مناسب را انتخاب می ‌کند. اگر می ‌خواهید خودتان پاک سازی پوست را انجام دهید یا در سالن آرایش آن را انجام دهید، نوع ماسک، تونر های استفاده شده و نوع پاک‌ کننده در قیمت تأثیر گذار است.

وسایل و ابزار پاکسازی و فیشیال پوست

  • - آیا پاکسازی پوست عوارضی دارد؟

برای انجام پاکسازی به ‌ویژه در ناحیه صورت باید مراقب باشید، تا عوارض ایجاد نشود. ماساژ خشن به ‌خصوص در مرحله لایه ‌برداری می ‌تواند باعث قرمزی و آسیب به پوست شود. اگر می ‌خواهید در خانه پاکسازی را انجام دهید، حتماً از محصولات مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است، پوست واکنش بدی نشان دهد یا هیچ نتیجه ‌ای از پاکسازی نگیرید.

  • - قلم پاکسازی پوست چیست؟

قلم پاکسازی یک ابزار بسیار کوچک است که در سر آن حفره دایره ‌ای شکلی قرار گرفته است. از این قلم برای از بین ‌بردن جای جوش، جوش سرسیاه و حتی از بین ‌بردن زگیل استفاده می ‌شود.

  • - آیا پاکسازی پوست جوش های سرسیاه را از بین می برد؟

پاک سازی پوست باعث حذف ضایعات پوستی و سلول‌ های مرده از سطح پوست می ‌شود. در روش فیشیال پوست متخصص پس از انجام بخور صورت و استفاده از ماسک، توسط قلم پاکسازی جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین می ‌برد. اگر قصد پاکسازی در خانه را دارید، می ‌توانید خودتان هم از این قلم استفاده کنید.

  • - آیا امکان انجام پاکسازی پوست در بارداری وجود دارد؟

پاکسازی در خانه و استفاده از محصولات طبیعی در دوران بارداری هیچ مشکلی ایجاد نمی ‌کند. اما روش‌ هایی که در آنها از محصولات شیمیایی و ماساژ های طولانی استفاده می ‌شود، توصیه نمی ‌شوند. زیرا این مواد شیمیایی جذب پوست شده و ممکن است، از طریق خون به جنین برسند.

  • - چگونه بهترین دکتر پوست را برای پاکسازی صورت پیدا کنیم؟

اگر قصد پاکسازی به‌ صورت حرفه‌ ای دارید، باید این کار را در کلینیک ‌های معتبر و زیر نظر بهترین دکتر پوست انجام دهید. حتماً پیش از انجام پاکسازی امکانات کلینیک را بررسی کرده و از رعایت بهداشت در آن محیط مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است، پاکسازی عوارضی برای شما در پی داشته باشد. برای انتخاب بهترین دکتر پوست به تجربه پزشک و مجوز های او دقت کنید. مجوز به معنای آموزش کامل پزشک در این زمینه است. در صورتی ‌که پزشک تجربه کافی داشته باشد، با دقت کامل و بررسی نوع پوست بهترین روش پاکسازی صورت را به شما توصیه می ‌کند.

دستگاه بخور صورت در فیشیال و پاکسازی صورت

سخن پایانی
پاکسازی صورت فرآیند پاک کردن آلودگی، چربی و آرایش از روی صورت است. این یک بخش ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است، زیرا به تمیز و سالم نگه داشتن پوست کمک می کند. پاکسازی صورت می تواند در خانه یا توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای انجام شود. روش های مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد. رایج ترین روش استفاده از پاک کننده و آب است. پاک کننده ها انواع مختلفی دارند، از جمله کرم، ژل و لوسیون؛ برخی از پاک کننده ها برای انواع پوست های خاص مانند پوست های چرب یا خشک طراحی شده اند. برای پاکسازی صورت، پوست را با آب گرم خیس کنید و مقدار کمی پاک کننده بمالید. با توجه ویژه به ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه)، پاک کننده را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پاک کننده را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید. علاوه بر استفاده از پاک کننده، لایه برداری منظم پوست نیز مهم است. لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست تازه و جدید زیر آن آشکار می شود. لایه برداری را با یک اسکراب فیزیکی یا یک لایه بردار شیمیایی می توان انجام داد. اسکراب های فیزیکی حاوی ذرات کوچکی هستند که به طور فیزیکی سلول های مرده پوست را پاک می کنند. لایه بردارهای شیمیایی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) هستند.AHA ها و BHA ها با از بین بردن پیوند هایی که سلول های مرده پوست را در کنار هم نگه می دارند، عمل می کنند و به آنها اجازه می دهند که شسته شوند. مهم است که پوست را بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید. لایه برداری بیش از حد می تواند پوست را تحریک کرده و آن را مستعد جوش زدن کند.
پس از پاکسازی و لایه برداری، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. مرطوب کننده به حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عناصر کمک می کند. مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند، از جمله کرم، لوسیون و ژل؛ برخی از مرطوب کننده ها برای انواع خاصی از پوست مانند پوست های چرب یا خشک طراحی شده اند. برای مرطوب کردن پوست، مقدار کمی از مرطوب کننده را به صورت و گردن بزنید. مرطوب کننده را روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود. پاکسازی صورت بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است. توسط با پیروی از این مراحل ساده، می توانید پوست خود را تمیز، سالم و به بهترین شکل خود نگه دارید.

ابزار و وسایل پاکسازی و فیشیال

به طور مداوم این نیاز احساس می شود که در طی روز زمانی را هم به مراقبت و رسیدگی به پوست تان اختصاص دهید، چرا که پوست در زیبایی چهره تاثیر بسزایی برخوردار است. برای جلوگیری از آسیب نور خورشید، که به طور مستقیم به پوست صورت تان نفوذ می کند،  بنا به توصیه پزشکان حداقل روزی 3 مرتبه از کرم ضدآفتاب مناسب با نوع پوست خود، استفاده کنید. در انتخاب دکتر پوست و مو، دقت کنید و حتما در مورد آن پزشک ، تجهیزات، و متخصصین فعال در آن تحقیق کنید.
پاکسازی پوست یکی از مراحل مهم در مراقبت از پوست برای داشتن یک پوست عالی و بی ‌نقص است. الزامی نیست که برای پاکسازی حتما از محصولات گران قیمت استفاده کنید. پاکسازی صورت را با هر محدوده قیمتی می ‌توان انجام داد. مهم ترین نکته در مراقبت از پوست، پاکسازی روزانه پوست از آلودگی ‌ها و باقی‌ مانده محصولات آرایشی در پایان هر روز است. در کنار رعایت روتین پوستی روزانه، انجام پاکسازی پوست دوبار در ماه کمک زیادی به داشتن یک پوست بی ‌نقص می‌ کند. پاکسازی در سالن‌ های حرفه ‌ای روش خوبی برای شاداب کردن و جوانسازی پوست صورت است اما معمولاً هزینه بالایی دارد. شما می ‌توانید با انجام مراحلی که در این مطلب به آن اشاره شد پوست تان را پاکسازی کنید و باعث درخشندگی و طراوت آن شوید. در هر حال باید توجه داشته باشید که با ملایمت با پوست خود رفتار کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.
پاکسازی معمولی را می ‌توان ۲ بار در ماه انجام داد. این فرایند باعث ازبین ‌رفتن آلودگی ‌ها و سلول ‌های مرده از سطح پوست می ‌شود و مشکلات پوستی را برطرف می‌ کند. فیشیال پوست علاوه بر تمیزکردن صورت شامل یک ماساژ آرام ‌بخش هم هست که خون‌ رسانی به پوست صورت را افزایش می ‌دهد. فیشیال پوست برای درمان بیماری ‌های مختلف پوست کاربرد دارد. فیشیال خود از روش‌ های مختلفی تشکیل شده که شامل محصولات و تکنیک‌ های خاص است. فیشیال معمولاً یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می ‌کشد و انجام آن یک ‌بار در ماه کافی است. انجام پاکسازی معمولی ۲ بار در ماه با فیشیال پوست در کلینیک ۱ بار در ماه، کمک زیادی به داشتن یک پوست بی ‌نقص می ‌کند. گفتیم یکی از اصلی‌ ترین تفاوت‌ های فیشیال و پاکسازی پوست در این است که یک ماساژ آٰرام ‌کننده و آرامش‌ بخش در انتهای فیشیال برای صورت انجام می‌ شود. بنابراین فیشیال صورت نه تنها از روش‌ هایی است که بسیار برای پوست مفید است، بلکه با انجام آن می ‌توانید اطمینان حاصل کنید که آرامش هم خواهید داشت و پوست و صورت شما در یک حالت استراحت قرار می‌ گیرد و خون در زیر آن به خوبی جریان پیدا می ‌کند. این مسئله می ‌تواند باعث جوانی پوست هم شود و از پیری آن جلوگیری کند.
در این مطلب به مسئله پاکسازی پوست و اهمیت آن در حفظ سلامت و زیبایی پوست پرداختیم. اما به یاد داشته باشید که نکات مراقبت از پوست متعددی برای انواع مختلف پوست وجود دارد و بهتر است با آگاهی نسبت به جنس و خصوصیات پوستی خود از شوینده ‌ها و پاک ‌کننده‌ های مخصوص استفاده کنید. همچنین نکات کلی دیگری برای پاکسازی پوست وجود دارد که افراد می ‌توانند آنها را امتحان کنند. اگر در مورد روال مراقبت و پاکسازی از پوست خود مطمئن نیستید باید برای مشاوره بیشتر با یک متخصص پوست مشورت کنید.

پاکسازی و فیشیال پوست صورت در آرایشگاه یا خانه یا کلینیک های زیبایی

دیدگاه جدیدی بگذارید

Filtered HTML

  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

خالی

0 تومان